Spring naar bijdragen

Hobby's, dieren, kokkerellen, sporten, tuinieren, slapen enz.


bolletje

Aanbevolen berichten

Hier kunnen we leuke ervaringen delen die te maken hebben met onze hobby's. Heel belangrijk dat we een beetje bezig blijven, tijdens de afbouw, ook al gaat dat soms erg moeilijk, het kan toch afleiding geven. Tranquilizers  kunnen, net als alc. veel tijd in beslag nemen. Als je er mee stopt kun je in een zwart gat vallen. Daarom denk ik dat het belangrijk is om te proberen er niet in te vallen, en een beetje bezig te blijven. Goed, genoeg gepredikt aan de slag.

Mijn hobby's zijn op de eerste plaats mijn dieren. Twee hondjes, twee katjes en wat vissen. Vroeger had ik geitjes, meer honden, een pony (Prulleke) een hangbuikzwijntje (Roosje) kippetjes, enz.

Ik heb 15 jaar bij de dierenambulance gewerkt en nam regelmatig diertjes mee om te verzorgen. Heb daardoor veel ervaring opgedaan en met twee zwagers die allebei dierenarts zijn en ik af en toe mee mocht heb ik veel geleerd over het wel en wee van dieren.

Verder ben ik op creatief gebied erg veel bezig. Ik ben autodidact, dus kijk ik hoe mensen het doen en probeer dat na te doen. Ik leer het beste van kijken en dan na-apen. En zo heb ik al van alles gedaan.

Eerst alles zelf proberen en als het niet lukt kan ik het nog altijd vragen.;)

Zo ik ben benieuwd naar jullie verhalen. O en zitten we met vragen, kunnen we ze hier plaatsen, misschien weet een andere kanjer wel het antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou mijn hobby's zijn Gamen, series kijken, creatief bezig zijn (kan van alles en nog wat zijn), wandelen, tuinieren met mooi weer haha!

Ben opgegroeid met veel dieren om mij heen. katten, knaagdieren. Ook hebben we wel eens dieren verzorgd die we tegen kwamen die hulp nodig hadden of gedumpt werden door hun baasjes... een slang, schildpad en zelfs een vleermuis. zelf hebben wij nu alleen een goudvis.

Ik heb een zoontje van 6 maanden waar ik super veel van hou langzaam veranderd hij wel in een kleine draak... met al echt een duidelijk willetje.

Ik vind het geweldig om met kinderen te spelen en bezig te zijn dus opassen voor neefjes en nichtjes vind ik geen straf. en zo nu en dan naar de bioscoop te gaan of lekker uit eten gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken dat het in tijden van afbouw en ontwenning moeilijk is om gemotiveerd te zijn om hobbies uit te oefenen. Dat komt met name doordat de concentratie weg is of in elk geval sterk verminderd is. Gelukkig gaat dat nu wel steeds wat beter.

Wij hebben niet veel dieren, alleen een hond, Foxy, een sociaal-drukke maar heel lieve foxterriër van 4 jaar oud.  
Mijn hobbies zijn hardlopen (nou ja, zo hard als dat op mijn leeftijd nog gaat), fietsen (ik heb nog een racefiets en een toerfiets, het wachten is op het mooie weer), muziek luisteren, lezen, wandelen, wat in de tuin werken ook en uit eten gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens de afbouw  en tijdens herstel is creatief zijn soms moeilijk en soms onmogelijk. Maar als het even kan, dan is het in mijn ogen wel een echt een goede afleiding van je klachten.

Ik houd van tekenen. Omdat dat niet ging tijdens de afbouw, heb ik me op kleuren gestort. Ook dat ging vaak niet, maar de drempel was net iets minder hoog omdat ik niet ook nog de vorm moest bedenken. Als ik het echt niet zelf kon uitvoeren, ging ik Youtube kijken over kleuren (want het was nieuw voor me, en ik kan nog veel leren over professioneel potloden gebruiken).
Ik houd van zingen en gitaar spelen  en deed ik dagelijks en daar had ik al helemaal geen energie voor. Ik zing al wel tijdens de dingen die ik doe, maar ..... het is nog lang niet als vanouds en de gitaar heb ik het afgelopen jaar 1 x gepakt.
Ik hou van bakken en koken.... ook niet vaak gedaan, maar heel af en toe. Komt ook omdat ik nu Paleo eet en dus soms wel moet. Maar dat is dus wel anders nu.
Ik houd van lezen.... forget it, lezen lukt me nog steeds niet goed. Tijdens de ontwenning las ik alleen stukjes op internet over benzo's.... heel veel over benzo's . En natuurlijk  benzo's. :blink: Ik heb nog geen enkel boek gelezen het afgelopen jaar. Heb er wel 4 gekocht :D, 1 uitgeleend. Hoop dat snel weer te kunnen, maar ben geduldig nu ik ook de AD aan het afbouwen ben.

