Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 28 januari ‘18


Sannie

Aanbevolen berichten

Wat een weer zeg en ook vannacht pffff dacht dat Mn dak eraf geblazen zou worden, niet normaal! Mn schommelstoel in de tuin ligt waar die niet hoort te staan!!!

Hoe gaat het vandaag met @Kaida74 @Kannietmeer @Annie87 @Lynn86 @Cyclad58 @Deligaf1 @mito @doorbijter @Hypertjeee en iedereen die ik nu vergeet....?

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Sannie, 

met mij gaat het redelijk. Ik slaap nu inmiddels weer redelijk. Deze week nog mijn ochtend dosering afbouwen dmv taperingstrips. Vanaf volgende week ga ik heel langzaam aan mijn avonddosering beginnen dmv tapering. Ben benieuwd hoe ik dan ga slapen. Heb de storm niet zo gemerkt vannacht dus dat is een goed teken. Nog wel veel dromen en hier en daar een nachtmerrie. 

Fijne dag vandaag! Liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Annie87:

Goedemorgen Sannie, 

met mij gaat het redelijk. Ik slaap nu inmiddels weer redelijk. Deze week nog mijn ochtend dosering afbouwen dmv taperingstrips. Vanaf volgende week ga ik heel langzaam aan mijn avonddosering beginnen dmv tapering. Ben benieuwd hoe ik dan ga slapen. Heb de storm niet zo gemerkt vannacht dus dat is een goed teken. Nog wel veel dromen en hier en daar een nachtmerrie. 

Fijne dag vandaag! Liefs 

Van hoeveel kom jij af? Ik vind het reuzeknap echt waar. Voor mij was een overstap van de oxa naar de Diazepam nodig helaas, lukte niet met oxa.

Hoe lang doe je erover?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie

mijn verhaal is super raar gegaan;

heb 3 maanden op clonazepam gezeten en werd doodsbang voor dat middel. Wist er niet genoeg vanaf. Heb zelf een domme fout gemaakt door mezelf toen op oxa te zetten. Dat ging helemaal fout. Lees mijn verhaal maar. Ik zeg wel dat het redelijk gaat maar dat komt omdat ik de meest vreselijke dingen heb meegemaakt. Maar ben nog steeds een kasplantje. Zit aan huis gekluisterd. Ik slikte 3 maanden 1 Mg clonazepam. Toen mezelf omgezet op 40 Mg oxazepam. Dat kan dus absoluut niet. Ambu 2 x geweest. Huisartsenpost heeft het opgehoogd naar 80 Mg oxazepam. Heb heel lang zwaar verward rondgelopen, vertrouwde geen arts meer. Durfde de crisisdienst amper onder ogen te komen en soms wilde ik ook niemand zien en hebben mijn man en moeder de crisisdienst gesproken. Heb in rap tempo de oxazepam naar beneden gehaald. Ik wist niet meer wat wat was. Kwamen mijn klachten door plotselinge stop clonazepam of door de oxazepam? Veel van mijn klachten stonden ook in de bijsluiter van de oxazepam. Had het gevoel veel te hoog te zitten in oxazepam. Artsen wisten het ook niet goed. 

In de avond slik ik nu 5 Mg oxazepam (half tabletje) en ochtend ben ik met mijn taperingstrip bezig en zit nu bij 1,5 Mg. 

Mijn dagen zijn nu heel rustig. Doe bijna niks: soms heel klein wandelingetje. In bad liggen (soms wel 2 x 2 uur) dat ontspant me heel erg. Zie vrijwel geen sociale contacten alles is teveel en te druk. 

Maar ik kom echt uit een hel dus ben blij dat ik er momenteel geestelijk bij ben en nu snap wat er verkeerd is gegaan. 

Liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Annie87:

@Sannie

mijn verhaal is super raar gegaan;

heb 3 maanden op clonazepam gezeten en werd doodsbang voor dat middel. Wist er niet genoeg vanaf. Heb zelf een domme fout gemaakt door mezelf toen op oxa te zetten. Dat ging helemaal fout. Lees mijn verhaal maar. Ik zeg wel dat het redelijk gaat maar dat komt omdat ik de meest vreselijke dingen heb meegemaakt. Maar ben nog steeds een kasplantje. Zit aan huis gekluisterd. Ik slikte 3 maanden 1 Mg clonazepam. Toen mezelf omgezet op 40 Mg oxazepam. Dat kan dus absoluut niet. Ambu 2 x geweest. Huisartsenpost heeft het opgehoogd naar 80 Mg oxazepam. Heb heel lang zwaar verward rondgelopen, vertrouwde geen arts meer. Durfde de crisisdienst amper onder ogen te komen en soms wilde ik ook niemand zien en hebben mijn man en moeder de crisisdienst gesproken. Heb in rap tempo de oxazepam naar beneden gehaald. Ik wist niet meer wat wat was. Kwamen mijn klachten door plotselinge stop clonazepam of door de oxazepam? Veel van mijn klachten stonden ook in de bijsluiter van de oxazepam. Had het gevoel veel te hoog te zitten in oxazepam. Artsen wisten het ook niet goed. 

