Spring naar bijdragen

Hallo!


Sophie11

Aanbevolen berichten

Hellowww! 

Ook ik kom mij even voorstellen. Ik ben Sophie, 45 jaar. 

Zware drinker, zeker 3 rode wijn elke avond en op vrije dagen nog een blik bier of 4-6 er bij. 

Afgelopen maart heb ik meegedaan met ‘ikpas’ en dat heb ik makkelijk volgehouden, helaas gewoon weer in het oude patroon teruggevallen. 

Nu doe ik weer mee, vanaf 1 januari niet meer gedronken. Alleen lijken de ontwenningsklachten nu iets zwaarder, veel hoofdpijn gehad, slecht inslapen en veel wakker geweest. Hoofdpijn is nu weg en het slapen gaat al beter! 

Het doen alsof ik geen probleem heb kan ik voor mijzelf niet meer goedpraten.. Alcoholist in spe.. 

Ik zit er aan te denken helemaal te stoppen met drinken maar dit beangstigd mij nog een beetje. Het idee om nooit meer te drinken wordt steeds groter, ik laat het rustig in mij groeien.. En sterker worden, ik heb vertrouwen in de toekomst! 

Verder zit ik veel te denken waarom ik dronk. Ik weet het niet. Gewoonte? Mijn ouders drinken ook.. 

Nou. Tot zo ver dan voor nu. Fijn dat jullie er zijn en dat ik mee mag lezen! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sophie,

Nooit meer, klinkt inderdaad eng hè? Doe het dag voor dag, week naar week. Dat is (vind ik) minder beangstigend. Daarnaast, trap niet in de val: "Eentje kan best wel weer." Zelf geef je het ook al aan, na de IkPas periode, zit je zó weer op het "oude" niveau óf erger.

Put kracht uit dit forum en uit je vertrouwen. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Welkom! Ik ben er pas een aantal dagen maar heb veel aan het forum. 

Zelf 8 dagen gestopt en de eerste week was heftig maar ik ben ook bang dat het ergste nog moet komen. 

Ik bekijk het per dag, de insteek is nooit meer en vooral dat eerste slokje niet en heb vorige week meteen besloten dag ik dit keer hulp in moet schakelen om op lange termijn vol te houden! 

Hoe gaat jet met je? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-1-2019 om 08:03 zei Benerklaarmee:

 

Ik bekijk het per dag, de insteek is nooit meer en vooral dat eerste slokje niet en heb vorige week meteen besloten dag ik dit keer hulp in moet schakelen om op lange termijn vol te houden! 

Hoe gaat jet met je? 

Zo ben ik het nu ook aan het bekijken, per dag! 

Lief dat je vraagt hoe het gaat. 

Het gaat erg goed! Wel regelmatig zin in een wijntje maar de zin verdwijnt ook weer snel. 

Wat ik erg fijn vind is fris wakker worden en de mist in m’n hoofd trekt ook op! 

En bij jou? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sophie11 fijn dat je ook doorzet! Ja ik heb vandaag een moeilijke dag! Niet de alcohol maar eerder met alle loskomende emoties!! 

Ik lig vandaag veel op bed, hoofdpijn etC. 

Geef er maar aan over. Heb ook geen zin om me te verzetten. Als ik de drank maar laat staan! 

Het is hier dus wel ff mistig hihi! En mist trekt idd weer op en hoop morgen het weer opklaart ;) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Benerklaarmee:

@Sophie11 fijn dat je ook doorzet! Ja ik heb vandaag een moeilijke dag! Niet de alcohol maar eerder met alle loskomende emoties!! 

Ik lig vandaag veel op bed, hoofdpijn etC. 

Geef er maar aan over. Heb ook geen zin om me te verzetten. Als ik de drank maar laat staan! 

