Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 23-1-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Moghu lieverds,

San. nog krampen of is het over? Kom maar hier dan geef ik een kusje op je buik dan gaat het echt over.:lips:

Ik wist wel dat je een lekker koppie had Kaad.:D

KNM. Hoe is het nu met je? Voel je je beter dan gisteren lief? Vandaag maar lekker rustig aan doen en jezelf verwennen door alleen dat te doen wat je leuk vindt hé?

Hoe zou het met Dis zijn?

Nou, hier ff aan de slag en dan weer naar de dagbest.

Dag kanjers.

O ja ik heb knap last van m'n rug, heb moeite om te lopen dus vandaag maar flink mijn rollator gebruiken en niet denken "ik kan best zonder".

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje Doe nog maar een kusje....werd vannacht weer wakker....nu minder krampen maar enorm misselijk. Zodra ik op mn zij ga liggen, neemt het iets af....vaag nu nergens geen last van. Pak jij inderdaad de rollator er maar even meer bij, zonde van de rugpijn en iedereen weer hoe sterk jij bent! :heart:;)

Goedemorgen trouwens!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sannie:

@bolletje Doe nog maar een kusje....werd vannacht weer wakker....nu minder krampen maar enorm misselijk. Zodra ik op mn zij ga liggen, neemt het iets af....vaag nu nergens geen last van. Pak jij inderdaad de rollator er maar even meer bij, zonde van de rugpijn en iedereen weer hoe sterk jij bent! :heart:;)

Goedemorgen trouwens!

 

@bolletje dank je mop Hahaha Doe je voorzichtig met jezelf? :heart:

@Sannie benzobelly? Of een griepje wat niet doorzet? Of heb je het sinds je weer magnesium slikt? (Daar kun je, bij teveel, ook pijn in je buik van krijgen) kusje dr op! :lips:

Ik heb opzich een redelijke nacht gehad. Ging rond 11uur slapen. 2 uur wakker. Wc en weer terug naar bed. 3 wéér wakker! Weer even uit bed, wat gedronken en toen geslapen tot 5 uur en daarna tot 8 uur liggen doezelen/dromen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lynn86:

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met cbd olie icm lorazepam en sertraline? 

Mag dit samen? 

Ik heb CBD olie een tijdje genomen in combinatie met paroxetine en Lorazepam. Dat mocht samen. Voor alle zekerheid kun je natuurlijk even overleggen met je huisarts.

Hoe is het verder met je, @Lynn86

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat deed dit met je @Cyclad58

Had je er baat bij of kreeg je juist meer onrust. 

Het gaat heel slecht eigenlijk ik zit op 8 mg Lora per dag en nog 100mg sertraline 2 pilletjes van 50 smorgens

Ik ben zo moe de hele dag wil zo graag van deze zooi af maar het is voor mij zo uitzichtloos op het moment 

Al 7 jaar doe ik zo hard m'n best om af te bouwen op zoveel verschillende manieren en het lukt maar niet. 

Ik trek de ontwenning niet

:'(

bewerkt door Lynn86
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Lynn86:

Wat deed dit met je @Cyclad58

Had je er baat bij of kreeg je juist meer onrust. 

Het gaat heel slecht eigenlijk ik zit op 8 mg Lora per dag en nog 100mg sertraline 2 pilletjes van 50 smorgens

Ik ben zo moe de hele dag wil zo graag van deze zooi af maar het is voor mij zo uitzichtloos op het moment 

Al 7 jaar doe ik zo hard m'n best om af te bouwen op zoveel verschillende manieren en het lukt maar niet. 

Ik trek de ontwenning niet

:'(

Ha @Lynn86, de CBD olie heb ik een paar maanden gebruikt, maar ik merkte geen resultaat. In het begin leek ik er iets beter door te slapen, maar dat hield ook snel weer op. Nu is dat bij iedereen verschillend, dus best kans dat het jou wel helpt. In elk geval zou je het kunnen proberen.

