Spring naar bijdragen

Zolpidem


Malie

Aanbevolen berichten

Hoi, ik zal me even voorstellen.. ik ben Malie en door n depressie en heel slecht slapen slik ik nu 1,5 zolpidem per nacht al n tijd. 1 voor het slapen gaan en m halve als ik snacht wakker wordt.

ik wil hier heel graag vanaf. Kan iemand mij helpen hoe ik dit het beste aan kan pakken?

ik voel me overdag een zombie met n droge mond..

Dankjewel alvast!!

bewerkt door Malie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Malie,

welkom!

 

Je kan deze mogelijk beetje bij beetje afvijlen. In een keer stoppen kan ontwenningsverschijnselen geven die te heftig zijn. Ik heb zelf medicatie afgebouwd met deze methode. Ik heb een weegschaaltje gekocht dat 0.001 op de teller kan lezen en elke dag 0.004 verminderd. Misschien werkt dat ook voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 4,5 maand Lorazepam gebruitkt. Grotendeels 1,5 mg en een kleine tijd 2 mg. Toen ging ik afbouwen en werd ik doodziek. Kon niet meer lopen en woog nog maar 50 kg. Ik ben overgestap op Diazepam. Ik moest ongeveer 1,2 mg lorazepam omzetten en dat is naar 5 mg Diazepam omgezet. Maakte me ook doodziek, maar ik stabiliseerde er wel ook op. Ik probeerde in stapjes van 0,5 naar beneden te gaan, maar ook daar werd ik zo heftig ziek van  en ben toen een micro afbouw begonnen. Ipv wekelijks of tweewekelijks verlagen, verlaagde ik dagelijks met een micro dosis. Dat is voor mij de beste methode gebleken. Ik werd nooit meer zo doodziek, maar was gewoon gematigd ziek, maar wel dusdanig dat het me uitschakelde voor het normale leven. Maar het was op die manier te doen voor mijn lichaam en geest.
10 december 2017 was ik benzo vrij. Dus nu  bijna 14 maanden geleden. Ik ben nog steeds aan het genezen. Het gaat al stukken beter, maar wel nog op en neer.  @Malie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje wat heftig. Een psychiater zei laatst dat je pas na 6 maanden een verslaving kunt opbouwen, daar klopt dan echt niks van!

gebruikte je het overdag of voor de nacht? 

Wat ben je door n hel gegaan! En nog steeds..

ik ben zojuist bij n homeopaat geweest, misschien dat ze me kan helpen. Ze gaat nu n middel maken en wil daarna samen met mij n afbouwschema maken als dat middel aanslaat.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Malie

Wat naar dat het even niet gaat zoals je wilt!

Wat je omschrijft dat je een droge mond hebt en een zombie voelt zijn bijwerkingen van het middel

Ik vind het wel raar dat je psychiater zegt dat je pas na een half jaar pas verslaafd kunt raken. op de bijsluiter staat al dat het niet langer dan 2 weken als slaapmiddel gebruikt moet worden en zowel je langzaam moet afbouwen.

Fijn dat de homeopaat je wilt helpen met een alternatief hier zelf heb ik geen ervaring mee.

heel veel sterkte met je afbouw!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei muurbloempje:

Welkom @Malie

Wat naar dat het even niet gaat zoals je wilt!

Wat je omschrijft dat je een droge mond hebt en een zombie voelt zijn bijwerkingen van het middel

Ik vind het wel raar dat je psychiater zegt dat je pas na een half jaar pas verslaafd kunt raken. op de bijsluiter staat al dat het niet langer dan 2 weken als slaapmiddel gebruikt moet worden en zowel je langzaam moet afbouwen.

Fijn dat de homeopaat je wilt helpen met een alternatief hier zelf heb ik geen ervaring mee.

heel veel sterkte met je afbouw!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Malie

Ik ben hier ook vrij recent. Ik kreeg na mijn bevalling een postnatale depressie en een angststoornis. Ik zelf heb ongeveer 5 maanden slaapmedicatie genomen (zopicolon eerste 2 maanden en lorazepam daarna) en heel kort oxazepam voor de angst klachten met oxazepam kon ik zo stoppen dat was geen probleem. 

