Spring naar bijdragen

Maandag 7 januari


MarQ

Aanbevolen berichten

Goedemiddag iedereen,

Ik weet nog niet precies hoe het werkt hier (wel voorgesteld in wie is wie). Ik heb een slechte dag en dus al gedronken. Wat zouden jullie doen... de wijnkelder thuis is al op slot (woon door beëindigen relatie tijdelijk even bij mijn ouders), maar overal in huis is nog wel drank. Eigenlijk moet ik het gesprek aangaan en vragen of het weg mag toch? Alleen ik schaam me zo dat ik weer gedronken heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 5 zonder te drinken. Dat is al heel erg lang niet meer gebeurd. 2 dagen is wel het maximum geweest de afgelopen jaren. Tot nu toe was het te doen, maar ik merk vandaag dat de trek er wel is. Ik word vandaag wel weer erg met mezelf geconfronteerd. Ik kan me moeilijk focussen en krijg het (alleen) niet voor elkaar om wat aan mijn 'eenvoudige' administratie te doen. Gelukkig heb ik daarvoor hulp, maar toch voelt het weer als falen. Met negatieve gedachten over mezelf als gevolg. Dus weer mooi in de neerwaartse spiraal geraakt. Plus de schemering die al in gaat zetten..... Niet fijn. 

Gelukkig hoef ik niet meer naar de winkel waar de verleiding me wel heel hard staat toe te lachen. En gelukkig heb ik het besluit genomen om niet om verkeerde redenen alcohol te gebruiken en me aan te melden op dit forum. Het lijkt er nu op dat ik echt de knop heb omgezet. 'Je moet het zelf echt willen anders lukt het niet'.... Deze uitspraak voel ik nu ook echt. 

Maar laat ik niet vooruitlopen op de feiten.... Vandaag ga ik in ieder geval niet drinken. Eerst maar een potje thee zetten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei bumperjim:

Ik zou al het spul achter slot in de wijnkelder zetten. Das toch redelijk? Hun vragen om alles weg te gooien zou onredelijk zijn. Maar uiteindelijk moet de wilskracht uit je eigen... tenen komen ;) 

Ja dat is onredelijk inderdaad. Het gekke is, ze zijn zelf absoluut geen grote drinkers. Maximaal 3 glazen per week denk ik. Ik ga het straks als ze thuis zijn vragen, alles achter slot en grendel. 

Ik moet het uit mezelf halen dat klopt. De onrust is alleen zo groot. Normaal sportte ik dat  bijna dagelijks weg en dat kon weer na mijn blessure tot mijn paard twee dagen geleden schrok en op mijn kleine teen belandde. Dus dat is ook even geen uitlaatklep. Bovendien schaam ik me om naar de sportschool te gaan. Ze kennen me als superfit en nu 20 kilo verder ben ik dat niet meer. Is dat herkenbaar voor iemand? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in elk geval voor sportschoolhouders wel.
Dus schaamte overwinnen is nu dubbele winst voor jou.
Het is wéér een stap die bevestigt dat je niet wilt drinken
en bovendien een een belangrijke stap naar een gezonder lichaam & geest.
Sport is ook therapie, niet vervangend voor therapeuten soms, maar wel
als je het als groot onderhoud ziet en gebruikt.
En dan hebben we het nog niet gehad over de positieve stofjes die je aan gaat maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sober, wat een spannende tijd. Wel fijn dat je hondje weer thuis is. Kan ook steun geven. Zelf haal ik veel steun uit mijn dieren. 

Wat jullie zeggen over een projectje voor mijn sportschoolhouder, dat klopt. Het is ook niet heel ernstig, 20 kilo ben ik in 3 maanden kwijt. Het gaat me ook niet meer om het gewicht maar een gezonde balans. Helaas en verleden met anorexia en boulimia. Ik haal erg eigenwaarde uit als ik gezond en fit ben. En ja maat 36/38 zou ook weer fijn zijn vanwege alle mooie maar nutteloze kleding die nu in mijn kast ligt. Klinkt oppervlakkig maar maakt mij een stuk zelfverzekerder waardoor ik me sociaal niet isoleer en minder de behoefte heb om te drinken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Marie1986:

Klinkt oppervlakkig maar maakt mij een stuk zelfverzekerder waardoor ik me sociaal niet isoleer en minder de behoefte heb om te drinken. 

Klinkt wellicht oppervlakkig. Is het wellicht zelfs. Maar voor nu is dat wat voor jou "bestaan" ondoenbaar doet lijken. 

Ondertussen lees ik naast deze ook nog andere voorwaarden die je het leven stelt. 

Een idee om dat eerst even domweg als "gegeven" te laten liggen (dus niet ontkennen, ook niet negeren, maar zeker nog niet oplossen) en even alleen te focussen op zonder alcohol de komende weken door te komen? Lijkt me eerlijk gezegd al lastig genoeg. 

Los daarvan is de afleiding van grote nieuwe plannen in mijn beleving vaak eerder meer van hetzelfde (verslaving, ik moet iets DOEN!!), dan dat het fundamenteel helpt. 

Succes in ieder geval. Nu eerst maar met gesprek met je ouders. Jezelf serieus nemen, heet dat geloof ik. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jopie bedankt voor je reactie. Mijn huidige gewicht geeft mij het gevoel niet te mogen bestaan. Ernstig maar wel waar. 

Net eerlijk tegen mijn ouders gezegd dat ik gedronken heb vandaag. Ze liepen weg van tafel en werd gewoon genegeerd. Voor hun is het heel simpel als je niet meer wil drinken doe je dat gewoon niet, einde gesprek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Marie1986:

 Voor hun is het heel simpel als je niet meer wil drinken doe je dat gewoon niet, einde gesprek. 

Wat fijn voor ze. Lijkt me heerlijk, zo eenvoudig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou sorry hoor, maar wie dit (nashville) ongelooflijk vindt (brede maatschappelijke verontwaardiging) heeft ook decennia lang zijn ogen in zijn zak gehad. Of willen houden. 

:mellow:

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah sorry, jan... is ook een beetje jopie...

Deze mening en deze stellingen zijn al jaren (en nog steeds) zwaar geldig in sommige geledingen binnen de kerk. Nu het door een paar opgeschreven wordt stuitert heel "rechtvaardig nederland" want "we zijn zo vrijdenkend, blablabla".

Toch verzopen én verzuipen er, al jaren, al decennia, jongeren in diezelfde gemeenschappen en in feite was dat ook al jaren en al decennia bekend. 

Ik heb wat moeite met die verbazing en verbijstering en acht die, of eigenlijk meer het zwijgen daarvóór, nét zo schadelijk als het feit zelf. Er zit iets schijnheiligs in die collectieve verontwaardiging. 

Vind ik. Beetje mijn ding, denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cleo66:

 

@Kohtje, ja daar zou ik snachts ook wel eens willen doen , tegen een boom plassen , ik kan het overdag ook niet eens.  Echt weer zo'n tekortkoming voor ons . We zijn best wel hard gestraft voor die appel 

Aan tekortkomingen kun je werken. Heb je het wel eens geprobeerd? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cleo66:

 Geprobeerd  in een plastic bekertje te plassen wat ik in mijn broek getrommeld had , ik moest heel erg , maar kon het niet staand :lol:

Volgens mij ben jij toen aan een kleine ramp ontsnapt. Denk je dat 1 bekertje echt groot genoeg was geweest? En dan? Afknijpen? Dat gaat al helemáál niet....:)

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...