Spring naar bijdragen

Sterkte


doorbijter

Aanbevolen berichten

Lieve Ad,

Wat ontzettend naatje dat het zo kloten met je gaat. Ik dacht juist dat je de laatste tijd juist weer wat beter ging. Kan het zijn dat je misschien in een zware burn out zit?

Ik wil je nog even laten weten dat ik jouw reacties op mijn berichten altijd als zeer prettig en opbeurend heb ervaren. Ik wens je het allerbeste. Heb vertrouwen dat het goed gaat komen, want dat komt het.

En weet dat een opname echt niet zo erg is als het lijkt. Ik spreek uit ervaring, dus ook dat ga je overleven. Sterkte

Lieve groet

Doorbijter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei doorbijter:

Mmm, dat ging dus niet goed..... Wilde een pb sturen, maar weet dus kennelijk niet hoe dat moet. Nou Ad, ik hoop dat je dit leest

Als je op zijn @Cyclad58 naam klikt dan staat er bovenaan een envelopje. Als je daar op klikt kun je een pb sturen :rose:

bewerkt door Kaida74
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei doorbijter:

Lieve Ad,

Wat ontzettend naatje dat het zo kloten met je gaat. Ik dacht juist dat je de laatste tijd juist weer wat beter ging. Kan het zijn dat je misschien in een zware burn out zit?

Ik wil je nog even laten weten dat ik jouw reacties op mijn berichten altijd als zeer prettig en opbeurend heb ervaren. Ik wens je het allerbeste. Heb vertrouwen dat het goed gaat komen, want dat komt het.

En weet dat een opname echt niet zo erg is als het lijkt. Ik spreek uit ervaring, dus ook dat ga je overleven. Sterkte

Lieve groet

Doorbijter

Dank je wel, lieve @doorbijter. Het doet me goed. Voor een opname kom ik niet in aanmerking, maar echt fijn gaat het zeker niet. Complete onrust in mijn lichaam, kan benen en handen amper stilhouden. Stilzitten lukt me ook niet. Nu komt het: psychiater heeft me een zware benzo, Clonazepam voorgeschreven. Dat wil ik natuurlijk op zich niet, maar heb ik een alternatief? Ik ga ze in elk geval ophalen, kan dan altijd nog besluiten wat ik doe, maar zoals het er nu naar uitziet moet ik het maar doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Cyclad58:

Dank je wel, lieve @doorbijter. Het doet me goed. Voor een opname kom ik niet in aanmerking, maar echt fijn gaat het zeker niet. Complete onrust in mijn lichaam, kan benen en handen amper stilhouden. Stilzitten lukt me ook niet. Nu komt het: psychiater heeft me een zware benzo, Clonazepam voorgeschreven. Dat wil ik natuurlijk op zich niet, maar heb ik een alternatief? Ik ga ze in elk geval ophalen, kan dan altijd nog besluiten wat ik doe, maar zoals het er nu naar uitziet moet ik het maar doen. 

@Cyclad58

Heel veel sterkte toegewenst.

Ik hoop echt dat niet dat het nodig is dat je weer benzo’s moet gaan slikken en vooral geen Clonazepam :(

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Cyclad58:

Dank je wel, lieve @doorbijter. Het doet me goed. Voor een opname kom ik niet in aanmerking, maar echt fijn gaat het zeker niet. Complete onrust in mijn lichaam, kan benen en handen amper stilhouden. Stilzitten lukt me ook niet. Nu komt het: psychiater heeft me een zware benzo, Clonazepam voorgeschreven. Dat wil ik natuurlijk op zich niet, maar heb ik een alternatief? Ik ga ze in elk geval ophalen, kan dan altijd nog besluiten wat ik doe, maar zoals het er nu naar uitziet moet ik het maar doen. 

Ook ik wens je alle sterkte toe en vond je bijdragen altijd van een hoog niveau.

Of je een alternatief hebt kan ik natuurlijk niet beoordelen maar het zou natuurlijk kunnen dat de klachten ook op een zeker moment, zonder aanwijsbare reden weer verdwijnen en dat het dus een verlate, hevige wave is. Deze schijnen zelfs nog na 4 jaren (of later) voor te komen.

Ik wil je wel nog iets in overweging geven. Ik weet niet of je ooit de Bach remedie Rescue Remedy hebt geprobeerd.

Deze is bedoeld voor alle noodsituaties. Voor geval je deze nog niet geprobeerd hebt, en trouwens ook voor het geval je die wel geprobeerd hebt, want hij werkt alleen effectief in echte noodsituaties, zou ik alvorens clonazepam te gaan slikken deze eens proberen.

