Spring naar bijdragen

Woensdag 9 januari


MarQ

Aanbevolen berichten

Hier een soort "tussendemiddag-pauze" in de deur, vol in de zon. Dat klinkt vast heel gewoon, maar oei, wat is ie al warm, die zon, en wat heb ik dat gemist. 

Heeeeeeel even alleen in de meest letterlijke zin zonnebaden. Puzzelboekje weg, ogen dicht, gezicht omhoog...

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grijns. 

Tussendoor ben ik binnen geweest. Kachel aan. Koud. Verloren. Wachtend.

Binnen met kunstmatige warmte is kouder dan buiten in de zon. Ik word de warmte van de kachel "ingezogen" totdat er niets anders is dan "warm blijven"

Binnen staat voor "overleven", buiten voor "leven".Dat gaat niet altijd vanzelf. 

Daarom is "de deur" zo belangrijk voor me. Symbolisch belangrijk. Over binnen.schrijf ik niet graag. Helpt mij niet. Over buiten wel. 

Maar beiden zijn er uiteraard. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, je snapt het dan denk ik niet, @Bor. Als ik dronk zorgde ik minder goed voor de hond. Vergat hem wel eens uit te laten of eten te geven, had geen geduld met 'm
of struikelde over hem, niet zozeer omdat hij mij voor de voeten liep maar omdat ik niet goed over- of om hem heen liep en wel eens op een pootje of staart trapte..
Maar jouw hond is de hele dag buiten, meen ik wel eens begrepen te hebben, die heeft alle ruimte om je te ontwijken. M'n tegen mezelf kerende en egocentrische
somber- en kwaadheid voelde hij wel degelijk.. zat me vaak met grote vragende angstogen aan te kijken omdat ik onberekenbaar was.. Nu heb ik het over onze
vorige hond, die me maar een jaartje in totaal ongeveer nuchter heeft meegemaakt. Deze twee die we nu hebben hebben me niet dronken meegemaakt. Ja, de oudste in
z'n jonge jaren wel nog, maar toen was die vorige waar ik het net over had er ook nog.. die zochten toen letterlijk steun bij elkaar.

Het schaamrood vliegt me nu nóg naar de kaken als ik dit zo opschrijf. En dan zie ik nu met een goed gemoed twee goedgemoedelijke tevreden honden
achter me liggen slapen... pfff...

Bedankt voor deze 'terug in die vreselijke tijd flash'. Zo af en toe wel even goed voor me. Weet ik weer waarom het nu zoveel beter is dan toen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb m'n honden trouwens nooit geslagen of geschopt, zelfs niet in m'n meest woeste dronkenschappen. (Ook m'n vrouw niet..) Maar ik zou er niet
van opgekeken hebben als ik dat wél had gedaan. Ik was tot alles in staat maar werd geremd door m'n ergens toch aanwezige verantwoordelijkheidsgevoel
dat slaan van mens en dier not-done is.

Dát hebben m'n ouders er wel bij me ingeramd... :P Ik maakte wel dingen kapot. Ook al zo zinloos, maar ik moest m'n onmacht érgens kwijt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Asterix:

Hij is wel lief, zo nu en dan. ;)

We hebben toch maar doorgepakt en zojuist een bench gekocht, daar zal ik hem vannacht in persen.
Zijn kussen ligt er in en middels een paar koekjes stapte hij zo naar binnen.

En ik drink niet, dusss....

Als deze bench overdag gewoon z'n plaats is, met deurtje open, dan zal de overgang naar 's avonds deurtje dicht niet zo groot zijn. Maar ook
overdag onder toezicht zo af en toe deurtje dicht en na een minuutje of tien weer open zal ook helpen om die bench niet als strafhok te laten zien..

