Spring naar bijdragen

Zaterdag 19 januari


Lars

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal. Ja, ook jij @Sonnetje. Jij hebt het over medicijnen innemen maar je zegt ook 'teveel'... het zijn en blijven drugs. Misschien
dat dat voor jou verklaart waarom je zo zenuwachtig en onrustig bent...?

 

Dagpact:

Lars 

Kohtje

 

bewerkt door Kohtje
verklaart met een 't', niet met een 'd'.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

Net het filmpje bekeken op de kilokillersdraad
eigenlijk niets nieuws gehoord, maar goed het
toch weer even te horen, het geldt allemaal ook voor
de korte termijns bevrediging die we in het drinken zoeken/zochten
Ik doe nog steeds hetzelfde met eten vaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Wat een schitterende zaterdag. 
Koud, maar een heerlijk zonnetje. 
Ben al lekker buiten geweest en heb de krant gelezen... 
Nu tijd voor een bakje 

1122248.jpg                     Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster                  Afbeeldingsresultaat voor coca cola zero cafeïnevrij    

     Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water             Gerelateerde afbeelding     Afbeeldingsresultaat voor veel smoothies   Gerelateerde afbeelding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, ik wil even van me laten horen hoe het gaat.

Ik drink niet, maar ben van het forum over gestapt op een app. Maxx heet die. Ik kan daar - als ik geen trek heb - momenten verzamelen met eigen foto's waarom ik niet drinken wil en wat wel goede opties zijn. Als ik het moeilijk heb kan ik dat op een ander plekje aangeven en wordt er gelijk om een oplossing gevraagd, net zoals alcoholdebaas zou doen.

Ik kan dit geheel invullen naar eigen inzicht en eigen kunnen/willen. Elke dag meld ik 's-avonds dat ik 0 gedronken heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rosee, ja het gaat zo makkelijk van drie naar vijf. Al is het ook niet helemaal waar want eigenlijk dronk ik met tegenzin de laatste twee. Waarom ik dan toch de fles maar leeggedronken heb? Zonde van de fles want morgen en de weken erna mag ik voorlopig niet drinken. En ergens weet ik dat die redenering nergens op slaat, maar toch. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen!

Ik zag gisteravond een documentaire op ik meen NPO 3 van Louis Theroux over alcoholisme. Heftige gevallen waar ik mezelf dan weer niet in herken. Maar het toont wel de zinloosheid en machteloosheid aan van drinken. 
 

Fijne en nuchtere dag gewenst allemaal!

bewerkt door Pelle2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

pfffft, was op weg (al te laat vertrokken) naar Amersfoort om naar wedstrijd dochter te kijken.

Helaas alweer een aanrijding met persoon, omrijden kost me de tijd vd wedstrijd, dus heeft geen zin.
Was ik op tijd vertrokken dan had ik waarschijnlijk in de betreffende trein gezeten.
peanut-sores vergeleken met de nabestaanden van die persoon, en vreselijk voor de NS medewerkers en
en de opruimploeg. Ik heb ooit met een frummer van hier gepraat die in zo'n opruimploeg zit. Het was mede
hierdoor dat hij alcoholist is geworden. Na elke klus ging die ploeg de kroeg in en dronk alle beelden en
handelingen weg. Het houdt me elke keer weer bezig. Ik weet niet eens of die man van adb nog leeft.
Maar hoe dan ook, er moet dus altijd weer een opruimploeg op pad.
Er zijn toch ook waardigere manieren om uit het leven te stappen als het dan echt niet anders kan?
machteloosheid en mededogen..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja afschuwelijk. "Aanrijding met een persoon" . Over die term hebben ze lang nagedacht waarschijnlijk. Wat zo'n opruimploeg tegenkomt, je wil het je niet voorstellen. 

Afscheid nemen van iemand in de kist is niet mogelijk. Etc. Ik ken een familie die dit heeft meegemaakt met een zoon/broer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...