Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 30-1-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Goooooeie morgen kanjers,

Ben boos, heb wat mot met een vrouw van de begeleiding, die zich bemoeide met mijn uitleg naar iemand anders, en dan de volgende dag weer doet of er niets aan de hand is geweest. Heb dan het gevoel dat er over mijn gevoelens gelopen wordt. Heb altijd wel moeite gehad met het uiten van mijn kwaadheid, zeker nu, nu ik geen Lora meer slik. Dus moet ik eens kijken hoe het vandaag gaat.

Was eerst van plan om thuis te blijven maar daar heb ik alleen mezelf maar mee.

Goed lieverds een hele fijne dag.:lips::lips::lips:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje zo herkenbaar! Ik had dit laatst ook met een collega, kwam eindelijk eens voor mijzelf op en ging op Mn strepen staan oftewel mijn grenzen aangeven...ging hij i.p.v. het verder met mij te bespreken, direct naar mijn manager (schijnheilig). Ik was woest omdat ik soort werd teruggefloten. Achteraf snap ik waarom, dat had die desbetreffende collega ook kunnen uitleggen en dan was mijn reactie anders geweest. Maar waar ik trots op ben is dat ik mijn grens bewaakte, mijn manager vertelde dat ik vond dat hij mij met de rug tegen de muur had gezet (ondanks dat het uiteindelijk begrijpelijk was). Dus lieve bolletje: goed gedaan, leerproces, nu nog de emotie proberen sneller af te laten vloeien! 

Mensen moeten ook wennen aan mijn nieuwe ik...deze lieve meewerkende tante heeft ineens haren op haar tanden.. die had ik al maar niet op de momenten dat het moet.....jaaa das niet leuk natuurlijk :rolleyes:

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh, @bolletje goed van je dat je toch naar de dagbesteding bent gegaan! Laat je niet kennen!! 

Hier gisteren een mega clash met jongste gehad. Haar vader zit in het buitenland en daar maakt ze misbruik vandaag door mijn gezag volledig te ondermijnen en een grote mond op te zetten. Als ik iets vraag zegt ze glashard "nee doe ik niet!" Net zo lang tot ze me boos krijgt en dan nog doet ze het niet. Was geen land met haar te bezeilen en ik ben echt zo vreselijk kwaad op haar geweest!! Dus het was weer mijn schuld natuurlijk.... Zucht.... Kan niet wachten tot het vrijdag is :wacko:

Waardeloos geslapen natuurlijk. Vroeg eruit, omdat mevrouw standaard 5 minuten voordat ze naar school moet pas uit bed komt en zonder ontbijt en lunch naar school gaat. Nu zei ze " oh ik heb nog tijd over :) " dusssss... 

Kanniewachtuuuuh tot de therapie begint voor haar. School zit er ook bovenop gelukkig. Die hadden ook al door dat ze anders deed.... (Staat 8 minpunten....)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Schreef ik gisteren nog vol enthousiasme dat t allemaal zo goed ging, word ik vanmorgen bar ellendig wakker en dat ben ik nog steeds. Sorry, moest t even van me af schrijven. En over een uur gesprek op school, zo geen puf voor. 

Hoop dat jullie allemaal beter uit bed zijn gekomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei doorbijter:

Goedemorgen,

Schreef ik gisteren nog vol enthousiasme dat t allemaal zo goed ging, word ik vanmorgen bar ellendig wakker en dat ben ik nog steeds. Sorry, moest t even van me af schrijven. En over een uur gesprek op school, zo geen puf voor. 

Hoop dat jullie allemaal beter uit bed zijn gekomen

Hoort erbij lieverd, gaat ook weer voorbij deze dagen! Komt goed! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kaida74:

Mogguh, @bolletje goed van je dat je toch naar de dagbesteding bent gegaan! Laat je niet kennen!! 

