Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 21-2-2019


Kaida74

Aanbevolen berichten

Hoiiiii allemaal!

Na een korte nacht, stond ik vanochtend om half 9 op de hei. Na de ervaring van zondag heb ik me aangemeld als vrijwilliger. Dus ik mocht helpen met voeren, hokken schoonmaken, emmers water vullen en....... lammetjes op de wereld helpen!! Er zijn 10(!!!) lammetjes geboren, waarvan ik er 4 geholpen heb. Er is zelf een drieling geboren!! Zo geweldig! Ik ga in de lammetjes periode elke  donderdagochtend helpen. Ben wel helemaal kapot nu!! Dus zo even een uurtje plat. 

Doordat ik er vroeg uit moest heb ik de zopiclon kunnen laten staan en heb ik gisterenavond in plaats van 20 mg diazepam, 15 mg genomen. Wel onrustig (zenuwachtig) geslapen, maar dit gaat wel de goede kant op zo! Jeetje zeg!! :)

Hoe gaat het met de rest?? @Kannietmeer hoe gaat het met je dochter? @Cyclad58 nog last van je buik? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Kaida74:

Hoiiiii allemaal!

Na een korte nacht, stond ik vanochtend om half 9 op de hei. Na de ervaring van zondag heb ik me aangemeld als vrijwilliger. Dus ik mocht helpen met voeren, hokken schoonmaken, emmers water vullen en....... lammetjes op de wereld helpen!! Er zijn 10(!!!) lammetjes geboren, waarvan ik er 4 geholpen heb. Er is zelf een drieling geboren!! Zo geweldig! Ik ga in de lammetjes periode elke  donderdagochtend helpen. Ben wel helemaal kapot nu!! Dus zo even een uurtje plat. 

Doordat ik er vroeg uit moest heb ik de zopiclon kunnen laten staan en heb ik gisterenavond in plaats van 20 mg diazepam, 15 mg genomen. Wel onrustig (zenuwachtig) geslapen, maar dit gaat wel de goede kant op zo! Jeetje zeg!! :)

Hoe gaat het met de rest?? @Kannietmeer hoe gaat het met je dochter? @Cyclad58 nog last van je buik? 

Wat ontzettend goed, lieve @Kaida74!

En ja, ik heb nog heel veel last. Daardoor al een paar nachten rot geslapen. Heb het gevoel dat er een soort obstructie in mijn buik aanwezig is, maar de huisarts vindt daar geen aanwijzigingen voor, dus we modderen maar wat voort. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Wat ontzettend goed, lieve @Kaida74!

En ja, ik heb nog heel veel last. Daardoor al een paar nachten rot geslapen. Heb het gevoel dat er een soort obstructie in mijn buik aanwezig is, maar de huisarts vindt daar geen aanwijzigingen voor, dus we modderen maar wat voort. 

Ah lieverd toch, wat *piep*!!!! Helpt het misschien om een laxeermiddel te nemen? Of heb je last van prikkelbaar darm syndroom? Daar kun je ook flink last van hebben (heb ik zelf ook... Au) Ik hoop dat het snel beter met je mag gaan:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Kaida74:

Ah lieverd toch, wat *piep*!!!! Helpt het misschien om een laxeermiddel te nemen? Of heb je last van prikkelbaar darm syndroom? Daar kun je ook flink last van hebben (heb ik zelf ook... Au) Ik hoop dat het snel beter met je mag gaan:rose:

Dank je! Ik heb al 3 zakjes Movicolon gehad vandaag, maar echt helpen doet het nog niet. Helaas pieker ik me er suf over, het houdt me echt bezig en da's niet goed. Ik weet het. PDS is niet vastgesteld, alle testen zijn goed, binnenkort mag ik weer meedoen aan het bevolkingsonderzoek. Ben nu ook weer moe door 3 nachten te weinig slaap (tussen 5 en 6 uur), want ik ben constant tussen kwart voor 5 en half 6 wakker. Dat helpt ook niet echt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Vandaag had ik ook een zware rot dag. 1 uur langs de kant van de weg gestaan om dat het niet ging veel klachten van angst en stress en moeten overgeven. Ben toch maar gaan werken dat ging ook maar moeizaam. Aan de einde van de werk dag sprak ik de bedrijfsleider, hij vond dat het geweldig ging met intergreren en dat het met mij ook stukken beter ging. Nou dat is echt niet zo als het lijkt.

Morgenvroeg naar de bedrijfsarts toe om te kijken wat we er mee doen. In de na middag ga ik naar de alternatieve therapeut toe er zijn wat dingen in me opgekomen (blinde vlekken) die nog invloed op me hebben deze ga ik bespreken wat verstandig is om daar mee te doen.

