Spring naar bijdragen

Vrijdag 18 januari 2019


Lars

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 
Het is wit hier... en koud. 
Gisteren heeft het pittig gehageld en dat is blijven liggen in de tuinen. 
Het zou best wel eens heel glad kunnen zijn... 
Eerst maar bakje 
 

1122248.jpg                     Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster                  Afbeeldingsresultaat voor coca cola zero cafeïnevrij    

     Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water             Gerelateerde afbeelding     Afbeeldingsresultaat voor veel smoothies   Gerelateerde afbeelding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoogste tijd om hier aan de slag te gaan. 

Lees het stukje van Sonnetje. 
Wat in en in triest. 
Ik hoop dat je de dag en nacht verder goed bent door gekomen Sonnetje
Vandaag dan extra gesprek met GGD en medicatie vaststellen? 
Ik wens je heel heel veel sterkte. 

Jannigje.. voor jou ook heel veel sterkte. 
En een knuffel.. ((:heart:)) 
 

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jannigje, je aarzelde gisteren om de waarheid te zeggen over je gevoel van uitzichtloosheid omdat dat nogal dramatisch over zou kunnen komen.
Je hebt dramatisch overkomen en dramatisch overkomen. In jouw geval vind ik het niet dramatisch overkomen, m.a.w. je wilt hier naar mijn idee niet
de zielepiet uithangen, in jouw geval is het gewoon dramatisch, zoals je zelf zegt: het is zoals het is. Je zit al zo lang in deze modus. Ik mag toch hopen
dat je hiervoor de één of andere behandeling ondergaat, dat er deskundigen zijn die van je toestand afweten en dat je niet maar in je uppie aanmodderd..

De virtuele knuffels en bloemen die je hier krijgt zullen je misschien momentjes van opleving opleveren, maar een mens kan toch niet alleen van af en toe een
virtuele knuffel 'rondkomen'? Ik weet niet wat te zeggen, niets anders dan knuffel en sterkte. En ik hoop dat je ondanks je zicht op niets, toch vooruit
blijft lopen, dat je toch elke keer weer jezelf nét een beetje weet te overtreffen en verbazen. :heart:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. 

Oeh, nu is het wél koud! Maar, ik zie een blauwe lucht. Mooi. Naar buiten maar, vandaag. 

@Jannigje...  misschien ís zoals jij je leven voelt en ziet wel gewoon best "dramatisch". Is dat daarom dan verwerpelijk? Misschien verwar je zelf "dramatisch" met "aandacht trekken"?  Hoe dan ook, ook een knuffel en heel veel stil respect van mij, wat je ook schrijft of niet schrijft, denkt of overweegt. 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sonnetje, ik geloof niet dat wij jouw angst weg kunnen halen. Die angst ontstaat in jouw hoofd, in jouw manier van denken en tegen dingen aankijken.
Door aan jezelf te gaan werken kun je die manier van denken en kijken veranderen. Bij dat aan jezelf werken kun je van alle kanten hulp aangeboden
krijgen maar het werk zélf zul je zelf moeten doen... dat wordt bedoeld met: je moet het wel zélf doen, maar je hoeft (kunt) het niet alleen (te) doen.
Stort je hart uit bij de psych.. alleen zo kan hij/zij jouw positie bepalen en je de goede richting op wijzen. Alles wat je niet vertelt werkt uiteindelijk
tegen je en zal je angst(en) hooguit tijdelijk kunnen sussen, met gevaar van dat ze uitvergroot terugkeren.
PS. dat shaken, bibberen, onrust-gedeelte is een heel 'normaal' verschijnsel tijdens het afkicken, dus maak je daar op zich nou weer niet te
ongerust over. Fijn is het niet, ik weet dat ik me er heel geïsoleerd door voelde, dacht ook dat ik gek werd of al was, maar het ging over. Zelfs
zonder medicatie, dus helemaal vanzelf... tijd was het enige dat nodig was. Én natuurlijk géén, absoluut géén alcohol.. maar dáár moet je
in elk geval vandaag niet aan denken, zeg je zelf al.

Ik zal je voor vandaag op het dagpact zetten. Mezelf trouwens ook nog. Was ik vergeten te doen nog... zo gewoon geworden om niet te drinken
dat die afspraak om vandaag niet te drinken ook vanzelfsprekend is. Ook jij kunt zover komen op het alcoholloos-pad. Maar grijp alle hulp
die je krijgen kunt aan. Motivatie zal vooral in het begin veelal van buitenaf aangegeven worden, uiteindelijk, als dat motortje loopt, is het een kwestie
van doorgaan. Ongemerkt maar zeer lucratief.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is nogal een verschil, @Sonnetje, 30 mg of 160 mg daags.. ik heb absoluut geen verstand en/of ervaring van en/of met pammetjes, maar ben er
door verhalen van anderen en af en toe meelezen op 'Benzodebaas' knap huiverig voor. Ik hoop voor je dat je je geruststelling op den duur uit
wat natuurlijker bronnen weet te putten. Chemische geruststelling lijkt mij een zorg op zich. Maar ja... vaak kiezen we helaas inderdaad voor de
makkelijkste  en snelste weg. Begrijp me niet verkeerd, Sonnetje, dit is niet bedoeld als kritiek maar als bezorgdheid. Ik kreeg zelf destijds ook
kalmeringsmiddelen voorgeschreven maar heb ze, vanwege die angst, nooit willen hebben. In plaats daarvan heb ik me in mijn wanhoop overgegeven
aan een dagbehandeling die gebaseerd was op de 12 Stappen, volgens het Minnesotamodel. Daarin werd ik me bewust van hoe mijn verslaving werkte,
van hoe ik met situaties en emoties omging en hoe ik daar, door mezelf aan te pakken, mee om kon leren gaan zónder middelen. En áls er bepaalde
middelen nodig zijn, dan alleen als het écht, écht, écht niet anders kan... Vergeet alsjeblieft niet dat als je een ander leven wilt, je jezélf zult moeten
veranderen. Jij kunt de omstandigheden die je tegenkomt in het leven niet veranderen, wel kun je je manier van ermee omgaan (leren) veranderen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je niet meer zo de dagdraden in de war maken @Kohtje ??? Tssss

Als je twijfelt of iemand "echt" is.... .....   kan je daar weinig mee, behalve de feiten naast elkaar leggen en zo een conclusie trekken, een besluit nemen, hoe kunstmatig ook. 

Immers, of je vergist je, en dan is het slechts je eigen bereidheid je houding te bekijken en wel of niet aan te passen.....en dat kán pijnlijk zijn.

...of je vergist je niet, en eigenlijk, heel eigenlijk, hoef je dan niets meer met die ander, behalve je eigen pad volgen. En toch kan dat óók pijnlijk zijn. En lastig. 

Woorden met iemand waarvan je de antwoorden niet gelooft, vertrouwt, zijn per definitie zinloos. Is geen communicatie. Woorden met iemand die niet is wie hij zegt dat ie is ook niet. 

Het is een vreemd iets...   en mij in ieder geval behoorlijk wezensvreemd. Ik kan er niet goed mee omgaan.  Helpend is de gedachte dat ik er ook niet mee om hóef te gaan. Dat is een beginnetje...

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei spirit:

Alcohol is in feite toch ook chemisch rotzooi Kohtje?

De alcohol die in drank zit is doorgaans op 'natuurlijke' wijze verkregen, dacht ik...  maar rotzooi is het wel als we het gebruiken om de werkelijkheid
mee te 'ontvluchten'..

Ik hoop trouwens ook dat het een typfoutje was van Sonnetje,  maar het doet verder niets af aan m'n verhaaltje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...