Hier gisteren een mega clash met jongste gehad. Haar vader zit in het buitenland en daar maakt ze misbruik vandaag door mijn gezag volledig te ondermijnen en een grote mond op te zetten. Als ik iets vraag zegt ze glashard "nee doe ik niet!" Net zo lang tot ze me boos krijgt en dan nog doet ze het niet. Was geen land met haar te bezeilen en ik ben echt zo vreselijk kwaad op haar geweest!! Dus het was weer mijn schuld natuurlijk.... Zucht.... Kan niet wachten tot het vrijdag is :wacko:

Waardeloos geslapen natuurlijk. Vroeg eruit, omdat mevrouw standaard 5 minuten voordat ze naar school moet pas uit bed komt en zonder ontbijt en lunch naar school gaat. Nu zei ze " oh ik heb nog tijd over :) " dusssss... 

Kanniewachtuuuuh tot de therapie begint voor haar. School zit er ook bovenop gelukkig. Die hadden ook al door dat ze anders deed.... (Staat 8 minpunten....)

 

Pfffff pubers....zou je ze soms zo graag terugstoppen!!!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej Allemaal,

Gisteren heb ik een gesprek gehad bij het GGZ voor wat een ‘Goede’ therapie voor mij zou zijn. Mijn wens was EMDR alleen dat werdt afgewezen omdat ze niet in mij medelijden mee gingen. De diagnose werdt vast gesteld dat ik een geparentificeerde jongen was die in heel zijn leven geen eigen identiteit heeft kunnen ontwinkelen. Oftewel ik weet niet wie ik ben en heb heel mijn leven zelf ingekleurd met potloden om al het leed maar te verbloemen en ik zit nog vast aan de navelstreng van mijn moeder. Ze heeft gelijk en het klopt ook heb ik tegen die psycholoog gezegt.

Het advies was om aan het programma deel te nemen een jongvolwassen groep om te leren ja en nee te zeggen. Het verdriet en schuldgevoelens konden ze wel verwerken met EMDR maar als dat weg was zeiden hun dat het meteen terug komt omdat ik niet heb geleerd om daar verder mee op te gaan. 

Daarnaast zou ik nooit een gezonde relatie met iemand aan kunnen gaan want dat zouden alleen maar hulp behoevende vrouwen zijn waar ik een relatie mee aan zou kunnen gaan volgens de psycholoog.

10 jaar geleden werd ik gediagnostiseerd met een ‘sociale fobie’ door het GGZ dit had ik met haar ook besproken ze zei tja dan hebben ze bij jou een verkeerde diagnose gesteld en de verkeerde therapie toegepast. en ze trok haar schouders omhoog. 

Ik was razend, nu loop ik heel me leven met al die ellende rond en nu steken rechtstreeks in me ziel. Er gebeurde allemaal rare sensaties in me lichaam en ik ben er helemaal verstijfd door en kan wel uren mijlen verweg staren. Me geest is helemaal aan het dissocieren van me lichaam. Ik had gisteren nog met een vriendin van mij over wat er besproken was tijdens het gesprek. ik gewoon niet meer wat ik moest vertellen elke keer als ik probeerde te praten kwamen er gaten in mijn gedachtens.

Nu voel ik me nog steeds geschokeerd en verstijfd en overval psychosomtatische pijn met een heel leeg gevoel van binnen dat in een achtbaan leeft van haat woede en verdriet.

Alles kan me voortaan gestolen worden en ik heb er geen zin meer in.

:(

 

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Deligaf1:

Heej Allemaal,

Gisteren heb ik een gesprek gehad bij het GGZ voor wat een ‘Goede’ therapie voor mij zou zijn. Mijn wens was EMDR alleen dat werdt afgewezen omdat ze niet in mij medelijden mee gingen. De diagnose werdt vast gesteld dat ik een geparentificeerde jongen was die in heel zijn leven geen eigen identiteit heeft kunnen ontwinkelen. Oftewel ik weet niet wie ik ben en heb heel mijn leven zelf ingekleurd met potloden om al het leed maar te verbloemen en ik zit nog vast aan de navelstreng van mijn moeder. Ze heeft gelijk en het klopt ook heb ik tegen die psycholoog gezegt.

