Spring naar bijdragen

De huiskamer 11-02-2019


Sannie

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal deze zonnige ochtend, in ieder geval in dit gedeelte van het land.

Na een aantal echt goede nachten, echt een but-nacht achter de rug. Gisteravond veel waves en vannacht bleef het mij ook niet echt bespaard. Gelukkig werk ik op maandag thuis...ff alleen thuis prikkels. 

Gisteravond voelde ik me te slecht om de pillen voor deze week klaar te maken, dus vanochtend gedaan en ik heb het mijzelf makkelijker gemaakt. Dus tip van mij....eerst schrapen met aardappelschilmesje en laatste beetje vijlen. Scheelt hoop werk en tijd hihihi...maar wellicht is dit een oude bestaande tip hoor! 

Hoop dat het met iedereen redelijk gaat tot goed gaat voor de vechters en de overwinnaars!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Sannie

wat shit dat je zo’n nacht had met veel waves. Met mij gaat het ook niet bepaald lekker. Een wandelingetje buiten zit er inmiddels niet meer in, ook een paar honderd meter niet meer. 

De opvliegers zouden heel goed van de benzo’s kunnen komen. Ik heb ze ook. Plotselinge zweetaanvallen. Had ze zelfs al voordat ik begon met afbouwen. (Ben 31 dus de overgang lijkt me sterk Haha) 

hoop dat je komende nacht een betere nachtrust hebt. Sterkte en lekker rustig aan vandaag. 

Veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 lijkt mij voor jou idd beetje jong! Mijn baarmoeder is verwijderd dus ik kom wel ongeveer 2 jaar vroeger in de overgang, maar ben nu 44....gok nu nog even op de benzo.

Wat onwijs rot voor je....ik weet echt waar je doorheen gaat, been there done that en moest op 7,5 Mg opgeven.... Hoe veel moet je nog meissie? 

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie

ik zit nu op 4 Mg, vanavond weer 4 Mg en morgen naar 3,5. Zowel de artsen als apotheker raden me af nog over te stappen op diazepam. 

Ik zat afgelopen weekend in een flinke mental breakdown. Had een erge wave en was bang om verder te gaan. Apotheker zei, ga even terug naar 5. Maar ik doe al zo ontzettend langzaam aan. En teruggaan voelt niet goed, voelt alsof ik er nooit uit ga komen. Een arts van de crisisdienst zei juist, “ga door en wees niet bang. Ik heb mensen over de vloer zien kruipen, besef je dat het een fase is en dat het overgaat”.

ik ben toch doorgegaan en zit op 4 Mg. Zat  dit weekend op 4,5. Proberen bij de 2,5 te komen. Daarna heb ik een taperingstrip die iets langzamer gaat. Pffff 

dikke knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij werd het ook afgeraden, heel blij dat ik het toch gedaan en afgedwongen heb. Mijns inziens is jouw lijden niet nodig. Maar inmiddels zit je al heel laag, helaas zal het de klachten niet minder maken ben ik bang, al hoop ik voor jou van wel en snel ook. Waarom krijg je nu al geen taperingsstrips? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En teruggaan naar vorige dosis....daarmee werd de ellende bij mij alleen maar nog groter....ze snappen het echt niet.....

Was net bij psycholoog en zij vertelde ook van een jongen die van de oxa af probeerde te komen en de psycholoog hield vol dat zijn klachten geen ontwenning kon zijn, maar door de therapie....je zou ze het liefste in elkaar beuken en ze dwingen de rotzooi te nemen voor een paar maanden en ze er dan af te halen, resoluut!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Annie87:

@Sannie

ik zit nu op 4 Mg, vanavond weer 4 Mg en morgen naar 3,5. Zowel de artsen als apotheker raden me af nog over te stappen op diazepam. 

Ik zat afgelopen weekend in een flinke mental breakdown. Had een erge wave en was bang om verder te gaan. Apotheker zei, ga even terug naar 5. Maar ik doe al zo ontzettend langzaam aan. En teruggaan voelt niet goed, voelt alsof ik er nooit uit ga komen. Een arts van de crisisdienst zei juist, “ga door en wees niet bang. Ik heb mensen over de vloer zien kruipen, besef je dat het een fase is en dat het overgaat”.

ik ben toch doorgegaan en zit op 4 Mg. Zat  dit weekend op 4,5. Proberen bij de 2,5 te komen. Daarna heb ik een taperingstrip die iets langzamer gaat. Pffff 

dikke knuffel

Waarom raden ze het af??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja erg he! Laatst zei mijn psychiater; jij denkt nog steeds dat al je klachten door ontwenning komen? 

Ik dacht echt ja duh! Ik ben toch ook aan het ontwennnen! Zucht. 

