Spring naar bijdragen

Hoi, ik ben MvS


MwS

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,  

ik heb in 2017 kanker gehad en kreeg pammetjes tegen de misselijkheid. Na de kanker kreeg ik last van angsten. Om deze te onderdrukken werd er Sertaline voorgeschreven. Maar ik kon ook niet meer slapen en - met grote voorzichtigheid - schreef de ha lorazepam voor (nadat oxazepam en temazepam niet het juiste effext hadden. 

Ik ben via een alternatief circuit lorazepam blijven kopen en afgelopen maadag was ik er opeens klaar mee: elke dag 5mg om te slapen werkte niet meer goed én ik had het gevoel dat mn labiliteit eerder werd veroozaakt door de lorazepam dan dat het er nog tegen hielp. Ik ben maandag dus cold turkey gestopt. Wat me opvalt is dat alle afkickverschijnselen fysiek zijn: opgefokt gevoel, hoge hartslag, grote onrust en hoofdpijn. 

Op dit forum (en andere bronnen) zag ik ook de waarschuwingen tegen cold turkey afkicken. Vanmorgen ging het echt niet meer, kreeg zelfs koorts en heb ik 5 mg genomen.

Heb de beslissing genomen om m’n stommiteit aan de huisarts op te biechten. Hopelijk wil ze me helpen met afbouwen. Ik spreek haar morgen.

Aan de andere kant: als de bijwerkingen vam het stoppen na 3 dagen ‘alleen maar’ fysiek zijn? Is het dan juist niet handiger om tóch door te zetten? Of begin ik dan aan iets waarvan het einde moeilijk in te schatten is?

Veel succes allemaal. Hoop hier wat ervaringen te horen  

groetjes,

mwS

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi MwS, om te beginnen wens ik je uiteraard succes, maar je zit met je bericht op de 'afdeling' "Alcohol de Baas". Ik vermoed dat je naar
de 'afdeling' "Benzo de Baas" wilt om met meer gelijkgestemden te kunnen schrijven. Daarvoor moet je in het beginscherm twee verdiepinkjes
zakken.
We weten hier wel ook wat verslaving inhoudt. Dus we kennen de obstakels die je tegenkomt als je wilt stoppen. Maar medicatie afbouwen is toch
een wat ander verhaal dan alcohol afbouwen, dus ik hoop dat je uiteindelijk tips en steun vindt die verantwoord zijn en is.
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎10‎-‎1‎-‎2019 om 16:29 zei MwS:

Hallo allemaal,  

ik heb in 2017 kanker gehad en kreeg pammetjes tegen de misselijkheid. Na de kanker kreeg ik last van angsten. Om deze te onderdrukken werd er Sertaline voorgeschreven. Maar ik kon ook niet meer slapen en - met grote voorzichtigheid - schreef de ha lorazepam voor (nadat oxazepam en temazepam niet het juiste effext hadden. 

Ik ben via een alternatief circuit lorazepam blijven kopen en afgelopen maadag was ik er opeens klaar mee: elke dag 5mg om te slapen werkte niet meer goed én ik had het gevoel dat mn labiliteit eerder werd veroozaakt door de lorazepam dan dat het er nog tegen hielp. Ik ben maandag dus cold turkey gestopt. Wat me opvalt is dat alle afkickverschijnselen fysiek zijn: opgefokt gevoel, hoge hartslag, grote onrust en hoofdpijn. 

Op dit forum (en andere bronnen) zag ik ook de waarschuwingen tegen cold turkey afkicken. Vanmorgen ging het echt niet meer, kreeg zelfs koorts en heb ik 5 mg genomen.

Heb de beslissing genomen om m’n stommiteit aan de huisarts op te biechten. Hopelijk wil ze me helpen met afbouwen. Ik spreek haar morgen.

Aan de andere kant: als de bijwerkingen vam het stoppen na 3 dagen ‘alleen maar’ fysiek zijn? Is het dan juist niet handiger om tóch door te zetten? Of begin ik dan aan iets waarvan het einde moeilijk in te schatten is?

Veel succes allemaal. Hoop hier wat ervaringen te horen  

groetjes,

mwS

 

 

 

 

 

Dag @MwS, wat een heftig verhaal! Welkom! 

