Spring naar bijdragen

Benzo’s Stoppen Met Flumazenil.


Deligaf1

Aanbevolen berichten

In Mei 2018 had ik me aangemeld bij het onderzoek om te stoppen met benzodiazepine met flumazenil. De deelname om toegelaten te worden was toen streng. Je moest meer dan 30mg diazepam of equilivant slikken en minimaal 1 jaar.

Ik heb een mail binnen gekregen dat ze dit naar 15mg hebben verlaagd en of ik als nog deel wilde nemen om van de benzo’s af te komen.

Ik ben nu bijna 2 maanden vanaf dus voor mij is dit niet meer relevant. Misschien zijn er andere mensen die hier aan mee willen doen?

https://www.brijder.nl/probleem/medicijnverslaving

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-2-2019 om 19:53 zei Deligaf1:

In Mei 2018 had ik me aangemeld bij het onderzoek om te stoppen met benzodiazepine met flumazenil. De deelname om toegelaten te worden was toen streng. Je moest meer dan 30mg diazepam of equilivant slikken en minimaal 1 jaar.

Ik heb een mail binnen gekregen dat ze dit naar 15mg hebben verlaagd en of ik als nog deel wilde nemen om van de benzo’s af te komen.

Ik ben nu bijna 2 maanden vanaf dus voor mij is dit niet meer relevant. Misschien zijn er andere mensen die hier aan mee willen doen?

https://www.brijder.nl/probleem/medicijnverslaving

ik zou het niemand aanbevelen. Het is in mijn ogen gevaarlijk, wat het verhaal van Robbin op deze site nu ook bevestigd. Wel lief dat je anderen dacht Tim, want we zijn natuurlijk allemaal wanhopig op zoek naar een oplossing. Wees maar blij dat je het niet op die manier gedaan hebt, want dan was je mogelijk nog verder van huis geweest.

Ik verwacht niet dat het onderzoek echt zal uitmonden in een behandeling, die veilig genoeg is, omdat flumazenil het probleem van de ontbrekende receptoren niet kan oplossen. Wisten ze maar hoe ze dat proces weer versneld konden terugdraaien he.... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Kannietmeer:

ik zou het niemand aanbevelen. Het is in mijn ogen gevaarlijk, wat het verhaal van Robbin op deze site nu ook bevestigd. Wel lief dat je anderen dacht Tim, want we zijn natuurlijk allemaal wanhopig op zoek naar een oplossing. Wees maar blij dat je het niet op die manier gedaan hebt, want dan was je mogelijk nog verder van huis geweest.

Ik verwacht niet dat het onderzoek echt zal uitmonden in een behandeling, die veilig genoeg is, omdat flumazenil het probleem van de ontbrekende receptoren niet kan oplossen. Wisten ze maar hoe ze dat proces weer versneld konden terugdraaien he.... :(

@Kannietmeer

Wat doet flumazenil dan wel? Het heeft een antagonistische werking op GABAA receptoren. Dus die remt de boodschappen op de receptoren maar wat doet het dan aan het tekort of beschadigde receptoren? 

Of wanneer je geen benzo’s meer slikt kan het dan ook niet helpen voor verder herstel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1  

Dit is een interessant onderwerp.Ik heb deze vraag namelijk zelf heel vaak gesteld.

Vooralsnog lijkt het erop dat flumazenil na frequent gebruik van benzodiazepines een positief effect heeft op de GABA receptoren.

Er zijn zelfs onderzoekers die er van overtuigd zijn dat flumazenil de GABA receptoren kan resetten. 

Om dit echt vast te stellen of verder te onderzoeken is er bij meerdere onderzoeken,zowel in het buitenland als hier in Nederland(het onderzoek waar ik aan mee heb gedaan) gevraagd om een extra potje met geld.

Dit hebben ze echter nooit gekregen helaas. Dit blijft dus een groot vraagteken.

Ook heb ik hier weleens iemand zien schrijven:Kon ik maar een spuit met flumazenil krijgen(begrijpelijk).

Maar zo werkt het gewoon niet,was het maar waar..

Er is iemand in Australie:Dokter George O'Neil die mensen die na het stoppen van benzo's nog erg veel last hebben van het post-acute withdrawel syndroom behandeld voor 4 a 6 dagen met een infuus of een ingebracht buisje met speciaal gemaakte flumazenil tabletten met een vertraagde afgifte.