Het advies was om aan het programma deel te nemen een jongvolwassen groep om te leren ja en nee te zeggen. Het verdriet en schuldgevoelens konden ze wel verwerken met EMDR maar als dat weg was zeiden hun dat het meteen terug komt omdat ik niet heb geleerd om daar verder mee op te gaan. 

Daarnaast zou ik nooit een gezonde relatie met iemand aan kunnen gaan want dat zouden alleen maar hulp behoevende vrouwen zijn waar ik een relatie mee aan zou kunnen gaan volgens de psycholoog.

10 jaar geleden werd ik gediagnostiseerd met een ‘sociale fobie’ door het GGZ dit had ik met haar ook besproken ze zei tja dan hebben ze bij jou een verkeerde diagnose gesteld en de verkeerde therapie toegepast. en ze trok haar schouders omhoog. 

Ik was razend, nu loop ik heel me leven met al die ellende rond en nu steken rechtstreeks in me ziel. Er gebeurde allemaal rare sensaties in me lichaam en ik ben er helemaal verstijfd door en kan wel uren mijlen verweg staren. Me geest is helemaal aan het dissocieren van me lichaam. Ik had gisteren nog met een vriendin van mij over wat er besproken was tijdens het gesprek. ik gewoon niet meer wat ik moest vertellen elke keer als ik probeerde te praten kwamen er gaten in mijn gedachtens.

Nu voel ik me nog steeds geschokeerd en verstijfd en overval psychosomtatische pijn met een heel leeg gevoel van binnen dat in een achtbaan leeft van haat woede en verdriet.

Alles kan me voortaan gestolen worden en ik heb er geen zin meer in.

:(

 

Aaaahhh lieve @Deligaf1 wat verschrikkelijk *piep* voor je!!!! Wat een wanbeleid en diagnoses hebben ze gesteld. Knap me voorstellen dat je niet weet wat je er mee aan moet..... Hier spuien kan en mag altijd!!! Dikke oprechte warme knuffel voor jou!!!!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1   

Wat is jouw verhaal heftig. Je zegt dat de diagnose van parentificatie klopt. Nou dat is dan jouw schuld niet! Je bent gemanipuleerd als kind en nu draag je de gevolgen. 

Ik begrijp wel waarom EMDR alleen wordt geweigerd. Dat lost het fundamentele probleem niet op, namelijk je eigen identiteit opeisen. 

Waarom probeer je die groep voor jongvolwassenen niet? En zien hoever je daar mee komt? 

Vooral, geef niet op, aanvaarding van wat er met jou is gebeurd is een belangrijke stap. Pas daarna kan je beginnen opbouwen!

Veel liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei doorbijter:

Goedemorgen,

Schreef ik gisteren nog vol enthousiasme dat t allemaal zo goed ging, word ik vanmorgen bar ellendig wakker en dat ben ik nog steeds. Sorry, moest t even van me af schrijven. En over een uur gesprek op school, zo geen puf voor. 

Hoop dat jullie allemaal beter uit bed zijn gekomen

Zo herkenbaar, ik heb dat soms nog steeds. Dan gaat het dagen of weken goed en ineens is het weer even mis. Gaat ook altijd weer over, dat is het goede nieuws. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@pixel Ik heb een overlevingsmechanisme gecreerd achter mijn verdriet mijn hulpvraag is dan ook het verwerken van verdriet en wat daarna komt oke. Als ik bij z’n jongvolwassen groep kom dan stel ik mij heel vijandig en defensief op en ik wordt dan extreem woedend. Dat gaat me meer energie kosten dan dat het me waard is op dit moment. 