Bij mijn ouders puzzelde ik ook legpuzzels. Heerlijk vind ik dat. Wel ruimte om te kletsen, muziek te luisteren of na te denken en onderstussen wat puzzelen. Staat geen druk op, resultaat is altijd goed, je kan stoppen wanneer je maar wilt en starten wanneer je maar wilt. Ik kan een  goede puzzel van 1000 stukjes in 3 dagen leggen heb ik ontdekt. :lol:  Maar legpuzzels leggen doe ik normaal eigenlijk niet. Wie weet als ik ooit een huis heb met meer ruimte.

Op 6-2-2019 om 09:21 zei bolletje:

Verder ben ik op creatief gebied erg veel bezig. Ik ben autodidact, dus kijk ik hoe mensen het doen en probeer dat na te doen. Ik leer het beste van kijken en dan na-apen. En zo heb ik al van alles gedaan.

Ja Bol! Zelfde hier. Ik kijk daarom  graag naar kunstenaars op Youtube. Heel leerzaam en vermakelijk als ik zelf nog even niet kan uitvoeren.

Ik maak nu een weekkalender voor mijn moeders verjaardag in maart. Ze wordt 70 jaar en ik heb  23  mensen in ons gezin aan het kaarten maken gezet, maar niet iedereen wilde echt veel doen. Dus ik en mijn dochter doen er beiden 6. Voor wat extra inspiratie heb ik dus ook weer op YouTube wat geneust, scrapbook flimjes vooral, maar er is veel als je eenmaal op het juiste spoor zit. Heel erg leuk.  Eindeloos ontwerp, knip, plak en variatie plezier.

Ik denk dat een andere minder actieve hobby is: mensen verrassen. Vind ik gewoon super leuk!

Oh, en vriend en ik houden van wandelen. Doen het eigenlijk te weinig vind ik op het moment, maar ja... winter he. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou heu wandelen is niet een van mijn hobby's. Wij moesten vroeger altijd met pa mee. Die wandelde rustig van Scheveningen naar Katwijk en terug of wee gingen een dagje naar de dierentuin Wassenaar. Lopend wel te verstaan. Daar gingen we de hele dierentuin door en toen terug.

Daar heb ik nu een versleten heup en een korter been van 2 cm. van:wacko:

Maar inderdaad op You tube kun je erg veel vinden, eigenlijk alles. Leuk joh kalenders maken. Ja en mensen verrassen met b.v. een cadeautje vind ik ook een van de leukste dingen.

We moeten maar eens wat foto's neer zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

@Annie87

Er is dus nog hoop voor ons starters haha. Dit was vroeger in mijn kindertijd helemaal in. Leuk om dat terug te zien :D misschien ook maar eens een poging wagen. Ik zelf doe soms keuren op nummers. (Zo een "kleurboek voor volwassen) maar voornamelijk wasgij puzzels doe ik nu dat is ook wel leuk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei muurbloempje:

@Annie87

Er is dus nog hoop voor ons starters haha. Dit was vroeger in mijn kindertijd helemaal in. Leuk om dat terug te zien :D misschien ook maar eens een poging wagen. Ik zelf doe soms keuren op nummers. (Zo een "kleurboek voor volwassen) maar voornamelijk wasgij puzzels doe ik nu dat is ook wel leuk 

Ja ik ken dit ook van vroeger alleen dan heel klein. Er is nog hoop idd hihi 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Annie het gaat er niet om dat we allemaal goed zijn, of wie het beste is, het is geen wedstrijd, maar het is  meer om bezig te zijn. Bezig zijn met iets dat je leuk vindt en waar je helemaal in opgaat zodat de rotgevoelens even op de achtergrond verdwijnen. En even tussen ons (ik ben niet zo goed hoor ) ;):D

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=nl&prev=search&rurl=translate.google.nl&sl=en&sp=nmt4&u=https://www.instructables.com/id/Grow-your-own-Magic-Crystal-Tree-or-any-other-sha/&xid=17259,15700002,15700021,15700186,15700191,15700248,15700253&usg=ALkJrhg4gssPIkdz0ktjHlQFe

Als we ons vervelen kunnen we altijd nog dit proberen. Dit is zo leuk en mooi. En er is zoveel te vinden op internet. Je eigen kristallen maken. Of op een zondagmiddag met  je kids of kleinkinderen.

Die bluing  is niet nodig je kan ook voedingskleurstof kopen.

of dit. Aluin kan ook, maar met zout is de bewerking hetzelfde. Met zout duurt het alleen langer om de kristallen te krijgen.

 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Als ik iedereen een tip mag geven dan is het zeker diamond painting. Je kunt ze best wel goedkoop in de winkel krijgen of online bestellen. Het is ook leuk om cadeau te doen, want je kunt bijvoorbeeld een foto van iemand laten afdrukken via https://www.strass-steentjes.nl/diamond-painting/eigen-foto. Je krijgt dan een pakket thuis en dan kan de ontvanger zelf een diamond painting van een foto van jullie samen maken. Harstikke leuk om te doen en je kunt het als het af is ook nog eens ergens ophangen of neerzetten.

bewerkt door EzraThornton
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...