Spring naar bijdragen

Lonster


Lonster

Aanbevolen berichten

Mooi hoe je dit beschrijft @Lonster. Apart dat de drank op tafel kwam in die setting.

Misschien ook in die stressvolle situaties meer rust en verbondenheid opzoeken? Meer hier delen en/of wandelpauzes met vriendin of alleen inlassen? Zoiets?

En stress is er. Daar niet van schrikken of veroordelen. No big deal. Verdwijnt ook weer. Lekker lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Lonster:

Ben een lang weekend weg geweest, voormalig klooster. Met een groep vrouwen op zoek naar zingeving, ondertussen yoga en adem en een koud waterbad. Heerlijk, weer met mensen samen. Ik had daar zo'n behoefte aan, die verbondenheid. 

Goede vegetarische keuken. Helaas kwam ook de wijn op tafel, ik hoopte van niet maar daar was die toch. Zelf had ik geen moeite om niet te drinken. Maar ik had liever gehad dat de anderen dat ook niet deden. Gelukkig ging het maar om 1 of 2 glazen. Bij het kampvuur werd niet doorgedronken. Daar zou ik een paar jaar geleden veel moeite mee hebben gehad. Waar is de fles, zit er nog wel genoeg in, zijn de anderen ook wel aan het drinken... daar was ik helemaal niet mee bezig nu. Zo. Dat is fijn. Kop thee en vroeg naar bed.

Bij de vraag waarom ik niet dronk (toch altijd weer die verantwoording, maar het was meer interesse dan irritatie geloof ik) zei ik luchtig dat ik in een alcoholvrije periode zit. Zoiets dat klinkt naar een onderdeel van een lang verhaal dat je niet wilt horen als je zelf wel drinkt. ;) 

Een van de deelnemers had zelfs zelf een fles wijn mee. Uit angst dat die er niet zou zijn. 

Ik vind het drankloze pad wel een interessant pad. Gelukkig gaat het me weer goed af nu. In de vakantie geen probleem. Het is de stressvolle tijd die moeilijk is, denk ik. Daar moet ik nog wat op verzinnen, dat na de vakantie ik niet weer terug schiet naar stressbeheersing via drank.

Je bent niet de enige die tegenwoordig in een alcoholvrije periode zit. Alleen met dit verschijnsel geven we al collectief aan dat er teveel gedronken wordt. 

Altijd wel een lastig momentje als de wijn op tafel komt bij dit soort gelegenheden. Maar wat fijn dat je er niet mee bezig hoefde te zijn. Ik herken het enorm. Zo dronk ik op een feestje altijd wat minder om daarna thuis nog even los te gaan. Nu ga ik na een feestje naar bed omdat ik moe ben. Dat gevoel van moeheid kende ik al lang niet meer door het intense verlangen naar alcohol. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij was het geen lastig momentje. Ik had me voorgenomen alleen water en thee te drinken. Het was meer een soort verzuchting. Moeten we het gezellig hebben omdat de wijn op tafel komt. Het is inderdaad zo dat alcohol een thema is voor veel mensen. Als je er over begint, hoor ik vaak dat de ander vindt dat hij of zij te vaak drinkt, of teveel. 

Door het thuiswerken mis ik de verbondenheid met collega's. Ik weet niet hoe dat dit najaar zal worden, we gaan niet weer helemaal terug op kantoor werken. Een vast ritme in de dag doet me goed, wel lastig om dat zelf thuis te doen. Dat ga ik wel weer opstarten als ik weer ga werken. Wandelen, rustmomenten. Yoga. En vooral structuur. Dat gaf me stress; gebrek aan structuur en verbondenheid met anderen. 

Het spijkermatje heb ik ook weer teruggevonden. -_-

Straks lekker bijkletsen met een vriendin die op vakantie is geweest. Zin in. Lekker mosselen eten vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...