Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 13 januari 2018


Sannie

Aanbevolen berichten

Ha die San ook goeie morgen wijfie:lips:

Ik heb weer goed geslapen. Die magnesium nacht werkt bij mij erg goed, raar maar waar.

K.N.M. wat rot van die vriendschap maar ook ik heb het mee gemaakt, en het ergste is, dat je niet weet wat er aan de hand is dus je blijft gissen. Ik hoop voor je dat ze wat van zich laat horen zodat je wat duidelijkheid hebt.

Wat ga ik vandaag doen? Bed verschonen, was doen en een beetje poetsen want morgen komt de thuiszorg, en alles wat ik zelf nog kan, doe ik. Tja en verder??? of gamen of kaarten maken, daar ben ik nog niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei bolletje:

Ha die San ook goeie morgen wijfie:lips:

Ik heb weer goed geslapen. Die magnesium nacht werkt bij mij erg goed, raar maar waar.

K.N.M. wat rot van die vriendschap maar ook ik heb het mee gemaakt, en het ergste is, dat je niet weet wat er aan de hand is dus je blijft gissen. Ik hoop voor je dat ze wat van zich laat horen zodat je wat duidelijkheid hebt.

Wat ga ik vandaag doen? Bed verschonen, was doen en een beetje poetsen want morgen komt de thuiszorg, en alles wat ik zelf nog kan, doe ik. Tja en verder??? of gamen of kaarten maken, daar ben ik nog niet uit.

Gezellige dag @bolletje :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje, sinds een maand gebruik ik ook Magnesium voor de Nacht, 375 mg van Kruidvat. Of het helpt weet ik niet, maar het slapen gaat de laatste tijd bij mij vrij behoorlijk. 
Vannacht ook wel een goede nacht gehad, al sliep ik pas na 12 uur. Om half 8 wakker is niet slecht voor de vrije zondag. 
Ik heb mijn eerste natte pak al gehaald door net ons hondje uit te laten in smerig weer. Dat wordt weer een dagje binnen blijven, maar dat is geen straf. 

Jammer van jouw nacht, @Sannie Vandaag maar rustig aan doen, het is toch geen weer om eens flink naar buiten te gaan. 
Ik ga vandaag naar het schaatsen kijken en verder in mijn boek. 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal .... ik heb eens een ongewone vraag hier.

Velen hier kennen me wel maar voor de andere zal ik kort even iets uitleggen: 18 maanden terug ben ik CT gestopt met diazepam en dat is gelukkig gelukt....mijn lichamelijke herstel is nu weer helemaal in orde...het herstel van mijn hersenen begon pas nadat ik een jaar op 0mg zat. Nu op dit moment zit ik nog steeds in het herstel van mijn bovenkamer....ik ben al een heel eind op weg maar ben er nog niet helemaal. Ik schat dat mijn hersenen nu voor ca. 80% volledig zijn hersteld....dus ik heb nog even te gaan.

Nu wil het volgende: gisteren heb ik een kaakluxatie opgelopen (kaak uit de kom) zeer pijnlijk dus naar de dokterswacht. Diagnose dus die kaakluxatie .....ter plekke overleg gehad met de dienstdoend kaakchirurg. Advies en medicatie mee gekregen.

Medicatie:  8 paracetamol + 2 naproxen + diazepam  .....om de kaak te ontspannen want zo kunnen ze er niets mee (1 tot 2 week diazepam).

Tja en jullie begrijpen mijn vraag wel (ik heb het dus niet genomen) ik weet het nu even niet....kan een kleine periode van 1 tot 2 weken mijn hersenen weer terug zetten in de tijd. Ik ben er wel zo bang voor .....maar weet niet wat ik nu moet doen.

Iemand hier die hier iets van weet (dus geen 80 persoonlijke meningen) maar iemand die er iets van kan zeggen wat dat met me zal doen?

groet

mito

bewerkt door mito
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei bolletje:

Ha die San ook goeie morgen wijfie:lips:

Ik heb weer goed geslapen. Die magnesium nacht werkt bij mij erg goed, raar maar waar.

K.N.M. wat rot van die vriendschap maar ook ik heb het mee gemaakt, en het ergste is, dat je niet weet wat er aan de hand is dus je blijft gissen. Ik hoop voor je dat ze wat van zich laat horen zodat je wat duidelijkheid hebt.

Wat ga ik vandaag doen? Bed verschonen, was doen en een beetje poetsen want morgen komt de thuiszorg, en alles wat ik zelf nog kan, doe ik. Tja en verder??? of gamen of kaarten maken, daar ben ik nog niet uit.

Wat een fijne tip, heb ‘t direct besteld, die magnesium voor de nacht. Dankjewel!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Sannie:

Goedemorgen lieve dappere mensen,

Hopelijk voor iedereen een fijne nacht geweest.

Voor mij was het een ruknacht helaas, maar deze horen er ook bij. 

Nog leuke plannen voor vandaag?

@Kannietmeer leuk geweest gisteravond? Ik hoop het want je verdient het! 

Hoe is het vandaag gegaan @Sannie

bewerkt door Jordi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kan ook magnesium poeder kopen , als je het makkelijker wilt kunnen slikken, maar misschien niet van dit merk. @bolletje @Cyclad58

De reden dat het werkt is omdat Magnesium de opening van de glutamaten receptoren blokkeert en de glutamaat moet dus eerst genoeg impulsen afgeven om de magnesium te verwijderen voordat de receptor de positief gelaadde boodschap  kan doorgeven. Met te weinig magnesium heb je dus meer prikkels, met genoeg magnesium zal het rustiger zijn in je
 lichaam en geest. Het licht zeegroene balletje links tussen de twee donkergroene tekeningen is de magnesium

image.png.fc6ec8b95cbd6619621963380020e6cc.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei mito:

Hallo allemaal .... ik heb eens een ongewone vraag hier.