Ik heb nu wel taperingstrips. Maar ik voel toch dat ik aan het afbouwen ben. Elke 3 dagen zak ik 0,5 Mg. De volgende strip word van 2,5 Mg naar 0 over 28 dagen. Dan heb ik iets meer dagen ertussen voordat ik weer 0,5 Mg zak. 

Ik ervaar nu een sterkte wave; heel zweverig en raar gevoel, kan niet lekker meekomen. Het lijkt juist wel alsof je aan de drugs zit vind ik, terwijl je afbouwt. Zo naar. 

Ze raden het af omdat ik al zo ver ben gekomen en ik ga dan weer op een middel met lange halfwaardetijd zitten en ik neem overdag al niks meer ofzo. Tja ik weet het soms ook niet. De 1 reageert super goed op een switch en de ander niet. 

Met taperingstrips zijn de klappen wel minder groot, anders zat ik dagen alleen maar te kokhalzen (heel vermoeiend) en dat heb ik nu niet. Maar ik voel zeker wel ontwenningsklachten. Ik probeer maar door te gaan en afleiding te vinden in kleuren. 

Tja, artsen psychiaters... nee teruggrijpen doe ik ook niet. Hooguit stabiliseren. Heb ik net 3 dagen gewonnen om 0,5 eraf te krijgen... je zegt dat de ellende bij jou erger werd door teruggrijpen? Hoe bedoel je dat? Wat gebeurde er? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie

ik sprak afgelopen weekend een arts van de crisisdienst, dat was de arts die destijds ook bij mij thuis was geweest. Hij zegt doorgaan. Niet bang zijn. Anders blijf je in een vicieuze cirkel. En niet terug naar 5 Mg (toen ik op 4,5 zat).

Hij heeft mensen geholpen met ontwennen van 800 Mg oxazepam. (Omg)

hij zei ook; en als je klaar bent, kan het zeker nog een half jaar duren voordat je klachtenvrij bent. En hij is het er helemaal niet mee eens dat artsen/psychiaters deze troep langdurig voorschrijven. 

Het is toch een arts die wel een beetje mijn vertrouwen heeft gewonnen. Het kan helaas niet mijn arts worden want het schijnt iemand te zijn die juist altijd diensten heeft (weekend en avond). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 iedere drie dagen 0,5 is veel, zeker op oxa. Ik heb alle respect voor jou dat je doorzet.... Ik heb 2x in de afbouw weer opgehoogd omdat het niet meer ging. De laatste keer was ik er in 10 wkn zo slecht aan toe dat ik idd niet meer functioneerde en letterlijk ermee wil stoppen. Ik zit totaal niet zo in elkaar en herkende mijzelf helemaal niet meer. Advies van apotheek en huisarts (die laatste vond 7,5 Mg oxa net als een ...hoe heet dat ook alweer een nep-pil....woest werd ik. Dus naar 15 Mg teruggegaan....maar ook dat hielp niets meer.

De omzetting is voor mij gelukkig goed uitgevallen en ik was binnen een week functioneel genoeg om weer wat uurtjes naar mijn werk te gaan, terwijl ik niets, maar dan ook niets meer kon. Ik weet ook dat dit niet voor iedereen geldt hoor de omzetting. Nu heb ik het ook zwaar, maar heel anders dan voorheen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is helemaal erg dat ze zeggen dat het laatste stukje een placebo is. Als je weet hoe een benzo werkt en dat het met receptoren te maken heeft, dan slaat dat nergens op. Zelf denk ik ook wel eens; wat raar eigenlijk, vroeger nam ik wel eens 10 Mg oxazepam en dan merkte ik vrij weinig. Als ik er nu 2,5 Mg vanaf haal, ben ik gigantisch ziek. Maar het komt gewoon omdat je lichaam al zo lang gewend is aan het stofje en het tempo niet bij kan houden. En veel artsen denken idd, maar 10 Mg is niks! Dus dat kan niet, maar daar heeft het helaas niks mee te maken. 

Maar ik herken wat je zegt; ook vaak gedachtes om het letterlijk op te geven. Maar vaak is ook nog ergens een stemmetje dat zegt; dan hebben die rotpillen gewonnen en dat gun ik ze niet! Ken je die trailer? Die vrouw zegt dan op het laatst; al ga ik dood, ik laat een pil geen controle over me hebben. Zulke gedachtes heb ik ook vaak. (Maar helaas ook vaak gedachtes als ik geef het op). 

