Spring naar bijdragen

Voorstellen


Benerklaarmee

Aanbevolen berichten

Mooi dat je zo open en eerlijk schrijft wat je nu zo bezig houd. Van je afschrijven is altijd goed en ook fijn als je kan delen.

Bob heeft ook gelijk dat jij als volwassene ook voor oplossingen kan zorgen. Bespreek in ieder geval met je vriend dat je het op deze manier zo niet meer wil en kan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit eigen ervaring weet ik dat stoppen met het drinken van alcohol het maken van keuzes makkelijker maakt. Ik weet ook, ook uit eigen ervaring, dat jezelf verdoven af en toe een hele lekkere oplossing is om jezelf wat minder klote te voelen. Maar helaas, dat werkt maar heel eventjes...

Succes met alles!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn gevoel en voor mijn leven. Ik ben ook bang voor de verandering.. ik ben niet zielig....voel me eenzaam en niet begrepen. 

Deze week heb ik twee sollicitaties gehad en heb  met mijn onderneming een nieuwe samenwerking tot stand gebracht!. Daarnaast heb ik mijn gezin draaiende gehouden en mijn zieke man verzorgd! Ja het is vaak teveel boor me omdat ik de lat hoog leg. Intern voel ik bovenstaande ontevredenheid en voel ik me niet gehoord en gewaardeerd! 

Eerlijk, ik ben gewoon erg bang dat  zonder verdoving de pijn weer scherp wordt.. 

Ik heb er voor gekozen de huisarts in te schakelen, eventueel laten behandelen dmv trauma behandeling of andere therapie. 

Ik merk ook dat door dit forum en niet drinken en roken ( op woensdag na) iets los is gekomen en  zo te ventileren over mijn innerlijke... gebeurd in een opwelling en heb er nu best spijt van! Denk iets te makkelijk en voel me denk ik iets te veilig. 

Bedankt voor de feedback en luisterend oor (lees:lezend oog) 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Benerklaarmee:

voel me eenzaam en niet begrepen

 

4 uur geleden zei Benerklaarmee:

Intern voel ik bovenstaande ontevredenheid en voel ik me niet gehoord en gewaardeerd! 

 

Heb je dit ook wel eens benoemd en met je man besproken? Ik weet niets van jullie situatie, maar mijn ervaring is dat sommige mensen dingen niet uitspreken maar wel verwachten. Vaak zijn jou verwachtingen niet duidelijk voor "de andere partij". Als die geen weet heeft van het feit dat jij je niet gewaardeerd voelt, zal er niets veranderen. Als je het eens bespreekt en concreet benoemt, dan kan diegene daar rekening mee houden. De "andere partij" kan geen gedachten lezen, als je niet uitspreekt wat je wil/verwacht dan heeft de "andere partij" geen idee wat jij nodig hebt.

Een kennis zei eens tegen mij: "Jij hebt werkelijk een fantastische man, zo attent dat hij maandelijks bloemen voor je meebrengt, ik wou dat mijn man dat eens deed". Later op de avond, ik spreek haar man (en ik had een wijntje op) en ik vraag: "Neem jij wel eens bloemen voor je vrouw mee?" waarop die man zegt: "Jaren geleden heb ik een grote bos rozen meegenomen, mijn vrouw zei toen: Hénk, dat had je niet moeten doen! Dat is toch véél te duur!" 
Hij heeft nooit meer bloemen meegebracht.

Begrijp je wat ik bedoel? Als je al een tijd samen bent, worden veel dingen vanzelfsprekend. Je man waardeert je waarschijnlijk heel erg maar laat dat niet (meer) merken. Als jij niet vertelt dat je een blijk van waardering fijn zou vinden blijft het zo gewoon doorkabbelen.

Sterkte, met de situatie. 

bewerkt door Mocktail
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooh mocktail jij hebt het bij het rechte eind zeg! Mijn exman kocht altijd anjers voor mij terwijl ik die dingen afschuwelijk vind. Ik durfde het niet te zeggen want dat vond ik zielig, maar liet ook blijken dat ik er niet echt blij mee was. Hij bleef ze maar kopen en ik was altijd blij dat ik ze dan eindelijk weg kon gooien. Sinds mijn scheiding nooit meer die dingen in huis gehad. Inderdaad waarom zeggen we niet gewoon wat we vinden? Ik heb een lat relatie en ben er totaal niet blij mee... waarom zeg ik het niet gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me goed voorstellen dat het zwaar is @Benerklaarmee. Zeker nu je je gevoel niet meer verdooft komt het allemaal hard binnen. Misschien maar even accepteren en dan stap voor stap oplossingen zoeken voor wat je kunt en wilt veranderen? Ik zeg maar wat hoor, maar ik herken je gevoel dat ALLES dan ineens teveel wordt. Schrijf het hier gewoon op als dat helpt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vaker gesprekken hierover gehad en dan heeft hij spijt maar na 2 maanden sluipt het patroon er weer in. Ik moet uiteindelijk ook kiezen wat ik hier verder mee wil en  of mijn ‘ verwachtingen’ misschien te hoog zijn. Ik kan hem niet veranderen en dit is het aard van het beestje.. hierdoor raak ik steeds gefrustreerd. Hij zegt wel dat hij van me houd en doet ook de dingen als ik het vraag maar kan me niet lezen en weet nog steeds niet wat het gezin nodig heeft on te draaien. 

Ik ben wel aangenomen voor een leuk project voor 10 u/pw. Daar ben ik vandaag voor gebeld dus ik ben ook blij dat ik zo weet bezig mag met een nieuwe uitdaging. 

