Spring naar bijdragen

Huiskamer 19 februari 2019


Kannietmeer

Aanbevolen berichten

Hee,

Opzich ging het vandaag wel.

Een paar dagen geleden dacht ik bij mezelf wat gebeurt er toch wat is er met me aan de hand. Google was even mijn beste vriend. Ik dacht even detoxen na trauma verwerken hmm 3 a 5 dagen en dan is het weer in balans. Nee dus de heling crisis kan nog wel een paar weken duren. Dit komt ook met waves en windos een proceswat in fases verloopt. https://www.nikigratrix.com/healing-emotions-dealing-with-emotional-detox-reactions/

Verandering in persoonlijkheid, extreme leegte, emotioneel overrompelt, depressies, numb, fysieke pijnen het hoort er allemaal bij.

 

Gisteren stond ik onder de douche en keek in de spiegel poh wat heb ik dikke buik gekregen. Ik op de weegschaal staan 72kg. Ik dacht eerste instatie dat dit door de seroquel kwam maar over de rest van mijn lichaam ben ik niet zo opgezet. 

Ik heb geen buikklachten ofzo zou het toch een benzo belly zijn en wat is er tegen te doen?

Gr Tim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Deligaf1:

Hee,

Opzich ging het vandaag wel.

Een paar dagen geleden dacht ik bij mezelf wat gebeurt er toch wat is er met me aan de hand. Google was even mijn beste vriend. Ik dacht even detoxen na trauma verwerken hmm 3 a 5 dagen en dan is het weer in balans. Nee dus de heling crisis kan nog wel een paar weken duren. Dit komt ook met waves en windos een proceswat in fases verloopt. https://www.nikigratrix.com/healing-emotions-dealing-with-emotional-detox-reactions/

Verandering in persoonlijkheid, extreme leegte, emotioneel overrompelt, depressies, numb, fysieke pijnen het hoort er allemaal bij.

 

Gisteren stond ik onder de douche en keek in de spiegel poh wat heb ik dikke buik gekregen. Ik op de weegschaal staan 72kg. Ik dacht eerste instatie dat dit door de seroquel kwam maar over de rest van mijn lichaam ben ik niet zo opgezet. 

Ik heb geen buikklachten ofzo zou het toch een benzo belly zijn en wat is er tegen te doen?

Gr Tim

HI Tim, de genezing van trauma en de benzo's zijn beiden niet lineair. Je kan er echt rekening mee houden nog een flinke tijd voor de boeg te hebben om dit op te lossen in je lichaam en geest. Dus als het een dag niet gaat, kan ik aanbevelen dat je prioriteit geeft aan rust nemen en prikkels te vermijden.

Je benzo belly, wat ik vermoed, is mogelijk met een paar veranderingen te genezen. Je eetpatroon veranderen is de eerste. Eet een tijd alleen groente, fruit en ei en vlees en noten. Dus laat alle melkproducten en graanproducten staan. Doe ook rustig aan met aardappel of verwijder dat ook uit je dieet. Zeker geen suiker consumeren, alleen die in fruit voorkomt en dan wel met mate.
Daarnaast raad ik aan een hele goede probiotica te nemen voor minimaal 2 maanden. Wat je ook kan doen is dagelijks kefir gaan drinken. Sommige mensen vinden het vies, anderen  vinden het juist lekker.
Ben benieuwd of het voor je werkt. bij mij duurde het twee weken en toen had ik resultaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer

Dankje voor je bericht.

Morgen heb ik een gesprek bij het GGZ om te bespreken hoe het is gegaan want zei wilde er niet aan beginnen aan trauma behandelingen maar wel begeleiden :S

Wat je adviseerd over voeding lijkt veel op het ketose dieet. Probiotica zit toch in Yakult en kwark enzo dat zijn toch ook melk producten? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kannietmeer:

Dag lieve mensen, hoe is het vandaag?
Ik doe het weer gelukkig. ;-).Paar fijne dagen en momenten achter de rug.

 

 

Fijn dat je het  weer doet :)
Hier okay. Ik had het weekend en gisteren weer eens buikklachten, maar kan eigenlijk zo invullen waardoor dat getriggerd werd. Te veel gezelligheid, wat biertjes, onregelmatig eten en te veel suikers. Ik weet het, maar doe het toch steeds weer. Nu ik het patroon herken is het aan mij om in te vullen of ik het er voor over heb om me dan maar een paar dagen minder lekker te voelen, of dat ik het op gezellige momenten sober houd. Misschien is er een tussenweg. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Deligaf1:

@Kannietmeer

Dankje voor je bericht.

