Spring naar bijdragen

Donderdag 7 februari 2019


Lika

Aanbevolen berichten

Ik heb het gevoel Lars dat je vreselijk kwaad en machteloos bent. Je moet van goeie huizen komen om euthanasie te laten doen. Dan moet er echt ondragelijk geestelijk of lich. lijden zijn en dan nog krijg je eerst een hoop gesprekken, waarin je iedere keer weer opnieuw moet bewijzen dat je lijdt. Die weg is heel erg zwaar, misschien nog wel zwaarder dan het lijden dat je nu doet. Sterkte kerel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet nog wel wat, ons hondje heeft nog steeds bloed aan zijn poep.
Een poeponderzoek wees uit dat hij Salmonella heeft en een parasiet, cryptosporidium.

Een parasiet die hij hoogstwaarschijnlijk uit het nest heeft meegenomen, want dit komt veelal voor bij de boerderij.

De panacur tegen giardia en de antibio waren voor niets.

Mijn portemonnee is inmiddels leeg..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zeg maar even niets Spirit, dan raak je er emotioneel ook minder bij betrokken, je bent niets verplicht meis en natuurlijk is dit een zwaar onderwerp.

Ik denk juist dat dit wel op het forum thuis hoort, en dat we dit serieus moeten nemen. We delen ook heel veel andere onderwerpen. Lars is ook van harte welkom met z'n verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mensen op dit forum zijn veelal ook erg gevoelig voor drama en zo op het randje van wel of niet gaan drinken is drama niet zo wenselijk.
Waarmee ik niet wil zeggen dat je je verhaal hier niet mag vertellen, Lars, maar zo vanuit een tijdje van bijna stilte ineens zo'n bericht plaatsen riekt voor
mij een beetje..
Dit komt misschien ook weer bot over, maar hoezeer ik Lars ook mag, en hoe verschrikkelijk ik zijn aandoening ook vind, ik vind dit geen onderwerp om
op een forum met mensen met een alcoholprobleem te bespreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt alle recht om dát te vertellen wat jou momenteel bezighoudt, Lars. En natuurlijk wil je zo'n overweging als deze delen.
Maar misschien kun je het wat inkleden. Bijvoorbeeld door wat meer te vertellen over hoe je tot zo'n besluit gekomen bent.
Dit bericht kwam nu min of meer totaal onverwacht voor de mensen hier, terwijl je er zelf toch al wel enige tijd mee bezig bent.
Je weet zelf hoe hard zo'n bericht kan binnenkomen en hoe dat anderen kan ontregelen.
Je hoeft je helemaal niet stil te houden. In tegendeel, openheid hierover is wenselijk. Maar misschien wat minder plompverloren.
Het ene moment zit je een gezellige huiskamer te creëren tijdens 'The Voice', het andere moment wil je euthanasie.
De enige overgang tussen deze twee uitersten was te vinden in een berichtje dat je je in een restaurant geen raad wist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kohtje:

Ik ben er in elk geval danig door van slag.

Laten we dan er alsjeblieft over ophouden dit is niet wat ik wil absoluut niet. Het is een heel proces @Kohtje je staat niet op een dag op van laat ik nu maar eens een aanvraag gaan doen. Een proces in mijn hoofd en ja ik kan echt genieten van die voice avonden ik ben niet zwaar depressief dat is ook echt niet de reden zolang ik er nog ben wil ik blijven genieten van de dingen waar ik van kan genieten en nu hou ik er over op want het grijpt mij ook aan. Mijn excuses voor iedereen dat ik dit onderwerp heb aan gesneden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry als ik hier iemand mee kwets, maar persoonlijk vind ik wel degelijk dat wat Lars schrijft hier besproken mag worden.
Waar anders is het veilig, anoniem, herkenbaar wellicht en puur eerlijk en kwetsbaar?
Lars er zijn Stichtingen met teams die jou kunnen steunen en begeleiden met jouw traject nu.
Wat daar ook uit gaat komen, dit is juist iets wat je misschien niet kunt overzien en alleen doen.
Ik weet van de Levenseindekliniek, en er is een St. de Einder. Bij de eerste heb ik beroepshalve soms te maken en daar ook
een representante van ontmoet als vorm van bijscholingsworkshoplezing. Dat was ook waarom ik dat woord team noemde eerder.
Misschien is idd een vereiste dat je bij je huisarts start, dat weet ik niet exact, aar je kunt daar altijd op internet meer info over krijgen.
Ik spreek te vaak mensen die uit pure onwetendheid of wanhoop echt enge dingen doen en niet van waardigere manieren weten.
Erover praten en schrijven is echt niet zomaar doen, dreigen of bedreigend. Laten we hier elkaar steunen, en als dat te moeilijk is,
dan is dat ook prima, maar ontneem niet een ander het delen, zou ik jullie willen vragen. ook hier hebben we realties, ook al is het virtueel.♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind ook dat dit wel kan.  En idd. als het alleen maar over het weer en de kleinkinderen mag gaan.... En als je er niks over kan of wil zeggen, dan zeg je gewoon niks. Dat doe ik heel vaak en dat kan ook.

