Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 25-1-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen lieve vrienden,

Ik ben benieuwd hoe iedereen heeft geslapen, maar vooral hoe Lynn het heeft gedaan. Is het vannacht een beetje gegaan meis? Ik vind je zo ontzettend goed bezig hé. Wel heel erg zwaar en ik hoop dat je gauw wat verbetering voelt zodat je weet waarvoor je het doet. sterkte wijfie:lips:

Zo ik heb mijn stoel veranderd en na 4 dagen flinke rugpijn, nu niets meer. Yehaaaaaa. Dadelijk naar de dagbesteding. Vandaag is m'n schilderij klaar.

0c7ced3a538234e70b444f71fda1ce2e[1].jpg

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Rakkers,

Fijn hoor dat het zo goed met je gaat Bol. Je slaapt, vult je dag rustig met creativiteit. Over 100 jaar wordt er nog eens echte BOL geveild, naast de van Gogh.  Staat iedereen in de rij ;-).

Ik hoop dat iedereen goed heeft geslapen ja: @Kaida74@Cyclad58@Sannie@Lynn86@Deligaf1@Hypertjeee Hoe is het? Geslapen? Hoe gaat het overdag? Lukt het wat te doen overdag of niet? Hoe slaap jij @Jordi? Nog steeds wel goed?

Ik had gisteren een prima ochtend, en verrotte middag. Niet TE erg, maar wel genoeg om niet meer van de bank te komen, niet te willen lopen of opstaan. Buikpijn komt en gaat op het moment.... eigen schuld waarschijnlijk, want ik zondig af en toe tegen mijn dieet. Ah..... een stukje appeltaart..... moet kunnen... af en toe... ik neem nooit iets met bloem erin... en nu heb ik gewoon een minitaartje gekocht.

Ik ben bezig een overzicht te maken van alles wat ik geleerd heb in mijn afgelopen therapie periode. Een overzicht met gevoelens en gedragen en mogelijke antwoorden als ik in de knel kom met mijzelf. Ik ben hier zo blij mee... niet normaal. Het voelt zo krachtig om inzicht te hebben in jezelf en ook te weten hoe je jezelf kunt helpen. Lijk verdorie wel volwassen:lol:

 

Vandaag weer rustig aan, rustig werken en mensen helpen die hier doorheen moeten. Wat een voorrecht dat ik er voor ze mag zijn. Tussendoor ontspannen en rusten en genieten waar ik kan, werken aan het overzicht, misschien de was vouwen of een kalenderblad maken voor mijn moeder die 70 word in maart. Ik heb iedereen in de familie een aantal weken toebedeeld en zo maken we met elkaar een weekkalender met 52 mooie kalenderbladen op A5 formaat. Erg leuk maar het moet wel op tijd af zijn, dus ik begin liever maar vast. Mijn dochter komt morgen hier naar toe met haar vriend om haar aandeel voor haar oma ook te maken. Samen is makkelijker en leuker, dus ik heb er super veel zin in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen lieve vrienden,

Ik ben benieuwd hoe iedereen heeft geslapen, maar vooral hoe Lynn het heeft gedaan. Is het vannacht een beetje gegaan meis? Ik vind je zo ontzettend goed bezig hé. Wel heel erg zwaar en ik hoop dat je gauw wat verbetering voelt zodat je weet waarvoor je het doet. sterkte wijfie:lips:

Zo ik heb mijn stoel veranderd en na 4 dagen flinke rugpijn, nu niets meer. Yehaaaaaa. Dadelijk naar de dagbesteding. Vandaag is m'n schilderij klaar.

0c7ced3a538234e70b444f71fda1ce2e[1].jpg

Bol Ross :D erg mooi hoor!!

@Kannietmeer mijn nacht was bleh! Dus laten we die maar snel vergeten ;) Wat goed dat je bijhoudt hoe het met je gaat. Zo zie je op papier ook dat er een steigende lijn in zit. Heul volwassenen! Maar echt :) Leuk idee van de kalender! Veel freubelplezier!

Gisteren had ik ook last van mijn buik. Krampen en steeds naar de wc... Hangt er een virus op het forum rond? ;) Dus ook veel op de bank gelegen en op tijd naar bed gegaan. Maar als ik te vroeg ga slapen, word ik erg vaak wakker... Maar ik kon mijn ogen amper open houden ....

Zit nog in pyjama ssssst! ;) Maar ga me zo maar eens douchen. 

Vanavond weer naar de paardjes :) Koppie leeg en hopelijk goed slapen daarna.

@Lynn86 hoe gaat het lieverd?

 

 

bewerkt door Kaida74
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Hoe slaap jij @Jordi? Nog steeds wel goed?