Onze oudste is als pup ook zo aan de bench gewend geraakt. Later kwam er gewoon een mand en de jongste heeft maar twee weken van de bench
'gebruik gemaakt', toen was ie al zindelijk. In ons campetje hebben we achterin onder ons bed ook een bench staan en daar wil die ouwe per se in
slapen, altijd met deurtje open. De jongste slaapt op een kussen voorin, voor de bijrijdersstoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bor:

Dat vind ik altijd wat vreemd als het over de hond gaat ofzo.. Ik drink niet. 

Mijn hond kan het niks schelen wat of ik drink. Wanneer ik wel eet of niet ook niet. 

Of ik snap jullie clue van dat verhaal niet waarschijnlijk. 

Hihi, Koh maakt er een hele preek van, ik wilde slechts het hondendraadje weer on topic sleuren. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk heeft ook een hond te lijden van je drank gebruik. Ik nam de hond een keer mee naar de supermarkt om bier te halen. Ben ik hem vergeten tijd later stond de buurvrouw voor de deur is Djana wel thuis want ik heb jet idee dat ze bij de supermarkt zit. Bijna 2 uur heeft ze daar gezeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie zich daadwerkelijk durft te doen voorstaan op "maar tijdens mijn alcoholgebruik heb ik nooit ....." ...en vul dan maar in, dronken achter t stuur, mijn kinderen verwaarloosd, de dieren vergeten..... heeft volgens mij nog niet helemaal door wat verslaving is en doet... 

Het maakt niet uit wat ik daar invul, maar wat ik niet heb gedaan aan verachtelijks is eerder een kwestie van tijd dan van eigen geweldigheid: had ik doorgezopen, dan was ik daar ook beland. Uiteindelijk. 

Wat ik niet heb gedaan aan verachtelijks benoemen helpt me geen sikkepit, tenzij ik nog pluimen zoek of nodig heb, nog steeds afzwakking zoek van waar en op welk pad ik zat. 

Maar.... het klusje is gedaan! Yes!

bewerkt door Gast
Vies woord vervangen ter voorkoming van strafpunten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Asterix, het eten in de bench geven en af en toe erin zetten om te rusten als je er overdag bij bent. Zo blijft de bench prettig. En kun je de pup er s nachts ook in laten slapen. Blijft je tapijt ook heel :D En een pup heeft nog niet de blaas of darmkracht om het heel lang op te houden. Probeer s avonds laat nog even kort uit te laten voordat je gaat slapen.

morgen de eerste maand zonder alcohol er weer opzitten. Gaat eigenlijk best wel makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga eens afschakelen....wat eerder op de avond. Zit te vaak en te lang en te veel achter een scherm(pje) met toetsen. Hmmm sluipt erin..tja, waar ken ik dat van? Drink niet, eet gezond en sport..goed bezig...nou nog wat gezonder omgaan me het digitale gebeuren....ach ja...zo blijf ik bezig. 

Wens jullie allen een fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Gister onze kat naar de dierenarts gebracht. Wat had die schat een pijn. Nooit een knuffelaar geweest. Maar hij gaf echt aan, dit gaat niet meer. Zo zielig hoe hij op mijn schoot ging liggen en kopjes geven. Hij at al 3 dagen niet meer. Tong uit zijn mond. Was wanhopig en ik ging kattenvoer verdunt met water met een spuit geven. Moest wat. Nu bleek dat hij een ontsteking had onder zijn kiezen en tanden. 3 kiezen en 2 tanden weg gehaald. En nu eet hij weer gelukkig. Wat een kracht en veerbaarheid zo een beestje. Waarom ik het deel? Voor mij best alcohol  gerelateerd. Bezopen had ik dit niet sneller opgemerkt of uitgesteld...en dat dat was niet goed uitgepakt denk ik.

Heb Jim en Bor beiden hoog zitten en ik snap de discussie, ook goed voor mij om te lezen. Meer moet en wil ik er ook niet in participeren. 

Ben zo benieuwd hoe het met Jan gaat, alle goeds!!

Fijne avond nog.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...