Je doet 4 druppels uit het flesje in een kopje water en neemt naar behoefte af en toe een slokje.

In het begin bijvoorbeeld om de 10 minuten en als de klachten afnemen gaandeweg minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei karel12:

Ook ik wens je alle sterkte toe en vond je bijdragen altijd van een hoog niveau.

Of je een alternatief hebt kan ik natuurlijk niet beoordelen maar het zou natuurlijk kunnen dat de klachten ook op een zeker moment, zonder aanwijsbare reden weer verdwijnen en dat het dus een verlate, hevige wave is. Deze schijnen zelfs nog na 4 jaren (of later) voor te komen.

Ik wil je wel nog iets in overweging geven. Ik weet niet of je ooit de Bach remedie Rescue Remedy hebt geprobeerd.

Deze is bedoeld voor alle noodsituaties. Voor geval je deze nog niet geprobeerd hebt, en trouwens ook voor het geval je die wel geprobeerd hebt, want hij werkt alleen effectief in echte noodsituaties, zou ik alvorens clonazepam te gaan slikken deze eens proberen.

Je doet 4 druppels uit het flesje in een kopje water en neemt naar behoefte af en toe een slokje.

In het begin bijvoorbeeld om de 10 minuten en als de klachten afnemen gaandeweg minder.

Je hebt er ook spray van. (Rescue remedie) Die werkt bij mij goed!

bewerkt door Kaida74
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ad, ik herken zo wat je schrijft. Ik voelde me precies zo als jij nu omschrijft en idd kreeg ik toen mn eerste benzo. Ik wilde ze vanaf t begin al niet, maar ook ik had geen andere keus. Zonder redde ik t gewoon echt niet. Ik heb dan ook nooit de illusie gehad om er niet aan te beginnen. Soms kan het echt niet anders. De Bach remedie ken ik niet, naar zou ik zeker proberen. En als het echt niet anders kan toch weer een benzo. Alleen jij kan die beslissing nemen. En weet dat je er dan ook zeker van af zult komen. Die ervaring heb je al.

Sterkte

Ps, ook als je wel zou worden opgenomen zouden er benzos aan te pas komen hoor. Het is niet dat je je dan in een x zo veel beter voelt, helaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58

Hoe gaat het vandaag met je?

Ik hoop dat het niet nodig is geweest om clonazepam in te nemen. 

Ik hoop dat je de snel het onstaan of de oorzaak van de klachten weet te achter halen om deze op te lossen. 

Je slikt toch paroxetine? Ik heb dat ook geslikt en laast met mijn psychiater nog besproken waarom ik daar niet tegen kan en zo druk en onrustig door werdt.

Dat heeft te maken doordat je lichaam uitgeput is of wordt en de paroxetine je als maar energie blijft geven dat je jezelf goed voelt. Hierdoor onstaat er een onevenwichtigheid tussen lichaam aan geest en hierdoor kreeg ik innertijd veel klachten van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte @Cyclad58 

Wat vervelend dat het even wat minder gaat... wel fijn om te lezen dat je toch even wat hebt kunnen slapen! Ik vind het wel goed van je dat je naar je lichaam en geest luisterd en toch even een stapje terug neemt. Rustig aan en blijf de dingen doen waar je blij van wordt! :D

Je bent een topper!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Ad, we zouden t erg fijn vinden om even wat van je te vernemen. Overigens nog een tip. Bekijk op YouTube eensnde filmpjes van gupta amygdala retraining programma. Sessie 2. Hierin wordt heel mooi uitgelegd hoe ons brein hyperactief reageert op ons denken en waarom we niet uit die cirkel komen. Ik denk dat voor de meesten van ons geldt dat we te obsessief bezig zijn met die benzo en alleen om die reden het afbouwen zoveel zwaarder is. Ik moet eerlijk bekennen dat die negatieve gedachten mijn valkuil zijn. Ik kom vaak helemaal niet meer uit mn hoofd en houdt zo die cirkel in stand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

Lieve Ad, we zouden t erg fijn vinden om even wat van je te vernemen. Overigens nog een tip. Bekijk op YouTube eensnde filmpjes van gupta amygdala retraining programma. Sessie 2. Hierin wordt heel mooi uitgelegd hoe ons brein hyperactief reageert op ons denken en waarom we niet uit die cirkel komen. Ik denk dat voor de meesten van ons geldt dat we te obsessief bezig zijn met die benzo en alleen om die reden het afbouwen zoveel zwaarder is. Ik moet eerlijk bekennen dat die negatieve gedachten mijn valkuil zijn. Ik kom vaak helemaal niet meer uit mn hoofd en houdt zo die cirkel in stand

nou is cirkel denken ook een afbouwverschijnsel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Eigenlijk denk ik dat ik hier weer moet posten, want ik heb de benzo's moeten nemen om niet helemaal de controle te verliezen. 