Om meteen met de deur in huis te vallen: NIET cold Turkey stoppen met benzo's. Lorazepam is een potente benzo, abrupt stoppen na een lange inname van 5 mg (een hoge dosering) per dag is echt vragen om moeilijkheden. Angsten, onrust en slapeloosheid komen dan als een boemerang terug en wellicht nog meer afkickverschijnselen die je niet wilt. Afkickverschijnselen kunnen zich zowel fysiek als psychisch openbaren, waarbij het onderscheid soms moeilijk te vinden is. 

Goed besluit van je om 5 mg te nemen, dat is echt geen stommiteit, maar zelfbescherming. Nog beter dat je het aan je huisarts hebt opgebiecht! 
Praat met je arts over een afbouwschema, waarin je niet meer dan 0,5 mg per 3 weken tapert in het begin. Kijk aan hoe dat gaat en stel het eventueel bij als het mee- of tegenvalt. 

Zelf ben ik helaas ervaringsdeskundige in het afbouwen van en stoppen met Lorazepam. Ik heb 2 maanden 4 mg per dag geslikt en heb dat in 13 maanden afgebouwd, waarin ik in het begin 0,5 mg per 3 weken afbouwde en vanaf 1 mg steeds minder, omdat de laatste loodjes het zwaarst zijn. 

Ik wil je van harte uitnodigen om mee te praten in onze dagelijkse Huiskamer. Deze vind je bij Ditjes, Datjes en Dagdraad. In de huiskamer praten lotgenoten met elkaar over afbouw, stoppen, verschijnselen maar ook over dagelijkse dingen. Tips en ervaringen worden uitgewisseld. Je zult daar meer mensen aantreffen die Lorazepam afbouwen of hebben afgebouwd. 
Succes en sterkte!

Groetjes, Ad

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Ad,

Dankjewel voor je bericht, doet me goed!

Vandaag heb ik de huisarts gesproken en zij vond cold turkey ook niet zo verstandig. Ik schakel nu over op de diazepam. 

Maar eerlijk gezegd, voel ik me vandaag redelijk goed. Sinds maandag maar 1x 5mg geslikt. Wel veel fysieke onrust, maar mentaal voel ik me sterk, herken ik mezelf weer. 

Met de huisarts een afbouwschema afgesproken, maar ook dat ik mijn eigen gevoel mag volgen (tot een bepaalde hoogte). Volgende week belt ze me hoe het gaat. 

Dankjewel voor het delen van je ervaring en de uitnodiging voor de huiskamer!

groetjes terug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MwS:

Beste Ad,

Dankjewel voor je bericht, doet me goed!

Vandaag heb ik de huisarts gesproken en zij vond cold turkey ook niet zo verstandig. Ik schakel nu over op de diazepam. 

Maar eerlijk gezegd, voel ik me vandaag redelijk goed. Sinds maandag maar 1x 5mg geslikt. Wel veel fysieke onrust, maar mentaal voel ik me sterk, herken ik mezelf weer. 

Met de huisarts een afbouwschema afgesproken, maar ook dat ik mijn eigen gevoel mag volgen (tot een bepaalde hoogte). Volgende week belt ze me hoe het gaat. 

Dankjewel voor het delen van je ervaring en de uitnodiging voor de huiskamer!

groetjes terug!

Dat komt op mij over als een wijs besluit. Iedereen reageert anders op afbouw, de keuze om je eigen gevoel te volgen is altijd juist. Je kunt dan bijsturen waar nodig. 
Goed ook dat je overstapt op Diazepam. wellicht wordt dat in het begin even wennen, omdat het een langere werkingsduur heeft dan Lorazepam. Doorgaans is het op Diazepam minder heftig afbouwen. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, gelukkig. Goed terechtgekomen op "Benzodebaas". Succes en sterkte MwS. Die fora met gelijkgestemden kunnen erg
veel hulp en steun bieden als je je hier regelmatig meldt. Ook hier geldt denk ik: 'je moet het wel zélf doen, maar je hoeft het
niet alléén te doen'. Ik denk zelfs béter niet alleen doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...