Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 20-1-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen lieve strijders,

Wat een fijn bericht Deligaf, dat geeft de burger moed om door te gaan. Wat doe je het goed chapeau.

Hoe hebben we geslapen? En wat gaan jullie vandaag doen? Ik ga proberen heel vlug m'n bed te verschonen, een beetje poetsen want de thuiszorg komt morgen en dan moet alles er een beetje redelijk uit zien. Dan enveloppen maken voor de dagbesteding  want die komen we altijd te kort, dan rusten, vanmiddag gamen, koken en vanavond verder aan de enveloppen. Zo m'n dag zit weer vol hahahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, na een rotnacht van vrijdag op zaterdag en een bijbehorende rottige dag gister vol jankbuien en down zijn, vannacht stuk beter geslapen. Nu kop vol watten en dikke ogen, maarja dat trekt wel weer weg.

@Deligaf1 super joh en ik hoop dat deze therapie jou alle goeds mag brengen. Ben je ook begonnen met werken weer?

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Deligaf1:

@Sannie

Hoe staat het bij jou ervoor?

Tja derde week van afbouw ingegaan. Ik heb wat moeilijke dagen ertussen, maar over het algemeen mag ik nog niet heel erg klagen. Ik voel me niet geweldig en zeker niet symptoom vrij, integendeel, vooralsnog nog steeds functioneel.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Sannie:

Tja derde week van afbouw ingegaan. Ik heb wat moeilijke dagen ertussen, maar over het algemeen mag ik nog niet heel erg klagen. Ik voel me niet geweldig en zeker niet symptoom vrij, integendeel, vooralsnog nog steeds functioneel.....

@Sannie hoeveel taper je precies en hoelang ga je erover doen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet wel zeggen....je krijgt idd handigheid in het afvijlen en afwegen.....die kleine stukjes vijlen is wel een gedoe zeg hahaha Mn potje met kleine brokjes erin loopt behoorlijk op. Was ik eerste keer dik een uur bezig voor de hele week, nu in 35 min....wordt er nog soort van trots op ook :D

Laatst zei een collega: hoe is het met je thuis apotheek hahaha

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Inadevries:

Ok lukt het een beetje? Best moeilijk he? Mij is het gelukt! Overgeschakeld naar andere modernere antidepressiva in hele lage dosis. Is gelukt en voel me prima. Ik gebruik wel cbd.

Superfijn dat het gelukt is! 

Het gaat redelijk, verschilt per dag 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Inadevries:

Kan je niet per halve pil stoppen dan?

Nee ik kom van oxazepam af en dit ging te snel, idd ging ik met halve pillen en kwart pillen per keer. Door de korte halfwaardetijd ging dit mis. Overgestapt op Diazepam wat langer en stabieler in je bloed blijft en nu heel langzaam afbouwen. Wou dat het sneller kon, maar loop geen enkel risico meer, wil graag enigszins functioneel blijven. Afbouw en ontwenning antidepressiva en een benzodiazepine is volgens mij ook wel een beetje verschillend....maar beiden lastig! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Inadevries:

Ok lukt het een beetje? Best moeilijk he? Mij is het gelukt! Overgeschakeld naar andere modernere antidepressiva in hele lage dosis. Is gelukt en voel me prima. Ik gebruik wel cbd.

welke AD heb je afgebouwd en hoelang heb je er over gedaan? En waarom ben je overgeschakeld naar een andere?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sannie:

Moet wel zeggen....je krijgt idd handigheid in het afvijlen en afwegen.....die kleine stukjes vijlen is wel een gedoe zeg hahaha Mn potje met kleine brokjes erin loopt behoorlijk op. Was ik eerste keer dik een uur bezig voor de hele week, nu in 35 min....wordt er nog soort van trots op ook :D

Laatst zei een collega: hoe is het met je thuis apotheek hahaha

ben zo blij voor je dat je uiteindelijk gemerkt hebt dat het wel te doen is. Ik merkte nu ik zelf ook weer aan het wegen ben, dat het soms helpt om de weegschaal even uit en aan te zetten ipv te calibreren. En werkt iets sneller. Ik doe ook 7 dagen in één keer en het gaat steeds iets beter. De frustratie daalt ook, omdat ik accepteer dat het ik het zo wil en dat het dus niet anders is. En het wegen gaat dan eigenlijk best scherp merk ik. Zeker veel scherper dan de pillen die uit de fabriek komen. Die zijn allemaal verschillend, met een aardige marge. Bizar vind ik dat, maar blijkbaar is dat normaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

welke AD heb je afgebouwd en hoelang heb je er over gedaan? En waarom ben je overgeschakeld naar een andere?

Ik slikte bijna 30 jaar prozac maar dat deed niks meer. In 3 weken afgebouwd en gelijk daarna gestart met venlafaxine. Ik ben weer helemaal blij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Vandaag ging het de hele dag best goed, maar wat een misselijke mensen zijn er op deze wereld. Mensen die zich mijn vrienden noemen, maar ondertussen liever dag en nacht met me ex rondhangen, en haar de hand boven het hoofd houden, en samen met haar als het even kan er alles aan doen om te zorgen dat ze weer bij mij mag wonen, of dat ik dagelijks nog met mijn ex geconfronteerd wordt. En ik moet dat allemaal maar slikken want ja ik ben diegene die zich heeft laten opnemen. Maar ze moesten eens weten, natuurlijk heb ik mezelf laten opnemen, want thuis ging het gewoon niet meer, heb mijn huisarts huilend opgebeld om te vragen of ik opgenomen kon worden, zodat ik niet meer thuis bij haar hoefde te zijn, en even rust had. 

Maar goed zelfs nu dat monster weg is, wordt mijn leven er nog steeds door beheerst. Ook door wat ik mezelf heb aangedaan en wat me is aangedaan in die periode toen we samen waren. Blijkbaar is me de rust nog niet gegund, en vinden mensen het blijkbaar nodig om steeds mij te confronteren met haar. Terwijl ze naar mijn kant van het verhaal niet willen luisteren, want ja ik wordt gezien als de alcoholist en pillen slikker die zich op liet nemen. 

Maar goed, ik voel me nu heel erg verdrietig en weet me even geen raad met mezelf. Het liefst zou ik gewoon ontzichtbaar zijn, of verhuizen, zodat ik niet dagelijks nog geconfronteerd wordt. Maar goed ik loop al zolang voor alles weg, of verdwijn in de alcohol en pillen. Dat dat ook niet echt meer een oplossing is. En dat ik ergens de moed vandaan moet halen om over die helse jaren te praten. Waarin ik het eerste jaar, mezelf helemaal ben verloren.

Ik schaam me kapot dat ik hier ooit aan ben begonnen, terwijl me vroegere vrienden al zeiden dat ze niet goed voor me is, en dat er iets flink mis is met diegene, maar ja ik was verliefd en luisterde niet. En dat ik het zover heb laten komen, en mezelf weer helemaal naar de * heb geholpen. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...