Spring naar bijdragen

Huiskamer 3-2-2019


Annie87

Aanbevolen berichten

Goedemorgen lieve mensen, 

hebben jullie een beetje geslapen? 

Inmiddels slaap ik weer redelijk. 

Vandaag de eerste dag dat ik overdag geen oxazepam meer slik. Ik heb in 14 dagen de dagdosering van 2,5 Mg eraf gekregen met behulp van taperingstrips. Dit ging een stuk geleidelijker met minder hevige bijwerkingen. 

Nu nog de avonddosering erafhalen met behulp van taperingstrips. Nog 5 Mg te gaan. (Klinkt weinig, maar ik kan alleen heeeeeel langzaam gaan, omdat ik van een hoge dosis kom). 

Vanavond begin ik met de taperingstrip voor de avond. De eerste 2 zakjes bestaan nog uit 5 Mg, vanaf dinsdag naar 4,5, vrijdag naar 4 etc. Heel benieuwd hoe mijn nachten dan gaan worden. Ik vind het zo eng, maar ik weet dat ik door moet gaan. Hopelijk blijven ze redelijk. Ik klamp me er maar aan vast dat mijn dagen ook veel beter zijn gegaan, sinds ik overgestapt ben naar taperingstrips. 

Hoop dat jullie een beetje geslapen hebben. 

Veel liefs en fijne zondag allemaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig Annie!

wat fijn dat het zo goed gaat met de taperingstrip en dat je weer een goede nacht hebt gehad! langzaam maar zeker kom jij er echt wel als je zo door gaat!

vannacht heb ik niet zo goed kunnen slapen... mijn zoontje kwam uit het niets weer voor een nacht fles om half 2. Was daarna weer klaar wakker.  Gelukkig ben ik er wel vroeg in gegaan en heb ik wel bij elkaar 5 uurtjes weten te pakken! 

Ik heb vandaag een drukke dag dus veel afleiding! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@muurbloempje

wat balen dat je niet zo lekker hebt geslapen. Gelukkig toch 5 uurtjes! 

Mijn slaap is nu redelijk maar ervaar veel klachten overdag. Scheel kijken/wazig zien. Veel evenwichtsstoornissen; heel soms lijken dingen scheef te staan of heb ik het idee dat ik zelf loop te tollen. Angstig. Maar ik weet nu waardoor het komt en dat scheelt. Ik merk ook steeds dat als er weer 0,5 Mg vanaf gaat, mijn symptomen weer wat erger worden en na een paar dagen weer iets stabieler. Maar ja, dan gaat er weer 0,5 vanaf in de strip. 

Wat een marteling is het. Voel je je net iets beter en moet je weer omlaag...pffff. 

Ik vind het knap dat je dat aankan, een drukke dag. Ik ben veel alleen, maar kan ook helemaal niks verdragen. Geen tv kijken. Door de duizeligheid ben ik tot weinig in staat. Lezen lukt vaak ook niet. Saai leven zo. 

Hoop dat je een beetje leuke dingen op het programma hebt staan voor vandaag.

fijne dag! Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jeetje wat een klachten komen er allemaal bij kijken met zo een klein stom tabletje...

Ik merk vooral dat de klachten waarvoor ik het in nam weer terug komen... slapeloosheid en angstklachten. Dus daarom probeer ik vooral bezig te blijven. 

Volgende week wil ik kijken voor een paar uurtjes vrijwilligerswerk zodat ik wat meer structuur heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super knap @muurbloempje

ik kreeg helaas al tolerantie ontwenning toen ik nog op het middel zat. Kreeg steeds meer vreemde klachten. Dus nu ik aan het ontwennen ben, is het helemaal vreselijk. 

Idd dat zo’n stom klein tabletje zo je leven kan verpesten. Je zou denken 5 Mg is niks. Pfff.

super knap, wat voor vrijwilligers werk wil je gaan doen? 

