Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 21-1-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Moghuuuuuuu,

Thee, heb je een beetje kunnen pitten lieverd? Het heeft geen zin om opgenomen te worden of te verhuizen want dit blijf je de rest van je leven tegen komen zolang JIJ niet veranderd en voor jezelf op durft te komen.

Je moet leren om voor jezelf op te komen hoe moeilijk dat ook is. Leren mensen te zeggen wat dingen jou doen, anders blijf je pijn houden:lips:

Hoe heeft de rest geslapen?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi gesproken @bolletje en is inderdaad een voortschrijdend proces. Het gaat mij ook steeds beter af en heb nog maar een klein kringetje echt oprechte mensen om mij heen, meer dan prima.

Ik heb ok geslapen, van half 11 ongeveer tot 5.30. 1 keer wakker geweest en niet op Mn telefoon gekeken om de tijd te checken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen iedereen 

Ik heb daarnet de link van @bolletje  gevonden over overprikkeling. Verhelderend. Ik heb wel geen herseninfarct gehad maar sedert de afbouw (start 9/11/2018) en stop (21/12/2018) kruip ik regelmatig de muren op - schokkende ledematen en nek, jeuk overal, pijn, hypergevoelige huid, diepe depressie, slazptekort, ...

bewerkt door pixel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei pixel:

Morgen iedereen 

Ik heb daarnet de link van @bolletje  gevonden over overprikkeling. Verhelderend. Ik heb wel geen herseninfarct gehad maar sedert de afbouw (start 9/11/2018) en stop (21/12/2018) kruip ik regelmatig de muren op - schokkende ledematen en nek, jeuk overal, pijn, hypergevoelige huid, diepe depressie, slazptekort, ...

De schade die benzo aanricht, vergeleek ik tijdens mijn afbouw 1,5 jaar terug met een hersenbeschadiging. Zo voelde het. En practisch gezien is het een tijdelijke hersenbeschadiging omdat de hersenen zich aanpassen aan de benzo. Het mymiekt dus eigenlijk hersenletsel.  In het Engels zou ik zeggen: "Benzo induced temporary braindamage." Jammer dat dat tijdelijke zo lang duurt. 

Als je de tips volgt voor hersenletsel en overprikkeling, en dat accepteert als de huidige realiteit, dan kom je een heel eind. Rust Rust en nog eens rust. En wat is daar nu mis mee.... Het enige is dat we het moeiljk vinden om dat te accepteren. En omdat we het zelf niet accepteren, hebben we moeite om zo gedoseerd te leven. Of zelfs helemaal teruggetrokken te leven voor een tijdje. En toch is dat het beste voor de klachtenvermindering en het herstel. Dus kom ik weer bij hetzelfde uit als altijd: Accepteer dat het zo is. Dat is de eerste stap naar een verbetering van de klachten.

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen aapjes van me,

 ik heb een goede nachtrust gehad, werd weer om 7 uur wakker, en keek 7 over 7 op mijn klokje. Keek even naar buiten, op zoek naar de maan en kon nog net een blik werpen op de schoonheid van vannacht. Heb niet mijn wekker gezet.... dat vond ik toch te gortig en ben ik toch een beetje huiverig om mijzelf pijn te doen daarmee. Ik blijf tot nu toe de plotselinge verbetering behouden. Heel bizar om zo dicht in de buurt te komen van het gevoel weer 'normaal' te zijn. Hoe dichtbij ik bij genezing  ben weet ik niet, en ik zal echt nog heel voorzichtig zijn  met mijzelf vemoed ik, maar voor nu koester ik het idee dat ik echt aan het genezen ben, eindelijk. 13 maanden na de afbouw, kom ik ineens in de buurt.