Overdag nu 1 Oxazepam (gisteren en vandaag) en afgelopen vannacht Temazepam. Het slapen was gisteravond ook onmogelijk. 
Er is te veel onrust in het lichaam. Dat moet tot rust komen. Vanzelf lukt dat niet, met afleiding ook niet echt. 
Ik moet nu de keuze maken tussen voortmodderen in alle onrust en spanning zonder benzo's en tot even een rustmomentje met. 
Darmproblemen blijven prominent aanwezig, ben heel erg vermoeid en nergens toe in staat. Maak me gewoon ernstige zorgen. 

Wat @doorbijter schrift onderschrijf ik wel. Ook ik kom momenteel niet meer uit mijn hoofd en ik ben allang vergeten hoe ik die cirkel kan doorbreken. 
Maandagmorgen moet ik weer terug naar de psychiater. 

Helaas gaat het niet goed, ik merk dat alles van me wegglipt. Hopelijk vergaat het jullie beter! 

PS: ik heb Oxazepam genomen omdat ik Clonazepam (heb ik deze week gekregen) niet zo zie zitten. Oxazepam heb ik nog liggen. Op zich maakt het niet uit, het is en blijft een benzo. 
Momenteel denk ik er ernstig over na om te stabiliseren op een benzo (maandag maar eens overleggen). Andere opties zijn voor de lange termijn wellicht bruikbaar, maar op korte termijn moet er echt iets gebeuren. 

 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Bernice:

@Cyclad58 Dat is mijn grootste probleem, de angst dat ik niet meer rustig word. Ik ben al zo vaak 's nachts panisch wakker geworden met de angst dat ik mezelf niet meer rustig krijg omdat ik niet genoeg GABA oftewel rust en kalmte heb. Het gebeurt helaas ook vaak overdag dus ik leef dag en nacht in angst. Het positieve is toch wel dat ik altijd weer rustig word en niet doodga van de angst voor deze onrust. Heel langzaam begin ik weer vertrouwen in mezelf te krijgen maar ik ben en ga door een hel. 

Jij wordt ook weer rustig, vertrouw daar maar op. Jij bent al zoveel verder dan ik. Heel veel sterkte!

Dank je wel voor je reactie, @Bernice
Ja, bij mij is dat precies. |De angst dat ik niet meer rustig kan zijn en altijd zo extreem gespannen blijf. Gek genoeg gaat het doorgaans in de avond wel beter en 's nachts eigenlijk ook. Het begint 's morgens na het ontwaken en in de ochtenduren is het meestal echt erg. 

Fijn om te lezen dat je weer wat vertrouwen begint te krijgen, dat is o zo belangrijk. Jij ook sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Cyclad,

Kan het niet zo zijn dat alles je ontglipt omdat er niets meer bij kan? Een soort zelfbescherming? We gaan er vaak onderdoor omdat we juist kost wat kost proberen dingen vast te houden en de controle te houden over dingen. Alles maar in die vuilniszak gooien en met ons mee dragen maar dat ding wordt erg zwaar en staat op knappen.:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bolletje:

Lieve Cyclad,

Kan het niet zo zijn dat alles je ontglipt omdat er niets meer bij kan? Een soort zelfbescherming? We gaan er vaak onderdoor omdat we juist kost wat kost proberen dingen vast te houden en de controle te houden over dingen. Alles maar in die vuilniszak gooien en met ons mee dragen maar dat ding wordt erg zwaar en staat op knappen.:o

Ik weet het niet, lieve @bolletje
Wat ik nu wel merk is dat ik de controle beslist niet meer heb. Heb nu ook een Oxazepam genomen vanmorgen omdat ik me super onrustig voelde. Ik voel afbouwplan deel 2 alweer aankomen (en dan zit ik hier toch ineens weer goed). Ik zoek het in een combinatie overbelasting/gezondheidsangst, maar wellicht is er een andere oorzaak die ik niet te pakken krijg. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cyclad ik heb geloof ik hier wel eens een site geplaatst voor mensen die teveel prikkels krijgen. Heb je dat gelezen?

