Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 11-1-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Joehoe goeie morgen,

Goed geslapen kanjers en dadelijk op weg naar de dagbest. Ik begin vandaag aan een nieuw schilderij, en heb er heul veul, zin an.

Zo nu opschieten anders ben ik niet op tijd.

Houdt jullie haaks vandaag lieverds. Vandaag weer een dag dichter bij een nieuw eerlijk leven.:lips:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

@Deligaf1 bij de BA liep het goed. Ga er op het forum even niet in details op in, wil ik best in pb doen hoor ;)

Ik heb het momenteel sochtends vroeg voor inname, smiddags en savonds niet echt lekker. Niet dramatisch maar ik voel de effecten. Ik slaap wel goed....zooooo blij mee....ik duim maar op voortzetting hiervan!

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sannie:

@Kannietmeer hoe is het gesnotter vandaag?

na het douchen gisteren ging de brandende jeuk weg dus ook gisteren kon ik het redelijk oplossen. Mijn linkeroog blijft een beetje zeggen dat er iets mis is, maar het gaat redelijk. Ik heb de neiging er steeds aan te zitten zeg maar, vanwege de irritatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sannie:

Goedemorgen allemaal,

@Deligaf1 bij de BA liep het goed. Ga er op het forum even niet in details op in, wil ik best in pb doen hoor ;)

Ik heb het momenteel sochtends vroeg voor inname, smiddags en savonds niet echt lekker. Niet dramatisch maar ik voel de effecten. Ik slaap wel goed....zooooo blij mee....ik duim maar op voortzetting hiervan!

ben zo blij voor je! Houden zo! Ik heb vandaag mijn tweede afbouwstap van de venlafaxine. Ik doe per week 2 mg. Denk dat ik nu dus ongeveer op 33 mg med / 160mg pil zit. Ik geloof niet dat ik ook maar iets merk op het moment en dat verwacht ik de eerste 17 weken van de afbouw ook nog niet eigenlijk . Blijft echter spannend.

mijn partner moet vandaag een nieuwe ID ophalen en dus maken we even van ons pas aangekochte meusemkaart gebruik om iets te bezoeken in de stad. Heb er zin in.
 

@Jordi Hoe gaat het met jou vandaag?

@Deligaf1 Valt het je mee of tegen, nu je klaar bent met afbouwen? @Loraa voor jou eigenlijk dezelfde vraag.  Waren jullie er bang voor om het laatste stukje te doen en hoe ging dat uiteindelijk als je nu terugkijkt?

@bolletjeIk wil ook dagbesteding.... lijkt me heerlijk, de hele dag ergens kunstzinnig bezig zijn. Kan je dat voor me regelen?:lol:

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee allemaal!

@Sannie Wat fijn dat je zo goed slaapt en dat het goed verliep bij de bedrijfsarts! 

Hier gaat het redelijk, ik voel me nog steeds vlak, soms een leegte, maar dat probeer ik maar los te laten.. Ik ben in de ochtend niet meer zo down gelukkig, het lijkt nu redelijk stabiel. Het slapen gaat helaas nog wel heel slecht, maar ook daar probeer ik me maar niet al te druk om te maken. 

@Kannietmeer Betreft jouw vraag: de afbouw van de Lorazepam heb ik vrij snel gedaan, daardoor waren de verschijnselen af en toe een week heel heftig en zwaar. Maar achteraf lijk ik dat al vrij snel weer te vergeten, gek he? Dan weet ik dat het heel heftig was, maar ik kan het me niet meer indenken. Ik was zeker bang voor de laatste afbouw stappen.. maar na ander halve week zijn de klachten minder geworden en goed te dragen. Ik wilde zo graag van de benzooi af, waardoor ik nooit heb getwijfeld om 1 bij te nemen of te stoppen met afbouwen. Wat heel belangrijk is, is dat je mensen om je heen hebt die je steunen en voor je kunnen zorgen indien nodig. Zonder de steun van mijn familie had ik het waarschijnlijk nóg veel moeilijker gehad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer, sinds 2 dagen de ochtend dosis aan het taperen, wat mij opvalt is dat ik ontzettend moe ben en vaak wakker snachts. Die vermoeidheid kan ook komen door alle Wia en werk perikkelen de laatste weken, heeft me ook enorm veel energie gekost. Ik kan niet anders dan me overgeven aan de vermoeidheid en proberen om prikkels te vermijden, maar ja, het leven zit vol met prikkels heh, die kun je niet allemaal elimineren. De grote angsten zijn weg na de langzame afbouw, stemming is wel erg down, zie overal erg tegenop en voel me snel schuldig als ik niets doe behalve op de bank hangen. De Wia stroom ik nog niet in, want mijn werkgever wilt me nog de tijd geven, dat is heel fijn natuurlijk, al geeft dat wel onbewust druk om toch wat aan reïntegratie te gaan doen midden in de taper. Verder hoop ik echt dat de angst wegblijft, en dat er weer wat ritme komt. Misschien met een uurtje wat reïntegratie werkzaamheden vanuit huis doen komt er iets van ritme en hoef ik me niet bezwaard te voelen als ik de rest van de dag niet vooruit te branden ben.