In de avond slik ik nu 5 Mg oxazepam (half tabletje) en ochtend ben ik met mijn taperingstrip bezig en zit nu bij 1,5 Mg. 

Mijn dagen zijn nu heel rustig. Doe bijna niks: soms heel klein wandelingetje. In bad liggen (soms wel 2 x 2 uur) dat ontspant me heel erg. Zie vrijwel geen sociale contacten alles is teveel en te druk. 

Maar ik kom echt uit een hel dus ben blij dat ik er momenteel geestelijk bij ben en nu snap wat er verkeerd is gegaan. 

Liefs 

Hoi @Annie87, welkom in de huiskamer!

Jeetje wat een ontzettend naar verhaal zeg! En wat ontzettend knap dat je al bijna van de oxa af bent!! Wat een strijder ben jij zeg!!!!!! Het gevoel van een kasplantje zijn, herken ik maar al te goed. Ik kom ook amper de deur uit. Alleen als ik me écht goed voel. 

@Sannie het stormde flink idd.... Ook in mijn hoofd :( Dat laatste stukje zopiclon is echt killing. Heb de neiging om het uit het raam te gooien, maar, ookal is het nog anderhalve tablet, doe ik het maar niet. ;) Ik wil met de dia af gaan bouwen verdorie, maar dat gaat ook nog een lange tijd duren.... Afgelopen weekend veel last van mijn buik gehad. Nu lijkt het weer iets beter te gaan. 

Pfff en die renovatie.... nog steeds niet klaar. Alle lampen bij de voordeuren doen het. BEHALVE DIE VAN MIJ!!! *zucht* Het zal ook weer eens niet van een leien dakje gaan....Wéér bellen met de aannemer, wéér ergernis, wéér boos worden om niks..... Ik heb echt soms (vaak) het gevoel mijn emoties niet onder controle te hebben. Dan schiet ik van een rot humeur opeens door naar pure chaggerijnigheid of verdriet of boosheid..... Vooral met de jongste (van nu 14 jaar) botst het continue. Ze is behoorlijk brutaal. Als ik wat tegen haar zeg, reageert ze niet. als ik daar wat van zeg, zegt ze "ik ben te moet moe om te reageren" (die zit krijgt ze er wel uit.....) Ik zei dat ik dat de volgende keer, als ze mij wat vraagt, ook maar ga zeggen. ;)  Nou, dat wat tegen het zere been natuurlijk! "Mam doe niet zo belachelijk!" Euh pardon? Heeeeeeel vaak bijt ik mijn tong af, maar oh wat haalt ze het bloed soms onder mijn nagels vandaan.... Nog een paar weken tot de intake en dan krijgt ze (ook) hulp. Want ze komt er zelf ook niet meer uit...Ik hoop dat ze eerlijk is en iemand treft waar het goed mee klikt.

Nou, aangezien ik nog in pyama zit, ga ik me maar eens aankleden... (wasmachine draait al wel :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaida74

dat herken ik echt: heb ook vaak de neiging om alles aan de kant te gooien, maar ik weet dat dat niet kan. Dat gaat mijn lichaam niet trekken helaas. 

Ik merk het al als ik 2,5 Mg oxazepam eraf haal, dat is al teveel dus moet de laatste loodjes helaas heel rustig via taperingstrips doen. 

Lijkt me zwaar als je ook nog met kids zit. Die begrijpen het natuurlijk helemaal niet, wat je doormaakt. 

Mijn dagen: heel soms een mini wandeling, veel voor me uitstaren en lezen op dit forum. Veel in bad liggen. Af en toe wat eten. Soms de was in de wasmachine doen en ophangen. Veel meer lukt me niet. 

Kan niet koken, geen tv kijken, lezen gaat moeilijk. Saai leven zo. Maar ik weet nu door alle verhalen dat er licht is aan het einde van deze tunnel. Daar doe ik het voor. 

Veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Annie87,

Ik heb bijna 10 jaar aan de zopiclon gezeten. Moet nog anderhalve tablet. Daarna de diazepam afbouwen. De afgelopen jaren (toen ik bij de slaappolie liep) hebben ze van alles op me uitgeprobeerd qua benzo's. Maar nu dus bijna van de zopiclon af en dan de diazepam (22,5 mg avond/nacht dosis). 

Ben er nog wel ff zoet mee....

Jouw dagen zien er ongeveer hetzelfde uit als ze mijne. En dan willen ze van het UWV dat ik weer ga werken... Hoe dan??? (Bezwaarschrift loopt nog)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaida74

belachelijk. Het UWV is niet goed snik. Maakt me echt boos! Je zou die artsen willen opsluiten en ze het zelf maanden lang willen voeren en daarna ook stopzetten. Kijken hoe gek ze gaan doen en wat ze allemaal niet meer kunnen. Grrrr! 

Vreselijk dat ze van alles in je hebben gestopt! Jeetje je hebt nog een lange weg te gaan lees ik. Ik leef met je mee! 

Sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 heftig verhaal ook zeg jeetje mina en 80 Mg oxa jeetje mina....met 30 Mg in het begin was ik al zo suf als een kanarie. Ik zat op 10 Mg vorig jaar september en de stap naar 7,5 ging mis. Dus ja 2,5 Mg zijn veel te grote stappen in 1x.

Ik durfde helemaal niet meer verder op de oxa en bouw nu af middels Diazepam 5 Mg en taper zelf....0.003 Mg per dag eraf....dat is 1 mg per 28 dgn... Ook fijn he als de “artsen” het niet meer weten...frustratie voor iedereen hier!

Knap dat je doorzet...uiteindelijk komt er licht aan het einde van de tunnel!

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Kaida74:

Hoi @Annie87, welkom in de huiskamer!

Jeetje wat een ontzettend naar verhaal zeg! En wat ontzettend knap dat je al bijna van de oxa af bent!! Wat een strijder ben jij zeg!!!!!! Het gevoel van een kasplantje zijn, herken ik maar al te goed. Ik kom ook amper de deur uit. Alleen als ik me écht goed voel. 

@Sannie het stormde flink idd.... Ook in mijn hoofd :( Dat laatste stukje zopiclon is echt killing. Heb de neiging om het uit het raam te gooien, maar, ookal is het nog anderhalve tablet, doe ik het maar niet. ;) Ik wil met de dia af gaan bouwen verdorie, maar dat gaat ook nog een lange tijd duren.... Afgelopen weekend veel last van mijn buik gehad. Nu lijkt het weer iets beter te gaan. 

Pfff en die renovatie.... nog steeds niet klaar. Alle lampen bij de voordeuren doen het. BEHALVE DIE VAN MIJ!!! *zucht* Het zal ook weer eens niet van een leien dakje gaan....Wéér bellen met de aannemer, wéér ergernis, wéér boos worden om niks..... Ik heb echt soms (vaak) het gevoel mijn emoties niet onder controle te hebben. Dan schiet ik van een rot humeur opeens door naar pure chaggerijnigheid of verdriet of boosheid..... Vooral met de jongste (van nu 14 jaar) botst het continue. Ze is behoorlijk brutaal. Als ik wat tegen haar zeg, reageert ze niet. als ik daar wat van zeg, zegt ze "ik ben te moet moe om te reageren" (die zit krijgt ze er wel uit.....) Ik zei dat ik dat de volgende keer, als ze mij wat vraagt, ook maar ga zeggen. ;)  Nou, dat wat tegen het zere been natuurlijk! "Mam doe niet zo belachelijk!" Euh pardon? Heeeeeeel vaak bijt ik mijn tong af, maar oh wat haalt ze het bloed soms onder mijn nagels vandaan.... Nog een paar weken tot de intake en dan krijgt ze (ook) hulp. Want ze komt er zelf ook niet meer uit...Ik hoop dat ze eerlijk is en iemand treft waar het goed mee klikt.

Nou, aangezien ik nog in pyama zit, ga ik me maar eens aankleden... (wasmachine draait al wel :) )

Ow wat herkenbaar de jongste! :blink: De oudste van mij Vond op een bepaald moment dat hij het allemaal wel wist en dat ik mij nergens meer mee moest bemoeien. Oke prima! Mam: ik heb een gele op school (te laat komen) je moet ff naar Mn mentor bellen....nee hoor dat doe ik niet....MA doe niet zo dom...jij moet bellen....ehhhh jij kon toch alles zelf zonder bemoeienis van mij.....succes! 

