Spring naar bijdragen

Vraagje over hartkloppingen


Annie87

Aanbevolen berichten

Goedemorgen lieve mensen, 

wie van jullie heeft ook zoveel hartkloppingen gehad tijdens afbouwen? 

Ik heb nu dagelijks enorme hartkloppingen en een zeer slechte conditie. Als ik mijn psychiater ernaar vraag, gooit ze alles op angst. Zeer frustrerend want het is een bekende ontwenningsklacht en je zenuwstelsel krijgt gewoon steeds optaters. Op mijn vraag of dit niet zeer belastend is voor je hart, langere tijd, krijg ik geen goed antwoord. Ik had via mijn oude huisarts propranolol gekregen tegen de ontwenning. Ik heb deze week 5 Mg genomen (half tabletje) en werd heel moe en verward. Vooral door de verwardheid durf ik het niet te nemen. Ik heb namelijk lang in een delier gezeten, toen het afbouwen fout ging. Soms schrijven artsen clonidine voor ivm ontwenning. Maar daar staan dezelfde bijwerkingen bij, ook hallucineren. Lijkt me ook doodeng. 

Ik reageer overgevoelig op medicatie en heb vaak veel bijwerkingen. 

Hebben jullie veel en lang hartkloppingen gehad? Kon dit kwaad? Hebben jullie er iets voor gekregen? 

Liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk mag je dat vragen.

Ik heb dat gekregen toen ik vooral aan het einde van de afbouw was. Ongeveer van 1.5mg diazepam naar 0 en nog 1 week na de afbouw ongeveer 2 maanden dus. Soms kwam dat opzetten het was er ook niet de heletijd het ging vaak gepaard met onregelmatig adem halen. Ook vaak mijn bloeddruk gemeten maar die was elke keer goed alleen de polsslag zat op de 100 iets te hoog.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1

dankje voor je reactie. Ik zit ook in het eind van de afbouw en merk een soort lichamelijke uitputting en hartkloppingen vooral als ik iets doe. Maar kan ook nog mijn burn-out zijn. Mijn bloeddruk is volgens mij ook steeds goed. Ben soms bang dat als je hart steeds zulke overuren maakt, je er iets aan overhoudt. Maar dat zal dan wel meevallen als jij het ook 2 maanden hebt gehad. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Annie87:

@Deligaf1

dankje voor je reactie. Ik zit ook in het eind van de afbouw en merk een soort lichamelijke uitputting en hartkloppingen vooral als ik iets doe. Maar kan ook nog mijn burn-out zijn. Mijn bloeddruk is volgens mij ook steeds goed. Ben soms bang dat als je hart steeds zulke overuren maakt, je er iets aan overhoudt. Maar dat zal dan wel meevallen als jij het ook 2 maanden hebt gehad. 

 

Het is een landurig traject dat maakt het onzeker en angstig. Ik heb er ook 9 maanden over gedaan om af te bouwen en 3 maanden geslikt. Bijna alles wat je voelt is benzo gerelateerd.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87  bij mij zijn de hartkloppingen zowat onmiddellijk opgetreden.  

Om blijvende schade op te lopen moet je jaren aan een stuk een verhoogde hartslag hebben. Ik zou even afwachten, en als het niet betert, een natuurlijke en/of alternatieve behandeling proberen. Als je toch liever medicatie wil nemen, moet er gezocht worden naar iets waar je goed tegen kunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...