En ja, de Lorazepam afbouwen is vreselijk lastig, ik weet het. 
Weet je, op 8 mg voel je je nu ook niet goed begrijp ik, je stabiliseert niet echt. Ik weet ook dat je het met afbouwen geprobeerd hebt, maar dat je tegen te heftige ontwenningsverschijnselen aanliep. Als je zelf niet achter afbouwen staat gaat dat waarschijnlijk ook niet werken. Toch hoop ik dat je op een geode dag kan besluiten het afbouwen toch weer op te pikken, zelfs al ga je langzaam.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Sannie:

@bolletje Doe nog maar een kusje....werd vannacht weer wakker....nu minder krampen maar enorm misselijk. Zodra ik op mn zij ga liggen, neemt het iets af....vaag nu nergens geen last van. Pak jij inderdaad de rollator er maar even meer bij, zonde van de rugpijn en iedereen weer hoe sterk jij bent! :heart:;)

Goedemorgen trouwens!

 

Heb je buikgriep @Sannie, of vermoed je dat dit afkickverschijnselen zijn? Hopelijk zijn de klachten vandaag weggebleven! 

Ik had maandag en dinsdag 2 heel goede dagen, maar vanmorgen zit alles weer vast in mijn darmen en slaat de irreële angst weer toe. Waardeloos. Winst is dat ik het zelf herken, ook herken wat de angst nu triggert en zelfs de wetenschap dat de gedane onderzoeken niets ernstigs uitwijzen (alles was goed) doet mij niet anders denken. Daar moet ik echt iets mee. Als dat lukt ben ik al een heel stuk verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lynn86 Ik vind het heel erg om te horen dat je je niet goed voelt op 8 mg, en precies waar ik bang voor was:mellow:. Je kan met deze pillen alleen maar omhoog als er tolerantie optreedt en dat heb je duidelijk gedaan. Je bent weer helemaal terug bij af en eigenlijk nog verder van huis omdat je nu in tolerantie zit en ook al op 8mg, dus niet stabiel. Ook al wil je niet afbouwen, en de ontwenning overslaan, naar mijn mening heb je eigenlijk geen keus. Maar dat vond ik maanden geleden ook al, en het is zo dat je dus wel keus had. Als je echt beter wilt worden, zal je de moed bij elkaar moeten schrapen het toch moeten doen, tot het bittere einde. Opnieuw proberen en afhaken heeft geen zin. CBD olie gaat hierin ook niet het antwoord geven lieverd. Ik zou liever zeggen dat het een geweldig helpend middel is, maar voor velen doet het niets, en voor de anderen doet het een soms een beetje. Echte ontwenningsverschijnselen kan je echter niet ontlopen. Je zal ze wel altijd overleven en je komt er uit als overwinnaar. Want je  zal genezen, als je afbouwt. Dan zal je je rust terugkrijgen waar je zo naar verlangt. Zolang je denkt dat de pillen je antwoord zijn op je angsten, kan je niet leren hoe je met je emoties en jezelf moet omgaan. Daar ligt de uitdaging.

Ik weet dat je hartkloppingen vreselijk vind. Maar ik kan je vertellen dat iedereen die heeft. Niemand ontkomt daaraan. En niemand krijgt er wat van. Misschien dat als je de angst voor de klachten kan verminderen en de klachten als een gegeven kan accepteren, het een stuk beter voor je zal gaan. Jij kan dit.... dat weet ik zeker. je bent een heel sterke vrouw. Moeilijk is het wel, maar we zullen er voor je zijn.

dikke knuffel.

 

liz

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lynn86:

Wat deed dit met je @Cyclad58

Had je er baat bij of kreeg je juist meer onrust. 

Het gaat heel slecht eigenlijk ik zit op 8 mg Lora per dag en nog 100mg sertraline 2 pilletjes van 50 smorgens

Ik ben zo moe de hele dag wil zo graag van deze zooi af maar het is voor mij zo uitzichtloos op het moment 

Al 7 jaar doe ik zo hard m'n best om af te bouwen op zoveel verschillende manieren en het lukt maar niet. 

