Spring naar bijdragen

Ontwijnen


Geraldine

Aanbevolen berichten

20 minuten geleden zei Lonster:

Bij het vlees en bij de kant-en-klaarmaaltijden staan ook altijd flessen wijn in het gelid. Of soms het speciaalbier. Een hele muur. 

Ja, dat viel mij dus ook op. Door de hele supermarkt heen staat het op allerlei plekken. Echt bizar eigenlijk! 

 

En @lady janedank voor het artikel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, de flessen wijn vliegen je om de oren in de supermarkt. Ik was vanochtend boodschappen aan het doen en had een wat oudere man achter mij staan in de rij. Zijn kar vol drank en hij zag er zo slecht uit! Dat was voor mij weer even een reminder (doemscenario) dat drank zoveel kapot maakt en dat ik zo absoluut niet wil eindigen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja naar, soms kun je mensen die veel drinken er tussen uit pikken. Ik zag laatst een magere, wat onverzorgde vrouw in de supermarkt de hoek om sprinten naar... de halve liters bier. Dat had ik al voorspeld. Ik vind dat akelig en ben wel eens bang geweest dat dat mijn voorland was. Mijn oudere zus is ook lange tijd van de halve liters bier geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://ontwijnen.webinargeek.com/gratis-masterclass-tijd-voor-ontwijnen-2?fbclid=IwAR03Ubqay8WXni_BCxqzK9P1-vJuUkHVrsFdBB14HYcqAFvI6RkflNBRmKY

Gratis webinar. De video's en het boek van Jacqueline hebben mij in december het laatste zetje gegeven. Ze kan erg inspirerend vertellen (vind ik) het is vaak heel herkenbaar, ze is ook ervaringsdeskundige zeg maar... Zeker voor de beginnende stopper (de mensen hier met twee verse bolletjes ;)) een aanrader. Als je zondag geen tijd hebt kun je je toch aanmelden dan kun je de video op je gemak een andere keer terug kijken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Geraldine:

https://ontwijnen.webinargeek.com/gratis-masterclass-tijd-voor-ontwijnen-2?fbclid=IwAR03Ubqay8WXni_BCxqzK9P1-vJuUkHVrsFdBB14HYcqAFvI6RkflNBRmKY

Gratis webinar. De video's en het boek van Jacqueline hebben mij in december het laatste zetje gegeven. Ze kan erg inspirerend vertellen (vind ik) het is vaak heel herkenbaar, ze is ook ervaringsdeskundige zeg maar... Zeker voor de beginnende stopper (de mensen hier met twee verse bolletjes ;)) een aanrader. Als je zondag geen tijd hebt kun je je toch aanmelden dan kun je de video op je gemak een andere keer terug kijken. 

Bedankt voor de tip! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh jongens ik trek het af en toe echt niet meer. En dan bedoel ik niet het niet drinken, maar alle prikkels de hele dag. Ik word er gek van. Als ik een dag thuis ben gaat het wel, maar op het werk word ik he-le-maal gestoord. Door een psycholoog is er het label hoog sensitief op mij geplakt een aantal jaren geleden en ik dacht dat ik daar wel mee om had leren gaan. Maar nu ik niet meer drink (ligt het daaraan?) kan ik het allemaal niet meer handelen. Komt iemand dit bekend voor?! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het hele proces van het niet meer drinken ook behoorlijk wat invloed heeft op onze gemoedsrust. Onrust in je lijf, de vermoeidheid en dan ook nog volle poele op het werk. Het hoog sensitief zijn is nog een extra factor die het zwaarder maakt. Probeer je rust te pakken en anders even een stapje terug zetten op het werk. Ik merk dat ik nog echt een kort lontje heb. Lastig, met een dochtertje van 4 die de grenzen behoorlijk kan opzoeken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kort lontje inderdaad, depressieve gedachten, oorsuizen, geluiden irriteren, alles valt uit mijn handen en als ik dan eindelijk thuis ben moet ik bijna overgeven zo misselijk ben ik, zo overprikkeld... Ik wilde heel graag een afspraak bij de psych maar die heeft een wachtlijst tot aan Sint Juttemis. Fijn dat ik hier even mijn hart kan luchten. 

Prettig weekend allemaal :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Geraldien, goedemorgen!!!! 

Ik ben om die reden ff thuis maar krijg overzicht en ‘as we speak’ achter de laptop rapportages uit te draaien...Vreselijk die prikkels en bij mij vooral interne woede ;) en bijna agressief opgefokt op iedereen en alles! Vorige week ven ik begonnen met wandelen en dat werkt voor mij! Gisteren alleen... maar ook ff buurt ronde met vriendin, thee drinken onderweg of broodje eten, en dan weer door! Dan kan ik ff bijkletsen en ook een ander zijn verhaal horen..en dan voel ik me weer onderdeel van het leven... i.p.v. alleen vechten tegen alcohol en depressieve /sombere gedachten.... 

Vanmiddag weer: ondanks de weerstand (intern) en weersomstandigheden (extern) gaat deze dame gewoon door want het helpt me door deze ellendige gevoelens heen. 

Stay strong! Deze gevoelens en gedachten worden echt minder en zo niet....aan de bel trekken en op zoek naar professional waar jij je prettig bij voelt! 

 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...