Ik vul mijn dagen een beetje met tekenen en kleuren (heb een kleurboek voor volwassenen) in bad zitten (erg ontspannend) en soms een heel klein wandelingetje van een paar 100 meter. Meer zit er helaas niet in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Annie87:

Super knap @muurbloempje

ik kreeg helaas al tolerantie ontwenning toen ik nog op het middel zat. Kreeg steeds meer vreemde klachten. Dus nu ik aan het ontwennen ben, is het helemaal vreselijk. 

Idd dat zo’n stom klein tabletje zo je leven kan verpesten. Je zou denken 5 Mg is niks. Pfff.

super knap, wat voor vrijwilligers werk wil je gaan doen? 

Ik vul mijn dagen een beetje met tekenen en kleuren (heb een kleurboek voor volwassenen) in bad zitten (erg ontspannend) en soms een heel klein wandelingetje van een paar 100 meter. Meer zit er helaas niet in. 

Ik vind het superknap dat jij tapert van de oxa....ik ga geen rampscenario neerzetten, maar ik had hetzelfde als jij op de oxa tolerantie en tussentijdseontwenning vanaf 7,5 Mg per dag. Uiteindelijk opgehoogd naar 3x 5 Mg en daarna na een hoop pijn en moeite omzetting naar Dia gekregen 5 Mg alleen ochtendinname. Enne ik vind jou best rap nog gaan in de afbouw van de oxa hoor...tis pokke spul!

Ik herken veel van jou klachten, ik kon ook niets verdragen. 

Nogmaals echt heel knap van jou! Hou vol! 

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie

mijn situatie is erg idioot gegaan. Ik zat eigenlijk 3 maanden op clonazepam. En omdat mijn huisarts me niet serieus nam en wilde ophogen en me niet wilde doorsturen naar psychiatrie, zat ik met mijn handen in het haar. Ik had gevraagd om omzetting naar diazepam. Wilde ze niet. Toen heb ik uit wanhoop en angst voor de clonazepam en omdat ik wilde afbouwen, mezelf omgezet naar oxazepam omdat ik dat nog in huis had. Van langwerkend naar kortwerkend dus, niet wetende wat ik kon verwachten en in welke hel ik mezelf storte. Daarna SEH, ambulances, crisisdienst etc. 

Ik vind het heel lastig; verder gaan met oxa afbouwen? Of over op diazepam? Maar dan heb ik ook geen garanties. De 1 reageert goed op omzetting op de diazepam en de ander niet. Ik probeer door te gaan zoals ik nu doe, maar mijn klachtenlijst is eindeloos. Hoop dat het lukt op deze manier. Na omzetting van clonazepam op oxazepam kom ik uiteindelijk vanaf 80 Mg oxazepam. Waarvan ik vanaf vandaag op 5 Mg zit. 

Vingers crossed....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh @Annie87 en andere benzowarriors!

Inderdaad knap Annie, dat je afbouwt met Oxazepam. Hoewel Oxazepam een relatief lichte benzo is is juist het afbouwen lastig omdat het een korte werkingstijd heeft. Als je het lukt moet je doorgaan, maar veel afbouwers die met relatief kortwerkende benzo's (zoals Xanax, Lorazepam en Oxazepam) hebben daar veel moeite mee en zijn overgestapt op het langwerkende Diazepam. 

Ik ben zelf afgebouwd en gestopt met Lorazepam, maar als ik het over mocht doen zou ik de overstap wel doen. 

Fijne dag allemaal! Ik heb een verjaardag vandaag, maar ik zie dat de zon schijnt en heb mijn hardloopkloffie al opgezocht, straks even rustig hollend de natuur in! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei bolletje:

Goeie morgen dames,

Knap hoor Annie, en inderdaad rustig aan.

Bloem ikzelf heb het meeste baat bij een uur per dag rust. Als ik zo gejaagd bezig blijf komen bij mij juist die klachten die jij opnoemt. Veel bezig blijven geeft juist veel prikkels!!!

Nee, maar ik ben ook niet 24/7 bezig. Ik heb vaak tussen half 2 - half 4 even de tijd om wat voor mijzelf te doen. Sinds kort ben ik dan aan het gamen dat geeft net genoeg afleiding voor mij. Ik heb vaak als ik stil zit dat mijn negatieve gedachtes weer op de voor grond komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Cyclad58:

Mogguh @Annie87 en andere benzowarriors!

