Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 9-1-2019


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Goede morgen benzostrijders,

Goede nacht gehad? 

Hier wel, en vandaag ook nog een vrije dag. Geen idee wat ik ga doen, ik zie het wel. Hopelijk kan ik de relaxmodus vinden.

Als ik naar buiten kijk zie ik de zon, daar moeten we maar van profiteren.
Ik las vanmorgen in de krant dat er over een dag of 10 een echte wintergolf aankomt. Hopelijk met stralend zonnig vriesweer. 

Fijne dag! 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Cyclad, fijn dat je een goede nacht achter de rug hebt! Lekker relaxen vandaag:)

Het slapen gaat bij mij ook redelijk voor mijn doen, slaap meestal door tot een uur of 4:00 - 4:30 en daarna doezel ik nog “even” door tot 8:30. Maar het is nog veel minder geweest. Ik ben sinds gisteren het sporten weer gaan oppakken, wil weer structuur krijgen en een beetje fitter worden. Maar wat is dat zwaar zeg, ik kan veel minder aan dan voorheen en de spierpijn is enorm. Maar ondanks dat denk ik wel dat het me goed doet.

Verder voel ik me nog steeds vlak in emoties, waarbij ik sochtends heel down ben en savonds gaat het iets beter. Alleen de vlakheid blijft continu. Is dat normaal? De onrust lijkt gelukkig wel iets af te zakken maar ik verlang zo naar mijn enthousiasme en drive :/ 

Sorry dat ik steeds zo naar bevesting vraag, maar deze periode heeft me zo onzeker gemaakt.  Vind jullie steun oprecht super fijn!! 

Maar ik blijf heel bang dat het zo blijft.. het is al zo lang zo en ik had gehoopt dat het na het stoppen met de benzo’s beter zou worden. Nu twijfel ik of het wel benzogerelateerd is. Ben zo ongeduldig.. Ik ga vanmiddag naar de psychiater, benieuwd wat hij te zeggen heeft. 

Liefs lora

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geniet van je vrije dag dag @Cyclad58 geniet van het zonnetje, ik heb net lunch wandelingetje gedaan. Fijn dat je goed hebt geslapen!

@Loraa: ik lees heel vaak bang en angst in je verhaal....juist die zorgen ook voor extra negatieve gevoelens. Ik weet ook hoe moeilijk het is om die uit te schakelen om te bouwen naar vertrouwen en positiviteit. Ik hoop dat het je lukt en ook dat de GGZ je hierin ondersteunt en niet een volgend etiketje geeft met bijbehorend medicijn :huh:. Sterkte Meis, wel fijn dat de onrust minder is. Hou je hieraan vast, die kleine zichtbare stapjes. X

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie je hebt helemaal gelijk, ik ben zo bezig met hoe ik me voel dat er niet eens ruimte is voor spontaniteit.. en ondanks ik niet meer last heb van paniekaanvallen, ben ik inderdaad wel bang voor mijn vlakke gevoel en de toekomst. Loslaten, het is zo moeilijk.. thanks voor je reactie lieve Sannie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hier ben ik ook weer even.

Paar dagen een dikke wave gehad. Bizar slecht slapen en futloos en moedeloos op de bank gehangen. Wat doet afbouwen toch veel met je :(

Afgelopen nacht beter geslapen en dan voel ik me ook meteen beter. 

Vanaf vandaag ga ik een paar weken bij mijn vriend logeren. De laatste loodjes van de renovatie zijn in zicht, maar brengen nog veel overlast met zich mee. Dus weg van de prikkels! 

Ondanks dat ik niet af zou bouwen deze maand, heb ik er afgelopen week toch weer een kwart tabletje zopiclon afgekregen. Ik begin langzaam een patroon te ontdekken. Afbouwen, week slecht slapen en waves en dan langzaamaan weer wat beter. 

