Spring naar bijdragen

Paniekaanvallen stress overspannen en burn-out


Annie87

Aanbevolen berichten

Als je overspannen bent kan je minder goed om met stress. Als de stress gigantisch wordt krijg je een paniekaanval.

Dus als je vóór de burn-out normaal kon omgaan met stress, zou ik denken dat de paniekaanvallen zullen verdwijnen eens je tot rust komt.

Om de burn-out te behandelen zou ik géén pillen gaan slikken, we weten nu allemaal wel waar dat toe leidt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@pixel

thx zo kijk ik er dus ook tegenaan, mijn huisarts heeft me helaas destijds aangepraat dat ik een paniekstoornis had. 

Mij geloof hier echter niet in. Was ook nooit bezig met de angst voor de volgende aanval. Helaas heb ik destijds haar advies opgevolgd om clonazepam te gaan slikken en zit ik nu in een regelrechte ontwenningshel. 

Ik wil ook absoluut niks hebben, ook geen ad. Was ook niet depressief. Nu wel, maar weet dat dit een ontwenningsklacht is. Geloof er zelfs in dat dat overgaat na het ontwennen. 

Liefs (thx voor je reactie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87   ha heeft mij vorige donderdag aangeraden om Bach Rescue te proberen bij mega stress. Ook bij het slapen gaan als ik te opgefokt ben. Ik kan nog niet zeggen of het helpt.

Voor overdag: 6 druppels in 0,5 liter water en dan slokjes van nemen. Voor het slapen: 4 druppels in wat water of rechtstreeks op de tong.

Het water moet je even in de mond houden voor absorptie door slijmvliezen.

Veel liefs xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 28-1-2019 om 09:13 zei Annie87:

Hoi allemaal, 

Er is iets wat mij al lange tijd stoort en waar ik me veel mee bezig hou..

Circa een half jaar geleden zat ik met overspannenheid / burn-out klachten thuis. 

Ik had oa 2 x een paniekaanval gehad en mijn huisarts zei dit behoort tot de angststoornissen en ik adviseer je om zsm naar een psycholoog te gaan, met dit soort klachten krijg je vaak angst voor de volgende aanval en gaat het een eigen leven leiden. Ondertussen kreeg ik clonazepam van haar. 

Naar de psycholoog wilde ik sowieso, maar niet zo zeer voor mijn paniek. Ik had immers maar 2 x een aanval gehad. Ik was eigenlijk helemaal niet bezig met mijn paniekaanvallen en had nog helemaal geen angst voor de volgende aanval. Ik vond het irritant maar meer ook niet. 

Ik had daarnaast veel stress en veel klachten die bij overspannen zijn horen; duizelig, verminderde concentratie, oververmoeid en pijnklachten die niet te verklaren waren, vaak plassen (blijkbaar van zenuwen want urologisch helemaal gezien) en een zenuwachtig gevoel. 

Wat mij zo ontzettend stoort is dat mijn huisarts me heeft behandeld alsof ik een angststoornis heb. 

Ik heb zo ontzettend veel gelezen over burn-out en overspannen zijn. Zelf denk ik er heel anders over; je stress systeem is op hol omdat je in alle opzichten over je grenzen heen bent gegaan. Je lichaam geeft signalen, zoals bijv een paniekaanval, dat je rustiger aan moet doen. Ik lees vaak dat met het verdwijnen van je burn-out of overspannenheid je paniekaanvallen ook minder worden of verdwijnen. 

Waarom willen artsen toch alles oplossen met pillen? Waarom heeft ze niet gewoon gezegd; doe het een tijdje rustig aan en ga met een psycholoog aan de slag. 

Waarom moesten toch die kutpillen erbij? 

Ik was anders waarschijnlijk al lang beter geweest. 

Haar rare opmerking van toen moet ik nu nog vaak aan denken; ga maar clonazepam slikken, want ik wil dat je goed je therapie in gaat. 

Serieus! De benzo’s verdoven je juist! Ik voelde nog minder mijn grenzen en ben thuis in alles doorgegaan. Hoe kan je nou goed therapie volgen, als je verdoofd wordt? Thuis nog alles onder controle houden; het huishouden, nog wel naar afspraken gaan etc etc. 

Ik heb het idee dat ik nog verder in mijn burn-out ben gezakt door die pillen. 

