Spring naar bijdragen

Mijn pillenellende


Annie87

Aanbevolen berichten

Lieve @Annie87,

wat een verdrietig verhaal heb je hier verteld. Ik voel enorm met je mee, en vind het heel erg wat er met je is gebeurd. Ja, het is verschrikkelijk wat mensen meemaken en hoe huisartsen reageren met ontkenning, verkeerde diagnoses en het ophogen van pillen of het toevoegen van nog meer hefitg giftige medicatie die je hersenen nog meer in de stress brengen. Het maakt me werkelijk woest en ik reageer in gesprekken met mensen ook duidelijk niet 'normaal'. Ik reageer ook met ptss... weet nog niet wat ik daar mee moet want ik ben al 13 maanden benzo vrij.

Ik ben heel blij dat je de weg naar ons gevonden hebt, dat je in je zoektocht wel je antwoorden hebt gevonden en gezien hebt hoe het moet. Je bent goed bezig. Moeilijk is het wel, maar het is een kwestie van volhouden en doorzetten. Je lichaam zal weer genezen en daarmee ook je beleving van de wereld je eigen gevoel. Het is allemaal zo herkenbaar wat je schrijft.
Ben zelf ook sindsdien nooit meer bij de huisarts geweest. Ik durf gewoon niet goed en vertrouw ze voor geen meter. Ben een paar keer met mijn vriend naar zijn huisarts geweest, de enige in de buurt die nog mensen inschreef.... en het is me toch een druiloor... nee, ook deze arts heeft mijn vertrouwen niet kunnen herstellen. Als je echt beter wilt worden moet je het heft in eigen handen nemen, anders eindig je ergens op een gesloten afdeling in de hel. Dat is mijn mening, al weet ik dat het genuanceerder ligt eigenlijk. Maar ik voel het wel zo, en kan moeilijke de redelijkheid toepassen op huisartsen die zo reageren.

Ik herken ook wat je schrijft dat je wist dat het verslavend was, maar dat je absoluut niet wist wat dat inhield. Ik heb hetzelfde meegemaakt. Juist omdat ik had gelezen dat het verslavend was, vroeg ik binnen 2 weken aan de verschillende zorgverleners die ik toendertijd zag, of ik niet moest stoppen, of minderen of zo... Ik kreeg lorazepam. De tien mensen die ik in een maand tijd sprak zeiden allemaal dat ik me niet zoveel zorgen moest maken en dat ik tzt gewoon in een paar weken zou stoppen. Toen heb ik het losgelaten en mijn eigen waarschuwingssignalen het zwijgen opgelegd, want ik wist ook verder niets van de pillen af, en ook niet van verslaving. Ik wist van alcohol verslaving en van sigaretten de theorie... op die manier heb ik de verslaving bekeken, en gedacht dat zolang ik streng deed wat de arts voorschreef en niet op de pillen ging vertrouwen, ik dus ook niet verslaafd zou zijn. En mentaal ben ik ook zeker nooit verslaafd geweest gelukkig en nog nooit in paniek een pil geslikt. Ook sinds mijn afbouw heb ik nooit getwijfeld of ik een benzo moest nemen. Maar mijn lichaam.... die heeft er heel anders over gedacht en me door de hel heen gestuurd.

We gaan het samen redden Annie. Geen zorgen. We gaan hier volledig van genezen en daar mag je met heel je hart op vertrouwen.

We openen dagelijks een  huiskamer van de dag , en komen daar bij elkaar  en schrijven  hoe het dagelijks gaat en helpen en ondersteunen elkaar daar. Je kan die vinden onder Ditjes, Datjes en Dagraad. Je bent van harte welkom!

Dikke knuffel... die heb je wel verdiend. :heart:

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles zo herkenbaar @Annie87 ! En ik heb ook gedacht traumatherapie te zoeken, want ik heb ondertussen een paar onderwerpen waar ik gewoon onredelijk hard ga oordelen. Ik vlieg mensen  niet naar de keel, maar ik verstoor echt een rustig gesprek met mijn emotionele boze reacties.

Mijn lichaam was ook uitgeput toen ik aan het afbouwen was. Vooral toen ik nog niet een dagelijkse microtaper deed. Het tempo van afbouwen als je gewoon een pilletje breekt is zo heftig dat  je lichaam  gewoon een ravijn in klapt voor mijn gevoel. Mijn lichaam kon dat gewoon niet aan. Ik was bang dat ik het niet zo overleven als ik nog 1x een stap zou maken naar beneden.

3 uur geleden zei Annie87:

k heb zo vaak zin om het artsen en psychiaters een aantal maanden te voeren en daarna ook af te pakken. Als ze dan raar gaan doen, ook zeggen; u heeft een angststoornis! Grrrr het maakt me zo kwaad.