@Cyclad58 wat vervelend met je buik klachten en dat ze niks kunnen vinden. Misschien heb je hier wat aan http://www.hoedegeesthetlichaamaanstuurt.nl/Artikelen/mobile/ en dan bij spijsvertering/darmen kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaida74 Wat een super goed idee dat je daar als vrijwilliger bent gaan werken! Gewoon het geluk opzoeken en je blijmoedig inzetten voor dieren! Ben trots op je en zo blij voor je!:D

@Cyclad58 Hi Maatje, wat stom dat die buik het maar niet doet. Mocht je een sapcentrifuge hebben, dan kan een half liter sellerystengel sap ook een super idee zijn. Elke dag een superglas vol drinken voordat je gaat ontbijten, en geloof me, je buik gaat een ander verhaal vertellen. Drink je daarbij ook nog genoeg water dan durf ik te wedden dat het over gaat. Met de probiotica waar Sannie een fofo van heeft laten zien, kunnen je darmen een meer permanent herstel beginnen. Je buik is beschadigd en heeft daar de juiste basis voor nodig om echt te kunnen herstellen. Dat is niet zo eenvoudig als het lijkt en duurt maanden, vandaar dat je deze dingen ook lang moet volhouden en eigenlijk als levensstijl moet integreren in je leven. Veel drinken, gezonder eten, is de basis van gezondheid. Je darmen zijn ook de basis van de gezondheid van je hersenen, en soms werkt dat ook andersom zoals Bolletje wijselijk aangeeft. Maar die laatste wordt door artsen vaak wel begrepen, de eerste niet. Als je darmen niet gezond zijn, raken je hersenen ook de kluts kwijt. Er zijn holistische psychiaters die juist eerst beginnen met het voorschrijven van probiotica en een gezonde levensstijl qua voeding en beweging.

Ik heb hieronder een heel aardige dame die overal wijze dingen op zegt. Ze is holistisch psychiater in Amerika ( geloof niet dat we die mooie vogels in Nederland hebben). Ze kan dus wel medicatie voorschrijven maar doet dat liever niet omdat ze het niet echt een goede oplossing vind voor de meeste mensen.  Kijk ook haar andere filmpjes eens, want ze zijn mogelijk voor veel van ons zeer leerzaam en behulpzaam.  Dikke knuffel

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58

Ik heb de indruk dat bij mij probiotica stoppend werken en zoetigheden en gebak ontlastingsbevorderend.

Wat die probiotica betreft misschien omdat een overmaat van bacteriën de gisten in de darm te zeer in het nauw brengt. Het schijnt dat er een evenwicht moet bestaan tussen bacteriën en gisten in de darm. Veel darm- en gezondheidsklachten worden ook veroorzaakt door een woekering van de gist Candida, en bacteriën kunnen deze in toom houden.

Misschien dat het andere uiterste ook niet goed is.

Gedroogde pruimen staan er ook om bekend dat ze ontlastingsbevorderend werken, en dat heb ik inderdaad ervaren.

https://www.darmklachten.nl/aandoeningen/candida-gisten-en-schimmels

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei karel12:

@Cyclad58

Ik heb de indruk dat bij mij probiotica stoppend werken en zoetigheden en gebak ontlastingsbevorderend.

Wat die probiotica betreft misschien omdat een overmaat van bacteriën de gisten in de darm te zeer in het nauw brengt. Het schijnt dat er een evenwicht moet bestaan tussen bacteriën en gisten in de darm. Veel darm- en gezondheidsklachten worden ook veroorzaakt door een woekering van de gist Candida, en bacteriën kunnen deze in toom houden.

Misschien dat het andere uiterste ook niet goed is.

Gedroogde pruimen staan er ook om bekend dat ze ontlastingsbevorderend werken, en dat heb ik inderdaad ervaren.

 

Dank je wel voor de reactie, @karel12.
Er zijn via de huisarts al testen gedaan op parasieten en virussen, allemaal goed. Bloedtest ook goed. De huisarts wijt het aan spanning en dat zou heel goed kunnen, als ik ontspannen ben heb ik er geen last van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-2-2019 om 20:39 zei Cyclad58:

Er zijn via de huisarts al testen gedaan op parasieten en virussen, allemaal goed. Bloedtest ook goed. De huisarts wijt het aan spanning en dat zou heel goed kunnen, als ik ontspannen ben heb ik er geen last van

Dat is zo waar! En 1 dag te weinig drinken heeft bij mij ook direct consequenties.

 

Op 23-2-2019 om 17:00 zei karel12:

 

Ik heb de indruk dat bij mij probiotica stoppend werken en zoetigheden en gebak ontlastingsbevorderend.

Wat die probiotica betreft misschien omdat een overmaat van bacteriën de gisten in de darm te zeer in het nauw brengt. Het schijnt dat er een evenwicht moet bestaan tussen bacteriën en gisten in de darm. Veel darm- en gezondheidsklachten worden ook veroorzaakt door een woekering van de gist Candida, en bacteriën kunnen deze in toom houden.