Het moeilijkste voor mij is om van de slaapmedicatie af te blijven. Ik heb dit op eigen houtje afgebouwd voor ik hier kwam. zit al een maand op een kwart. 1e stop poging hield ik 6 nachten vol ben nu weer aan het proberen dit wordt mijn 6e nacht.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Malie

Dit is mijn eerste kindje ja, kreeg een depressie na een week. dit kwam voornamelijk door 2weken lang 2uur slapen, omdat hij alleen in onze armen wilde slapen en de kraamhulp had ook geen oplossing behalve erop hameren dat we bepaalde dingen niet konden doen met kans op wiegendood en als ik niet genoeg zou slapen ik de baby in elkaar kon schudden. in het kort veel angst aan gepraat wat mij onzeker maakte. Na een opname van 2 1/2 maand gaat het nu een stuk beter ik kan gewoon alleen zijn met mijn baby en doe nu alles op gevoel. ik ben er nog niet maar vind wel dat het voor 70% beter gaat

De zopicolon hielp niet meer na een tijdje en toen moest ik over gaan op de lorazepam.

ik nam 1 zopiclon van 7.5 en mijn begin dosis van de lorazepam was 2mg dit heb ik snel naar 1mg gebracht eind november 0.5 mg en eind december 0.25mg en eind januari was mijn eerste stop poging.

Nu neem ik alleen nog anti depresiva 

En hoe gaat het met jou? nog last van je depressie en kom je wel aan je rust?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat n verschrikkelijk heftig verhaal, heb zo met je te doen..

is t misschien mogelijk om privé wat te mailen/appen of wil je dat niet?

wat n kanjer ben jij! Echt respect voor je!!

slecht slapen maakt alles anders en dan ook nog met n baby..

met mijn depressie gaat t niet goed, slik ook antidepressiva maar n hele lage dosis omdat ik anders rusteloze benen krijg en dan slaap ik helemaal niet meer..

welke AD heb je?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Malie

Ik heb als AD citalopram 30mg. Ik ben er nog steeds niet over uit of het werkt of niet. 

Het is misschien een heftig verhaal maar gek genoeg heb ik er zoveel moois voor terug gekregen.

Als het goed is kan je hier ook prive berichten naar elkaar sturen. is dat misschien een idee?

En hoe lang gebruik jij al je medicatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei muurbloempje:

@Malie

Ik heb als AD citalopram 30mg. Ik ben er nog steeds niet over uit of het werkt of niet. 

Het is misschien een heftig verhaal maar gek genoeg heb ik er zoveel moois voor terug gekregen.

Als het goed is kan je hier ook prive berichten naar elkaar sturen. is dat misschien een idee?

En hoe lang gebruik jij al je medicatie?

 @muurbloempje

n kindje is n wonder! Gelukkig kun je er nu echt van genieten!

ik slik AD seroxat maar vanwege rusteloze benen kom ik niet hoger dan 10mg.

al meerdere pogingen gedaan met ophogen maar dat is niet gelukt helaas.

zolpidem slik ik al heel lang, jaren. Maar wel altijd n halve voor t slapen gaan en dat ging altijd wel goed.

toeb ik in n depressie kwam ging t mis en sliep ik niet meer. 

Uiteindelijk zit ik nu op 15 Mg wat veel te veel is. Vannacht heb ik wel voor t eerst 12,5 Mg genomen en dat ging. Maar niet slapen put je uit.

slaap je nu wel weer goed?

ik zal proberen om de vlg x n privé bericht te sturen, ff kijken hoe dat moet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei muurbloempje:

@Malie

Ik ben hier ook vrij recent. Ik kreeg na mijn bevalling een postnatale depressie en een angststoornis. Ik zelf heb ongeveer 5 maanden slaapmedicatie genomen (zopicolon eerste 2 maanden en lorazepam daarna) en heel kort oxazepam voor de angst klachten met oxazepam kon ik zo stoppen dat was geen probleem. 