Ik was natuurlijk heel raar!!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie

ja ik wist niet wat ik moest denken op dat moment, veel klachten die ik heb ervaren zoals een delier, hevige verwardheid, extreme depressie, suïcidaal, paranoia, psychotische trekjes, misselijkheid, diarree , enorme eetlust, 

het zijn bekende ontwenningsverschijnselen maar staan ook allemaal in de bijwerkingen van de oxa. Dus ik werd ook bang voor de oxazepam. En 80 Mg is hoog. 

Op 8 december werd ik op 80 Mg gezet. Slik nu nog 6,5 op een dag. Behoorlijk snel gegaan dus. Maar ik zat met mijn handen in het haar omdat mijn huisarts me niet wilde doorsturen. Ze wilde nog een SSRI proberen. Raar mens! 

Ik heb wel het idee gehad dat ik te hoog in de oxazepam heb gezeten. Ik kreeg namelijk het gevoel dat ik geen controle had over mijn blaas en mijn urine ging laten lopen. Dat was voor mij een signaal dat het niet ok was. Zodra ik ging zakken, ging dat weg. 

Het UWV zal binnenkort ook wel willen weten wat er speelt. Ik heb nog niemand gesproken. Mijn moeder praat met ze. 

Kan er nog steeds niet bij dat artsen zo je leven kunnen verknallen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Sannie:

Ow wat herkenbaar de jongste! :blink: De oudste van mij Vond op een bepaald moment dat hij het allemaal wel wist en dat ik mij nergens meer mee moest bemoeien. Oke prima! Mam: ik heb een gele op school (te laat komen) je moet ff naar Mn mentor bellen....nee hoor dat doe ik niet....MA doe niet zo dom...jij moet bellen....ehhhh jij kon toch alles zelf zonder bemoeienis van mij.....succes! 

Ik was natuurlijk heel raar!!! :D

Mia.... Hier dus met "ik ben te moe om te reageren" inclusief rollende ogen. Dus wat zei ik toen ze onredelijk tegen mij deed?.... "Sorry, ben te moe om te reageren" Die kop van haar en die zucht erachteraan.... 

En het andere moment is ze weer poeslief. Pubers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Annie87:

Ik weet wel dat als ik klaar ben ik in mijn dossier bij de huisarts laat zetten dat ik nooit meer behandeld wil worden met benzodiazepines (tenzij ik een insult krijg ofzo, maar dat is eenmalig) en ook bij de apotheek zetten ze dat maar in het scherm. Brrrr 

ik heb het in mijn noodpagina in mijn telefoon gezet. " Bel mijn moeder en vader en mijn vriend, maar behandel me nooit maar dan ook nooit met een benzo!. "

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vriend is vandaag jarig. 50 geworden. Hij wil niets, maar heeft wel wat felicitaties gekregen. Volgend jaar is gewoon aan de beurt. Heb er spijt van zijn wens te respecteren niets te willen hahaha. Hij was zo duidelijk, dat ik gewoon een worsteling kreeg in mijzelf hierover. Wel verrassen... of respecteren..... shit... wist niet hoe serieus hij er op zou reageren. Maaar nu denk ik: doei.... ik had gewoon wat moeten bedenken. Maar ja...

Ben zelf rustig... droomde wel dat mijn vriend gedood was door de geheime dienst, en ik heb me toch gehuild!! Maar later bleek dat het alleen maar nepdood was, zodat hij nu veilig was...:rolleyes:>>>Nou ja zeg wat een dromen ..... doodmoe word je er van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Sannie:

Wat een weer zeg en ook vannacht pffff dacht dat Mn dak eraf geblazen zou worden, niet normaal! Mn schommelstoel in de tuin ligt waar die niet hoort te staan!!!

Hoe gaat het vandaag met @Kaida74 @Kannietmeer @Annie87 @Lynn86 @Cyclad58 @Deligaf1 @mito @doorbijter @Hypertjeee en iedereen die ik nu vergeet....?