 

Zo nu heb ik wel genoeg IK geschreven:blink::lol:

@Cyclad58 Hoe staat het bij jou makker? Ben je rustig en hoopvol en stabiel? Of loop je toch stiekem mank?
@Sannie Fijn dat je best goed geslapen hebt. Houden zo! Werkse vandaag en houd rekening met rust en ruimte voor jezelf.
@Theeleut het leven zit vol moeilijke uitdagingen helaas. Relaties en vriendschappen zijn er ook deel van. En je ziet het goed: het is goed om hier mee te leren omgaan, zonder pillen of alcohol. Voor jezelf opkomen en voor jezelf zorgen is vreselijk belangrijk en soms best moeilijk. Heb je hulp daarin, om te leren echt goed voor jezelf te zijn? Hoe je tegen jezelf praat, bepaald nogal hoe je kiest in het leven. Wees maar super lief en zorgzaam voor jezelf.:rose:

@pixel Wat een vreselijke periode moet je door, voordat je bij jezelf en je gezondheid terug kunt komen. Houd vol hoor schat. Je gaat echt genezen en het zal echt beter worden! Heb je een beetje hulp om je heen van partner, vrienden of familie of buren?

@Kaida74 Hoop dat jij een beetje geslapen hebt vannacht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie   voordeel is dat ik er snel vanaf was, ben niet echt een geduldig type 

@Kannietmeer   ik doe het rustig aan, ben gelukkig op rustpensioen dus ik moet niet gaan werken. Ik hoop alleen dat de klachten uiteindelijk allemaal verdwijnen, het oorsuizen gaat nog helemaal niet beter. Hoelang heeft het bij jou geduurd vooraleer je klachtenvrij was? Ik zie het net - 13 maand?

bewerkt door pixel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Kannietmeer:

 

@Kaida74 Hoop dat jij een beetje geslapen hebt vannacht?

Waardeloos! Elk anderhalf uur wakker. Bed uit, wat drinken, wc, bed in, etc.... Ik sliep wel vlot in, maar doorslapen ho maar! En het is volle maan. Dan slaap ik ook vaak slecht..... Hij was extra "heftig" maansverduistering, bloedmaan, wolfmaan (zo noemen ze de eerste volle maan in het nieuwe jaar). Als hsp'er ben ik daar super gevoelig voor... Hopelijk vannacht beter. Pfff, voel me alsof er een trein over me heen is gereden... Oh en ook nog blue monday ;) hoop niet dat jullie er al te veel last van hebben. De zon schijnt volop!! Wel kkkkoud, maar nu naar buiten gaan is super gezond! Heerlijk die frisse vrieslucht! :heart: 

bewerkt door Kaida74
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei pixel:

@Sannie   voordeel is dat ik er snel vanaf was, ben niet echt een geduldig type 

@Kannietmeer   ik doe het rustig aan, ben gelukkig op rustpensioen dus ik moet niet gaan werken. Ik hoop alleen dat de klachten uiteindelijk allemaal verdwijnen, het oorsuizen gaat nog helemaal niet beter. Hoelang heeft het bij jou geduurd vooraleer je klachtenvrij was? Ik zie het net - 13 maand?

Oorsuizen hoop ik ook dat dit volledig gaat  verdwijnen uiteindelijk....zoooo irritant!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer klinkt wel alsof je er ineens bijna bent, heerlijk en zo verdiend en gegund!

@Kaida74 ik duim voor vannacht beter moppie! Naar buiten zeker doen, het is koud, maar in de zon heerlijk!

Ik ben bij de huisarts geweest (vervangster) omdat de psychiater verder niets meer doet en de huisarts het voorschrijven vd Dia weer moet verzorgen. Wat een verademing deze vrouw: ze vond het superknap hoe ik aan het afbouwen ben, dat dit ook op Dia moet en voorschrijven geen probleem...hoeveel ik wilde hebben..:D ze moest zelf ook lachen toen ze het zei. Bloeddruk ook gecheckt en deze is voor mijn doen supergoed 137/87 en 2e meting 134/85. Ik heb sinds 2 weken constante hoofdpijn, wilde de bloeddruk als oorzaak uitsluiten, bij deze! 

Wat een verschil van artsen zijn er toch! 

Daarna psycholoog, koetjes en kalfje en mijn week doorgenomen. Nu weer verder werken thuis en straks nog maar even naar buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sannie:

@Kannietmeer klinkt wel alsof je er ineens bijna bent, heerlijk en zo verdiend en gegund!

@Kaida74 ik duim voor vannacht beter moppie! Naar buiten zeker doen, het is koud, maar in de zon heerlijk!