Het moeilijkste voor mij is om van de slaapmedicatie af te blijven. Ik heb dit op eigen houtje afgebouwd voor ik hier kwam. zit al een maand op een kwart. 1e stop poging hield ik 6 nachten vol ben nu weer aan het proberen dit wordt mijn 6e nacht.

 

Wat knap!! Ik zit ook in de afbouw van zopiclon, maar bij mij lukt het niet. Nouja, niet zo snel als ik zou willen. Komt vooral door veel privé dingen die spelen en die verrotte verstoorde nachtrust (amper slapen, op een enkele nacht goed slapen eens in de zoveel tijd na) Zit ook op diazepam. Daar bouw ik nog niet mee af.

Ik slik ook ad. (Mirtzapine) maar heb niet het idee dat het wat doet...

@Malie de stap om meteen een dosis te halveren is behoorlijk groot. Pas je wel op met jezelf? (Goed bedoeld!!!) Dat het vannacht goed ging is super! Maar echt, pas op dat je niet te hard gaat. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaida74

mag ik vragen wat je nu slikt aan hoeveelheden? 

Men wil je nog wat meer kwijt over je privé situatie, of liever niet?

Ik hen niet ik 1x gehalveerd, heb er n kwart van af gehaald. Dat ging vannacht goed maar echt slapen lukt dan niet.. maar ik wil er zo graag vanaf, voel me echt n verslaafde.. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Malie

Over het algemeen slaap ik 5 uurtjes per dag het is niet ideaal maar kan er op functioneren. Ik heb toevallig 2 goede nachten gehad nu met 6 uur en 8uur. Moet zeggen dat ik het als jonge moeder ook normaal vindt om maar 6uur te slapen op een dag. Ik was vooral tot vorige maand bang voor de consequentie van niet kunnen slapen en toch voor een baby moeten zorgen. Nu ik een paar keer heb mee gemaakt dat ik ook met 4uurtjes voor mijn baby kan zorgen is de angst minder geworden en slaap ik een stuk beter. Dit proces heeft wel even geduurd en ook ik was heel ongeduldig en wilde zo snel mogelijk "beter" worden.

Het enigste wat ik kan zeggen wat mij hielp: wees lief voor jezelf, neem de tijd voor je herstel, probeer ook te bedenken wat er wel goed gaat en waar jij trots op bent. En ja een mindere dag hoort er nou eenmaal bij, maar dat wilt niet zeggen dat je terug bij af bent! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt helemaal gelijk, de angst om niet te kunnen slapen is soms groter dan het niet kunnen slapen zelf. 

Heel knap dat je nu alles hebt afgebouwd, ik zou willen dat ik ook zover was. Ben net als jij veel te ongeduldig. Soms denk ik, ik neem niks meer en zie wel..

maar er staat overal dat dat niet slim is. 

Sliep jij wel op de lorazepam na de zoplicon?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Malie

Nee, het angst om niet te slapen helpt ook niet echt bij het inslaap komen...

Ja ik moet alleen nog mijn AD blijven slikken. en plotseling stoppen zou ik persoonlijk nooit doen... dat ik van een hele zopiclon naar 3.75 ging en 3 dagen later van 3.75 naar 0 voelde ik mij zo neerslachtig. Op dat moment kreeg ik ook lorazepam in plaats van zopiclon. en op dat ik van de ene slaapmedicatie naar de andere ging ervaarde ik ging klachten. en sliep ik makkelijk 8uur.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Malie:

@Kaida74

mag ik vragen wat je nu slikt aan hoeveelheden? 

Men wil je nog wat meer kwijt over je privé situatie, of liever niet?

Ik hen niet ik 1x gehalveerd, heb er n kwart van af gehaald. Dat ging vannacht goed maar echt slapen lukt dan niet.. maar ik wil er zo graag vanaf, voel me echt n verslaafde.. 