Hi Lies, slapen gaat op zich okay, ben erg vroeg wakker, de angst is er niet echt meer die is verdwenen, lijkt wel samen pleitte gegaan met de afbouw van de olanzapine, lijkt me vreemd maar je weet nooit. Vanavond een kwartje van de olanzapine er verder af, dan zit ik nog op een halfje, dan hoop ik dat mijn craving naar zoetigheid ook minder word...... 17 kg erbij gekomen is niet normaal, weg met die shit. Nog 2 weken dan ben ik daarvan af gelukkig, hopen dat ik me dan beter onder controle kan houden met zoetigheid. En de taper van de dia gaat gestaag verder. Vanmorgen 3 uurtjes kunnen werken, nu uitrusten op de bank. Straks maar weer beginnen met wat te sporten om de nalatenschap van de olanzapine eraf te slopen. Zo blijf je bezig heh. Maar goed, heb geen paniek en geen angst dat is megafijn! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Jordi:

Hi Lies, slapen gaat op zich okay, ben erg vroeg wakker, de angst is er niet echt meer die is verdwenen, lijkt wel samen pleitte gegaan met de afbouw van de olanzapine, lijkt me vreemd maar je weet nooit. Vanavond een kwartje van de olanzapine er verder af, dan zit ik nog op een halfje, dan hoop ik dat mijn craving naar zoetigheid ook minder word...... 17 kg erbij gekomen is niet normaal, weg met die shit. Nog 2 weken dan ben ik daarvan af gelukkig, hopen dat ik me dan beter onder controle kan houden met zoetigheid. En de taper van de dia gaat gestaag verder. Vanmorgen 3 uurtjes kunnen werken, nu uitrusten op de bank. Straks maar weer beginnen met wat te sporten om de nalatenschap van de olanzapine eraf te slopen. Zo blijf je bezig heh. Maar goed, heb geen paniek en geen angst dat is megafijn! 

ah wauw! Dat klinkt allemaal geweldig. Nou, je zou de eerste niet zijn, bij wie de medicatie die is gegeven ter ondersteuning een ernstige complicatie vormde. Mijn Amerikaanse benzo zus, kreeg gabapintin, om te helpen slapen en de klachten te verminderen. Zodra ze die begon te taperen, tijdens de benzo afbouw, begon de depressie een stuk lichter te worden. Ze was daarvoor nooit depressief, en de gabapintin zorgde daar dus mooi voor. Het is fijn als het helpt, maar helaas levert het maar al te vaak problemen op , bovenop de benzo ontwenning. Bleh...

Je bent goed bezig hoor Jord. Wie weet.... misschien ben je wel net als mijn vriendin.... die werkt verdorie al fulltime is pas 3 dagen klaar met afbouwen. Is heel 2018 aan het afbouwen geweest en tegelijk ook langzaam meer aan het werk gegaan. Voor haar was het beter te werken dan thuis te zitten, ookal voelde ze zich natuurlijk niet echt goed. Ik had dat nooit gekund denk ik... het ligt er natuurlijk ook aan wat voor een baan je hebt of zoiets kan of niet.

Ik heb goede hoop voor je. Goed bezig. Ben trots op je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kaida74:

 

@Kannietmeer mijn nacht was bleh! Dus laten we die maar snel vergeten ;) Wat goed dat je bijhoudt hoe het met je gaat. Zo zie je op papier ook dat er een steigende lijn in zit. Heul volwassenen! Maar echt :) Leuk idee van de kalender! Veel freubelplezier!

onderbroken nachten zijn ' part of the deal ' in mijn beleving. Maar als je wel steeds weer inslaapt is het top. Je bent dan gewoon lichter in slaap en gevoelig voor de slaap cylclus. Waar je normaal ook wakker wordt, iedere 1,5 uur ofzo, maar dan doorslaapt door de ontspanning in je lichaam, merk je het nu echt op dat je uit je slaap komt. Het kan heel goed zijn dat het niet veel verschilt met hoe je normaal slaapt, maar we zien het wel heel duidelijk en ervaren dat als vermoeiend.

Ik hoop dat je buik snel opknapt lieverd. Mijn vader had er ook last van. Niet gespuugd, maar wel veel buikpijn en gerommel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Kannietmeer:

ah wauw! Dat klinkt allemaal geweldig. Nou, je zou de eerste niet zijn, bij wie de medicatie die is gegeven ter ondersteuning een ernstige complicatie vormde. Mijn Amerikaanse benzo zus, kreeg gabapintin, om te helpen slapen en de klachten te verminderen. Zodra ze die begon te taperen, tijdens de benzo afbouw, begon de depressie een stuk lichter te worden. Ze was daarvoor nooit depressief, en de gabapintin zorgde daar dus mooi voor. Het is fijn als het helpt, maar helaas levert het maar al te vaak problemen op , bovenop de benzo ontwenning. Bleh...

Je bent goed bezig hoor Jord. Wie weet.... misschien ben je wel net als mijn vriendin.... die werkt verdorie al fulltime is pas 3 dagen klaar met afbouwen. Is heel 2018 aan het afbouwen geweest en tegelijk ook langzaam meer aan het werk gegaan. Voor haar was het beter te werken dan thuis te zitten, ookal voelde ze zich natuurlijk niet echt goed. Ik had dat nooit gekund denk ik... het ligt er natuurlijk ook aan wat voor een baan je hebt of zoiets kan of niet.

Ik heb goede hoop voor je. Goed bezig. Ben trots op je!