En jij @bolletje? Beetje geslapen? Waar ben je lieverd?
@Jordial wat rustiger vandaag of nog steeds in de kreuk vandaag? @Bernice Ook jij mag weten dat er aan je gedacht wordt en ik hoop dat je snel weer een beter moment hebt. Je bent benzovrij, maar dat zegt nog niets. @madeliefjehoe gaat het met jou ondertussen? @benzodizzy Hoe gaat het met het herstel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Kannietmeer:

Jordial wat rustiger vandaag of nog steeds in de kreuk vandaag

@Kannietmeer, hi Lies, zit nog wel in de kreukels, wat ik lees is allemaal zo herkenbaar en ik voel me er schuldig onder, maar ik kan er niets aan doen. Ik hoop alleen dat mijn vertrouwen weer terugkomt. Dat ik weer gewoon durf om naar de supermarkt te gaan of de training van de boys. Nu de 3e nacht op een halfje van de olanzapine. Misschien heb ik toch daar wel een terugval van, ik heb ook geen idee wat de impact van die troep is en hoelang dat blijft........vanmorgen wel 2 uurtjes wat gewerkt maar was al verrot en nog verotter toen ik klaar was..... Benzo ontwenning plus olanzapine afbouw is best zwaar.... Voor de olanzapine denk ik alleen maar "die kiloknaller" moet eraf, daarmee ga ik dat wel.volhouden hoop ik. x

Gefeliciteerd met vriendlief! 

bewerkt door Jordi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Annie87:

@Sannie

ja ik wist niet wat ik moest denken op dat moment, veel klachten die ik heb ervaren zoals een delier, hevige verwardheid, extreme depressie, suïcidaal, paranoia, psychotische trekjes, misselijkheid, diarree , enorme eetlust, 

het zijn bekende ontwenningsverschijnselen maar staan ook allemaal in de bijwerkingen van de oxa. Dus ik werd ook bang voor de oxazepam. En 80 Mg is hoog. 

Op 8 december werd ik op 80 Mg gezet. Slik nu nog 6,5 op een dag. Behoorlijk snel gegaan dus. Maar ik zat met mijn handen in het haar omdat mijn huisarts me niet wilde doorsturen. Ze wilde nog een SSRI proberen. Raar mens! 

Ik heb wel het idee gehad dat ik te hoog in de oxazepam heb gezeten. Ik kreeg namelijk het gevoel dat ik geen controle had over mijn blaas en mijn urine ging laten lopen. Dat was voor mij een signaal dat het niet ok was. Zodra ik ging zakken, ging dat weg. 

Het UWV zal binnenkort ook wel willen weten wat er speelt. Ik heb nog niemand gesproken. Mijn moeder praat met ze. 

Kan er nog steeds niet bij dat artsen zo je leven kunnen verknallen. 

 

Wauw wat een tempo en wat een ellende. Groot gelijk nooit geen benzo’s meer! Hier nog 1! Beter te langzaam taperen dan te snel, maar respect hoe je er in gevlogen ben....blijft te belachelijk voor woorden hoe het er hier aan toe gaat in NL 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Kannietmeer:

En jij @bolletje? Beetje geslapen? Waar ben je lieverd?
@Jordial wat rustiger vandaag of nog steeds in de kreuk vandaag? @Bernice Ook jij mag weten dat er aan je gedacht wordt en ik hoop dat je snel weer een beter moment hebt. Je bent benzovrij, maar dat zegt nog niets. @madeliefjehoe gaat het met jou ondertussen? @benzodizzy Hoe gaat het met het herstel?

Dank je wel voor het toevoegen van de andere strijders Liz!

Gefeliciteerd met je vriend! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Jordi:

@Kannietmeer, hi Lies, zit nog wel in de kreukels, wat ik lees is allemaal zo herkenbaar en ik voel me er schuldig onder, maar ik kan er niets aan doen. Ik hoop alleen dat mijn vertrouwen weer terugkomt. Dat ik weer gewoon durf om naar de supermarkt te gaan of de training van de boys. Nu de 3e nacht op een halfje van de olanzapine. Misschien heb ik toch daar wel een terugval van, ik heb ook geen idee wat de impact van die troep is en hoelang dat blijft........vanmorgen wel 2 uurtjes wat gewerkt maar was al verrot en nog verotter toen ik klaar was..... Benzo ontwenning plus olanzapine afbouw is best zwaar.... Voor de olanzapine denk ik alleen maar "die kiloknaller" moet eraf, daarmee ga ik dat wel.volhouden hoop ik. x

Lieverd, schuldig voelen, probeer het los te laten. Je doet wat je kunt en als we allemaal van te voren hadden geweten welke impact dit heeft...zou niemand er aan beginnen lieverd! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Annie87:

Ik zit nu de docu te kijken over de benzo’s 

https://vimeo.com/188181193

Heb zojuist ook huilend de trailer:

“as prescribed” gezien 

ik hoop dat ze die eens afmaken. Schijnt dat ze niet genoeg funding hebben om het af te maken? Het zou eigenlijk al af zijn, maar het lukt blijkbaar niet. Ben zelf ook benieuwd.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...