Ik ben bij de huisarts geweest (vervangster) omdat de psychiater verder niets meer doet en de huisarts het voorschrijven vd Dia weer moet verzorgen. Wat een verademing deze vrouw: ze vond het superknap hoe ik aan het afbouwen ben, dat dit ook op Dia moet en voorschrijven geen probleem...hoeveel ik wilde hebben..:D ze moest zelf ook lachen toen ze het zei. Bloeddruk ook gecheckt en deze is voor mijn doen supergoed 137/87 en 2e meting 134/85. Ik heb sinds 2 weken constante hoofdpijn, wilde de bloeddruk als oorzaak uitsluiten, bij deze! 

Wat een verschil van artsen zijn er toch! 

Daarna psycholoog, koetjes en kalfje en mijn week doorgenomen. Nu weer verder werken thuis en straks nog maar even naar buiten.

Ben super blij voor je. Die moet je houden! Alleen op de dag dat de vervangster er is. Heb hetzelfde probleem Mijn eigen is een muts, de vervangster op woensdag een verademing. Ik kom echt niet meer bij haar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal

@bolletje heb een gebroken nacht gehad, paar keer huilend wakker geworden. Maar toch nog wel aantal uren redelijk geslapen. En je hebt helemaal gelijk dat ik voor mezelf moet opkomen, blijkbaar vind ik dat nog best lastig. 

@Kannietmeer ik heb nog wel een beetje hulp, waarmee ik over alles kan praten. En dat helpt me ook wel. Vandaag maar proberen lief te zijn tegen mezelf. Dank je wel. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei pixel:

@Sannie   voordeel is dat ik er snel vanaf was, ben niet echt een geduldig type 

@Kannietmeer   ik doe het rustig aan, ben gelukkig op rustpensioen dus ik moet niet gaan werken. Ik hoop alleen dat de klachten uiteindelijk allemaal verdwijnen, het oorsuizen gaat nog helemaal niet beter. Hoelang heeft het bij jou geduurd vooraleer je klachtenvrij was? Ik zie het net - 13 maand?

13 maanden nu en ik ben nog niet klachtenvrij, maar er zijn dingen teruggekomen de afgelopen dagen, die ik echt al 2,5 jaar niet gevoeld heb. En dat is zo fijn! Afgelopen dagen energie en motivatie. Actief kunnen zijn zonder angst of te moeten duwen om vooruit te komen, is zo ongelooflijk fijn. Heb nu vanmorgen de was gevouwen en gestoft en gestofzuigd. Dat is een record van de afgelopen jaren. Oh ja, de rozen ook nog opnieuw afgesneden, ontbijt gemaakt, aangekleed etc. Voor mij lijkt dat echt bizar veel op het moment. Ik ben er echt blij mee. WAt ik nu na het stofzuigen merk, is dat ik met mijn ogen knijp en er een soort buzz in mijn hoofd zit. Mijn oren knetteren een beetje. Voorals als ik mijn oordopjes in doe merk ik dat, maar zolang ik dat niet doe, merk ik het bijna niet gelukkig. Buik voelt wat draaierig, dus ik ben even gaan rusten op de bank nu, en hier wat aan het schrijven. Niet klachtenvrij, maar echt positief!

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Kannietmeer:

Ben super blij voor je. Die moet je houden! Alleen op de dag dat de vervangster er is. Heb hetzelfde probleem Mijn eigen is een muts, de vervangster op woensdag een verademing. Ik kom echt niet meer bij haar.

Ja precies dat! Voortaan alleen op maandag! Hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Theeleut:

Hoi allemaal

@bolletje heb een gebroken nacht gehad, paar keer huilend wakker geworden. Maar toch nog wel aantal uren redelijk geslapen. En je hebt helemaal gelijk dat ik voor mezelf moet opkomen, blijkbaar vind ik dat nog best lastig. 

@Kannietmeer ik heb nog wel een beetje hulp, waarmee ik over alles kan praten. En dat helpt me ook wel. Vandaag maar proberen lief te zijn tegen mezelf. Dank je wel. 