Het laaste stukje (ik) wat ik nog voor dat gesprek had is nu weg. Als er gedachtens komen of gevoelens dan vraag ik me af of die wel echt van mij zijn. Ik word dadelijk terug gebeld door de crisis dienst omdat ik er helemaal gek van wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Deligaf1:

@pixel Ik heb een overlevingsmechanisme gecreerd achter mijn verdriet mijn hulpvraag is dan ook het verwerken van verdriet en wat daarna komt oke. Als ik bij z’n jongvolwassen groep kom dan stel ik mij heel vijandig en defensief op en ik wordt dan extreem woedend. Dat gaat me meer energie kosten dan dat het me waard is op dit moment. 

Het laaste stukje (ik) wat ik nog voor dat gesprek had is nu weg. Als er gedachtens komen of gevoelens dan vraag ik me af of die wel echt van mij zijn. Ik word dadelijk terug gebeld door de crisis dienst omdat ik er helemaal gek van wordt.

Heftig man. Sterkte. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Deligaf1:

@pixel Ik heb een overlevingsmechanisme gecreerd achter mijn verdriet mijn hulpvraag is dan ook het verwerken van verdriet en wat daarna komt oke. Als ik bij z’n jongvolwassen groep kom dan stel ik mij heel vijandig en defensief op en ik wordt dan extreem woedend. Dat gaat me meer energie kosten dan dat het me waard is op dit moment. 

Het laaste stukje (ik) wat ik nog voor dat gesprek had is nu weg. Als er gedachtens komen of gevoelens dan vraag ik me af of die wel echt van mij zijn. Ik word dadelijk terug gebeld door de crisis dienst omdat ik er helemaal gek van wordt.

Lieve Tim, vlak de benzo ontwenning waar je nog in zit niet uit. De genezing heeft waarschijnlijk ook echt nog tijd nodig, dus alles komt snoeihard binnen waarschijnlijk.

Dat je inzicht hebt in jezelf en erkent dat hun diagnose waarschijnlijk klopt grotendeels, neemt het verdriet niet weg. Als je jonger bent is het vaak lastig voor psychologen om de precieze diagnose goed te doen als het complex is. Het blijven natuurlijk mensen.

Wat ik vooral ook hoor is dat je je eigenlijk helemaal niet begrepen voelde door de vrouw met wie je het gesprek had. Ze heeft niet geluisterd naar wat haar verhaal met jou deed. En daar is ze in tekort geschoten. En ik vind dat je echt naar voor je, want je hebt juist al zo hard gevochten het afgelopen jaar. Maar ik hoor je.... het was pijnlijk om te horen, en moeilijk te verwerken. Verwarrend misschien ook?

Ik heb nooit een label gekregen, maar ik heb wel echt een behoorlijke weg afgelegd, op zoek naar wie ik zelf was de afgelopen 7 jaar. Door emotionele verwaarlozing heb ik ook weinig ruimte gehad mijzelf te ontplooien en te vinden. Ik vloeide al snel samen met de persoon met wie ik was. Daardoor vond iedereen mij juist geweldig en heel fijn om bij te zijn, maar het was niet goed voor mij. Het vinden van jezelf is sowieso een proces voor ieder mens ( als dat enige troost biedt...)

Ik geloof dat iedereen die zichzelf wil vinden, zichzelf zal vinden. Dus er is in mijn ogen hoop! En therapieen kunnen daar bij helpen. Soms eerst de ene en dan de andere, om te bouwen ... stukje voor stukje. Meestal is er in een groep ook wel veel oog voor de individu en of de vorm echt aansluit bij iedereen. Je zou het kunnen proberen, met de aantekening dat jij denkt dat dit mogelijk niet goed zal gaan. Als je het wel probeert, met een zo open mogelijke houding, en het lukt uiteindelijk toch niet, dan komen de psychologen van de groep er denk ik snel genoeg achter en zullen ze opnieuw met je  aan tafel gaan zitten om te kijken wat dan wel een goede vorm van therapie zou zijn.

Geef het niet op hoor, je bent al zo ver gekomen! Zolang je leeft is er hoop:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...