Spring naar bijdragen

Vrijdag 11 januari


MarQ

Aanbevolen berichten

Idem hierzo

maar mijn cv is een pellet kachel die zelf in actie komt, zalig

mijn alarm krijgt een bak voer

de vaatwasser heeft geloof ik niet gedraaid vannacht dus dat corvee gaat ff aan mij voorbij

mn dochter staat onder de douche nu precies op het verkeerde (“mijn”) moment

ik ga zo eerst maar aan de koffie ;) 

en weer droog vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen. 

Laatste werkdag, dan weekje vrij.  Ik betwijfel of ik morgenochtend in dat vliegtuig zit. Zo veel wat me eigenlijk liever even hier houdt. Of beter: ik wil eigenlijk liever even in de buurt blijven. En die rugzak is nog steeds niet gepakt :)

Tja... wat is wijsheid, geen idee. Grote levenskeuzes zijn t in ieder geval niet: wel of niet een vakantietripje maken. 

Koffie

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens @lady jane ik weet t. 

Maar, juist omdat de risico's díe er zijn "snel aanwezig zijn" vragen, is afstand nemen voor mij makkelijker, eenvoudiger, in nederland. 

Nu lukt dat, het idee dat ik aan de andere kant van een oceaan zit maakt me bang. 

Daarmee praat ik niets goed of fout. Ik weet t domweg niet. 

Het is mijn dochter. En, bijna nog belangrijker: het zijn mijn kleinkinderen. 

(Schoonzoon blijkt, nu aantoonbaar, inderdaad een europa-reiziger te zijn, en enkel voor dat doel dochter "gebruikt" te hebben. Voor die reizigers is een blank huwelijk, zijn half blanke kinderen goud. Op zich al. Dus nu alles steeds duidelijker wordt schijt ik bagger dat die kleintjes mee naar nigeria verdwijnen. En helemaal irreeel is die angst niet)

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog los van het feit dat ik dat wellicht altijd in mijn achterhoofd had, maar dat dochter nu even in een snelkookpan wakker wordt uit haar mooie droom. 

Dat lijkt me vreselijk, en heel zwaar en toch "moet" ze dat zelf doen, zelf concluderen. Niet door ons, maar zelf. 

Vanuit de instanties die hier ervaring mee hebben heb ik dan ook het advies gekregen wel echt er te zijn voor haar, ook wel alert te zijn op de psychische manipulatie, maar niets actief te doen in dát proces van "wakker worden", behalve vragen naar feiten, haar voorzichtig leiden naar objectieve informatie. 

Dat doe ik dus braaf. Afwachten en er zijn. Maar t liefst ging ik een eindje "varen" met dat alleraardigste mooipratende jong. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreselijk verdrietig en pijnlijk voor haar inderdaad. Ik stel me veel vragen voor (wat was waar? Was alles onecht? Alleen maar berekening? Etc) en veel emoties. 

En dan jij, jij moet aanzien hoe je kind lijdt en dat lijkt me ook heel moeilijk. En weten wat wel en wat niet te doen, niet eenvoudig.  Er zijn voor haar, luisteren, aanhoren,? Geen draaiboek hè voor zo’n situatie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...