 

Lieve theeleut: vanaf vandaag ALTIJD lief zijn voor jezelf! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Kannietmeer:

13 maanden nu en ik ben nog niet klachtenvrij, maar er zijn dingen teruggekomen de afgelopen dagen, die ik echt al 2,5 jaar niet gevoeld heb. En dat is zo fijn! Afgelopen dagen energie en motivatie. Actief kunnen zijn angst of te moeten duwen om vooruit te komen, is zo ongelooflijk fijn. Heb nu vanmorgen de was gevouwen en gestoft en gestofzuigd. Dat is een record van de afgelopen jaren. Oh ja, de rozen ook nog opnieuw afgesneden, ontbijt gemaakt, aangekleed etc. Voor mij lijkt dat echt bizar veel op het moment. Ik ben er echt blij mee. WAt ik nu na het stofzuigen merk, is dat ik met mijn ogen knijp en er een soort buzz in mijn hoofd zit. Mijn oren knetteren een beetje. Voorals als ik mijn oordopjes in doe merk ik dat, maar zolang ik dat niet doe, merk ik het bijna niet gelukkig. Buik voelt wat draaierig, dus ik ben even gaan rusten op de bank nu, en hier wat aan het schrijven. Niet klachtenvrij, maar echt positief!

Joepiedepoepie enne niet meteen gaan overdrijven...ff blijven luisteren naar je lijf :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Theeleut:

Ik zal me best doen. Vanmiddag eindelijk kunnen praten over hoe ik me voel. En dat heeft me eigenlijk wel opgelucht. 

Vooral blijven doen lieverd....ik heb zaterdag Mn hart gelucht, zo belangrijk als je erdoorheen zit er toch over praat. Ik trek mij het liefste terug, maar dit maakt het niet draaglijker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Kannietmeer:

Goedemorgen aapjes van me,

 ik heb een goede nachtrust gehad, werd weer om 7 uur wakker, en keek 7 over 7 op mijn klokje. Keek even naar buiten, op zoek naar de maan en kon nog net een blik werpen op de schoonheid van vannacht. Heb niet mijn wekker gezet.... dat vond ik toch te gortig en ben ik toch een beetje huiverig om mijzelf pijn te doen daarmee. Ik blijf tot nu toe de plotselinge verbetering behouden. Heel bizar om zo dicht in de buurt te komen van het gevoel weer 'normaal' te zijn. Hoe dichtbij ik bij genezing  ben weet ik niet, en ik zal echt nog heel voorzichtig zijn  met mijzelf vemoed ik, maar voor nu koester ik het idee dat ik echt aan het genezen ben, eindelijk. 13 maanden na de afbouw, kom ik ineens in de buurt.

 

Zo nu heb ik wel genoeg IK geschreven:blink::lol:

@Cyclad58 Hoe staat het bij jou makker? Ben je rustig en hoopvol en stabiel? Of loop je toch stiekem mank?
@Sannie Fijn dat je best goed geslapen hebt. Houden zo! Werkse vandaag en houd rekening met rust en ruimte voor jezelf.
@Theeleut het leven zit vol moeilijke uitdagingen helaas. Relaties en vriendschappen zijn er ook deel van. En je ziet het goed: het is goed om hier mee te leren omgaan, zonder pillen of alcohol. Voor jezelf opkomen en voor jezelf zorgen is vreselijk belangrijk en soms best moeilijk. Heb je hulp daarin, om te leren echt goed voor jezelf te zijn? Hoe je tegen jezelf praat, bepaald nogal hoe je kiest in het leven. Wees maar super lief en zorgzaam voor jezelf.:rose:

@pixel Wat een vreselijke periode moet je door, voordat je bij jezelf en je gezondheid terug kunt komen. Houd vol hoor schat. Je gaat echt genezen en het zal echt beter worden! Heb je een beetje hulp om je heen van partner, vrienden of familie of buren?

@Kaida74 Hoop dat jij een beetje geslapen hebt vannacht?

Ha Liz, wel hoopvol, soms rustig en niet stabiel. 
Het weekend was okay, maar afgelopen nacht weer slecht geslapen.

