Spring naar bijdragen

De huiskamer 11-02-2019


Sannie

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Deligaf1:

Die huisarts geeft die meteen benzo’s en ook meteen de zwaarste die er zijn aan jou :@ 

Ze hadden er veel anders mee om moeten gaan ipv meteen medicijnen voor te schrijven.

ik hoop dat je er snel weer boven op bent annie jij gaat dit varkentje wassen :)

Ja belachelijk! Artsen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-2-2019 om 13:12 zei Annie87:

 

Wel interessant dat je zegt dat teruggrijpen dus niet je klachten doet afnemen. Ik sprak gister ook iemand die zei dat hij was gestopt destijds met diazepam en daarna wegens te snelle ontwenning ook zoveel klachten had, dat hij helaas weer was begonnen, maar het hielp ook niet. Ik vraag me af hoe dat dan kan? Je zou toch denken dat het zou moeten helpen? 

De Ashton manual zegt hier het volgende over:

Voor zover het mogelijk is, ga niet achteruit. U mag stilstaan op een bepaald punt in uw schema en even vrij nemen van verdere ontwenning gedurende een paar weken als uw levensomstandigheden veranderen (bijvoorbeeld als er een familiale crisis is), maar tracht te vermijden om ooit een dosis te verhogen. Het is niet de bedoeling dat u gewonnen terrein opnieuw moet heroveren.

Volgens mij is het wel mogelijk terug te gaan naar een vorige dosis waarop je je redelijk stabiel hebt gevoeld, als je merkt dat je een misstap hebt begaan door te snel te verlagen, maar je moet hier liefst niet te lang mee wachten. Dus binnen een week of zo zou het volgens mij wel kunnen.

Er zijn veel succesvolle taperaars die wel eens teruggegaan zijn, ook helemaal opnieuw begonnen na een mislukte taper, en vervolgens geslaagd door het veel langzamer aan te pakken met een microtaper.

Ik beschouw het advies van dr. Ashton als heel nuttig en als het ook maar even kan zou ik dit opvolgen.

 

  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-2-2019 om 09:43 zei Sannie:

Gisteravond voelde ik me te slecht om de pillen voor deze week klaar te maken, dus vanochtend gedaan en ik heb het mijzelf makkelijker gemaakt. Dus tip van mij....eerst schrapen met aardappelschilmesje en laatste beetje vijlen. Scheelt hoop werk en tijd hihihi...maar wellicht is dit een oude bestaande tip hoor! 

ik brak pilletjes met de hand. Stukje eraf, stukje erbij. Schrapen hier, vijlen daar. haha... Zeker als de tablet die je nog  overhoud kleiner wordt, is vanaf een hele tablet vijlen niet meer praktisch.

 

Op 11-2-2019 om 12:58 zei Annie87:

Hij heeft mensen geholpen met ontwennen van 800 Mg oxazepam. (Omg)

hij zei ook; en als je klaar bent, kan het zeker nog een half jaar duren voordat je klachtenvrij bent. En hij is het er helemaal niet mee eens dat artsen/psychiaters deze troep langdurig voorschrijven. 

Holy shit.... 800 mg...!! Klinkt als een arst die we wel in de buurt willen houden inderdaad.

 

@Annie87 Doordat jij Oxazepam afbouwt heb je elke dag niet alleen gewone ontwenning maar ook de tussentijdse ontwenning ivm de halfwaardetijd. Ik denk net als Sannie dat je mogelijk veel meer klachten hebt dan nodig doordat je het niet hebt omgezet en het ook maar 1x per dag neemt. Hoe je ook beslist het te doen, ik leef ongelooflijk met je mee, en snap echt dit je helemaal afgebroken heeft. Maar houd hoop lieve zus, je komt hier doorheen en je zal weer helemaal genezen. Hoe zwaar het nu ook is. Houd vol en je zal zien dat je jezelf weer terug krijgt.