Il vergelijk het met pijnstilling, als je pijn hebt. Neem je een inbuprofen, het gevaar is dan, je denkt; het gaat wel weer. Hierdoor ga je door. Gevolg je maakt het erger. (Bijvoorbeeld bij een slijmbeursontsteking.) 

Ik vraag me af hoeveel mensen zitten hier die in behandeling zijn voor een paniekstoornis terwijl ze gewoon overspannen zijn of waren? 

Moet je in behandeling voor een paniekstoornis als je overspannen bent? Ik kreeg in het begin namelijk ook fysio tegen de pijn en plasproblemen. (Bekkenbodemtherapie) Heeft niks geholpen. Logisch want het probleem was overspannen zijn. Ik kon alle oefeningen dromen... zelf denk ik dat paniek en angst minder gaan worden als je rust neemt en weer opgeladen bent. Aangezien je stresssysteem op hol is. Als de oorzaak van je paniek tenminste overspannen zijn is. Er zitten hier vast en zeker ook mensen die wel een angststoornis hebben. Die dan even niet meegerekend. 

Vraag me af hoe jullie hier tegenaan kijken? 

 

Volledig met je eens Annie,  Ik heb zelf een ander verhaal, maar in dit geval heeft de arts een super super potente benzo ingezet..... voor 2 x een paniekaanval???  Bizar werkelijk. Maar artsen weten zelf heel vaak niet eens hoe potent het is wat ze voorschrijven, maar horen ook alleen maar de getallen. Clonazepam werkt al op hele lage dosis...... nou dat klinkt goed. Maar ze hebben het volledig mis helaas.

Wederom lijkt het er op neer te komen dat ze beter opgeleid moeten worden om hier goed mee om te gaan. Dit was gewoon een heel slechte behandeling en heeft je van de wal in de sloot doen belanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
  • 5 months later...

Hoi Annie,

Ik ben hier volgens mij een jaar te laat. Ik zou graag willen weten hoe het nu met je gaat? Ik zou jouw verhaal kunnen kopiëren bij wijze van spreke en zeggen dat het mijn verhaal is, alles was hetzelfde behalve dat ik oxazepam kreeg voorgeschreven (ik heb overigens hier maar een pil van genomen, was geen succes). Dit was bij mij overigens in oktober 2017, toen ik me meldde bij de dokter met overspannenheids klachten, ook 2x paniekaanval gehad verder niks, vervolgens ook fysio gehad en angst therapie tegen paniekaanvallen bij een psycholoog. Hierdoor voelde ik me geforceerd door te werken want bij angst therapie leer je juist om dingen wél te doen. Na 4 afspraken angst therapie kwam de psycholoog er zelf al achter dat ik anders was dan haar andere cliënten, mijn leven werd niet beheerst door angst. Ik voelde me geforceerd door te gaan met werken, inmiddels zit ik sinds december 2019 thuis en kan ik zeggen dat je mij tijdelijk uit de maatschappij mag halen, burn out klachten to the max. Het forceren door te gaan van oktober 2017 tot december 2019 heeft niet geholpen. Nu ga ik naar psychotherapie, zit ik thuis en focus ik op rust, ga ik naar een fysio om mijn rug en nek flexibel te houden en heb ik geen medicijnen meer, eindelijk denk ik dat het de goede kant op gaat, maar dit gaat nog zeker even duren. Ik hoop dat het bij jou ook beter gaat, en zo niet hoop ik dat mijn verhaal kan helpen. 

bewerkt door Lottedevries
Detail vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-1-2019 om 13:55 zei Annie87:

@pixel ben benieuwd hou me op de hoogte. Ik weet zo niet welke bestanddelen daarin zitten? 

 

Jou klachten lijken op te mijne hoe het is begonnen inderdaad veel plassen en nachtzweten had angst slapeloosheid paniek onrust mij gedachtes kwam maar niet tot rust bijna elke dag spoedpost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hallo annie

ik heb zelfde meegemaakt bij mij begon het nachtzweten veel plassen misselijkheid vaak ook in nacht plassen ik zoveel moeten plassen hield maar niet op huisarts geweeest die zei buikgriep vandaar mischien nachtzweten en misselijk maar dat was niet zo het ging weken door ik kreeg angst paniek mij hoofd kreeg ik niet tot rust ik was lichamelijk helemaal uitgeput ik had geen kracht ik lorazapam om tot rust te komen ik slik dat kut pil nu bijna 10 maanden en ik merk dat ik helemaal veranderd ben ik herken me zelf niet zo 1 jaar tijd ben ander mens geworden 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...