 

Oh sorry! Dan heb ik je verkeerd begrepen. 

Mijn hele verhaal staat bij de voorseltopic. Is iets te lang om nu weer te typen ;)

Ik slik nu 2 zopiclon, soms lukt het met 1 ,3/4 . Daarnaast slik ik diazepam. Bij mij zit het venijn in de vroege ochtend. Ik word tussen 3 en 4 (voor de zoveelste keer) wakker en slapen lukt dan niet meer. Ik lig dan te woelen en te draaien en ookal accepteer ik dat het erbij hoort, het lukt me nog niet om door te zetten. En dat voelt weer als falen... Daardoor val ik steeds weer terug... 

Daarbij slik ik diazepam. Die deed in het begin goed zijn werk, maar na een tijdje gewenning en hoppa, weer in het oude patroon. Om moedeloos van te worden. Maar ik hou vol en zet door. Dan maar langzamer, maar ik zal er komen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei muurbloempje:

@Malie

Nee, het angst om niet te slapen helpt ook niet echt bij het inslaap komen...

Ja ik moet alleen nog mijn AD blijven slikken. en plotseling stoppen zou ik persoonlijk nooit doen... dat ik van een hele zopiclon naar 3.75 ging en 3 dagen later van 3.75 naar 0 voelde ik mij zo neerslachtig. Op dat moment kreeg ik ook lorazepam in plaats van zopiclon. en op dat ik van de ene slaapmedicatie naar de andere ging ervaarde ik ging klachten. en sliep ik makkelijk 8uur.

 

Wow in een paar dagen van 1 tablet naar niks is ook veel te snel! Wie heeft je dit geadviseerd? Logisch dat je op de lorazepam wel beter ging slapen, dat is een véél zwaarder middel. Die ervaring heb ik met diazepam. Helaas was het maar van tijdelijke aard :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kaida74:

Oh sorry! Dan heb ik je verkeerd begrepen. 

Mijn hele verhaal staat bij de voorseltopic. Is iets te lang om nu weer te typen ;)

Ik slik nu 2 zopiclon, soms lukt het met 1 ,3/4 . Daarnaast slik ik diazepam. Bij mij zit het venijn in de vroege ochtend. Ik word tussen 3 en 4 (voor de zoveelste keer) wakker en slapen lukt dan niet meer. Ik lig dan te woelen en te draaien en ookal accepteer ik dat het erbij hoort, het lukt me nog niet om door te zetten. En dat voelt weer als falen... Daardoor val ik steeds weer terug... 

Daarbij slik ik diazepam. Die deed in het begin goed zijn werk, maar na een tijdje gewenning en hoppa, weer in het oude patroon. Om moedeloos van te worden. Maar ik hou vol en zet door. Dan maar langzamer, maar ik zal er komen!

@Kaida74

ik ben nog n beetje n leek op t forum.. ik heb Je voorsteltopic gezocht maar kan t niet vinden.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Malie:

Dat heb je dan goed gedaan!!

Hoe lang heb je lorazepam geslikt?

en nu slaap je ook weer goed?

hoop dat t mij ook n x gaat lukken..

dankjewel voor je eerlijkheid!!

 

Geen dank, ik vind het belangrijk dat er ook positieve verhalen worden verteld als het afbouwen wel lukt. op internet las ik vooral alleen maar negatieve verhalen dat ik er zelf ook een hard hoofd in had...

Ik heb ongeveer 3 maanden lorazepam geslikt. Ben ook net gestopt. en ja wat is goed slapen... ik slaap geen 2uur op een dag meer. over het algemeen niet minder dan 4uur. denk gemiddeld 5 a 6 uur soms langer. zelfde als met lorazepam eigenlijk.

En ja ook jij komt er wel! natuurlijk gaat het bij de een makkelijker dan bij de ander. Weet zeker dat wanneer het allemaal beter gaat met je depressie en langzaam vertrouwen krijgt dat je ook zelfstandig kan slapen het veel makkelijker zal zijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...