Heb ik nou al verteld wat het gesprek met de psycholoog opgeleverd heeft, behalve 7 Temazepams die nog veilig in de doos liggen? 
Mijn AD (20 mg Paroxetine) wordt niet verhoogd. Psych zag wel in dat dat niets oplevert. 
We hebben mijn klachten doorgenomen (verstoorde slaap, onrustig, rotgevoel in buik, droge mond en spiertrekkingen).
De psych wijt het niet aan stress, niet aan een depressie en ook niet aan een burn-out, maar ziet het puur als angstklachten en ik ga daar wel in mee. 
Afgelopen nacht was ik vroeg wakker en het is me in elk geval gelukt rustig te blijven. Was op het werk wel wat brak, maar dat is wel te overzien. Ik heb de diagnose nu eindelijk geaccepteerd, nu de rest nog. Komt wel goed. 

 

Aan @Theeleut en @pixel sterkte! Blijf van je af schrijven als het niet lekker gaat, daar zijn we hier voor. Ik ben ook blij dat ik dat kan doen, ondanks dat ik al 13 maanden ruim benzovrij ben. Het helpt.

@Kannietmeer en @Sannie, fijn om goede berichten te lezen. Wat jij schrijft Liz herken ik ook, hoor. Ik heb ook dagen en weken gehad dat de energie er weer was en ik de wereld vrolijk tegemoet kon treden. Houd dat vast! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Cyclad58:

Afgelopen nacht was ik vroeg wakker en het is me in elk geval gelukt rustig te blijven. Was op het werk wel wat brak, maar dat is wel te overzien. Ik heb de diagnose nu eindelijk geaccepteerd, nu de rest nog. Komt wel goed. 

Overwinning! Rustig blijven en accepteren is de oefening die je de master moet maken in rustig blijven. Accepteren wat er gebeurd, zonder bang te zijn dat het geweldig mis zal gaan. Want dat is eigenlijk nooit zo. Je bent een verstandig man, en de angsten worden getriggerd door doomgedachten denk ik. En die zijn nooit echt realistisch en vaak zelfs leugens als we het wat zwart witter bekijken.

Houd er ook rekening mee, dat je waarschijnlijk echt nog wel een heel gevoelig zenuwstelsel hebt, en ik kan nog niet uit ervaring spreken maar ik denk dat dat nog best een tijd kan blijven. Zelfs als we 'genezen' worden verklaard, of soms ervaren dat alles goed gaat, kan het zijn dat onze stressverwerking altijd kwetsbaar blijft en dat we dus makkelijker klachten zullen ervaren. WE zullen dus permanent beter voor onszelf moeten zorgen. OOK als we geen benzo-ontwenning meer hebben. Dat je angsten had voorheen, kan ook heel goed komen doordat je al niet goed genoeg je grenzen bewaarde en jezelf niet gaf wat je eigenlijk nodig had. Tijd om dat dus wel te doen.

 

5 uur geleden zei Cyclad58:

@Kannietmeer en @Sannie, fijn om goede berichten te lezen. Wat jij schrijft Liz herken ik ook, hoor. Ik heb ook dagen en weken gehad dat de energie er weer was en ik de wereld vrolijk tegemoet kon treden. Houd dat vast! 

Ik ben me wel erg van bewust, ook door verhalen van andere overwinnaars, dat deze lift in energie ook weer kan terugvallen in een wave. Daarnaast: als het van de afbouw van de AD komt... ook daar kan ineens een dal achteraan komen. Ik ben dus nog steeds erg voorzichtig optimistisch. Ik geniet van wat ik nu doe en kan, maar tegelijk worstel ik met dat vooruitzicht, dat mogelijk helemaal niet gebeurd. Vol er voor gaan durf ik echter niet. Maar ik hoop het zeker vast te houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Sannie:

Vanaf juli in de vakantie toen ik door het terugkeren van de paniek aanvallen weer meer Oxa ging slikken :unsure::wacko::blink: en gedurende de dag wordt het erger, stront  irritant! 

@Sannie  bij mij is het oorsuizen bij de start van de afbouw begonnen. Ik probeer er niet teveel op te letten, als ik bezig ben lukt dat enigszins. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...