Spring naar bijdragen

Vooral volhouden!


Poema

Aanbevolen berichten

Jaren geleden begonnen met een wijntje om te kunnen slapen na de late dienst. De laatste tijd 2 a 3 glazen en dan elke dag. Nu sinds anderhalve maand gestopt. Best blij ermee, maar veel hoofdpijn sindsdien. Ook mis ik een stukje "gezelligheid" aan het eind van de dag. Hoe doen jullie dat? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Poema! Ook ik was zo'n 2 a 3 wijntjes-mens, decennia lang, puur om te kunnen slapen. Net als jij heb ik ook wel hoofdpijn gehad na het stoppen, maar dat wordt vanzelf minder. Tja, en dat "knusse" , ontspannen gevoel dat je van die paar wijntjes krijgt mis ik ook hoor. Maar ik realiseer me ook hoe ongezond het is. Het zat me niet lekker, elke dag die wijntjes. En zonder alcohol mis je dat knagende gevoel weer. Ik drink nu groene ijsthee. Best een beetje saai vind ik, maar ik wil niet meer terug naar die wijn. Wist je dat je daar ook een hoge bloeddruk door kunt krijgen? Mijn bloeddruk is flink gezakt na het stoppen, meteen al eigenlijk. 

Ik kijk nu vaak naar gekke filmpjes om te ontspannen. Die oude van Jiskefet bijvoorbeeld blijf ik heel erg leuk vinden. Maar dat "gezellige" gevoel....ik begrijp je heel goed!

Zet door hoor! Want je wint er meer mee dan dat je kwijtraakt!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi en welkom! Heel goed dat je gestopt bent. 2-3 glazen per dag, als je daaraan gewend raakt dan is het 10 jaar later vanzelf 2-3 flessen geworden en denk je hee waar is de tijd gebleven? 

Anderhalve maand al, goed bezig!! Hoofdpijn en vermoeidheid is normaal. Het lichaam heeft veel tijd nodig on te detoxen. Ik dacht altijd dat na 24 uur al het effect van de alcohol verdwenen was, nope!! daar gaan echt maanden overheen. Gewoon lekker slapen joh, bijtanken. 

De gezelligheid, ja je moet ff van het idee afwennen dat gezelligheid in een fles zit. Gezelligheid zit in je hoofd. En dat kan heel goed met een pot thee :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei bumperjim:

Hoi en welkom! Heel goed dat je gestopt bent. 2-3 glazen per dag, als je daaraan gewend raakt dan is het 10 jaar later vanzelf 2-3 flessen geworden en denk je hee waar is de tijd gebleven? 

Anderhalve maand al, goed bezig!! Hoofdpijn en vermoeidheid is normaal. Het lichaam heeft veel tijd nodig on te detoxen. Ik dacht altijd dat na 24 uur al het effect van de alcohol verdwenen was, nope!! daar gaan echt maanden overheen. Gewoon lekker slapen joh, bijtanken. 

De gezelligheid, ja je moet ff van het idee afwennen dat gezelligheid in een fles zit. Gezelligheid zit in je hoofd. En dat kan heel goed met een pot thee :) 

Patries, bedankt voor je antwoord. Ik hoopte dat de bloeddruk eerder zou dalen. Ik denk ook wel dat daar de hoofdpijn vandaan komt. Hoe

8 minuten geleden zei bumperjim:

Hoi en welkom! Heel goed dat je gestopt bent. 2-3 glazen per dag, als je daaraan gewend raakt dan is het 10 jaar later vanzelf 2-3 flessen geworden en denk je hee waar is de tijd gebleven? 

Anderhalve maand al, goed bezig!! Hoofdpijn en vermoeidheid is normaal. Het lichaam heeft veel tijd nodig on te detoxen. Ik dacht altijd dat na 24 uur al het effect van de alcohol verdwenen was, nope!! daar gaan echt maanden overheen. Gewoon lekker slapen joh, bijtanken. 

De gezelligheid, ja je moet ff van het idee afwennen dat gezelligheid in een fles zit. Gezelligheid zit in je hoofd. En dat kan heel goed met een pot thee :) 

 lang ben jij zonder alcohol?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Lika:

Ik kon niet geopereerd worden vanwege te hoge blieddruk. Toen zei de huisarts: drink maar eens niets. Na twee weken had ik de bloeddruk van ‘een jonge meid’.

eyeopener!

Ja bizar he? Ik had niet echt een veel te hoge bloeddruk, maar hij was wel wat aan de hoge kant. Toen ik gestopt was zat ik meteen aan de lage kant, niet laag, maar gezond laag. Het verbaasde mij ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Poema:

Patries, bedankt voor je antwoord. Ik hoopte dat de bloeddruk eerder zou dalen. Ik denk ook wel dat daar de hoofdpijn vandaan komt. Hoe

 lang ben jij zonder alcohol?

Ik ben gestopt met mn dagelijkse alcoholmisbruik in september 2017.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu begrijp ik mijn gebrek aan energie en vermoeidheid! Heb van mezelf een zeer lage bloeddruk, en toen ik nog dronk had ik over het algemeen meer energie dan nu. En toch al 8 maanden nuchter, dan zou het toch beter moeten gaan....

Moet me toch eens bezig gaan houden met die bloeddruk denk ik... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Patries:

Welkom Poema! Ook ik was zo'n 2 a 3 wijntjes-mens, decennia lang, puur om te kunnen slapen. Net als jij heb ik ook wel hoofdpijn gehad na het stoppen, maar dat wordt vanzelf minder. Tja, en dat "knusse" , ontspannen gevoel dat je van die paar wijntjes krijgt mis ik ook hoor. Maar ik realiseer me ook hoe ongezond het is. Het zat me niet lekker, elke dag die wijntjes. En zonder alcohol mis je dat knagende gevoel weer. Ik drink nu groene ijsthee. Best een beetje saai vind ik, maar ik wil niet meer terug naar die wijn. Wist je dat je daar ook een hoge bloeddruk door kunt krijgen? Mijn bloeddruk is flink gezakt na het stoppen, meteen al eigenlijk. 

Ik kijk nu vaak naar gekke filmpjes om te ontspannen. Die oude van Jiskefet bijvoorbeeld blijf ik heel erg leuk vinden. Maar dat "gezellige" gevoel....ik begrijp je heel goed!

Zet door hoor! Want je wint er meer mee dan dat je verliest.

Ga ik proberen, bedankt allemaal! De avond is altijd het moeilijkst voor mij, ik ga maar gauw naar bed...morgen weer werken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...