Spring naar bijdragen

Dinsdag 22 januari 2019


Lika

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen frummers,
een laagje sneeuw is wel mooi
maar dat NS dan al vele uren vóór het gaat vallen
de diensten halveert, ook in de spit, dat kan echt niet.
Maar ja, het scheelt wel héél veel aan personeelskosten want
ze hebben het ruim aangekondigd en de roosters aangepast.
Voor het hoge noorde verwachten ze weinig tot geen sneeuw Von,
hopelijk zijn dan de diensten niet gehalveerd daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66 heel herkenbaar. Is er iemand die je zou kunnen vragen om te helpen? Om een structuur aan te brengen? Ik kan dat zelf ook heel slecht. En dan blijft het een rommel. Maar als iemand mee een structuur aanbrengt, kan ik het wel bijhouden.  Dat 'vragen' vond ik wel moeilijk ;) 

En het klein maken...begin met 1 kast of lade...Succes!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. 

Een stuk mínder koud, en, als ik heel goed kijk, sneeuw. 

Vandaag weer wat interviews en een afspraak met een advocaat. Me laten leiden in wat wijs en onwijs is nu. 

Koffie! Water loopt weer. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cleo66:

Goedemorgen,  moet gaan opruimen hier . Bewaar veel te veel . Nooit verhuisd , dus alles ligt vol . Op alle gebieden . Ik vind dat zo moeilijk om structuur aan te brengen , weet niet waar te beginnen.  Dus doe ik maar niks. Dat moet anders . 

Ga vast een begin maken 

@Cleo66  ik doe dat werk (opruimhulp) nu een tijdje bij anderen. Leuk werk, met veel resultaat ...   ik kan je 3 tips geven waar je misschien iets aan hebt: 

1) structuur aanbrengen terwijl er nog te veel is, is heel lastig, met name omdat emotie door ratio heenloopt. De herinnering die je bij bepaalde spullen hebt (baby-badje is een bekende) remt je dan. Dat moet/mag je accepteren en tijd geven. Maw: het lukt niet in één keer. Begin bijvoorbeeld met alleen wegdoen wat echt weg kan, niet meer dan dat. Dan ben je overal al een keer "doorheengeweest". 

2) opruimen, herinpakken van kasten, kamers, achter schotten en dergelijke levert per definitie een bende op: dingen die nog niet weg mogen of kunnen, maar waar je ook nog geen bestemming voor hebt. In die bende kom je juist om als je je daar niet op voorbereid. Calculeer dat in: organiseer vanaf het begin in iedere ruimte een plek/doos met "nog uit te zoeken". 

3) eindig iedere "klus" met een op zich acceptabele situatie. Begin iedere klus klein, behapbaar. Dus gewoon 20 keer desnoods voor tijdelijk opruimen voordat je stopt. Zo gaat de klus zelf niet op je drukken en de structuur kies je niet, van te voren, maar hij ontstaat, gaandeweg. Hou het klein!

Misschien kan je er iets mee. Het kost tijd, en dat moet ook eigenlijk. Het zijn namelijk niet alleen spullen waar je mee bezig bent, maar ook herinneringen. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Kohtje:


Zomaar even wat vraagjes.. Werk ze en verhuis ze.. :rose:

heyhey , ja mega-druk hier en nog geen vaste internetaansluiting dus af een toe de lappie internet laten slurpen vanaf mn foon maar ging wel erg hard met de databundel :unsure:

maar droge afmelding van de laatste paar dagen en dagpact maar even opzoeken want hard werken wil nog well eens beloont worden met een versnapering ...

bewerkt door MarQ
[aanvulling]
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo veel succes met opruimen. Ik vind dat ook heel moeilijk en wilde je net waarschuwen om daar alleen aan te beginnen als je je heel stevig voelt, want idd, precies wat @jopiezegt.  Eerst meer troep en herinneringen. Ik ben zelf begonnen met de praktische zaken, keuken veel handiger ingedeeld en veel weggedaan ( hoezo 15 mokken, 20 glazen enz)

Ook een mooie regel die mij wel hielp was: als je twijfelt of iets weg kan bedenk of je het binnen10 minuten voor minder dan 10 euro weer kan kopen .  9 van de 10 dingen mis je nooit meer en dat ene koop je dan maar weer (bij de kringloop)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Droge brokjes of blikvoer? Of (doe maar duur) van die kuipjes...? Nee, dat laatste zal wel niet..
Ter afwisseling kun je natuurlijk ook hondenvoer proberen.

Tja, die heisa van de spoorwegen hier. Als het je qua weer veiliger lijkt met de trein te gaan, gaan ze niet.
Dienstverlenend bedrijf heet dat dan... :angry:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten allen. 

Lange dag en veel informatie. Even laten bezinken. Wel duidelijk dat ik dit inderdaad niet alleen moet doen. Hier heb je experts voor nodig. En, zoals deze jurist treffend zei: "je denkt iedere keer dat je een stap voor loopt, maar je loopt een stap achter. Altijd". 

God wat ben ik blij dat ik een goede financiele  buffer heb aangelegd. Op alle fronten: tijd, ruimte, rust....  

Morgen verder.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...