Ik had gehoopt dat de diazepam de ontwenningsverschijnselen van de zopiclon zou onderdrukken. Dat deed het toen ik nog op een hogere dosis zat, maar het zijn inderdaad de laatste loodjes die het zwaarst zijn. Plus dat ik ondertussen ook aan de diazepam gewend ben... (Tolerantie) Ik heb nog een lange weg te gaan... Maar ook een schildpad komt vooruit ;)

knuffel voor allemaal!

 

bewerkt door Kaida74
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Loraa

Bij mij gaat het wel iets beter maar heb nog wel symptomen die je hier boven beschrijft. Mijn gevoelens zijn ook nog wel wat afgevlakt maar savonds merk ik ook vaak duidelijke verlichting.

Het is bij mij allemaal benzo gerelateerd wat ik nog voel.Schrik niet als je psychiater zegt dat je niks meer kan voelen dat heb ik ook mee gemaakt en andere hier ook. 

Succes!

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Loraa:

@Sannie je hebt helemaal gelijk, ik ben zo bezig met hoe ik me voel dat er niet eens ruimte is voor spontaniteit.. en ondanks ik niet meer last heb van paniekaanvallen, ben ik inderdaad wel bang voor mijn vlakke gevoel en de toekomst. Loslaten, het is zo moeilijk.. thanks voor je reactie lieve Sannie

Graag gedaan meissie....voor mij ook dagelijkse strijd hoor :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kaida74:

Hoi hier ben ik ook weer even.

Paar dagen een dikke wave gehad. Bizar slecht slapen en futloos en moedeloos op de bank gehangen. Wat doet afbouwen toch veel met je :(

Afgelopen nacht beter geslapen en dan voel ik me ook meteen beter. 

Vanaf vandaag ga ik een paar weken bij mijn vriend logeren. De laatste loodjes van de renovatie zijn in zicht, maar brengen nog veel overlast met zich mee. Dus weg van de prikkels! 

Ondanks dat ik niet af zou bouwen deze maand, heb ik er afgelopen week toch weer een kwart tabletje zopiclon afgekregen. Ik begin langzaam een patroon te ontdekken. Afbouwen, week slecht slapen en waves en dan langzaamaan weer wat beter. 

Ik had gehoopt dat de diazepam de ontwenningsverschijnselen van de zopiclon zou onderdrukken. Dat deed het toen ik nog op een hogere dosis zat, maar het zijn inderdaad de laatste loodjes die het zwaarst zijn. Plus dat ik ondertussen ook aan de diazepam gewend ben... (Tolerantie) Ik heb nog een lange weg te gaan... Maar ook een schildpad komt vooruit ;)

knuffel voor allemaal!

 

En zo is dat moppie! Gaat er niet om hoe snel, maar DAT je ee uiteindelijk komt! Trots op jou, goed besluit even wachten tot renovatie klaar is en uitzitten bij je lief! En hoe knap toch afgebouwd weer een stukje! :present: voor jezelf verdien je wel xx

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Loraa:

Goedemorgen Cyclad, fijn dat je een goede nacht achter de rug hebt! Lekker relaxen vandaag:)

Het slapen gaat bij mij ook redelijk voor mijn doen, slaap meestal door tot een uur of 4:00 - 4:30 en daarna doezel ik nog “even” door tot 8:30. Maar het is nog veel minder geweest. Ik ben sinds gisteren het sporten weer gaan oppakken, wil weer structuur krijgen en een beetje fitter worden. Maar wat is dat zwaar zeg, ik kan veel minder aan dan voorheen en de spierpijn is enorm. Maar ondanks dat denk ik wel dat het me goed doet.

Verder voel ik me nog steeds vlak in emoties, waarbij ik sochtends heel down ben en savonds gaat het iets beter. Alleen de vlakheid blijft continu. Is dat normaal? De onrust lijkt gelukkig wel iets af te zakken maar ik verlang zo naar mijn enthousiasme en drive :/ 

Sorry dat ik steeds zo naar bevesting vraag, maar deze periode heeft me zo onzeker gemaakt.  Vind jullie steun oprecht super fijn!! 