Candida leeft juist van suiker:wacko:
Als je een vergrote hoeveelheid slechte bacterien in je buik hebt, kan je onbewust prikkels van deze bacterien krijgen om bepaalde dingen te eten of juist niet te eten. Interessant meganisme hoor die darmen en die bacterien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Kannietmeer:

 

Candida leeft juist van suiker:wacko:
 

Dat weet ik en ik heb toch ook niet beweerd dat het anders was?

In de link staat:

Bij een dieet laat men suiker weg (dus alle koekjes, snoep en verborgen suikers worden niet meer gegeten). Aangeraden wordt ook om alle brood- en graanproducten weg te laten, zie hiervoor ook zetmeelarm dieet. Dit dieet is ook geschikt voor mensen die overgewicht en diabetes hebben. Met het dieet val je bovendien af, waardoor de insulinespiegels weer normaal worden.

Misschien dat ik onduidelijk ben geweest.

Ik neig ook naar verstopping en zei dat ik de indruk had dat probiotica deze verergerden en zoetigheden en gebak,  bij incidenteel gebruik,  juist een gunstige invloed op mijn stoelgang hebben. 

Ik heb wel eens gelezen dat er een evenwicht tussen bacteriën en gisten in de darm moet bestaan en een woekering van de gist Candida kan tot veel gezondheidsproblemen leiden.

Ik uitte de veronderstelling dat het andere uiterste, dus te weinig gisten in de darmen misschien ook niet goed is, of dat in ieder geval een zekere hoeveelheid gisten een positieve werking op de stoelgang zou kunnen hebben in geval van neiging tot verstopping.

Dat zou dan overeenkomen met mijn ervaring dat probiotica, die het evenwicht verschuiven ten gunste van de bacteriën, stoppend lijken te werken en voedsel voor gisten, dus zoetigheden en gebak, de ontlasting stimuleren.

Ik beweer niet dat dit alles ook zo is maar het is meer iets waar ik rekening mee houd.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-2-2019 om 20:28 zei karel12:

Dat weet ik en ik heb toch ook niet beweerd dat het anders was?

In de link staat:

Bij een dieet laat men suiker weg (dus alle koekjes, snoep en verborgen suikers worden niet meer gegeten). Aangeraden wordt ook om alle brood- en graanproducten weg te laten, zie hiervoor ook zetmeelarm dieet. Dit dieet is ook geschikt voor mensen die overgewicht en diabetes hebben. Met het dieet val je bovendien af, waardoor de insulinespiegels weer normaal worden.

Misschien dat ik onduidelijk ben geweest.

Ik neig ook naar verstopping en zei dat ik de indruk had dat probiotica deze verergerden en zoetigheden en gebak,  bij incidenteel gebruik,  juist een gunstige invloed op mijn stoelgang hebben. 

Ik heb wel eens gelezen dat er een evenwicht tussen bacteriën en gisten in de darm moet bestaan en een woekering van de gist Candida kan tot veel gezondheidsproblemen leiden.

Ik uitte de veronderstelling dat het andere uiterste, dus te weinig gisten in de darmen misschien ook niet goed is, of dat in ieder geval een zekere hoeveelheid gisten een positieve werking op de stoelgang zou kunnen hebben in geval van neiging tot verstopping.

Dat zou dan overeenkomen met mijn ervaring dat probiotica, die het evenwicht verschuiven ten gunste van de bacteriën, stoppend lijken te werken en voedsel voor gisten, dus zoetigheden en gebak, de ontlasting stimuleren.

Ik beweer niet dat dit alles ook zo is maar het is meer iets waar ik rekening mee houd.

 

het klopt helemaal wat je zegt. Ze zijn er in de wetenschap trouwens achter dat de schimmel candida wel degelijk een normaal onderdeel is van de darmen en inderdaad gewoon niet te grote hoeveelheid moet voorkomen.  Er moet een balans zijn zoals je al zegt tussen schimmels en bacterien. probiotisch voedsel eten is daar heel gunstig voor en vooral dan ook gevarieerd eten. Af en toe paddestoelen eten is daar ook onderdeel van.

Ik had niet de bedoeling je het gevoel te geven dat je iets fout deed. Sorry daarvoor.

Wel is het zo dat naar mijn mening je darmen uiterst belangrijk zijn voor je algemene gezondheid, psychisch en lichamelijk, en we daar de focus op moeten leggen als we gezond willen zijn zonder nog op medicatie van de farmceutische industrie te leunen.  Ik kan het iedereen aanraden een natuurarts te vinden die je daar bij kan helpen. Beter dan benzo's kan ik je vertellen ;-)!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer

Ik moet er wel nog bij zeggen dat ik al jaren biogarde gebruik, welke ook gunstige darmbacteriën bevat.

Ook heb ik lange tijd zuurdesembrood gegeten, dat beter is voor het darmmilieu dan gewoon brood. Zuurdesembrood bevat ook aanzienlijk minder fytinezuur.

In die tijd voelde ik me ook beter door dit brood dan door gewoon volkorenbrood. Ik geloof niet dat dit nu nog zo is en ik eet nu gewoon volkorenbrood waar ik me goed (nou ja...) bij voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...