Thx lieve lies, de taper methode is voor mij absoluut erg goed, en die pleuris olanzapine moet mijn lijf uit, misschien word ik er wel minder depressief van, lijkt er wel op. Ik ben onwijs trots op jouw en hoe je support geeft. Ik ga naar de psycholoog maar geen idee wat ik hem moet vertellen, alles is me al bekend.... Zo blij met jou!!!! 

x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Jordi:

Thx lieve lies, de taper methode is voor mij absoluut erg goed, en die pleuris olanzapine moet mijn lijf uit, misschien word ik er wel minder depressief van, lijkt er wel op. Ik ben onwijs trots op jouw en hoe je support geeft. Ik ga naar de psycholoog maar geen idee wat ik hem moet vertellen, alles is me al bekend.... Zo blij met jou!!!! 

x

Thanks!! Ik ben erg blij dat je me zo vertrouwt en ik kan zien hoe het nu je proces aan het veranderen is! Echt super trots op je gegroeide inzicht en de ruimte die je aan het nemen bent voor jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kaida74:

Bol Ross :D erg mooi hoor!!

@Kannietmeer mijn nacht was bleh! Dus laten we die maar snel vergeten ;) Wat goed dat je bijhoudt hoe het met je gaat. Zo zie je op papier ook dat er een steigende lijn in zit. Heul volwassenen! Maar echt :) Leuk idee van de kalender! Veel freubelplezier!

Gisteren had ik ook last van mijn buik. Krampen en steeds naar de wc... Hangt er een virus op het forum rond? ;) Dus ook veel op de bank gelegen en op tijd naar bed gegaan. Maar als ik te vroeg ga slapen, word ik erg vaak wakker... Maar ik kon mijn ogen amper open houden ....

Zit nog in pyjama ssssst! ;) Maar ga me zo maar eens douchen. 

Vanavond weer naar de paardjes :) Koppie leeg en hopelijk goed slapen daarna.

@Lynn86 hoe gaat het lieverd?

 

 

Het gaat nu wel weer vanacht dacht ik dat ik dood ging werd 4x zwaar in paniek wakker. Met hartslag 200 bwv spreken. Ik was dood en doodsbang. 

 

Ik heb twee Lora gepakt en werd meteen weer rustig en functioneerde weer normaal. 

Geen cold turkey voor mij. Echt dat gevoel gun ik niemand 

Ik heb er de hele dag al de nasleep van. 

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje wauw echt heel erg mooi zeg! Knap hoor!

@Kannietmeer gaat toch telkens wat beter en de stapjes terug lijken steeds kleiner te worden bij jou, zo fijn! Dat deze stijgende lijn maar lekker door mag zetten.

@Jordi hihihi heerlijk jouw strijdkracht en vuur te lezen om van de piep zooi af te komen...herken het ook wel beetje. Iedere ochtend dat ik ze inneem vervloek ik ze en ben ik blij te zien dat het halfje al minder dan een kwartje is....dan de andere 2 tabletten nog.

@Lynn86 wat balen dat je je zo voelde....angst/paniek sowieso een zwakke plek bij jou? Hoop dat geleidelijk overgaan beter voor jou voelt meissie, hou vol hoor!

Ik had gister een vervelende dag, voelde me rot, met die irritante onheilspellende waves. Wel redelijk geslapen. Vandaag was het iets beter, maar pffff vermoeiend met fulltime werken, maar ben ook heel blij dat het mij nog lukt. Thuis zijn vind ik momenteel helemaal niets...weekenden zie ik tegenop...werk liever gewoon door....minder de tijd om te voelen....ook al kan ik de nare waves en andere symptomen uiteraard niet niet voelen...toch is het prettiger bezig te zijn ook voor mij.

 

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey lieve liz @Kannietmeer

slapen gaat vrij goed al wordt ik paar keer per nacht badend in het zweet wakker . Als ik een drukke dag heb gehad ben ik wat duizelig en voel ik me minder lekker voor de rest gaat het best ok. Ik ben sinds kort met kickboksen begonnen . Heb ik vroeger ook gedaan , werd weer tijd om weer te bewegen :) ben een paar kilo aangekomen van de ad. @Jordi heb het zelfde probleem , ik wil alleen maar zoetigheid eten dat had ik hiervoor niet ... 

iedereen een fijne nachtrust gewenst 

liefs hypertjeee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Lynn86:

Geen cold turkey voor mij. Echt dat gevoel gun ik niemand 

Inderdaad CT is echt niet fijn.....mensonterend zeg je. Dat komt inderdaad wel aardig in de buurt.

I wish you luck........ooit lukt het een keer.

mito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Sannie:

Oja ik gebruik al heel lang oog make up lotion pads van Kruidvat om mascara mee te verwijderen....zooooo nu als ik het gebruik begint mijn huid te branden, niet normaal! Herkenbaar bij iemand? 

ik heb een microvezel doekje in vieren geknipt en dan kan je alles met water super makkelijk van je gezicht afkrijgen. Juist ook mascara. Misschien een tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...