Spring naar bijdragen

Lonster


Lonster

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Lonster:

Tsja daar kunnen we nog eindeloos over discussiëren, dat was op de vorige pagina ook al onderwerp.

Dat is op zich niet zo erg.. het hele verslavings'verhaal' is een eindeloze herhaling van zetten. De doorbraak bij onszelf komt pas als we die
eindeloze herhaling doorbreken door het eens een keer anders te doen dan we altijd gedaan hebben. Openheid van geest is daarin bepalend.
Steeds hetzelfde doen en hopen op of zelfs verwachten van een ander resultaat is waar we tijdens onze actieve verslaving in verzeild/verstrikt
zijn geraakt. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je dit forum zou uitrafelen is vast zo'n 80% van wat mensen erop schrijven al eens eerder zo, of net anders, bedacht en geplaatst. En dat is inderdaad niet erg. Iedereen gaat zo zijn eigen weg met vallen en opstaan. En wil daar dan de analyses en reflectie over kwijt. Bij zichzelf of bij anderen.

Nu ik nog eens hierboven lees, is dat geloof ik niet wat je bedoelt Kohtje. Je bedoelt de herhaling bij jezelf? Daar kan ik (nog) niet echt over meepraten denk ik. Ik ben nog niet eerder zo lang zonder alcohol geweest. 

Het "dat moet je niet doen want dat helpt niet" maakte dat ik wat scherp terug reageerde naar IJsvogel. Maar er zit natuurlijk wel waarheid in de bewering. Voor nu houd ik het nog even bij mijn alcoholvrije biertje. Sterker nog, ik zit er nu een te drinken bij de lunch. :P Ik ben vandaag weer zo onrustig. Ik moet even verder werken, en dan een flinke wandeling maken denk ik. 

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als een av biertje/wijntje helpt om niet te pakken naar het echte werk zie ik daar niet zo veel kwaad in hoor. Als je er maar bij stilstaat dat de gewoonte die bij het drinken van alcohol hoort doorbroken moet worden. Thee gaat echt vervelen na 2 liter en frisdrank is ook niet gezond. Ik pak regelmatig een av biertje en daarmee ben ik nu al bijna een maand gestopt met de drank. Ik merk wel dat ik ook steeds minder vaak pak naar dat av spul trouwens. Ieder op zijn eigen manier denk ik!!! Succes allemaal en hou vol! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lonster:

Is dat een aanmoedigingsroosje? Dank je wel hoor! 

Ja, natuuuuurlijk. Iedereen die z'n drankprobleem aanpakt verdient aanmoediging, dus jij ook hoor... :rose:

Wat ik bedoelde met 'herhaling' is dat we, voordat we daadwerkelijk stoppen met drinken, vaak, heel vaak, tóch proberen te drinken, misschien op
een andere manier, andere hoeveelheden, andere drankjes of met andere voornemens, maar steeds weer eindigen met: volgende keer moet het anders.
Daarom worden ook de 'discussies' over hoe dat aan te pakken steeds herhaald. M.a.w. stoppen met drinken lukt pas echt als we stoppen met drinken
dus ook met het zoeken naar manieren om niet-drinken op drinken te laten lijken, om het 'gemis' te compenseren.

Alcoholvrije vervangers van alcoholhoudende dranken vallen voor veel mensen in de categorie 'andere drankjes'. Wat niet een vast gegeven is, hoor. 
Misschien staan voor jou 'alcoholvrije varianten' zo ver van alcoholhoudend af dat je totaal geen associaties met drank hebt.

Nog even dit: :rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisterenmiddag boodschappen gedaan. Bij de Jumbo stond ik voor het schap alcoholvrij bier. Een uitgebreide keuze. En ik voelde me opeens heel tevreden. Eén alcoholvrij biertje straks voor het eten, dacht ik. En toen realiseerde ik me dat de keuze voor alcohol eigenlijk helemaal niet in me op kwam. Terwijl ik jarenlang op donderdagmiddag uitkijk naar het bier of de wijn. Het mag, bijna weekend!