Inderdaad knap Annie, dat je afbouwt met Oxazepam. Hoewel Oxazepam een relatief lichte benzo is is juist het afbouwen lastig omdat het een korte werkingstijd heeft. Als je het lukt moet je doorgaan, maar veel afbouwers die met relatief kortwerkende benzo's (zoals Xanax, Lorazepam en Oxazepam) hebben daar veel moeite mee en zijn overgestapt op het langwerkende Diazepam. 

Ik ben zelf afgebouwd en gestopt met Lorazepam, maar als ik het over mocht doen zou ik de overstap wel doen. 

Fijne dag allemaal! Ik heb een verjaardag vandaag, maar ik zie dat de zon schijnt en heb mijn hardloopkloffie al opgezocht, straks even rustig hollend de natuur in! 

 

Ik ben heel “blij” met de overstap geweest dankzij Ashton manual en de overwinnaars hier! Van niet functioneel, naar functioneel. Blijft geen pretje, maar voor mij echt beter te doen en te handelen.

Veel plezier met lopen Ad! Inderdaad prachtig weer!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Annie87:

Super knap @muurbloempje

ik kreeg helaas al tolerantie ontwenning toen ik nog op het middel zat. Kreeg steeds meer vreemde klachten. Dus nu ik aan het ontwennen ben, is het helemaal vreselijk. 

Idd dat zo’n stom klein tabletje zo je leven kan verpesten. Je zou denken 5 Mg is niks. Pfff.

super knap, wat voor vrijwilligers werk wil je gaan doen? 

Ik vul mijn dagen een beetje met tekenen en kleuren (heb een kleurboek voor volwassenen) in bad zitten (erg ontspannend) en soms een heel klein wandelingetje van een paar 100 meter. Meer zit er helaas niet in. 

Ja ik ervaar nu dat mijn klachten precies het zelfde zijn met of zonder tablet. en weer ophogen vindt ik geen optie dus zal het vanaf nu gewoon lekker uitzingen.

Ik zou eigenlijk wat met dieren willen doen als dat mogelijk is. 

En toen het wat warmer was maakte ik graag wandelingen van 1 a 2 uur noem me gek ik weet het. En ach... als ik ook een bad had, zou ik daar echt uren in zitten dat is echt zo ontspannend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Annie87:

Toen ik nog hoger zat in de oxa wandelde ik ook gigantisch veel. Heb op sommige dagen wel 8 km gewandeld. Nu lukt hooguit een paar 100 meter nog. Erg jammer want ik ben graag buiten. Maar ik ga er vanuit dat dat wel weer komt na het afbouwen. 

Dat komt zeker terug. Ik ben tijdens het afbouwen "gewoon" blijven doorwandelen en hardlopen, maar het kostte me wel veel meer moeite om überhaupt al de moeite te nemen om te gaan. 

Nu pak ik het weer een stuk gemakkelijker op en gaat het ook weer beter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,ik heb nog steeds last van de ontwennings verschijnselen van de alprazolam ...het ergste mijn ogen vind ik ze worden dik en voelen pijnlijk maar de huisarts doet er niets aan...oogarts heeft vorig jaar oktober ze wel nagekeken dus daar troost ik me dan maar mee.Maar helaas werd ik vanmorgen weer wakker met veel vocht rond de oogkassen dus daarna een angstaanval...ik vind jullie allemaal erg dapper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bibi 

wat naar dat je zoveel last hebt. Waarschijnlijk weet je huisarts ook niet echt wat ze ermee moet? 

Heb je nog in de Ashton Manual gekeken? 

Ik weet niet of jouw ogen ook echt ontstoken zijn af en toe, maar stel dat je ooit anti-biotica ervoor krijgt en jouw klachten komen idd door ontwenning. Wil ik je er alvast even op wijzen dat op de eerste pagina van de Ashton Manual staat, dat bepaalde antibiotica de klachten kunnen verergeren. (Welke soort dat is, staat op pagina 1 van de Ashton Manual).

veel sterkte, hoop dat het snel afzakt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...