Er zijn vele mensen van over de hele wereld speciaal daarvoor naar Australie gevlogen,bijna iedereen die de behandeling onderging zegt zich ongeveer een week goed gevoeld te hebben en daarna kwamen alle klachten weer terug en was dus alles voor niets geweest.

Gr, Robbin

bewerkt door Robbin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robbin

Flumazenil doet wel iets maar ook weer niks dus eigelijk? Je kan er ook helemaal niks over vinden wat het doet op het gebied van neuroscience en down regulated receptors.

Ik had me vorig jaar ook aan gemeld voor dat onderzoek alleen ik slikte te weinig en maar een paar maanden. Eric zei dat hij het niet kon verantwoorden om mij er aan mee te laten deelnemen. Anders had ik dat wel gedaan.

En over dat geld betreft over dat potje daar zit geen 1 fabrikant op te wachten voor onderzoeken hoe je van medicatie af kan komen. Misschien dat ze daarom ook geen flumazenil tabletten hebben. 

Gr

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flumazenil dempt tijdelijk de ontwenning, maar helpt helemaal niet bij de 'upregulation' van gaba-a receptoren. Dat is precies mijn argument waarom ik er niet in geloof. Ook alle andere behandelingen in de wereld die claimen dat ze het antwoord hebben, laten mensen gebroken achter om dezelfde reden. Het gaat niet om detoxen. Het gaat niet om het uitzingen van de ontwenning. Het gaat erom dat er een been ( receptoren) is weggehaald en dat die opnieuw moet aangroeien.
Dat het soms goed gaat met die behandelingen, komt gewoon omdat het soms ook goed gaat als iemand detoxt in 14 dagen, of dat het goed gaat als iemand ct gaat. Soms hebben mensen nergens last van. Dat maakt het vraagstuk zo ongrijpbaar. De hamvraag is waarom de ene persoon doodziek is bij de afbouw en de ander niet. Als ze dat zouden weten, of aan de genen zouden kunnen zien, dan zouden ze kunnen vaststellen wie de benzo wel of niet kan gebruiken als medicijn. Voor mensen zoals ik zou  dan het rode vlaggetje omhoog gaan en zou ik het nooit moeten gebruiken want mijn lichaam kan er niet goed mee omgaan. Maar deze onderzoeken zijn 40 jaar geleden voorgesteld aan de medische onderzoeks commissie in Engeland, en soms zelfs goed gekeurd, maar er is nooit geld voor vrijgemaakt en dus is dat onderzoek nooit gedaan.

Flumazenil werkt voor alcohol ontwenning omdat de onttrekkingsverschijselen dan worden gedempt en de reactie in het lichaam anders is. Alcohol werkt ook op gaba-a receptoren. Vandaar dat Erik Paling mogelijk gedacht heeft: dat is misschien iets wat kan helpen. En hij kan er funding voor krijgen ( maar te weinig), omdat dan mogelijk flumazenil als middel nog een bredere farmaceutische toepassing krijgt. Maar echte antwoorden om het gevaar van de benzo's, of het meganisme in het lichaam te begrijpen, krijgen we er niet mee en worden en ook niet onderzocht op deze manier. Erik Paling bedoelt het denk ik goed, maar het gaat uit van het huidig medisch denken, en dat stelt niet de juiste vragen om bij een ECHT antwoord te komen.

Als iemand wanhopig is mogen ze het van mij proberen, maar in principe kan ik genoeg methoden aanreiken die in mijn ogen veiliger zijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Robbin:

Er is 1 iemand, in Australie: Dokter George O'Neil die mensen die na het stoppen van benzo's nog erg veel last hebben van het post-acute withdrawel syndroom behandeld voor 4 a 6 dagen met een infuus of een ingebracht buisje met speciaal gemaakte flumazenil tabletten met vertraagde afgifte.

er zijn vele mensen van over de hele wereld speciaal daarvoor naar australie gevlogen,bijna iedereen die de behandeling onderging zegt zich ongeveer een week goed gevoeld te hebben en daarna kwamen alle klachten weer terug en was dus alles voor niets geweest.

oftwel: een tijdelijke demping. Geen echt herstel. Zinloos dus..... en wat de flumazenil nog meer met het lichaam doet? Niemand die dat weet.... het blijft elke keer gokken wat artsen doen. Ze proberen gewoon....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...