Spring naar bijdragen

Schuldgevoelens


wendy

Aanbevolen berichten

Ik wil graag iets delen wat mij al jaren achtervolgt. Ik zit met enorme schuldgevoelens naar mijn exman waar ik 23 jr mee getrouwd was.

Ik ben degene die wilde scheiden omdat we steeds verder uit elkaar groeiden en niet op een lijn zaten met opvoeden en natuurlijk nog veel meer van die dingen. Doordat hij mij moest uitkopen is hij in de financiele problemen gekomen en daar voel ik me nogsteeds schuldig over. Zo pff het is eruit en al een hele opluchting dat ik het hier kan schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Wendy, 

Je hebt ook wat meegemaakt zeg. Heb je dit ook wel eens gezegd tegen jou ex? Mensen maken  fouten en soms leef je met schuldgevoelens waar je zelf niks aan kunt doen. 

Door niks met schuldgevoelens te doen en er alleen over te piekeren en jezelf te pijnigen wordt de geschiedenis niet anders he!

Vergiffenis begint bij jezelf, vergeef je zelf eens en accepteer dat je een mens bent met mooie en minder mooie kanten! Fijn dat je het er uit gooit! 

Goed dat je het van je afschrijft en ik hoop dat je het ooit een plek kunt geven zodat je verder kunt!

Nobody is perfect! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief van je en dank je wel! Nee ik heb dit nooit tegen hem gezegd maar wel mijn dank uitgesproken voor hetgeen hij ook voor mij heeft gedaan in al die jaren. Het was niet alleen maar kommer en kwel natuurlijk. Het schuldgevoel word al iets minder doordat ik er mee aan de slag gegaan ben in mezelf. Ik zie nu ook wat ik hem zelf gebracht heb in al die jaren, ook voor hem klaar heb gestaan tijdens zijn burn out. De keus van hem om never en nooit de drank te laten staan deed mij besluiten om weg te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees een relatie met voor en tegenspoed en daarbij ook keuzes die misschien op dat moment voor jou nodig waren om  te overleven. We zijn geneigd om onszelf te straffen en schuldgevoel voegt niks toe in het leven! Ik hoop echt voor je dat je met de tijd het verleden kunt laten rusten en voor het hier en nu gaat, nu telt !!

No alcohol en vrijheid,  genieten van het moment... ( ik hoop dat voor mezelf ook hihi. ) x 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...