Spring naar bijdragen

Het heeft lang genoeg geduurd


RonDeV

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Hoi Woodie,

Geen zorgen :) was wat druk de afgelopen weken en wat minder behoefte om te posten (las nog wel mee).

Heb helaas een terugval gehad van 5 dagen na 18 dagen zonder alcohol. Vandaag als het goed is weer de 6e dag zonder alcohol.

Het gaat me 95% van de tijd super makkelijk af maar de moeilijke momenten kom ik helaas niet altijd goed door. En als ik dan eenmaal gedronken heb dan vervaagt de goede mindset en kost het me moeite weer te stoppen. Eenmaal 1 dag gestopt dan is de dag erna wel weer goed te doen.

Heb begin februari mijn intake gesprek gehad. Vanaf deze vrijdag start mijn behandeling. Het intake gesprek was goed, ze schrokken wel een beetje van het feit dat ik cold turkey was gestopt i.v.m. de grote hoeveelheid die ik dronk.

Had ook verkeerd kunnen aflopen maar blijkbaar heb ik een sterk lichaam en een andere plus was dat ik altijd wel goed ben blijven eten. Hierdoor is de cold turkey goed te verwerken geweest.

Hoe is het nu met jou?

Groeten,

Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Ron,

Fijn om weer even wat van je te horen! Jammer dat je een terugval hebt gehad maar dit benadrukt dan wel weer de noodzaak van een behandeling. En ik hoop dat je hiermee het patroon kan doorbreken. En dat je de oorzaak kunt achterhalen van het onderliggende probleem. En wie weet speelt de lichamelijke afhankelijkheid ook nog echt wel een rol. Veel succes vrijdag!

Met mij gaat het goed. Ik heb vorige week wel even de verleiding moeten weerstaan, maar dat is me gelukt! Het nieuws dat mijn chirurg een fout heeft gemaakt kwam hard aan. En daar sprong dat duiveltje ineens op mijn schouder....who cares?! Nou, ik dus! Inmiddels sta ik alweer 50 dagen droog. En ik groei hierdoor echt als persoon. Nooit meer drinken is nog wel steeds een dingetje! Maar ook dat komt goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hoi allemaal,

Even een korte update van mijn kant.

Ondertussen ben ik sinds 7 maart bij mijn huidige behandelaar bezig met mijn herstel en sinds begin april ook actief in groepstherapie (zowel individueel als groep is 1x per week). Dit kan gelukkig allemaal buiten werktijd :)

Heb (mede dankzij mijn behandelaar) al erg veel geleerd over mezelf en over verslaving. Het gaat nog niet vlekkeloos maar de periodes zonder drank worden steeds langer en ook voel / merk ik gewoon dat het me beter en beter afgaat.

Het accepteren dat ik een probleem heb + daar hulp bij zoeken zijn echt mijn 2 beste beslissingen van de afgelopen jaren geweest :)

Groeten,

Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-5-2019 om 09:15 zei RonDeV:

Hoi allemaal,

Even een korte update van mijn kant.

Ondertussen ben ik sinds 7 maart bij mijn huidige behandelaar bezig met mijn herstel en sinds begin april ook actief in groepstherapie (zowel individueel als groep is 1x per week). Dit kan gelukkig allemaal buiten werktijd :)

Heb (mede dankzij mijn behandelaar) al erg veel geleerd over mezelf en over verslaving. Het gaat nog niet vlekkeloos maar de periodes zonder drank worden steeds langer en ook voel / merk ik gewoon dat het me beter en beter afgaat.

Het accepteren dat ik een probleem heb + daar hulp bij zoeken zijn echt mijn 2 beste beslissingen van de afgelopen jaren geweest :)

Groeten,

Ron

Ha die Ron, 

Wat goed om weer wat van je te horen! En het begint inderdaad met acceptatie, dat is het allerbelangrijkste. De rest komt vanzelf. Hou ons op de hoogte en succes! 

bewerkt door Woodie
Spelfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
9 minuten geleden zei Morgon:

100 da's zeker niet niks, goed gedaan en fijn om te horen dat dit forum daar ook een beetje aan bijgedragen heeft ;) Hoe bevielen die 100 alcoholloze dagen? :)

Het bevalt eigenlijk heel goed :) Het is een bijzondere ervaring om alle dingen in het leven "voor het eerst" te ervaren weer (namelijk zonder drank).

En, toch wel tot mijn verbazing, zijn deze dingen even leuk of zelfs leuker zonder alcohol. 

 

6 minuten geleden zei Cleo66:

Gefeliciteerd Ron,  dat je ook op het jaarpact of doe je dag voor dag?

Ik weet niet precies wat je bedoelt ben ik bang...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cleo66:

We hebben een jaarpact waar je beloofd een jaar niet te Drinken , maar ook een dagpact waar je beloofd vandaag niet te drinken.  

Maar het kan ook zijn dat je in principe deze ondersteuning niet nodig hebt hoor 

Helder, dank voor de toelichting. Heb daar nooit rondgekeken of gepost. Heb overigens wel veel steun gehad aan t forum, met name de eerste 2 maanden. Toen wist nog lang niet iedereen het en was dit een goede eerste stap in mijn herstel.

Ondertussen weet eigenlijk iedereen in mijn omgeving van mijn verslaving & heb ik 2x per week een afspraak met de behandelaar van de verslavingszorg. Daarmee is de behoefte om actief aan dit forum deel te nemen wat verdwenen.

Lees overigens nog wel meerdere keren per week het forum :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Goedenavond, hier weer een keer een berichtje van mij :)

Hopelijk gaat het goed met jullie. Voor mij is vandaag een speciale dag omdat ik precies 1 jaar geleden besloot dat ik wilde stoppen met alcohol (en morgen is het 1 jaar geleden dat ik mij hier heb gemeld :))

Ondertussen is het nu dag 239 zonder alcohol en heb ik nog maar zelden zucht welke ik gelukkig vrij gemakkelijk kan laten passeren :) Uiteraard is het leven ook nu niet alleen rozengeur en maneschijn, maar het is een stuk beter dan dat het 1 jaar geleden was!

Wens jullie allemaal een goed & alcoholloos 2020 toe!

Groeten,

Ron

bewerkt door RonDeV
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...