Ik ben ook zwaar verslaafd geweest aan de alc. Toen ik daar mee stopte leek het net of ik geen controle meer had over wat ik voelde. Alles kwam naar boven en ik schrok me rot echt. Het leek net of ik mezelf kwijt raakte. Dat is normaal want ik had zo'n lange tijd alles weggezopen dus zat alles opgepropt in mijn lichaam. Toen ik stopte kwam er datgene uit wat ik eigenlijk niet meer kon dragen en toen mijn vuilniszak een beetje minder zwaar werd kon ik weer een beetje normaal de dingen beleven. Ik denk dat je kunt proberen om dingen los te laten en niet kost wat kost probeert om alles vast te houden. Jouw lichaam en geest weten zelf wel wat goed is en zullen niet makkelijk jou ziek laten worden. Dat klinkt een beetje zweverig. Het is altijd gericht op herstel. Als we dat tegen gaan werken dan worden we ziek. Probeer vandaag eens veel te rusten. Gewoon op bed gaan liggen en als je het moeilijk krijgt, te denken dat het goed is, het moet eruit.

HEB VERTROUWEN IN JEZELF

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Ik weet het niet, lieve @bolletje
Wat ik nu wel merk is dat ik de controle beslist niet meer heb. Heb nu ook een Oxazepam genomen vanmorgen omdat ik me super onrustig voelde. Ik voel afbouwplan deel 2 alweer aankomen (en dan zit ik hier toch ineens weer goed). Ik zoek het in een combinatie overbelasting/gezondheidsangst, maar wellicht is er een andere oorzaak die ik niet te pakken krijg. 
 

Oh wat zou ik graag een toverstaf hebben!!!!! /*** Poef! Alle klachten weg! Maar helaas werkt het niet zo :(

Fijn dat je bij ons blijft lieverd! Zo kunnen we je er doorheen slepen:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Dank je wel voor je reactie, @Bernice
Ja, bij mij is dat precies. |De angst dat ik niet meer rustig kan zijn en altijd zo extreem gespannen blijf. Gek genoeg gaat het doorgaans in de avond wel beter en 's nachts eigenlijk ook. Het begint 's morgens na het ontwaken en in de ochtenduren is het meestal echt erg. 

Fijn om te lezen dat je weer wat vertrouwen begint te krijgen, dat is o zo belangrijk. Jij ook sterkte! 

Lieve Ad, toen ik door de ontwenning heen moest heb ik me afgevraagd of het niet mogelijk was geweest de ellende van mijn eigen onrust en angst te accepteren en dus geen benzo te nemen. Net zo goed als dat @Bernice, nu van de benzo's af, ook de angst met accepteren op dit moment en geen benzo kan nemen om dat het tijd nodig heeft om te genezen.
Zou het mogelijk kunnen zijn, dat je er nu gewoon doorheen moet en het in de ogen moet kijken om gewoon te zien dat het wel een monster lijkt, maar dat het je niet kan verscheuren of echt iets aan doen? Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar stel nou dat dit jouw benzo ontwenning was, zou je dan ook kiezen om een benzo te nemen om het op te lossen?
Probeer de optie van een benzo alsjeblieft te elimineren, zodat je niet opnieuw schade toebrengt aan je lichaam. Probeer alle alternatieven! Neem lavendelolie, wat bewezen de werking van 0,5 lorazepam matcht, zonder schade aan het lichaam te geven! Of laat het gewoon over je heen komen, want je zal zien dat het alleen maar signalen in het lichaam zijn, die zeggen dat er iets niet goed gaat en dat je rust moet nemen en uit moet zoeken wat er mis gaat. Soms vind je niets, soms vind je antwoorden. Maar een benzo zal nooit het antwoord zijn, al is de snelle rust aantrekkelijk.
Wat je ook kan proberen trouwens: Neuraston. Phytotherapie. Werkt super goed en is puur op kruiden gebaseerd.

 

Sterkte en dikke knuffel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Dag allemaal, hartelijk dank voor de lieve berichtjes en de harten onder de riem! 

Wat ik opmerk is dat de spanning in buik en armen er constant zijn en zelfs pieken, om in de avond langzaam wat weg te trekken. Gelukkig heb ik ook vannacht behoorlijk geslapen zonder benzo, maar het lijntje is flinterdun en overdag is het bijna niet te doen. 

Lang gesprek gehad met partner. Er waren in september al signalen van overbelasting. In december wederom. Daar heb ik eigenlijk niets mee gedaan. Gewoon blijven werken, blijven sporten, alles voor 100%. Het lukt me al een paar dagen om uit het hoofd te blijven, de angsten zijn ook sterk verminderd, maar de lichamelijke spanning blijft en lijkt sterker te worden. 
Morgen weer naar de psych, eens horen wat hij te zeggen heeft. Als ik mijn huidige symptomen op een rijtje zet en een zoekmachine aanzet kom ik uit op overspannenheid. En dat zou best wel eens kunnen. Wordt vervolgd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...