Spring naar bijdragen

Do 21 feb 2019


bumperjim

Aanbevolen berichten

Poeh ik geloof dat ik wel 15 km gerend/gelopen heb gisteren, ik voel nou echt mn benen. Me hondje is ook lekker mellow vanochtend :) 

Vandaag weer een dagje tuinverlichting aanleggen. Normaal gesproken is het eind vd ochtend af. En dan kan je in het donker door de tuin naar t poortje lopen zonder t lampje van je telefoon. Wordt echt een life changer :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Sonnetje:

Goedemorgen 

Ik heb gister iets stoms gedaan. In woede een fles wijn gekocht. Paar slokjes van genomen omdat ik toch bang was voor de Refusal. De fles leeg en weg gegooit en thuis eerlijk opgebiecht. Wat baal ik van mezelf... kan wel huilen. Had ook veel medicatie ingenomen. Waarom kan ik dat soort emoties nou niet aan/ oplossen zonder middelen. Ik werk er zo hard aan maar ik blijf dit soort idioterie doen. 

Nou ja, voor vandaag wel 

dagpact

sonnetje

Bekijk het maar van de positieve kant. Vroeger had je m leeggedronken toch? Je bent op de goede weg. Je bent nog niet op je bestemming aangekomen, maar sowieso stoppen is een weg en geen bestemming. Kusje op de knie, kroontje rechtzetten en weer door. Succes vandaag ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal

Even een tussenuurtje, want moest vanochtend al om 7.00 beginnen, dus 5.45 opgestaan

Veel te vroeg, want heb nu weer slaap , en moet nog een lange, lange dag
Enfin, die komt ook wel weer om

Heb even een bakkie thee genomen Yvonne
(nog te vroeg voor koffie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

In de trein naar familie. Zit de laatste tijd maar te malen en te piekeren. Lastig zonder verdoving met emoties omgaan. Wil soms zo graag aan mezelf ontsnappen. Gisteren mezelf een massage kado gedaan en voelde me stuk beter daarna. Dit soort dingen probeer ik maar te blijven doen. Zou na 17 jaar graag van de antidepressiva afwillen maar ben bang dat de depressie dan weer toeslaat. Snap vaak geen ene biet van dit leven. :heart:voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Sonnetje:

Goedemorgen 

Ik heb gister iets stoms gedaan. In woede een fles wijn gekocht. Paar slokjes van genomen omdat ik toch bang was voor de Refusal. De fles leeg en weg gegooit en thuis eerlijk opgebiecht. Wat baal ik van mezelf... kan wel huilen. Had ook veel medicatie ingenomen. Waarom kan ik dat soort emoties nou niet aan/ oplossen zonder middelen. Ik werk er zo hard aan maar ik blijf dit soort idioterie doen. 

Nou ja, voor vandaag wel 

dagpact

sonnetje

Ik herken dit zo. Ben nu gecontroleerd drinker omdat het geheel stoppen nog meer ellende gaf, onder begeleiding van een instantie en ook bloed controleren of ik mij hou aan het gecontroleerde drinken, is vereiste. Nu helemaal goed leverwaardes.

Maar vanuit mijn geheel stoppen herken ik het, het falen als het niet lukt etc. Desastreus tot in de crisis drinken. Sonnetje ik snap dus heel goed waar je in zit en wat. Maar vaak en steeds ga je de fout in...ben je wel heel gelukkig met jouw man? Want dat kan ook trigger zijn natuurlijk en dan nog heb je ermee te dealen zonder eronder door te gaan. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smaragd heel knap hoor. Hopelijk kun je dit vol blijven houden. Hoe lang ben je nu bezig gecontroleerd te drinken?

Sonnetje wat bedoel je met "Ik werk er zo hard aan". Waar werk je hard aan, ik lees namelijk niet alles meer. "Waarom kan ik dat soort emoties enz. enz...….. Als je dit tegen jezelf blijft zeggen blijf je slachtoffer. Tja en slachtoffers zijn altijd zwak dus ga je drinken.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@smaragd, wat versta jij onder gecontroleerd drinken? Pure interesse. 

Ik ben de afgelopen drie dagen de fout ingegaan. Geen grote hoeveelheden, maar wil het niet meer. Mijn ouders kwamen erachter, woon daar tijdelijk vanwege de paarden en omdat mijn relatie over is. Geen enorme ruzie maar ze zijn wel zo teleurgesteld in me. Waarom kies ik er dan toch voor? Ik vind het niet eens meer lekker. Het is onrust over mijn lichamelijke situatie, pijnbestrijdend en verveling (dagen duren echt lang op bed) maar goed vandaag heb ik niet gedronken, maar heb er wel trek in en dat heb ik nog niet eerder zo extreem ervaren. Ik moet het volhouden voor langere tijd want na een dag of 7 wordt ik er zoveel rustiger van. Bovendien wil ik graag mijn fitte lichaam terug (ik weet het klinkt oppervlakkig). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Djw Bol, bijna een jaar, vorig jaar april mijn laatste crisis opname, vergeet ik nooit meer. De psychologe van de brijder was gewoon heel eerlijk, geheel stoppen zit er voor mij niet meer in/althans nu niet. Daar schrok ik van en ben ermee aan het werk gegaan. Al bijna een jaar daarin geen terugval gehad en doet mij heel goed.

Marie ik snap je vraag maar wil het niet over hoeveelheden hebben, wil niet triggeren. Ben ook heel vaak geheel gestopt geweest en dan zit je daarop niet te wachten denk ik. Ik moet de eenheden opschrijven en in een bepaald schema zodat het nog gezond is en mij niet tot weer een crisis helpt. Voor nu gaat het goed werk en prive, zo blij mee.

Lars je bent een topper, ik kan dat wel 1000 keer neer tikken. Is een gevoel en nee vandaag is mijn niet drinken dag haha, daar komt het niet door Dikke X

Fijne avond allen.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga iets heel prive tikken, misschien haal ik het weg, misschien niet. Ik heb mensen op facebook hier en van buiten zie ik er heel sterk uit. Er is natuurlijk nooit een excuus om jezelf te verdoven maar soms zijn dingen te erg, althans dat heb ik uitgeplozen met mijn psychologe.

Ik was net 6 en ben 8 jaar seksueel misbruikt door mijn honkbal coach. En op wekelijkse basis na wedstrijden en trainingen. Op dat moment was het niet eens heel erg nadien wel. Zoveel verwarrende emoties, dacht zelfs op mijn 13e dat dit verliefdheid was en etc .Dat vertelde hij mij en ik moest geloven wat hij zei. Walgelijk maar het begon ook al zo jong. Heb heel vaak gedacht waarom ik zo extreem alles perfect wilde doen in mijn leven en  ook waarom ik dan als perfectionist ook alles weer ten gronde kon brengen.. Dat ik dit al kan tikken is al heel wat, ik klap altijd dicht als het hierover gaat. Ben een beschadigd klein mensje in een mannelijk lichaam van 45. Daar werken we nu aan en dat is niet altijd even gemakkelijk maar wel noodzakelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...