Wel interessant dat je zegt dat teruggrijpen dus niet je klachten doet afnemen. Ik sprak gister ook iemand die zei dat hij was gestopt destijds met diazepam en daarna wegens te snelle ontwenning ook zoveel klachten had, dat hij helaas weer was begonnen, maar het hielp ook niet. Ik vraag me af hoe dat dan kan? Je zou toch denken dat het zou moeten helpen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring is dat zodra je de ontwenning in ben gegaan, dit niet meer verdwijnt. Ook de overstap naar de Dia heeft de ontwenning niet weggenomen, alleen is het nu beter te handelen. Gaat het nu makkelijk, nee zeker niet, ook ik heb momenten dat ik bang ben voor wat zou kunnen komen, maar ik heb ook wel veel over mezelf geleerd en kan meestal mijzelf kalmeren en mij er aan overgeven. Zeker niet zonder slag of stoot. Ik heb redelijke dagen achter de rug,  maar ook slechte, het verloop is zo grillig en onvoorspelbaar. 

Feit is dat we er helaas echt doorheen moeten om überhaupt beter te kunnen worden, eerder gaan we niet naar volledige genezing toe. 

Goed dat je soms alleen even stilstaat....ophogen is echt een no-go hoe moeilijk ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Sannie:

Mijn ervaring is dat zodra je de ontwenning in ben gegaan, dit niet meer verdwijnt. Ook de overstap naar de Dia heeft de ontwenning niet weggenomen, alleen is het nu beter te handelen. Gaat het nu makkelijk, nee zeker niet, ook ik heb momenten dat ik bang ben voor wat zou kunnen komen, maar ik heb ook wel veel over mezelf geleerd en kan meestal mijzelf kalmeren en mij er aan overgeven. Zeker niet zonder slag of stoot. Ik heb redelijke dagen achter de rug,  maar ook slechte, het verloop is zo grillig en onvoorspelbaar. 

Feit is dat we er helaas echt doorheen moeten om überhaupt beter te kunnen worden, eerder gaan we niet naar volledige genezing toe. 

Goed dat je soms alleen even stilstaat....ophogen is echt een no-go hoe moeilijk ook!

Goed dat ik het van jou weet dan, je bent de tweede die nu zegt dat ophogen niet werkt. Dan ga ik dat ook zeker niet doen idd. Het verloop is idd heel vreemd en grillig. Dit weekend zat ik op 4,5 en had een afschuwelijke dag ertussen. Uiteindelijk na die arts te hebben gesproken die juist zei, toch doorgaan, toch naar 4 Mg gegaan en nu gaat het (voor mijn doen dan) toch ietsje beter. Super raar. Ben blij dat ik niet terug gegaan ben naar 5. Helemaal na jouw verhaal. 

Veel sterkte meid! Liefs Annie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87

Je bent goed op weg!

Met oxazepam is het ook veel moeilijker om af te bouwen. Slik je het 1 maal daags of meerdere keren?

Als het even niet gaat laat het dan stabiliseren sommige gaan gewoon door en dan wordt het alleen maar erger. De voor laaste stap voordat je  naar de 0 gaat zou ik het helemaal even laten stabiliseren en dan pas naar 0. Als je eenmaal niks meer slikt krijg je geen momenten meer dat het stabiliseerd je krijgt dan alleen waves en windows die elkaar aflossen.  

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1

ik slik nog maar 1 x per dag en zit inmiddels op 4 Mg oxazepam. Ik kom van 80 Mg na een switch van clonazepam. (Is een raar verhaal geweest) die switch was vreselijk. Crisis, SEH/ambulances. Ik zat toen steeds in een hele lange wave die een paar dagen duurde. Nu ervaar ik elke dag windows en waves. De waves zijn korter geworden maar ze zijn er dagelijks. Ik bouw nu heel langzaam af, met taperingstrips. Ongeveer 2,5 Mg per 2 weken. 

Jij bent er inmiddels helemaal vanaf toch? 

bewerkt door Annie87
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Annie87:

@Deligaf1

ik slik nog maar 1 x per dag en zit inmiddels op 4 Mg oxazepam. Ik kom van 80 Mg na een switch van clonazepam. (Is een raar verhaal geweest) die switch was vreselijk. Crisis, SEH/ambulances. Ik zat toen steeds in een hele lange wave die een paar dagen duurde. Nu ervaar ik elke dag windows en waves. De waves zijn korter geworden maar ze zijn er dagelijks. Ik bouw nu heel langzaam af, met taperingstrips. Ongeveer 2,5 Mg per 2 weken. 

Jij bent er inmiddels helemaal vanaf toch? 

Ja ik ben gestopt sinds 31 december.

Ik kreeg 3x10mg oxazepam voor 2 maanden voor geschreven. Toen zei de huisarts dat ik moest stoppen in 1x anders werdt ik verslaafd er aan. De eerste week nergens last van maar de 2 week kwam ik bijna in een psychose te recht. Met spoed naar de crisis dienst 3x0,5mg clonazepam gekregen en 100mg seroquel. Dit naar de helft afgebouwd en laten omzetten in diazepam. 