Daar ben ik nu inmiddels bijna drie maanden mee bezig; niet doordeweeks drinken. Na drie maanden moet de gewoonte afgeleerd zijn, dacht ik. En zo voelt het ook.

Het is nog steeds een beetje wennen toch, het is vrijdag en ik ben niet brak. Nog even een uurtje thuis werken en dan lekker lunchen in de stad met een vriendin.

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, ja... door hier terug te blijven komen behoor je al snel tot de categorie 'ouwe reuzen', 'ouwe reuzinnen' in jouw geval.
Maar pas op als je niet van 'oud' houdt... boven de 10.000 berichten word je 'oudgediende'.
Ach, als het goed gaat ben je tegen die tijd al heel lang nuchter en clean en kan je dat geen barst meer schelen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat goed. Maar ik heb gisteren een paar bier gedronken. Twee, was het plan maar het werden er toch meer. Het was een soort ontlading, emotioneel had ik het voor mijn gevoel nodig. En dat voelt niet goed. En dat terwijl hij speciaal alcoholvrij bier had gekocht en het bij die vriend onlangs nog heel goed ging op thee en alcoholvrij bier. Het idee dat ik alcohol nodig had om even mijn emoties te dempen is vervelend. Maar wel verhelderend want ik ga dat de volgende keer echt anders doen. Ik voel me even wat klein en chagrijnig. Maar dat gaat wel weer over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lonster ik ben er gisteren ook ingestonken en het was het er  niet gezelliger op geworden! Zonder wijn had ik er 100% meer van genoten ..

Na het eerste wijntje al spijt maar toch doorgaan en eigenlijk alle inspanning om een lekker diner/ avond te organiseren zonder alcohol verpest om op het laatste moment wijn te halen! Ik heb het ook bij een paar glaasjes gehouden maar de afspraak was niet de eerste!! 

Jij ook sterkte en we moeten het gewoon weer oppakken en door! X 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lonster @Benerklaarmee geloof me ik probeer al jaren en jaren te minderen. Is nog nooit goed gegaan. Sinds ik heb besloten helemaal nul komma nul gaat het zo veel gemakkelijker!! Echt! Je geeft jezelf (en jouw duiveltje) gewoon geen keuze. Nee is nee

Succes lieve mensen, ga er weer voor!!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrijf hier bijna niks meer maar lees soms nog mee. Ook ik heb gisteren 3 biertjes gedronken en weet welke emotie er zit onder mijn gebruik.

Verschrikkelijk veel woede! Die is bijna niet te hanteren... heb het met mijn vriend gedeeld uit voorzorg, voordat ik alles op hem uitstort. Ik probeer het er nu te laten zijn das heel lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens het delen werd ik nog bozer omdat hij zegt oke die boosheid heb jij waarschijnlijk je hele leven al. Dat triggert dan ook weer natuurlijk. Hij is zelf ook iemand die opgesloten zit in zijn enorme boosheid maar daar niet vooruit wil komen. Wat een spiegels zijn relaties toch ook he. Gelukkig kan ik er eerlijk vooruit komen dat ik mijn woede voel en die is natuurlijk geheel gelinkt aan mijn problematische jeugd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@wendy fijn dat je toch ff van je afschrijft. 

Die enorme woede is bij meestal de trigger! Ik geb er ook veel over gesproken maar nooit verder uitgediept  

ik voel nu ook woede en ontevredenheid! Ik had zo graag day los willen laten mast dat lukt me niet. Soms is het na het dronken helemaal weg maar vaak verergerd  het alleen maar! Voor die ene keer dat ik ff geen woede, verdriet, eenzaamheid en leegte voel zijn alle andere keren de moeite niet! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wendy en Lonster,

Jullie hebben het gisteravond allebei moeilijk gehad en daardoor toch gedronken. Is dat fijn? Nee! Maar het is een proces dat vaak met vallen en weer opstaan samengaat. Zolang jullie maar in jullie zelf blijven geloven en dat ellendige duiveltje een rotschop geven, komt ook dit wel weer goed. Jullie kunnen het dames! Vandaag niets drinken en dan is de eerste stap alweer gezet! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...