Trots op jouw stap vwb de venlafexine, hopen dat het erg mee zal vallen, ik verwacht dat het een eitje is vergeleken met benzo. Maar ja.... We weten het gewoon niet heh.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer

De eerste 5 dagen na de afbouw was toch wel een moeilijker moment dan de tapering zelf. De angst,onrust en symptomen werden wel even heftiger. Ik kreeg ook van die gedachtens van oo heb ik dit allemaal wel goed gedaan, dit komt ook puur voor uit een kwestie van onzekerheid. Ook kreeg had ik 2 dagen last van een depressie en zelfmoord gedachtens. 

Het werdt met de dag beter dus dat gaf ook veel vertrouwen, buiten dan wat het GGZ zegt dat je geen klachten meer kan hebben en je die zelf maar aan praat...

Ik heb de laaste dagen gruwelijk veel last van nachtmerries. Seroquel staat daar bekend om dat dat een veroorzaker daar van kan zijn. De volgende stap is om die eraf te halen.

Even nog om terug te komen over mijn afbouw.

Eerst heb ik de benzo’s zonder andere psychofarmica af gebouwd dit is echt onmenselijk zwaar en dit deed ik dan ook nog is in een vrij snel tempo. En de depressies werden echt zo heftig dat ik er levensmoe van werdt.

Ik ben na de crisis op seroquel gezet 100mg xr en 25mg kort. Dit werkt wel voor te slapen ik heb denk ik misschien 4x gehad dat ik echt last had van slapeloosheid. Tijdens de taper van 5mg naar 2,5mg daar had ik 2 weken overgedaan en toen ging het ook mis met me dit is toen tijdelijk verhoogt naar 200mg dit heeft me toen echt gered anders moest ik misschien wel weer terug naar de 5mg.

Toen ik op 8mg stond ben ik gestart met een AD citalopram 20mg. Dit wordt uiteindelijk mijn onderhouds medicatie tot dat de onderliggende oorzaak wordt verwerkt. Zonder de AD had ik het denk ik niet gered de depressies en de rusteloosheid en het gepieker heeft de AD zeer goed op gevangen. Dit is in mijn ogen ook het meest waardevolle medicatie om de afbouw te ondersteunen.

En natuurlijk jullie allemaal hier op het forum! Voor de steun adviezen en kennis die we hier met elkaar delen om elkaar te helpen met in het bijzonder @Kannietmeer en @Cyclad58.

Ik wens ieder een succesvolle afbouw en een voorspoedig herstel toe!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Sannie:

Goedemorgen allemaal,

@Deligaf1 bij de BA liep het goed. Ga er op het forum even niet in details op in, wil ik best in pb doen hoor ;)

Ik heb het momenteel sochtends vroeg voor inname, smiddags en savonds niet echt lekker. Niet dramatisch maar ik voel de effecten. Ik slaap wel goed....zooooo blij mee....ik duim maar op voortzetting hiervan!

PB kan je altijd sturen als je dat wilt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mon Dieu, wat een dag. Weer goed geslapen, maar vanmorgen een crematie en eerlijk gezegd ben ik nu wat down. Heb net even een fikse wandeling gemaakt en dat helpt. Nu staat het weekend voor de deur, ik denk dat ik 'm maar binnen laat. 

Dit weekend weinig of niets op het program. Partner is zaterdag weg, eens kijken hoe ik die dag ga doorbrengen. 

