Spring naar bijdragen

Donderdag 10 jan 2019


bumperjim

Aanbevolen berichten

Ik wacht met smart op dinsdag. Kan ik m'n jas met nieuwe rits ophalen.
Duurt wat langer dan anders, maar toen ik afgelopen dinsdag m'n jas daar bracht (de zgn. 'ritsenturk') zag ik al dat z'n
ateliertje vol hing met jassen. Blijkbaar een veelvoorkomend probleem. Zei hij ook, dat vooral die deelbare ritsen die je zowel
van boven naar beneden als van beneden naar boven open kan maken, zwak zijn. Nu komt er een 'gewone' rits in.
Ik ben trouwens ook wel weer blij dat het niet meer zo benauwd is buiten. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

De vraag is waarom heb je dat bier in huis gehaald. Heb ik je al eerder gezegd, als je t niet in huis hebt kan je t ook niet opdrinken. Maak het jezelf nou makkelijker joh. Je vraagt je af waarom waarom waarom. Ja waarom. Niemand kan dat beantwoorden alleen jij zelf. Geef daar dan eens zo goed mogelijk antwoord op. “Ik weet het niet” is niet goed genoeg. Kom echt tot een soort antwoord want dan kan je er wat mee. Als je geen idee hebt waarom het zo gaat, ja dan herhaalt de geschiedenis zich weer. 

KEN jezelf. Je WEET als ik naar een verjaardag ga dan is daar bier en dan kom ik in de verleiding. Wat ga ik doen. Ga ik er niet heen? Ga ik er heen en drink ik niks? Of ga ik wel drinken en zet ik mijn plan om van de alcohol af te komen overboord? Het is jouw keuze. 

Je moet de moeilijkheden anticiperen en vooraf beslissen. Ik heb het idee dat je het ondergaat, dat het “gewoon gebeurt”, of niet?

Je zit op een feestje en je bent te verlegen om met iemand te praten. Hoe erg is dat? Je hebt een verslaving die jou langzaam kapot maakt. Dat is verschrikkelijk. Als je daar van af kan rsken en de prijs die je ervoor betaalt is dat je af en toe op een feestje zit en je vielt je stikverlegen, is dat een vreselijk hoge prijs of valt het wel mee? Lastige vragen weet ik :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Moosje:

Waarom bier in huis , voor mijn huisgenoten .

Ik schaam me kapot voor mijn  huisgenoten en durf er niet echt voor uit te komen dat ik teveel drink dus ook niet te zeggen jongens even geen drank in huis , want moeders kan er niet mee omgaan. 

OK nou heb je iets belangrijks gezegd. Nu zie ik je voor me in een hoekje zitten te modderen met je verslaving en je hebt niemand om erover te praten want het is geheim en tegelijkertijd lukt het je maar niet. Je voelt je ontzettend k en niemand mag het weten. 

Wat een **** situatie voor je joh. 

Weet je wat ik denk. Dat je huisgenoten al heeeel lang wetrn dat je alcoholist bent. Dat er achter je rug om over gepraat wordt. Misschien al jarenlang. Dat niemand het onderwerp tegen je durft aan te roeren. Misschien hebben zij wel beter begrepen waarom je drinkt dan jijzelf. 

Als je die blaar nou eens doorprikt. Roer het nou eens gewoon aan met ze. Zeg nou gewoon kan dat bier voorlopig buiten mijn bereik bewaard worden want ik wil en ik moet er echt van af!! Wedden dat ze precies weten waar je het over hebt zonder verdere uitleg. Verzin iets met een slot erop of een koelkast ergens in een ruimte die op slot kan of ik weet niet wat. 

En dan kunnen je huisgenoten je helpen. Dan sta je er niet meer alleen voor. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moosje, je hoeft het ook helemaal niet zo zwaar te maken naar jouw huisgenoten / de buitenwereld. 
Heel simpel aangeven dat het je opvalt dat er zoveel geschreven wordt over 'gezond leven' de laatste tijd 
En dat je daar ook wel eens wat mee wilt doen, bijvoorbeeld een poosje niet drinken. 
Maar heel simpel en monter vertellen dat"de geest gewillig is en het vlees zwak... dus please..... even geen drank in huis???? 
Gewoon even uitproberen dus. Ben gewoon benieuwd of ik me dan anders/beter/gezonder ga voelen"...  
Dat klinkt heel anders dan: "ik voel dat ik moet stoppen met drinken, maar ik kan het niet als er nog drank in huis is.".... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...