Zo herkenbaar en ik geloof dat ik het zelf ook ergens heb gezegd hier. Vreselijk. Wat me verontrust in het hele verhaal is dat ze echt geen kwade bedoelingen hebben, maar echt proberen de goede en gezondste weg te bewandelen. Maar omdat ze denken dat ze weten hoe deze medicatie werkt, kunnen ze niet meer naar de feiten kijken en geloven ze de patient niet en .... ja... dat leverd de situatie op waar jij nu in zit.

3 uur geleden zei Annie87:

De laatste strip wil ik misschien nog veranderen van 2,5 Mg naar 0 Mg. Mijn psych zei ook; maar van 5 naar 0 is de laagste dosering in tapering he. Ik zeg weer; nee dat is niet zo, ze kunnen ook een strip op maat maken. Dat staat duidelijk op het formulier en de regenboog apotheek heeft dat ook tegen me gezegd. 

Dat klopt, je kan het helemaal doen zoals goed is voor jou. Dus dat is wel fijn,. Ik ben ook niemand tegen gekomen die dat wist. Mijn psychiater wilde wel met me meekijken naar de strips, maar ze had er nog nooit van gehoord. En dat is ergens ook wel weer te begrijpen, maar het laat wel zien dat er nog een hoop werk te doen is om artsen te bereiken met een oplossing voor hun patienten die nu heel erg lijden of zelf moeten sleutelen.
Ik heb het zelf de benzo met de vijl en weegschaal gedaan en doe dat nu ook met de antidepressiva, want ook daar word de ontwenning vaak aangezien voor terugval  terwijl het diepe spoeren trekt in je hersenen en puur ontwenningsverschijnselen zijn. En zo blijven mensen gevangen in een web van medicatie die het lichaam overneemt en terroriseerd. Lang leven de pharmaceutische industrie.

Het komt goed Annie. Je bent duidelijk sterk, strijdlustig, slim ( want je weet je eigen antwoorden te vinden, zonder artsen) eigenwijs en vasthoudend. Je gaat hier zeker als winnaar uitkomen en deze pillen ga je verslaan. Kwestie van doorzetten. zelfs mensen die cold turkey gaan en gewoon volhouden nooit meer een benzo te slikken, overwinnen in deze strijd en genezen helemaal. Jij en ik dus ook.
 

Dikke knuffel terug❣️

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Annie87:

Super goed dat je je anti depressiva afbouwt. Welke gebruik je en hoever ben je? Dat schijnt idd ook een hel te kunnen zijn. Heel veel sterkte en succes met afbouwen! 

 

ik heb venlafaxine. Ik bouw af met 2mg per week en startte de afbouw met 75 mg. Ik ben nu op 67 mg. Mogelijk ga ik uiteindelijk nog langzamer. De afbouw van de benzo was zo'n hel... en ik wil echt niet weer depressief of angstig worden. Dus ik moet mijn lichaam de tijd geven.

Op 15 maart zie ik een voor mij nieuwe psychiater. Was de eerste kans om hem te zien. Dus ik ben alvast begonnen met afbouwen. Ben benieuwd hoe hij reageert. Zie er tegenop want ik heb dus al 1,5 jaar niemand gezien, geen huisarts of psychiater. Ik heb gewoon geen zin in een gesprek met een hoop ongeloof of ontkenning. Ben gewoon bang... dat is het .... trauma speelt hier ook weer mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 ja, het onbegrip en daarmee de verkeerde dingen die gezegd worden dragen  bij aan de angst. Ze maken de angst en onveiligheid groter, die ons centraal zenuwstelsel dus ook niet makkelijk verwerkt.
 

3 minuten geleden zei Annie87:

Super knap dat je het aandurft om te minderen met je AD! En als je nou geen klik hebt met je psychiater, dan zou ik gewoon om een andere vragen. 

Zeg dat je een medische traumatische ervaring hebt door verkeerde afbouw van de vorige keer en dat je nu graag iemand hebt waarmee het klikt. 

Veel succes! Hopelijk heb je meteen een goede.  

Ik denk er serieus over om hem gewoon te vertellen hoe ik het doe en dat ik zijn hulp verder niet nodig heb in de afbouw dan alleen als ik te heftige ontwenningsverschijnselen mocht gaan ervaren. De GGZ denkt al snel aan terugval of spreekt van allerlei stoornissen die zij zien.... ja ja... en bedankt.... zo kom je nooit meer van de pillen af. Ik moet het onderwerp maar laten rusten want ik merk dat het er over nadenken me al raakt. Zoals ik al zei: ik ben daar zeker ook beschadigd en getraumatiseerd en moet daar wat mee om het weer te helen. Dit is niet fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87,

Huisartsen schrijven het niet zo vaak voor, maar het gebeurt af en toe toch.