Dikke knuffel! :heart:X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-2-2019 om 17:46 zei karel12:

De Ashton manual zegt hier het volgende over:

Voor zover het mogelijk is, ga niet achteruit. U mag stilstaan op een bepaald punt in uw schema en even vrij nemen van verdere ontwenning gedurende een paar weken als uw levensomstandigheden veranderen (bijvoorbeeld als er een familiale crisis is), maar tracht te vermijden om ooit een dosis te verhogen. Het is niet de bedoeling dat u gewonnen terrein opnieuw moet heroveren.

Volgens mij is het wel mogelijk terug te gaan naar een vorige dosis waarop je je redelijk stabiel hebt gevoeld, als je merkt dat je een misstap hebt begaan door te snel te verlagen, maar je moet hier liefst niet te lang mee wachten. Dus binnen een week of zo zou het volgens mij wel kunnen.

Er zijn veel succesvolle taperaars die wel eens teruggegaan zijn, ook helemaal opnieuw begonnen na een mislukte taper, en vervolgens geslaagd door het veel langzamer aan te pakken met een microtaper.

Ik beschouw het advies van dr. Ashton als heel nuttig en als het ook maar even kan zou ik dit opvolgen.

 

  

helemaal waar Karel! Ashton wist echt wel waar ze het over had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-2-2019 om 12:06 zei Kannietmeer:

ik brak pilletjes met de hand. Stukje eraf, stukje erbij. Schrapen hier, vijlen daar. haha... Zeker als de tablet die je nog  overhoud kleiner wordt, is vanaf een hele tablet vijlen niet meer praktisch.

 

Holy shit.... 800 mg...!! Klinkt als een arst die we wel in de buurt willen houden inderdaad.

 

@Annie87 Doordat jij Oxazepam afbouwt heb je elke dag niet alleen gewone ontwenning maar ook de tussentijdse ontwenning ivm de halfwaardetijd. Ik denk net als Sannie dat je mogelijk veel meer klachten hebt dan nodig doordat je het niet hebt omgezet en het ook maar 1x per dag neemt. Hoe je ook beslist het te doen, ik leef ongelooflijk met je mee, en snap echt dit je helemaal afgebroken heeft. Maar houd hoop lieve zus, je komt hier doorheen en je zal weer helemaal genezen. Hoe zwaar het nu ook is. Houd vol en je zal zien dat je jezelf weer terug krijgt.

Dikke knuffel! :heart:X

@Kannietmeer

dankjewel. Ja ik ervaar elke dag veel klachten. Elke dag is anders: vreselijke buikzenuwen, elke dag veel diarree, misselijkheid. Soms een heel raar gevoel alsof ik juist aan de drugs zit. Evenwichtsstoornissen, coördinatie stoornissen, trillen . Ben helemaal kapot. De apotheker en arts die ik laatst gesproken heb zeggen, niet meer omzetten nu. Hoop dat ik het volhoud. 

Maar idd 800 Mg! Ik zat met mijn oren te klapperen toen ik dat hoorde! Hij zei destijds ook dat ik niet meer dan 5 Mg per 2 weken moest doen. Dus heb wel wat vertrouwen in deze arts. Het is geen arts die snel wil. 

Zit er even niet zoveel meer op. Probeer me elke dag zo rustig mogelijk te houden in dit afschuwelijke proces. 

Dikke knuffel terug 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Annie87:

@Kannietmeer

dankjewel. Ja ik ervaar elke dag veel klachten. Elke dag is anders: vreselijke buikzenuwen, elke dag veel diarree, misselijkheid. Soms een heel raar gevoel alsof ik juist aan de drugs zit. Evenwichtsstoornissen, coördinatie stoornissen, trillen . Ben helemaal kapot. De apotheker en arts die ik laatst gesproken heb zeggen, niet meer omzetten nu. Hoop dat ik het volhoud. 

Maar idd 800 Mg! Ik zat met mijn oren te klapperen toen ik dat hoorde! Hij zei destijds ook dat ik niet meer dan 5 Mg per 2 weken moest doen. Dus heb wel wat vertrouwen in deze arts. Het is geen arts die snel wil. 