Maar ik blijf heel bang dat het zo blijft.. het is al zo lang zo en ik had gehoopt dat het na het stoppen met de benzo’s beter zou worden. Nu twijfel ik of het wel benzogerelateerd is. Ben zo ongeduldig.. Ik ga vanmiddag naar de psychiater, benieuwd wat hij te zeggen heeft. 

Liefs lora

Ha @Loraa, je bent nog niet zo hele lang gestopt, ik ga er vanuit dat je klachten benzogerelateerd zijn. De vlakheid in emoties herken ik heel erg, vaak gaat het inderdaad in de avond beter dan in de ochtend. Ongeduld is een eigenschap die ik ook herken. 
Laat je even weten wat de psychiater je gezegd heeft? Hopelijk zwaait hij/zij niet meteen met nieuwe pillen. Houd vol en probeer het geduld te betrachten, het wordt echt beter! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kaida74:

Hoi hier ben ik ook weer even.

Paar dagen een dikke wave gehad. Bizar slecht slapen en futloos en moedeloos op de bank gehangen. Wat doet afbouwen toch veel met je :(

Afgelopen nacht beter geslapen en dan voel ik me ook meteen beter. 

Vanaf vandaag ga ik een paar weken bij mijn vriend logeren. De laatste loodjes van de renovatie zijn in zicht, maar brengen nog veel overlast met zich mee. Dus weg van de prikkels! 

Ondanks dat ik niet af zou bouwen deze maand, heb ik er afgelopen week toch weer een kwart tabletje zopiclon afgekregen. Ik begin langzaam een patroon te ontdekken. Afbouwen, week slecht slapen en waves en dan langzaamaan weer wat beter. 

Ik had gehoopt dat de diazepam de ontwenningsverschijnselen van de zopiclon zou onderdrukken. Dat deed het toen ik nog op een hogere dosis zat, maar het zijn inderdaad de laatste loodjes die het zwaarst zijn. Plus dat ik ondertussen ook aan de diazepam gewend ben... (Tolerantie) Ik heb nog een lange weg te gaan... Maar ook een schildpad komt vooruit ;)

knuffel voor allemaal!

 

Ha lieve @Kaida74

Wat fijn dat je bij je vriend kunt logeren, die renovatie is ook beslist niet goed voor je gemoedsrust. 
Dat patroon van de waves is ook herkenbaar, vaak duurt zo'n wave na een afbouwstap 5 tot 7 dagen en daarna gaat het dan doorgaans wat beter. 
Je zegt het goed: ook een schildpad komt vooruit en een schildpad behaalt ook altijd zijn doel! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks voor jullie reacties!! <3

Zojuist bij de psychiater geweest, voorheen bagetaliseerde hij het gebruik van de pammetjes en de ontwenning een beetje, maar nu ik eenmaal van de lorazepam af ben vindt hij dat heel knap en geeft hij aan dat het heel moeilijk is er van af te komen... Hij geeft ook aan dat ondanks ik er 1,5 week vanaf ben nog wel klachten kan hebben en/of krijgen (rebound effecten), dus hij weet er wel wat van. Hij heeft ze mij tegelijkertijd ook voorgeschreven destijds, maar goed. Ik ben blij met zijn begrip. 

Ik slik ook nog escitalopram in de laagste dosis, maar de psych vond het niet nodig om dit te verhogen.. dat kon mij nog meer afvlakken. Hij adviseerde het ook nog niet te verlagen, omdat ik het nog zo kort slik. Psych geeft aan dat alles bij mij nog moet herstellen, zowel de afbouw van medicijnen als mijn burn-out. Dus dat ik geduld moest hebben, het ging volgens hem zeker de goede kant op. 

