Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
RonDeV

Het heeft lang genoeg geduurd

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Morgon:

100 da's zeker niet niks, goed gedaan en fijn om te horen dat dit forum daar ook een beetje aan bijgedragen heeft ;) Hoe bevielen die 100 alcoholloze dagen? :)

Het bevalt eigenlijk heel goed :) Het is een bijzondere ervaring om alle dingen in het leven "voor het eerst" te ervaren weer (namelijk zonder drank).

En, toch wel tot mijn verbazing, zijn deze dingen even leuk of zelfs leuker zonder alcohol. 

6 minuten geleden zei Cleo66:

Gefeliciteerd Ron,  dat je ook op het jaarpact of doe je dag voor dag?

Ik weet niet precies wat je bedoelt ben ik bang...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hebben een jaarpact waar je beloofd een jaar niet te Drinken , maar ook een dagpact waar je beloofd vandaag niet te drinken.  

Maar het kan ook zijn dat je in principe deze ondersteuning niet nodig hebt hoor 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Cleo66:

We hebben een jaarpact waar je beloofd een jaar niet te Drinken , maar ook een dagpact waar je beloofd vandaag niet te drinken.  

Maar het kan ook zijn dat je in principe deze ondersteuning niet nodig hebt hoor 

Helder, dank voor de toelichting. Heb daar nooit rondgekeken of gepost. Heb overigens wel veel steun gehad aan t forum, met name de eerste 2 maanden. Toen wist nog lang niet iedereen het en was dit een goede eerste stap in mijn herstel.

Ondertussen weet eigenlijk iedereen in mijn omgeving van mijn verslaving & heb ik 2x per week een afspraak met de behandelaar van de verslavingszorg. Daarmee is de behoefte om actief aan dit forum deel te nemen wat verdwenen.

Lees overigens nog wel meerdere keren per week het forum :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedenavond, hier weer een keer een berichtje van mij :)

Hopelijk gaat het goed met jullie. Voor mij is vandaag een speciale dag omdat ik precies 1 jaar geleden besloot dat ik wilde stoppen met alcohol (en morgen is het 1 jaar geleden dat ik mij hier heb gemeld :))

Ondertussen is het nu dag 239 zonder alcohol en heb ik nog maar zelden zucht welke ik gelukkig vrij gemakkelijk kan laten passeren :) Uiteraard is het leven ook nu niet alleen rozengeur en maneschijn, maar het is een stuk beter dan dat het 1 jaar geleden was!

Wens jullie allemaal een goed & alcoholloos 2020 toe!

Groeten,

Ron

bewerkt door RonDeV

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ben er (helaas) weer....lang verhaal kort: kort na de lockdown in maart is het mis gegaan en ik ben een paar maanden flink terug gevallen. Heb me in augustus weer gemeld bij verslavingszorg en ben weer begonnen met niet drinken ;)

Destijds hielp het forum me op moeilijke dagen door verhalen van anderen door te lezen of mijn eigen verhaal neer te zetten dus dit wil ik ook weer oppakken.

Hoop dat het met iedereen goed gaat!

Groeten,

Ron

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Ron , welkom weer,  dapper dat je je hier weer meld en fijn om te horen dat onze bijdragen helpend voor je waren . Jammer van de terugval,  maar je bent er weer , dat is het belangrijkste.  

Veel succes met deze nieuwe poging,  so far,  so good 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Succes en welkom  terug  ' idd  het forum  kan je heel goed  steunen  door ervaringen te lezen . 

Maar dat weet je al .. komt  goed  met het niet drinken  al op de goede weg iig .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas inderdaad. Maar binnen een half jaar weer terug de knop goed zetten en hulp gezocht.

Je weet nog hoe het moet van de vorige keer. Het proces is van vallen en opstaan.  Ik zou meer dan een jaar niet drinken geen poging noemen. Dat klinkt naar iets dat mislukt is. Dat was toch juist heel succesvol? Volgens mij gaat het gewoon om vandaag. Vandaag drink ik niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank jullie wel!

Klopt ook, weet hoe het moet en heb een periode gekend waarin het vrijwel automatisch ging en geen moeite meer kostte.

Alles dat ik in de plaats van drinken in mijn leven had geïntroduceerd viel weg weg bij de lockdown en ik maakte vervolgens de verkeerde keuze weer terug te vallen in oude patronen. Dit is wel een leerpunt waar ik nu ook wat mee doe, altijd een plan B / plan C hebben waar drank geen onderdeel van is :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...