Ik trek de ontwenning niet

:'(

Potverdikkeme Lynn laat de moed niet zakken. Natuurlijk lukt het jou wel, maar je slikt best veel. Geef je zelf de tijd om te stoppen en eis niet te veel van jezelf want dan is het gedoemd te mislukken. Sta op en ga er weer voor. Je kunt het. Is er niemand in de groep die het samen met jou wil doen? Een maatje of buddy of hoe je het noemen wilt. Wat doe je eigenlijk zo heel de dag buiten erg moe zijn. Heb je ook een hobby? Lukt je nog wel iets te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lynn86als je cbd olie probeert, zoek dan naar echt hele sterke. Ik heb gehoord dat de samenstelling heel veel uitmaakt. Mogelijk kan je het kopen van Jocelyn.  Dit is de link naar haar kanaal op YouTube. Ze heeft een zware weg achter de rug en voor haar is de CBD wel een geweldig antwoord geweest op meerdere fronten in haar leven. Ze is slim, mooi en lief en maakt allemaal onderwijzende filmpjes. Haar channel heet dan ook Benzo Brains. Ze heeft duidelijk de missie goede flimpjes te maken om mensen van hele goede informatie te voorzien. En dat doet ze geweldig. Ze vertelde vorige maand dat zij en haar man een eigen bedrijf zijn gestart om CBD olie te verkopen en waarom het ene product het andere niet is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 ik denk niet dat de misselijkheid van de ontwenning is. Eergisteren werd ik met kramp wakker, steken in Mn buik en misselijkheid. Afgelopen nacht geen krampen/steken alleen misselijk en ik word dan wakker op mn rug. Zodra ik naar mijn zij draai trekt het weer weg. Ik denk zelf gewoon wat geïrriteerdheid ofzo. Overdag heb ik nergens  last van. 

Lieve Ad, het programma wat ik volg is ook voor hypochondrie en hij heeft ook een programma voor opbouwen zelfvertrouwen op zelfzeker.com. Ik ben echt fan van hem, heb er zoveel aan gehad en nog steeds. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lynn86 veel sterkte meissie, ik vind het oprecht rot voor je. Wat je misschien kunt voorleggen aan de huisarts om metoprolol voor te schrijven. Ik heb chronisch hoge pols en met de paniekaanvallen werd ik er helemaal doodziek en bang van. Metoprolol werkt actief op je polsslag en vertraagt dus je ritme. Wil niet zeggen dat er geen hartkloppingen meer zijn, maar ze duren aanzienlijk korter en tussentijds klopt je hart ook rustiger, dit heeft mij veel rust gegeven, want mijn hart bonsde de hele dag door mijn lijf (ook voor de benzo) en lag mijn lijf letterlijk in Mn bed op het ritme van Mn hart te bewegen. 

Misschien overwegen waard om te bespreken bij een nieuwe poging.

Channel op YouTube waar Liz het over heeft heb ik ook gezien, zij legt het ook echt super uit. En mooi om te zien hoe ze er nu bij staat in haar leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Bernice:

@SannieDe huisarts heeft mij ook metoprolol voorgeschreven voor een hoge hartslag maar ik durf ze niet in te nemen omdat mijn bloeddruk altijd aan de lage kant is en ik uiteraard een angst heb gekregen voor medicatie en het vertrouwen in artsen helemaal weg is. Hoe is jouw bloeddruk?

 

De Metoprolol is geen bétablokker en doet niets met je bloeddruk. Mijn bloeddruk is chronisch te hoog en hier slik ik Amlodipine voor, een bétablokker dus. 

De metoprolol geeft 24 uur werkzame stof af...ik kreeg 50mg en dit is blijkbaar een lage dosis, maar voor mij te hoog door ervaring. Een pols van 47 als je gemiddeld rond de 140 zit in rust is ook echt niet prettig. Ik slik daarom een halve pil, 25mg en dit werkt perfect. Mijn pols is super tegenwoordig en slaat ook niet meer uit boven de 200 integendeel, zelfs niet in een paniekaanval. Dit zal ik Mn leven lang moeten slikken en is prima net als de Amlodipine.