Het is hier dus wel ff mistig hihi! En mist trekt idd weer op en hoop morgen het weer opklaart ;) 

 

Sterkte. Hoi vol he, het wordt echt beter! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag 14 dagen geen alcohol gedronken :D:D:D

ik ben best wel trots op mezelf! Slaap beter en langer, m’n huid wordt mooier én er is een kilootje af! Als dat geen motivatie is om door te gaan weet ik het ook niet meer! 

Het gaat erg soepeltjes al moet ik zeggen dat ik af en toe wel het idee heb dat ik iets mis. Maar dat verdwijnt ook weer snel. 

Ik heb voor het eerst hardop uitgesproken tegen mijn partner dat 1 maand niet drinken misschien te kort is. Om het patroon te doorbreken zeg maar. Maar in m’n hoofd wordt mij wel duidelijk dat ik beter nooit meer moet drinken. Waarom ik dit niet hardop zeg weet ik eigenlijk niet. Bang dat het dan echt wordt? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn om te horen @Sophie11 knap hoor! Ik heb het echt zwaar dagelijks! Vandaag snakte ik naar een rood wijntje terwijl ik altijd wit drink! 

Meer omdat dat in mijn hoofd wel zou mogen maar de oorzaak was het gesprek vanmorgen met de POH die over mezelf en emoties en psyche ging en daarna werk wat ook prikkels gaf.. thuis na het eten had ik echt ff zon moment van ong 2 uur in een cocon.... maar ben er uit en wil nu slapen! 

Het is ook dat magisch denken! Als ik het stil houd lukt het wel! Of doem denken ;) als ik het hardop zeg gaat het mis! Als het helpt om get per week te verlengen is dat toch ook prima! Als die eerste maar weg blijft hihi  

We zijn goed bezigggg!!!! Blocken en beter voelen! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spijker op de kop hub1! 

Ik weet het heel goed en m’n oogkleppen gaan ook af. Ze zitten halverwege nu ;)

Ik wil niet terug naar de drank. Minderen kan ik namelijk niet, stoppen wel. 2 zware katers in 3 dagen tijd... Pfff nee dat wil ik niet meer. En nu functioneerde ik nog. Wat doet dat over een paar jaar? 

Nee hoor het is me echt duidelijk. Alleen spreek ik het nog niet hardop uit ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-1-2019 om 22:32 zei Sophie11:

Ik heb voor het eerst hardop uitgesproken tegen mijn partner dat 1 maand niet drinken misschien te kort is. Om het patroon te doorbreken zeg maar. Maar in m’n hoofd wordt mij wel duidelijk dat ik beter nooit meer moet drinken. Waarom ik dit niet hardop zeg weet ik eigenlijk niet. Bang dat het dan echt wordt? 

Stap voor stap. Eerst zelf aan wennen. Ik herken het het wel. Ik ben nu zo ver dat ik nooit meer wil drinken en het aan iedereen vertel. Is ook een stok achter de deur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Bang om te stoppen met drinken!! Dat ik iets zou missen! Dat heb ik zeker gevoeld!! Maar mijn angst om mezelf te verliezen in alcohol was groter!! Ik hou van het leven en wil alles er uit halen, en alcohol laat dat niet toe. Die remt alle creativiteit en zuigt als het ware alle energie van je lichaam, zodat je alleen maar bezig bent met drinken. Vanaf ik stopte met drinken, ging een wereld voor mij open, ik ben helder en kan mezelf alweer in de ogen kijken, kan ik nu iedereen in de ogen kijken. 

Wat mis ik? katers, hoofdpijn, blackouts, maagpijn, misselijk gevoel, schaamte gevoel, schuld gevoel, valpartijen en ik kan zo doorgaan!!! Ja ik mis dit...als kiespijn!!!

Wat krijgt je voor terug als je stopt? Je leven terug, jezelf terug!! Je vrijheid, je tijd!

Wees dapper en ga het leven ontmoeten, het leven die je verdient (alcohol laat nooit dit toe)! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...