Zit er even niet zoveel meer op. Probeer me elke dag zo rustig mogelijk te houden in dit afschuwelijke proces. 

Dikke knuffel terug 

Voel echt met je mee schat. Klinkt vreselijk zwaar. Maar het zal echt over gaan. Het kan een tijd duren, maar het gaat echt over. Wat betreft de diarree wil ik je het volgende meegeven:

Benzo's hebben en groot effect op de darmen. Deze hebben eigenlijk een goede ondersteuning nodig om normaal te functioneren. Gezond functionerende darmen zijn erg belangrijk ( ze worden niet voor niets ook wel ons tweede brein genoemd).  De langer je darmen ongezond zijn, de minder goed het zal gaan met je lichaam, want alle voedingsstoffen en neurortransmitters worden voornamelijk in je darmen geproduceerd.
Ik heb zelf een aantal dingen gedaan om mijn darmen te genezen, toen ik hier eenmaal goed van doordrongen was en al maanden lang erngstige buikpijn en opgezwollen buik had ( benzo belly). 

Ik gebruik Slippery Elm ( gladde iep) om mijn darmen wat te beschermen en het helpt zowel tegen diarree als verstopping.
Een goede probiotica kan helpen om de bacteriecultuur  in je darmen te verbeteren.
Ik eet nu een Paleo dieet ( 90% denk ik) omdat dit ook helpt bij de genezing van je darmen.


Veel mensen die door BO heengaan zullen er achter komen dat ze last hebben van een leaky gut, een lekkende darm. Dit hebben veel mensen in deze tijd, omdat het ons voedingspatroon gewoon vaak slecht is voor onze darmen. Omdat wij door de benzo's worden beschadigd wordt de toestand in onze darmen meer kritiek.

Mijn natuurarts heeft me ook een kuur gegeven met Glutamine, want dit is de basis van de opbouw van de darm en het heelt dus de 'gaten' in de darmen. Echter is het ook de basis van glutamaten en daarom heb ik het niet echt als kuur durven nemen, moet ik eerlijk bekennen. Ik kreeg er magnesium bij om het uit te balanceren, maar toch ... heb het drie dagen gedaan ofzo en daarna niet meer. Maar het is wel de manier en waarschijnlijk zal ik het alsnog doen in de toekomst. Gezondheid begint namelijk echt in de darmen.

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt wat ik deel.

 

x Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Annie87:

@Kannietmeer

dankjewel. Ja ik ervaar elke dag veel klachten. Elke dag is anders: vreselijke buikzenuwen, elke dag veel diarree, misselijkheid. Soms een heel raar gevoel alsof ik juist aan de drugs zit. Evenwichtsstoornissen, coördinatie stoornissen, trillen . Ben helemaal kapot. De apotheker en arts die ik laatst gesproken heb zeggen, niet meer omzetten nu. Hoop dat ik het volhoud. 

Maar idd 800 Mg! Ik zat met mijn oren te klapperen toen ik dat hoorde! Hij zei destijds ook dat ik niet meer dan 5 Mg per 2 weken moest doen. Dus heb wel wat vertrouwen in deze arts. Het is geen arts die snel wil. 

Zit er even niet zoveel meer op. Probeer me elke dag zo rustig mogelijk te houden in dit afschuwelijke proces. 

Dikke knuffel terug 

Hoi @Annie87, wat is het toch een struggle. Ook ik heb tijdens mijn afbouw van Lorazepam geen omzetting gedaan naar Diazepam omdat de arts het niet verantwoord vond vanaf 1 mg. Ik had dat echter toen moeten doorzetten, de afbouw van Lorazepam en Oxazepam is door de korte halfwaardetijd een stuk heftiger dan van Diazepam. 
Wat @Kannietmeerbeschrijft over de darmen is helemaal waar. Ik kan erover meepraten. De buikzenuwen heb ik ook dikwijls gehad (niet altijd) en dat had zijn weerslag op de darmen. Als de darmen rustig zijn gaat het al direct ene stuk beter. Sterkte met de laatste afbouwloodjes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...