Toevallig afgelopen maandag naar plaatsvervangende huisarts geweest, ook bloeddruk gemeten en deze was 137/87 en 134/85 en jaren niet zo mooi geweest. Gemiddeld zat ik rond de 200/105, soms wat lager, soms zelfs hoger. 

Mijn betoog: wees niet bang voor de metoprolol :)

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei bolletje:

Potverdikkeme Lynn laat de moed niet zakken. Natuurlijk lukt het jou wel, maar je slikt best veel. Geef je zelf de tijd om te stoppen en eis niet te veel van jezelf want dan is het gedoemd te mislukken. Sta op en ga er weer voor. Je kunt het. Is er niemand in de groep die het samen met jou wil doen? Een maatje of buddy of hoe je het noemen wilt. Wat doe je eigenlijk zo heel de dag buiten erg moe zijn. Heb je ook een hobby? Lukt je nog wel iets te doen?

Hey @bolletje

Ja het is heel zwaar. Ik weet dat ik het kan. Ik ga zo naar de psy en overwegen om via de Ashton manual over te gaan op diazepam en vanuit daaruit te gaan afbouwen als dat stabiel is. Ik zit op 7mg per dag aan lorazepam en dat staat gelijk aan 70mg diazepam. 

Ik heb het afbouwschema voor 6mg Lora van de Ashton Manuel 

Maar daar staat het op 3x 2mg per dag smorgens smiddags en savonds. 

En nu zijn mijn innames om de 4 uur 

Ik weet niet of ik dat ga trekken ineens 8 uur tussen innames. 

Weet gewoon even niet meer hoe ik het moet doen. 

Ik heb kids dus ben heel de dag in de weer en doe genoeg maar heb gewoon heel erg angst voor de angst van het afbouwen en de ontwenning daarvan 

@Kannietmeerkun jij me helpen aub. Ik weet het echt niet meer nu. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Lynn86:

Hey @bolletje

Ja het is heel zwaar. Ik weet dat ik het kan. Ik ga zo naar de psy en overwegen om via de Ashton manual over te gaan op diazepam en vanuit daaruit te gaan afbouwen als dat stabiel is. Ik zit op 7mg per dag aan lorazepam en dat staat gelijk aan 70mg diazepam. 

Ik heb het afbouwschema voor 6mg Lora van de Ashton Manuel 

Maar daar staat het op 3x 2mg per dag smorgens smiddags en savonds. 

En nu zijn mijn innames om de 4 uur 

Ik weet niet of ik dat ga trekken ineens 8 uur tussen innames. 

Weet gewoon even niet meer hoe ik het moet doen. 

Ik heb kids dus ben heel de dag in de weer en doe genoeg maar heb gewoon heel erg angst voor de angst van het afbouwen en de ontwenning daarvan 

@Kannietmeerkun jij me helpen aub. Ik weet het echt niet meer nu. 

 

Hi schat,

natuurlijk help ik je! :heart:
En voor je gezinsleven moeten we gewoon goed gaan nadenken over de mogelijkheden om hulptroepen in te schakelen als mama door een moeilijke periode heen moet. Je zou een lijst kunnen maken van alle mensen in je leven,, familie, buren, vrienden en kennissen, die je mogelijk zou kunnen vragen om even met iets te helpen als je met zware griep in bed zou liggen.  Ik schrijf deze tip hier even op zodat anderen hier mogelijk ook wat aan hebbenals ze het later lezen,  ook al weet ik dat we zullen bellen.