' Ik wilde zo graag naar psychiatrie want ik dacht; daar hebben ze er verstand van!  Psychiaters zijn heel goed in het toekennen van psychiatrische diagnoses, en ze kunnen pillen 'therapeutisch' vooschrijven.

Meer weten ze ook niet. Hooguit dat het eigenlijk niet goed is wat ze doen.

@Kannietmeer,

 

' Op 15 maart zie ik een voor mij nieuwe psychiater. Was de eerste kans om hem te zien. Dus ik ben alvast begonnen met afbouwen. Ben benieuwd hoe hij reageert. Zie er tegenop want ik heb dus al 1,5 jaar niemand gezien, geen huisarts of psychiater. Ik heb gewoon geen zin in een gesprek met een hoop ongeloof of ontkenning. Ben gewoon bang... dat is het .... trauma speelt hier ook weer mee. ' Ik kan het me voorstellen ! Ik heb dus een keer telefonisch met een neuroloog gesproken. Dat bevestigt dat artsen zeker in Nederland alleen maar klinisch kunnen denken. Als ze fysiek niets vinden mag je al gauw naar de psychiater, want dan zal het wel tussen de oren zittten. En pillen hebben alleen therapeutische eigenschappen, en bijwerkingen die niet in de bijsluiter staan bestaan niet. Wat dat betreft lijken alle Nederlandse artsen één pot nat. Iatrogene schade ? Toch niet in Nederland ! Wij zijn zo goed !

https://www.ntvg.nl/artikelen/afhankelijkheid-en-abstinentieverschijnselen-bij-gebruik-van-benzodiazepinen/volledig            is wel een heel gedateerd verhaal. Als je het middel maar uit het lichaam krijgt dan is het ergste zo over ...

bewerkt door KRC
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87  @Kannietmeer @KRC  

Ik zet geen voet meer bij een psychiater. Het enige dat zij willen is pillen voorschrijven, en ik weiger om nog pillen te slikken.

En ééns je aan de pillen bent, wacht je een lijdensweg om te stoppen.

@Annie87 bij mij zijn de meest schrik aanjagende benzo afkickverschijnselen ("krijg ik nu een hartaanval " en dergelijke) 3-4 weken na het begin van de versnelde afbouw voorbijgegaan. Wel had ik bij elke stapsgewijze vermindering een vijftal dagen durende ontwenning. Nu blijven enkel neurologische verschijnselen over.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Annie87:

@pixel

bij mij schrijven ze gelukkig niks meer voor. De huisarts heeft mij 6 verschillende middelen gegeven waaronder de clonazepam, 2 soorten anti depresiva, verschillende soorten blaasmedicatie zoals vesicare en betmiga.

ik werd overal dood en doodziek van! Heb op alles de meest extreme bijwerkingen. 

Ik kwam ziek bij de huisarts en ben nu een kasplantje. Bedankt artsen! Bedankt farmaceutische industrie! 

Ik heb duidelijk gezegd; ik wil niks meer slikken! Ik ben nog veel zieker gemaakt. 

Wil van de rotzooi af en heb jullie hulp nodig. 

@Annie87  

Doorbijten en niet panikeren is volgens mij de boodschap. En zelf de afbouw snelheid bepalen, volgens wat jíj aankunt.

Ik was tijdens de afbouw bang voor de laatste loodjes, tot ik bij 0,125 mg alprazolam besefte dat het effect van die kleine dosis waarschijnlijk grotendeels tussen mijn oren zat (placebo). Dat heeft mij de moed gegeven om vlak vóór de kerst van 0,125 naar nul te gaan. Ik heb er geen spijt van - 5 dagen ellende maar daarna helderder van geest enz.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Annie87:

blaasmedicatie zoals vesicare

Heb ik ook 5 dagen gebruikt ergens in 2016, voordat alles mis ging. Ik nam maar een halfje, want dat had de dokter al aangeraden. Na 5 dagen kon ik niet meer slapen van de pijn in mijn maag. Stoppen was het enige antwoord. Mijn blaasprolbeem komt en gaat. Soms is ie overspannen en ga ik elk uur voor elke druppel, en soms is het normaal. Ik vermoed dat ik wel een te kleine blaas heb in het algemeen, maar dat is nu eenmaal zo. Geen probleem verder. Moet soms alleen plotseling zo verschrikkelijke nodig dat ik gek wordt en beetje van in paniek raak. Dan moet ik gewoon naar de toilet. Beter goed mee omgaan, dan deze pillen. Wat een vreselijke rotzooi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...