Geen andere medicijnen gekregen dus, maar gelukkig wel een hoop begrip. Eind januari begin ik met de mindfullness training, ik ben benieuwd wat dat mij oplevert :) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Top @Loraa! Ik heb ook een mindfulness programma klaarstaan, wil eerst even het angstoverwinnen programma volledig afgemaakt hebben, nog 2,5 week. Dan begin ik weer opnieuw en ga ook de mindfulness er naast doen.

Fijn dat je met een goed gevoel bij de psychiater vandaan ben gekomen, dat begrip doet veel. En idd potverdorie superknap dat je er vanaf bent!   

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Deligaf1:

@Loraa

Bij mij gaat het wel iets beter maar heb nog wel symptomen die je hier boven beschrijft. Mijn gevoelens zijn ook nog wel wat afgevlakt maar savonds merk ik ook vaak duidelijke verlichting.

Het is bij mij allemaal benzo gerelateerd wat ik nog voel.Schrik niet als je psychiater zegt dat je niks meer kan voelen dat heb ik ook mee gemaakt en andere hier ook. 

Succes!

Super fijn dat het met jou wat beter gaat, hopelijk blijft deze lijn stijgen!! 

Wat bedoel je eigenlijk met dat je psychiater zegt dat je niks kunt voelen? 

Een hele fijne en diepe nachtrust toegewenst lieverds

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Loraa:

Super fijn dat het met jou wat beter gaat, hopelijk blijft deze lijn stijgen!! 

Wat bedoel je eigenlijk met dat je psychiater zegt dat je niks kunt voelen? 

Een hele fijne en diepe nachtrust toegewenst lieverds

Mijn psychiater zegt dat omdat je op z’n lage dosis bent gestopt dat je daar geen ontwenning meer van kan voelen tegen mij.

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Deligaf1:

Mijn psychiater zegt dat omdat je op z’n lage dosis bent gestopt dat je daar geen ontwenning meer van kan voelen tegen mij.

Die heeft zelf zeker nog nooit zwaar aan de benzooi gezeten!! (En er vanaf gekickt) Tjonge jonge vraag me af hoe die mensen aan hun diploma komen.... Gratis bij een pakje boter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-1-2019 om 11:57 zei Loraa:

Verder voel ik me nog steeds vlak in emoties, waarbij ik sochtends heel down ben en savonds gaat het iets beter. Alleen de vlakheid blijft continu. Is dat normaal? De onrust lijkt gelukkig wel iets af te zakken maar ik verlang zo naar mijn enthousiasme en drive :/ 

ik ben 1 jaar  en 1 maand uit vandaag. Nog steeds veel te vlak en weinig drive en enthousiasme. Het herstel duurt echt erg lang. Acceptatie en tijd .... heel veel tijd geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Eleo31:

ie herkent , prikkelingen, tintelingen op het lichaam Soms ook mijn bek en hoofd, en soort zenuwpijntjes ???

de hele afbouw gehad en nog steeds af en toe. Ik vind het vrij onschuldig in verhouding tot de rest.
Als ik die tintelingen en prikkels heb, heb ik soms ook kleine plekjes met kippevel  die ik kan zien mijn armen of benen. Dat trekt dan met een minuutje weer weg. Meestal begint het van mijn hoofd/kruin via mijn nek rug naar beneden, soms naar arm , soms naar een been, vaak bij mij aan de rechter kant. VAker rechts dan links in ieder geval. Meestal niet aan beiden kanten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

de hele afbouw gehad en nog steeds af en toe. Ik vind het vrij onschuldig in verhouding tot de rest.
Als ik die tintelingen en prikkels heb, heb ik soms ook kleine plekjes met kippevel  die ik kan zien mijn armen of benen. Dat trekt dan met een minuutje weer weg. Meestal begint het van mijn hoofd/kruin via mijn nek rug naar beneden, soms naar arm , soms naar een been, vaak bij mij aan de rechter kant. VAker rechts dan links in ieder geval. Meestal niet aan beiden kanten

Bij mij lijkt het nu een soort jeuk maar pijnlijke prikkels over mijn hele huid , soort zenuwpijntjes zo naar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...