Wanneer je weet welke mensen je genoeg vertrouwt om in geval van nood om hulp te vragen, dan nodig je deze mensen uit (samen met je partner als die er is) en vertel je wat je van plan bent en wat mogelijk de gevolgen zijn van de afbouw. In bijna alle gevallen van afbouwverschijnselen, ontstaat er grote vermoeidheid die lang kan aanhouden en daar kan iedereen dus wel wat hulp gebruiken. Als je hebt verteld wat er in je leven gebeurd, kan je vervolgens vertellen dat je weet dat je hulptroepen nodig hebt om deze periode door te komen, die in jouw geval Lynn ook een aardig lange periode kan duren, wat het nog fijner maakt als je hulpgtroepen inschakelt.  Denk daarbij aan mensen die mogelijk een keer boodschappen kunnen doen, mensen die een keer voor je willen koken, mensen die willen helpen met de kinderen, als ze nog klein zijn dan moeten ze mogelijk naar school gebracht. Iemand die wil helpen met schoonmaken. Als je op deze manier een team om je heen verzameld, die allemaal van te voren op de hoogte zijn van de problematiek en wat er kan gebeuren, vergroot je de ruimte voor jezelf om deze afbouwpoging te doen slagen. Je hoeft het niet alleen te doen, al zullen de klachten in je lichaam alleen door jou gedragen worden.  Zelfs als je je buren niet heel vaak ziet, kan het toch verstandig zijn om deze fase gebruik te maken van hun aanwezigheid. Ik weet dat veel mensen daar schroom hebben, maar heel vaak zijn mensen helemaal niet te beroerd om je ergens mee te helpen wanneer ze weten dat jij door een zware periode heen moet en dat het ook niet zomaar voorbij is.

We kunnen samen een plan maken die helemaal bij jou past. Met de vier innames die je nu hebt. Helemaal niet nodig om dit gelijk aan te passen naar 3 momenten. Spreiden is alleen maar goed. Wel is het zo dat wanneer je overstapt op de Diazepam het alleen maar makkelijker wordt om op 3 momenten in te nemen, want de halfwaardetijd is zoveel langer. Maar maak je daar nu maar geen zorgen over, want 4 innames mag simpelweg ook.
Met 70 mg heb genoeg om te verdelen.
Is je arts ook bereid om je over te zetten op diazepam? 
Doe nooit in 1 x alles, maar doe het ook zoals de ashton manual, met een paar weken waarop je langzaam overstapt. Je zal dit absoluut ook merken en even moeten wennnen. Sommige mensen vinden de overstap prima en niet moeilijk, anderen vinden het toch wel even pittig ( zoals ik), maar komen daarna ook gewoon in balans met de diazepam. 

We gaan dit samen doen Lynn. We gaan er over praten en plannen smeden. Stap voor stap, zodat je een stabiele toekomst in kan voor jou en je kids. Dat verdien je. Stap voor stap zal je lager komen en dichter bij je doel. En beetje bij beetje zal je leren dat je er echt doorheen zal komen en ook dat geeft je nieuwe coping skills. Ik heb er vertrouwen in. XXX
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Hi schat,

natuurlijk help ik je! :heart:
En voor je gezinsleven moeten we gewoon goed gaan nadenken over de mogelijkheden om hulptroepen in te schakelen als mama door een moeilijke periode heen moet. Je zou een lijst kunnen maken van alle mensen in je leven,, familie, buren, vrienden en kennissen, die je mogelijk zou kunnen vragen om even met iets te helpen als je met zware griep in bed zou liggen.  Ik schrijf deze tip hier even op zodat anderen hier mogelijk ook wat aan hebbenals ze het later lezen,  ook al weet ik dat we zullen bellen.