Morgen heb ik een gesprek bij het GGZ om te bespreken hoe het is gegaan want zei wilde er niet aan beginnen aan trauma behandelingen maar wel begeleiden :S

Wat je adviseerd over voeding lijkt veel op het ketose dieet. Probiotica zit toch in Yakult en kwark enzo dat zijn toch ook melk producten? 

 

ja het keto dieet kan je ook proberen, maar heb ik geen ervaring mee en gaat uit van een andere theorie. Yakult is een zwak aftreksel qua probiotica en omdat het gebaseerd is op een yogurtdrank en suiker zeker niet aan te bevelen. Voor mijzelf lukt het me voor 90% wel om Paleo te eten en het leek moeilijker dan het in de praktijk bleek te zijn. Ik ben er nu behoorlijk aan gewend en heb geen craving voor brood ofzo.
 

Dit artikel laat goed zien hoe complex het verhaal van probiotica eigenlijk is. Elke bacterie heeft zijn eigen functie en eigen nut voor het lichaam. Er is al heel wel kennis verzameld over welke bacterie welke functie heeft. Er zijn verschillende goede bronnen op internet te vinden die dat goed kunnen uitleggen. Waar je vooral op moet letten als je inzet om probiotica te gebruiken is dat er genoeg levende strengen zijn alswel dat er ook genoeg variatie is. Ik geloof dat een minimale hoeveelheid wel 10 miljard kve moet zijn, omdat deze bacterien ook door de maag en darmsappen gedood kunnen worden, en is aangetoond dat het pas nut gaat hebben voor de darmen vanaf 10 miljard. Dit is ook de reden waarom mensen kefir gebruiken, omdat het een heel hoog aantal bacterien heeft en je het zelf kan maken, waardoor de kosten laag liggen. Helaas weten we niet precies welke  er allemaal inzitten dus een doelgerichte aanpak is dan niet mogelijk. Maar veel mensen denken: baat het niet schaad het niet, en proberen dit gewoon eerst.

Ik denk dat de oorsprong van de benzo belly ligt in de lekkende darm theorie. Daar kan je ook eens over lezen op internet. Als je de benzo belly behandeld als een lekkende darm ( leaky gut) dan verwacht ik dat je buik zal opknappen,.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Fijn dat je het  weer doet :)
Hier okay. Ik had het weekend en gisteren weer eens buikklachten, maar kan eigenlijk zo invullen waardoor dat getriggerd werd. Te veel gezelligheid, wat biertjes, onregelmatig eten en te veel suikers. Ik weet het, maar doe het toch steeds weer. Nu ik het patroon herken is het aan mij om in te vullen of ik het er voor over heb om me dan maar een paar dagen minder lekker te voelen, of dat ik het op gezellige momenten sober houd. Misschien is er een tussenweg. ;)

Misschien moet je gaan ontdekken waar je jezelf een plezier mee doet, zonder de producten te nuttigen waar je lichaam niet blij van wordt. Teveel gezelligheid zal het niet aan liggen, biertjes en suikers zeker een goede optie om eens op in te zoomen om te kijken of je daar iets kan verzinnen. Omdat we onszelf gewoon soms wel willen verwennen.  Met mijn paleo dieet doe ik dat ook. Gisteren in Sham in Amsterdam gegeten aan de Witte de Witstraat. Dikke aanrader. Natuurlijk zitten er dan dingen tussen die ik eigenlijk niet moet eten. Ik vermijd de melkproducten 99%, at wel soms een hapje van de rijst, maar laat het brood staan etc. Ik dronk verse muntthee, en soms als ik het niet kan laten neem ik groene icetea. Ook thuis heb ik soms gewoon echt zin in wat lekkers en heb daar even voor moeten zoeken en langzaam beginnen de opties die ik lekker vind te kristaliseren ( nu bijna een jaar verder met Paleo dieet dus dat mag ondertussen wel). Soms eet ik wel chips ( toch plantaardig) en wat extra noten ( ben ik wel gek op, vult goed en zit vol goede vetten en eiwitten, maar kan je beter apart eten van je maaltijd omdat er stoffen inzitten die de opname van voedingsstoffen van ander voedsel belemmeren), maar ik eet nooit snoep, drink eigenlijk nooit frisdrank of alcohol, want dat kan ik laten. Ik denk dat als je normaal gesproken al goed oplet en je de gezondheid van je darmen prioriteit geeft, het minder impact heeft die ene keer dat je toch iets doet wat niet goed is. Ook veel water drinken, 2 liter op een dag, helpt om je weerbaarheid op dat gebied te vergroten.

okay, genoeg voor nu ;-) Succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...