Moeilijk Lars, toch lees ik vaak zoveel plezier en liefde in je verhalen, dat ik hoop dat de balans voorlopig toch positief blijft :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kohtje:

[...] maar hoezeer ik Lars ook mag, en hoe verschrikkelijk ik zijn aandoening ook vind, ik vind dit geen onderwerp om
op een forum met mensen met een alcoholprobleem te bespreken.

Tja.. met dit eerdere wat ik schreef ben ik het nu al niet meer eens. Hou het er maar op dat ik even wat overdonderd en verward was.
Nogmaals, ik mag je, Lars en ik kan ook je voornemen wel begrijpen en respecteren, maar kan hier niet zo mee overweg. Dus ik zal
me hierover wat afzijdig houden. Maar ik wil je niet de mond snoeren. Ik hoop dat het constructief voor je kan zijn door er hier
over te schrijven. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei IJsvogel:

l

Werken vandaag, paar uurtjes re-integreren. Heel dubbel gevoel,  wil wel maar ik ben veranderd en kan veel minder aan. Het groeit me snel boven het hoofd. Nou ja,  dat is precies het doel,  daarmee leren omgaan.

Ik loop hier nog steeds tegenaan. Ik heb wel geleerd, maar het valt me niet mee. Overal zijn valkuilen :ph34r: Vandaag huilbui op het werk. Dat luchtte op. En nu de juiste (voor mij helpende) dingen gaan doen. Rust, overzicht maken. Gaat wel lukken.

en @Larsen @Kohtje ik hou van jullie. Allebei. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-2-2019 om 11:55 zei Kohtje:

Hoi hoi, @Syrah. Slecht slapen kent veel verschillende oorzaken. Je kunt o.a. hier eens kijken: https://www.slaapinfo.nl/slaapproblemen/onrustig-slapen-oorzaken/

Veel drinken kan een oorzaak zijn van slecht slapen, maar stoppen met drinken kan dat ook. Na verloop van tijd zal dit echter beter worden.
Maar, zoals gezegd, er zijn meerdere oorzaken aan te wijzen. Dus niet gaan denken dat je maar weer moet gaan drinken om beter te
kunnen slapen, hoor.

Nog even mijn eigen ervaring, voor zover ik dat terug kan halen... de eerste weken na het stoppen met drinken was slapen ook niet echt aan de orde.
Het was meer een kwestie van 's avonds gaan liggen, beetje dommelen en wachten tot de ochtend. Eenmaal opgestaan had ik enorme slaap en soms
deed ik dan overdag een hazenslaapje maar echt werken deed dat niet. Pas na verloop van tijd (ik weet niet meer of dat nou weken of maanden waren)
werd m'n slaappatroon wat normaler. Maar hazenslaapjes of powernapjes of hoe je ze noemen wilt, doe ik nog steeds wel eens. Aan tien minuten zo rond
het middaguur heb ik dan genoeg om energiek de rest van de dag door te komen. Waarbij de aantekening dat energiek een zeer subjectief begrip is.. :)

Oke hier heb ik wat aan, gewoon gaan liggen en proberen te slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...