3 maanden in totaal benzo’s geslikt en 9 maanden over afbouwen gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1

jeetje wat een verhaal ook zeg. Ik dacht ook dat ik knettergek werd! Ik ontwikkelde allerlei klachten op de clonazepam en mijn huisarts nam me niet serieus. Zowel lichamelijk als geestelijk. Werd steeds angstiger, gedroeg me vreemd en werd steeds zieker. Slikte 2 x daags 0,5 Mg. Huisarts zei ook doodleuk dat ik niet verslaafd was, maar voelde zelf van wel, want stoppen mislukte steeds. Wilde mij niet doorsturen, vroeg om verwijzing psychiater om te kunnen stoppen. Huisarts wilde niet luisteren. Uiteindelijk zelf maar keuze gemaakt uit wanhoop om mezelf om te zetten op oxazepam. (Had ik nog in huis). Ik was doodsbang geworden voor de clonazepam. Natuurlijk niet handig maar ik wist er nog niks vanaf. Toen begon na 5 dagen de ellende; zware lichamelijke klachten waardoor ik in het ziekenhuis belande en iets later geestelijke ontrekkingsklachten zoals delier (hevige verwardheid en desoriëntatie, depersonalisatie/derealisatie, zag dingen bewegen, hevige evenwichtsproblemen, extreme angst, dingen horen die er niet zijn (hoorde de hele nacht ambulances maar had wel het besef dat dat niet echt kon zijn) echt vreselijk ook. 

Wat heftig ook zeg! Moet je nagaan 3 maanden geslikt en 9 maanden afgebouwd! Hoe gaat het nu met je klachten? Slik je seroquel nog? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87

Ik slik nog seroquel en citalopram ik heb nog maar minimale symptomen.

Nu ben ik met andere dingen bezig voor mijn verdere herstel om trauma’s/ onverwerkte emoties te verwerken. Ik ben daardoor al 2x in een helings crisis te recht gekomen dat is ook totaal geen pretje maar de resultaten zijn duidelijk merkbaar. Dit doe ik op een ander spoor dan die van het GGZ want die kunnen mij daar niet mee helpen. De medicatie die ik nog slik is meer ter ondersteuning daar van.

 

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Deligaf1:

@Annie87

Thanks, ik heb er zeer goede hulp bij komt goed. 

De klacht waar je benzo’s bent gaan slikken heb je daar ook nog last van? 

Jij ook veel succes en sterkte toe gewenst.

 

Ik weet niet meer wat, wat is. Ik kreeg het vanwege slechts 2 x een paniekaanval. Mijn huisarts zei: ga dit maar een week slikken en daarna stoppen. Dat ging helemaal niet meer na een week. Ze schreef het voor alsof het een kuurtje was. Echt idioot. Na een week was ik al zwaar afhankelijk en stoppen ging niet. 

Kreeg het vanwege burn-out klachten/zware overspanning. Gepaard gaande met slechts 2 x een paniekaanval. Ik pakte al mijn problemen aan en mijn gezondheid werd steeds slechter. Ik begreep er niks van en had er na 2,5 maanden een onderbuikgevoel over dat het juist door de clonazepam kwam. 

Ik kreeg vanaf het begin op de clonazepam al rare paradoxale reacties. In de eerste 2 weken elke nacht extreme nachtmerries, werd meteen onrustiger en schrikachtig. Ik heb met mijn stomme kop gedacht dat mijn burn-out erger werd destijds. En na 2 maanden werd ik steeds angstiger, terwijl ik voorheen nooit angstig was. Ik werd af en toe behoorlijk paranoia, kreeg hartklachten, zweetaanvallen, trillen, moeite met ademhalen, uitputting, misselijk, duizelig en diarree... ik was al zwaar aan het ontwennen vanwege tolerantie. Had ik toen nog niet door, al had ik wel het idee dat de clonazepam me zieker maakte. Ik begreep alleen niet waarom. Wist niks van tolerantie en heb nooit een drang gehad om meer te slikken. Dacht aan bijwerkingen of intoxicatie en werd daarom zo bang voor het middel dat ik het zelf omgewisseld heb naar oxazepam (had ik in het verleden betere ervaringen mee en aangezien mijn huisarts me niet hielp...) 

ik ben er vele malen erger aan toe. Al mijn klachten werden door mijn omgeving en artsen op burn-out gegooid maar ik denk zelf dat de benzo’s me helemaal kapot hebben gemaakt. Ik was overspannen maar functioneerde nog gewoon thuis. Nu ben ik een kasplantje en kan niet eens meer een wandelingetje buiten doen. Ik ben er heel ziek door geworden. Ik denk dat als ik nooit benzo’s had gekregen, ik al lang weer aan het werk was geweest. 

Heb vrijwel alle klachten gehad (en veel nog steeds) waar Dr. Ashton over schrijft. 

Maar alle problemen waardoor ik burn-out was, die zijn er eigenlijk niet meer en heb ik aan gewerkt met een psych. Alleen dit is vele malen erger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...