Het is lastig om de situatie goed te omschrijven en dat hoeft ook niet. Ik moet minder gaan zorgen voor anderen en meer voor mezelf! Dat is eigenlijk mijn echte struggle!  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja je kan iemand niet veranderen. En een gezin is soms hard werken. Ik ergerde me vroeger dood aan mn ex dat hij zo gemakzuchtig kon zijn. Dan doe ik het nog liever helemaal alleen (wat ik ook doe haha). Die vuilniszakken die er niet in huis zijn is niet het probleem. Ik lees meer een gevoel van gebrek aan waardering. Misschien weer eens tijd voor elkaar vrijmaken zonder kids en iets leuks doen? Klinkt misschien stom maar iets positiefs kan fijn zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er komt nu ook heel veel op je af. Je hebt een gezin dat je draaiende moet houden terwijl je bezig bent met het laten staan van de drank. Dit heeft niet alleen maar lichamelijke gevolgen maar het doet ook wat met het koppie. En ja, emoties komen nu veel harder binnen en je kunt waarschijnlijk ook wat minder hebben op dit moment. Dus leg die lat niet zo hoog en bekijk eens wat je nu al wel hebt bereikt. Je hebt, op een vergissing na, de alcohol laten staan en ook nog eens een nieuwe opdracht binnengehaald! En vertel je man dat je door een moeilijk proces gaat en dat je nu best wel wat steun kan gebruiken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief van jullie! Overal zit een kern van waarheid in. Er komen heel veel emoties en frustraties op je af! Ik had net weer zon moment van wat kan het je schelen allemaal.. maar heb me herpakt en moet door.. dit is zon patroon geworden om alles maar weg te drinken... paar dagen droog en daarna weer...het is ondanks de oorzaak ook de verslaving die wilt dat ik me  als slachtoffer opstel.  Dan hoef ik nl. Niet aan mezelf te werken! Ik ben heel emotioneel vandaag en zelfs in de war waarom ik zoveel verschillende emoties voel...vooral woede, frustratie en heel emotioneel. Ik ontloop het gezin en sluit me af en wacht tot het ergste over waait! 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat de ergste dip weer voorbij is.niet dat get nu ineens super gaat, integendeel, maar ik heb weer controle..

 Het zwarte gat is na het drinken vreselijk donker. De wisselende stemmingen en vooral de diepe dalen worden steeds heftiger! Ik heb de doorverwijzing voor de psych ook al klaarliggen en kan maandag contact opnemen. Moet nu doorpakken en aan het werk en inderdaad verantwoordelijkheid nemen . 

Trusten en bedankt voor vandaag. Het is niet altijd leuk maar wel helpend om feedback te krijgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld hier even dat ik wat afstand van het forum ga nemen. Niks meer gedronken maar ik merk dat als ik er teveel mee bezig ben het alleen maar moeilijker ga vinden. Mijn zelfhulpboeken lezen, rusten, voelen wat mijn lichaam en geest nu nodig hebben brengt me voor nu meer. Veel sterkte allemaal met het vinden van de juiste manier om ADB te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@wendy heel veel succes met alles en ontzettend veel liefde en kracht gewenst en hoop voor jou op een sober en gelukkig leven! 

Ik weet niet hoelang het voor mij helpend is en het moet wel een toegevoegde waarde hebben i.p.v. juist een negatieve invloed. 

Succes en mocht je het toch missen weet je ons weer te vinden! succes lieverd 

❤️

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mocktail bedankt dat je er naar vraagt. Noet lekker maar wil ook niet al te veel spuien! Wat betreft alcohol totaal geen behoefte maar emoties all over ;) 

Morgen moet ik nog bellen voor een afspraak. Heb alleen nog maar de verwijzing..Kan ook lang gaan duren, heb vanaf vanmorgen pas weer de st janskruid opgepakt na mijn terugv. Zie in doe groene capsules en denk iedere keer; jaa die komen later wel... terwijl ze ooit echt geholpen hebben hahaha 

thanks!!! Las net weer zulke mooie inspirerende berichten. Ook over de relaties ..bedankt ervoor! 

Xx

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

Weer een ochtend zonder kater! Ik heb wel een vreselijke 2 dagen gehad met een enkele goede momenten. Gisteravond had ik iets nieuws. Ik ging slapen en kreeg overal jeuk en buikpijn! Jeuk in mijn hand en daarna overal! Lichte paniek, zou het afkick verschijnselen zijn of allergisch voor de st janskruid. Ik heb soms nogal eens spontane allergieën voor voeding of stoffen etc. In ieder geval zat ik  in een cocon van negativiteit maar heb ik het hele huis  (soort van piepchagrijnig) schoon gemaakt en alle was weg en in een boek gedoken! Kan ook door de stof komen iig een vreselijke nacht er achteraan...vandaag besloten om weer door te zetten en niet zo ‘zielig’ te doen! Life Goes On! 

Bel zo met de therapeut omdat ik wel weet dat de stemmingswisseling ( nu goed en straks ‘zielig’)  te heftig is om alleen op te lossen! 

Fijne dag allen!! 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benerklaarmee, dat had ik ook! Nu niet meer hoor, maar ik heb heel veel jeuk gehad toen ik net gestopt was! Als je mijn draadje leest weet je dat ik sint janskruid ben gaan slikken toen ik stopte met de mirtazapine. Voor die tijd, na het stoppen met drank dus, had ik al jeuk, maar tijdens de sint janskruid bleef dat zo. Realiseer je dat je aan het ontgiften bent EN dat sint-janskruid te leverfunctie versnelt. Een dergelijke combinatie vraagt bijna om jeuk. Maar laat het uitzoeken door je huisarts! 

Bij mij is het spontaan overgegaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...