Wanneer je weet welke mensen je genoeg vertrouwt om in geval van nood om hulp te vragen, dan nodig je deze mensen uit (samen met je partner als die er is) en vertel je wat je van plan bent en wat mogelijk de gevolgen zijn van de afbouw. In bijna alle gevallen van afbouwverschijnselen, ontstaat er grote vermoeidheid die lang kan aanhouden en daar kan iedereen dus wel wat hulp gebruiken. Als je hebt verteld wat er in je leven gebeurd, kan je vervolgens vertellen dat je weet dat je hulptroepen nodig hebt om deze periode door te komen, die in jouw geval Lynn ook een aardig lange periode kan duren, wat het nog fijner maakt als je hulpgtroepen inschakelt.  Denk daarbij aan mensen die mogelijk een keer boodschappen kunnen doen, mensen die een keer voor je willen koken, mensen die willen helpen met de kinderen, als ze nog klein zijn dan moeten ze mogelijk naar school gebracht. Iemand die wil helpen met schoonmaken. Als je op deze manier een team om je heen verzameld, die allemaal van te voren op de hoogte zijn van de problematiek en wat er kan gebeuren, vergroot je de ruimte voor jezelf om deze afbouwpoging te doen slagen. Je hoeft het niet alleen te doen, al zullen de klachten in je lichaam alleen door jou gedragen worden.  Zelfs als je je buren niet heel vaak ziet, kan het toch verstandig zijn om deze fase gebruik te maken van hun aanwezigheid. Ik weet dat veel mensen daar schroom hebben, maar heel vaak zijn mensen helemaal niet te beroerd om je ergens mee te helpen wanneer ze weten dat jij door een zware periode heen moet en dat het ook niet zomaar voorbij is.

We kunnen samen een plan maken die helemaal bij jou past. Met de vier innames die je nu hebt. Helemaal niet nodig om dit gelijk aan te passen naar 3 momenten. Spreiden is alleen maar goed. Wel is het zo dat wanneer je overstapt op de Diazepam het alleen maar makkelijker wordt om op 3 momenten in te nemen, want de halfwaardetijd is zoveel langer. Maar maak je daar nu maar geen zorgen over, want 4 innames mag simpelweg ook.
Met 70 mg heb genoeg om te verdelen.
Is je arts ook bereid om je over te zetten op diazepam? 
Doe nooit in 1 x alles, maar doe het ook zoals de ashton manual, met een paar weken waarop je langzaam overstapt. Je zal dit absoluut ook merken en even moeten wennnen. Sommige mensen vinden de overstap prima en niet moeilijk, anderen vinden het toch wel even pittig ( zoals ik), maar komen daarna ook gewoon in balans met de diazepam. 

We gaan dit samen doen Lynn. We gaan er over praten en plannen smeden. Stap voor stap, zodat je een stabiele toekomst in kan voor jou en je kids. Dat verdien je. Stap voor stap zal je lager komen en dichter bij je doel. En beetje bij beetje zal je leren dat je er echt doorheen zal komen en ook dat geeft je nieuwe coping skills. Ik heb er vertrouwen in. XXX
 

Dankjewel

Ik ben net terug en ga zometeen overstappen op diazepam

Het benauwd me enorm 

Ik hoop zo dat me dit gaat lukken. 

Xxxxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas cold turkey naar gelijkwaardige mg in diazepam dus al mijn innames vervangen door de dia en voor zonodig mag ik de dippen opvangen met cbd olie en als het echt niet gaat met 1 Lora maar 't liefst geen Lora meer. 

 

Dit omdat de Lora bij mij is uitgewerkt het werkt nog geen drie uur meer dus om en om afbouwen gaat het lijden alleen maar verlengen de Lora doet z'n werk niet meer

Wordt een kei harde switch ik weet het maar het was of dit of in een kliniek

Pffft hoop zo dat het goed gaat. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lynn86De lora is in die zin uitgewerkt, dat het niet meer genoeg doet om je te helpen en dus tolerantie-ontwenning geeft. Wel zijn de receptoren en de functies in je lichaam erg afhankelijk hiervan. Is het niet mogelijk dit toch geleidelijk te doen verdeeld over een week of twee? Dit is echt een harde noot die je nu wilt kraken. Het kan ook goed gaan hoor, dat wel. Dus laat het maar gewoon gebeuren als dit de enige keus is. maar als je kan kiezen zou ik rustig overstappen.

Gelukkig mag je wel overstappen naar 70 mg Diazepam. Niet te laag gelukkig, waar veel artsen ook de mist in gaan.

Heel veel sterkte. Hoe ga je het verdelen over de dag?

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...