Spring naar bijdragen

Zondag 13 januari 2019


Yvonne

Aanbevolen berichten

Lika, ik las over jouw vader en zijn boosheid. Wat moet dit moeilijk zijn voor jouw, voor jouw vader, jouw moeder en 
voor de mensen direct om hem heen.... sterkte. 
Lars, ja, ik kan me zo goed indenken dat de opbeurende houding van mensen jou extra kan kwetsen. 
Die houding zal denk ik voor een groot deel voortkomen uit onmacht, een poging om jou tot 'andere gedachten' te brengen... 
Heel moeilijk... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, las jouw stukje over de slechte uitslag voor jou man, wat moeilijk voor beiden.... 
en werk vinden... ja, ook hartstikke moeilijk, zeker in de regio waar jij woont... 
Gewoon solliciteren zal niet veel helpen, bel een eventuele werkgever op, ga er langs, laat je zien... 
De meeste banen worden niet meer via de vacatures die je op internet vindt vergeven, maar via via.. 
Heb je al eens contact opgenomen met het UWV? Wie weet is er een mogelijkheid om workshops e.d. te volgen.... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Yvonne:

Lika, ik las over jouw vader en zijn boosheid. Wat moet dit moeilijk zijn voor jouw, voor jouw vader, jouw moeder en 
voor de mensen direct om hem heen.... sterkte. 
Lars, ja, ik kan me zo goed indenken dat de opbeurende houding van mensen jou extra kan kwetsen. 
Die houding zal denk ik voor een groot deel voortkomen uit onmacht, een poging om jou tot 'andere gedachten' te brengen... 
Heel moeilijk... 

Ik neem niemand iets kwalijks het is normaal denk ik om iemand op proberen te peppen. Het zou ook weer niet goed zijn om met iemand mee te praten en hem nog dieper de put in te praten. Het is vooral het stukje begrip wat ik soms mis. Het doet al zo anders aan als iemand zegt ik denk je te begrijpen het valt ook niet mee maar gelukkig ook nog mooie dingen om van te genieten. In plaats van dat ze zeggen kom op man wees niet zo negatief en zie de mooie dingen nu eens. Weet niet of ik het goed uitleg zo.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Lars:

Ik neem niemand iets kwalijks het is normaal denk ik om iemand op proberen te peppen. Het zou ook weer niet goed zijn om met iemand mee te praten en hem nog dieper de put in te praten. Het is vooral het stukje begrip wat ik soms mis. Het doet al zo anders aan als iemand zegt ik denk je te begrijpen het valt ook niet mee maar gelukkig ook nog mooie dingen om van te genieten. In plaats van dat ze zeggen kom op man wees niet zo negatief en zie de mooie dingen nu eens. Weet niet of ik het goed uitleg zo.... 

Ik denk dat je het prima uitlegt zo Lars, ik begrijp je helemaal... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lars ik denk dat ik dat doe. Hij verwoordde het gisteren heel treffend: ‘ik wil zelf bepalen, maar ik kan niet zelf bepalen.’

De triestheid die ik voel voot hem. Hoe dat moet voelen? 

Zijn karakter maakt het ingewikkeld hem te omarmen. Hij wordt boos en stuurt je weg. Ik blijf zitten. Dan verandert hij. Ik begrijp het, maar het kost mij veel. Brengt weer veel nasr boven. Ook als ik zie hoe mijn moeder ermee omgaat. Dus ook ten opzichte van haar.

Ik houd van ze allebei intens veel. Voel me (te) verantwoordelijk. En wordt daar dan zelf ook boos van. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het lijkt meer op frustratie en onmacht
die zich uit in boosheid. Als je mensen begrijpt betekent dat niet dat je
hun gedrag goedkeurt, en zeker als je je er zelf slachtoffer van voelt.

Lika je kunt kiezen om er zelf mee om te leren gaan (zelf veranderen dus) en
tegelijkertijd zou daar onderdeel van kunnen zijn dat je hen uitlegt dat je
grenzen hebt hierin. Dan is het in elk geval open op tafel. Er verschuift allicht iets en
wellicht komt er ook iets lichters bij. Mijn persoonlijke ervaring is dat we vaak uit invoelen en meevoelen
anderen willen helpen, ontzien, behoeden. En juist dat is onmogelijk. Niemand is verantwoordelijk waarschijnlijk.
We geven vaak dingen door zonder er bewust van te zijn.

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ellende en het verdriet van 'jullie' dreigen me een beetje te overspoelen. Ik hou me even koest om er niet door
meegesleurd te worden. En ik wens jullie veel kalmte om te aanvaarden wat je niet kunt veranderen, moed om te
veranderen wat je kunt veranderen en vooral ook veel wijsheid om het verschil te ontdekken tussen wat je wel en niet
kunt veranderen. :heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. 

Koffie.

En lekker mijn eigen nest even aan t opruimen en echt schoonmaken. Uiteindelijk wordt t, zeker in tijden van regen en kou waarin de kachel veel aan staat, de deur veel dicht is, en adem- en verbrandinsdampen overal in- en neerslaan, toch wat euh.... zompig. 

Goede keus gemaakt. Blij mee. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder te pretenderen geheel "los" te zijn van de patronen uit ons gezin:

Een "tip" die ik van een expert kreeg, paar jaar geleden: kijk eens naar de houding van je broers en zussen in dezen. En laat dan alle fysieke argumenten waarom ze het anders doen weg (ze wonen verder weg, ze hebben minder tijd), laat alle oordelen over hun gedrag en houding (zij doen t beter/slechter) weg. Kijk gewoon naar het verschil. 

Leg hun gedrag eens volledig open naast het jouwe. 

Verrijkend was dat, op alle fronten..

"Waarom doe ik wat ik doe"

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Ik ben nieuw hier en lees pas een aantal dagen mee. Het is mij nog niet helemaal duidelijk in welke nare, moeilijke situaties sommige medeforummers moeten ervaren. Daarom vind ik het lastig er iets over te schrijven. Dat komt vast in de toekomst als ik iedereen een beetje beter leer kennen. Voor nu wens ik iedereen die het nodig heeft, veel kracht, wijsheid en sterkte.

Vandaag voor mij een lekkere luie zondag. Niet omdat ik brak van de alcohol ben maar gewoon omdat ik ervan geniet en ik mij kan opladen voor een drukke werkweek. Voelt goed om écht uit te rusten en te weten dat ik morgen helder en vol energie weer de werkweek inga! Waar ik op zondag altijd al een hekel had aan de aankomende maandag, heb ik er nu wél zin in!

Fijne zondag!   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje ik begrijp je. Wil jou niet nagatief beïnvloeden. Soms gebeurt dat toch helaas.

Dankzij al jullie reacties ervaar ik meer lucht. Dat is fijn! Dank dus allen. Nu ZWIEP naar de leuke hond.

en @jopie dat van die broers en zussen: ik denk dat vaak ja. Ik heb ze alleen helaas niet.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...