Fijn @Loraa dat je je 's morgens wat beter voelt. Dat betekent dat het herstel is ingetreden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Mon Dieu, wat een dag. Weer goed geslapen, maar vanmorgen een crematie en eerlijk gezegd ben ik nu wat down. Heb net even een fikse wandeling gemaakt en dat helpt. Nu staat het weekend voor de deur, ik denk dat ik 'm maar binnen laat. 

klinkt heel logsich. Ben je toevallig ook gevoelig voor stemming en energie van anderen om je heen? En dat weekendje binnen is met dit weer helemaal niet verkeerd. Wat denk je: krijgen wij ook nog wat sneeuw of heeft de rest van Europa alles en wij niets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Jordi:

De grote angsten zijn weg na de langzame afbouw, stemming is wel erg down, zie overal erg tegenop en voel me snel schuldig als ik niets doe behalve op de bank hangen.

Ik denk dat de winst van de grote angsten die verdwenen zijn geweldig is en dat je je zeker niet schuldig moet voelen over iets waar je nu weinig aan kunt doen, als je je zo ziek voelt en slecht slaapt en down bent etc. Het is een automatisch gevolg in mijn ogen, net zo goed als dat mensen met griep hun bed in duiken. Omdat dit proces zo lang duurt en we geen koorts hebben meestal, geeft het de indruk dat we dus maar wat moeten doen. Maar de impact van benzo ontwenning op ons gestel is minstens zo groot. Je gaat er alleen niet dood aan, maar daar is voor sommigen alles mee gezegd. Onderschat het niet, eet zo gezond mogelijk, drink genoeg, en geef je zelf verder gewoon de tijd en de kans om te herstellen. Dat kost veel tijd en al die tijd jezelf pushen lijkt mij totaal onzinnig en pijnlijk bovendien. Als je een jaar, zeer ziek moet overbruggen, geef je dan vooral alle ruimte om rustig aan te doen. Als je af en toe stofzuigt, zou ik al heel blij mee zijn.
Je bent goed bezig Jordi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Kannietmeer:

klinkt heel logsich. Ben je toevallig ook gevoelig voor stemming en energie van anderen om je heen? En dat weekendje binnen is met dit weer helemaal niet verkeerd. Wat denk je: krijgen wij ook nog wat sneeuw of heeft de rest van Europa alles en wij niets?

Wij krijgen sneeuw. Alleen niet voor de 20e. Daarna wel, aldus weeramateur Ad H. te M. 

Of ik gevoelig ben voor de stemming van anderen? Wellicht onbewust. Het herinnerde mij ook weer aan de uitvaart van mijn eigen vader 4 jaar terug. Dat is niet erg, maar wel even confronterend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Jordi:

@Kannietmeer, sinds 2 dagen de ochtend dosis aan het taperen, wat mij opvalt is dat ik ontzettend moe ben en vaak wakker snachts. Die vermoeidheid kan ook komen door alle Wia en werk perikkelen de laatste weken, heeft me ook enorm veel energie gekost. Ik kan niet anders dan me overgeven aan de vermoeidheid en proberen om prikkels te vermijden, maar ja, het leven zit vol met prikkels heh, die kun je niet allemaal elimineren. De grote angsten zijn weg na de langzame afbouw, stemming is wel erg down, zie overal erg tegenop en voel me snel schuldig als ik niets doe behalve op de bank hangen. De Wia stroom ik nog niet in, want mijn werkgever wilt me nog de tijd geven, dat is heel fijn natuurlijk, al geeft dat wel onbewust druk om toch wat aan reïntegratie te gaan doen midden in de taper. Verder hoop ik echt dat de angst wegblijft, en dat er weer wat ritme komt. Misschien met een uurtje wat reïntegratie werkzaamheden vanuit huis doen komt er iets van ritme en hoef ik me niet bezwaard te voelen als ik de rest van de dag niet vooruit te branden ben.

Trots op jouw stap vwb de venlafexine, hopen dat het erg mee zal vallen, ik verwacht dat het een eitje is vergeleken met benzo. Maar ja.... We weten het gewoon niet heh.

 

Ik lees toch een andere Jordi dan pakweg een half jaar geleden. Positiever, meer vechtlust en ook meer vertrouwen. Fijn, man! Je gaat echt de goede kant op. 
Mooi dat de hevige angsten weg zijn. De overige klachten zoals de sombere stemmig en slaapklachten verbeteren ook. Dat weet ik zeker. Soms 2 stappen vooruit en dan weer 1 achteruit, maar uiteindelijk kom je toch bij je doel. Als je werkzaamheden kunt doen, sta daar dan inderdaad voor open. Het kan helpend zijn. Lukt het echt niet dan weet je dat snel genoeg. Positief dat je werkgever je de tijd wilt geven. Die ervaring had ik ook en dat is echt fijn. Forceer niets, maar kijk wat je aan kan en houd de handrem binnen handbereik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...