Velen hier kennen me wel maar voor de andere zal ik kort even iets uitleggen: 18 maanden terug ben ik CT gestopt met diazepam en dat is gelukkig gelukt....mijn lichamelijke herstel is nu weer helemaal in orde...het herstel van mijn hersenen begon pas nadat ik een jaar op 0mg zat. Nu op dit moment zit ik nog steeds in het herstel van mijn bovenkamer....ik ben al een heel eind op weg maar ben er nog niet helemaal. Ik schat dat mijn hersenen nu voor ca. 80% volledig zijn hersteld....dus ik heb nog even te gaan.

Nu wil het volgende: gisteren heb ik een kaakluxatie opgelopen (kaak uit de kom) zeer pijnlijk dus naar de dokterswacht. Diagnose dus die kaakluxatie .....ter plekke overleg gehad met de dienstdoend kaakchirurg. Advies en medicatie mee gekregen.

Medicatie:  8 paracetamol + 2 naproxen + diazepam  .....om de kaak te ontspannen want zo kunnen ze er niets mee (1 tot 2 week diazepam).

Tja en jullie begrijpen mijn vraag wel (ik heb het dus niet genomen) ik weet het nu even niet....kan een kleine periode van 1 tot 2 weken mijn hersenen weer terug zetten in de tijd. Ik ben er wel zo bang voor .....maar weet niet wat ik nu moet doen.

Iemand hier die hier iets van weet (dus geen 80 persoonlijke meningen) maar iemand die er iets van kan zeggen wat dat met me zal doen?

groet

mito

Ach Mito, wat een gedoe!

Het probleem met benzo's is dat het lichaam vaak een heftiger reactie geeft als je een tweede of derde keer afbouwt. Dus ja, de mogelijkheid bestaat dat het je terugbrengt naar een periode waar je zieker was van de ct. De diazepam kan voor je werken, en dan kan de afbouw zeer heftig en moeilijk worden. Ik zou niet weten wat je op dit moment het beste kan doen, aangezien overleg met een arts in mijn ogen waarschijnlijk niet veel opleverd. Maar ik zou het heel duidelijk met de artsen bespreken want het zou echt een risico zijn dat je neemt als je het weer zou gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Jordi:

Hoe is het vandaag gegaan @Sannie

Nou was geen topdag. Niet dramatisch maar wel gemene vlaag (wave was het denk ik) met paniek gevoel en gewoon ontzettend naar gevoel in lijf. Lief dat je er naar vraagt. Ik mag nog steeds niet klagen vind ik, maar fijn is anders. Slecht slapen heeft er ook invloed op is mijn ervaring. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Kannietmeer:

je kan ook magnesium poeder kopen , als je het makkelijker wilt kunnen slikken, maar misschien niet van dit merk. @bolletje @Cyclad58

De reden dat het werkt is omdat Magnesium de opening van de glutamaten receptoren blokkeert en de glutamaat moet dus eerst genoeg impulsen afgeven om de magnesium te verwijderen voordat de receptor de positief gelaadde boodschap  kan doorgeven. Met te weinig magnesium heb je dus meer prikkels, met genoeg magnesium zal het rustiger zijn in je
 lichaam en geest. Het licht zeegroene balletje links tussen de twee donkergroene tekeningen is de magnesium

image.png.fc6ec8b95cbd6619621963380020e6cc.png

Wat ben je toch een toppert hé, geweldig K.N.M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sannie:

Nou was geen topdag. Niet dramatisch maar wel gemene vlaag (wave was het denk ik) met paniek gevoel en gewoon ontzettend naar gevoel in lijf. Lief dat je er naar vraagt. Ik mag nog steeds niet klagen vind ik, maar fijn is anders. Slecht slapen heeft er ook invloed op is mijn ervaring. 

 

Vervelend Sannie, we moeten erdoorheen heh, we moeten volhouden!! Hopelijk gaat het vandaag wat beter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Kannietmeer:

je kan ook magnesium poeder kopen , als je het makkelijker wilt kunnen slikken, maar misschien niet van dit merk. @bolletje @Cyclad58

De reden dat het werkt is omdat Magnesium de opening van de glutamaten receptoren blokkeert en de glutamaat moet dus eerst genoeg impulsen afgeven om de magnesium te verwijderen voordat de receptor de positief gelaadde boodschap  kan doorgeven. Met te weinig magnesium heb je dus meer prikkels, met genoeg magnesium zal het rustiger zijn in je
 lichaam en geest. Het licht zeegroene balletje links tussen de twee donkergroene tekeningen is de magnesium

image.png.fc6ec8b95cbd6619621963380020e6cc.png

Wat helder uitgelegd @Kannietmeer. Bedankt! Welke soort raad jij dan aan in plaats van Kruidvat? Ik heb van lucovitaal magnesium met l-tryotofaan en b6, maar merk niet dat het helpt.... Er zijn ook veel verschillende soorten magnesium. Citaat, oxcyde, etc.... Ik zie door de bomen het bos niet meer:face-icon-small-shocked: 

bewerkt door Kaida74
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kaida74:

Wat helder uitgelegd @Kannietmeer. Bedankt! Welke soort raad jij dan aan in plaats van Kruidvat? Ik heb van lucovitaal magnesium met l-tryotofaan en b6, maar merk niet dat het helpt.... Er zijn ook veel verschillende soorten magnesium. Citaat, oxcyde, etc.... Ik zie door de bomen het bos niet meer:face-icon-small-shocked: 

Dankjewel voor de uitleg! Ik slik nu magnesiumcitraat van Lucovitaal, maar merk net als @Kaida74 niet dat ‘t werkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...