Spring naar bijdragen

Voorstellen


Benerklaarmee

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Benerklaarmee:

Hoi hoi, 

Het was een drukke dag maar kom toch even schrijven. De twijfel zit vnl. of ik me veilig genoeg voel om eerlijk te zijn...en ik moet eerlijk zijn en dat was ik ook, bij alle drie de keren dat ik terug gevallen ben. Toch voelt het als een afwijzing als ik lees of Ik hier wel op dit forum moet zijn als ik geen spijt heb. Geeft mij het gevoel dat er zelfs geen ruimte kan zijn om er zelf achter te komen. 

Twee keer in zak en as en vandaag  toch ook wel spijt want ik tel al die dagen niet meer op en begin opnieuw! Story of my life... tijden fanatiek sporten en dan ineens los en zo is dat met voeding ook of met roken drinken etc! Het patroon zit niet alleen in de drank maar eerder de lat zo hoog leggen en dan alles los laten en geen verantwoordelijkheid meer nemen... 

wie ben ik eigenlijk? Zo afgevlakt dat ik mezelf moet hervinden, zonder verdoving en andere mensen, leven en levensstijl  zo veel... zie er enorm tegenop en dan is zon zorgeloos feestje waar ik loslaat toch inderdaad heerlijk... de keerzijde is dan wel... na een aantal ‘leuke’ feestjes de woensdag erbij zonder reden en ieder feestje aangrijpen en eindigen met de fles op de bank haha ... vreselijke keerzijde van de medaille besef ik me ook wel! 

Ik mis niks aan de mooie berichten hierboven zonder oordeel maar waar precies de eigen ervaring mij in laat zien wat de consequenties zijn en wat het bij jullie doet en wat voor gevoel het jou persoonlijk heeft gebracht...dat geeft een gevoel van herkenning en dat verbind en motiveert mij om hier toch eerlijk te blijven en mijn draadje op te pakken. 

Ik lees graag ook bij jullie mee en ik leer hier ook veel over hoe een ieder door zijn weg op zijn eigen bijzondere manier doorloopt. 

 

 

Weet je we hebben allemaal van tijd tot tijd moeite met de motivatie goed te houden, en als er dan iemand terugvalt en heeft daar GEEN spijt van, AAAAGHH!! dan wordt het voor ons nog moeilijker!! :) en de heftige reacties (die ik hier overigens niet zag maar meer in het algemeen gebeurt dat wel) zijn dan eigenlijk voor onszelf bedoeld. Moet je dus niet als een afwijzing opvatten.

Wees maar gewoon eerlijk. Tegen jezelf en tegen ons. Val je terug dan val je terug. Heb je geen spijt dan heb je geen spijt. Spijt is ook volkomen zinloos. Maar wees wel solidair met ons allen tegen alcoholmisbruik en het verdoven. Dat ben je ook lijkt mij. Dus blijf vooral schrijven dan blijven wij lezen ;) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij lijkt het belangrijk dat je bij jezelf onderzoekt wat het met je doet om zo'n avond wel te drinken. Is het daarna moeilijker om de drank te laten staan? Of kun je genieten van nuchter zijn en soms van aangeschoten zijn?

Je voelde je vrijer en losser (geloof ik dat je zei), misschien zijn er ook andere manieren denkbaar om je vrij te voelen?

Blijf goed opletten en leer jezelf beter kennen door zo'n avond, dan zie ik geen enkele reden om spijt te hebben.

:rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha! @LonsterDank jullie wel voor alle feedback. Ik zal er met de tijd vanzelf achter komen @Yana

Begin januari heb ik besloten om te stoppen met roken en drinken omdat het mij steeds meer in beslag nam en mijn zelfbeeld werd steeds minder ( ook door gebeurtenissen waar ik steeds minder draagkracht voor heb) en alcohol juist mijn somberheid en slechte zelfbeeld versterkt! 

Ik voel me nu wel sterker  omdat ik veel bewuster ben en we praten meer thuis. De eerste weken waren vreselijk... nu nog wisselende stemmingen maar minder. Ik heb mijn structuur opgepakt en als ik vrij ben heb ik besloten niet meer te gaan luieren maar in de ochtend meteen wat ondernemen. Dat werkt beter voor me.  

Ik ben nog niet zeker van wat ik wil en hoe ik dat moet aanpakken. Ik voel me wel blokkeren als ik aan hulp denk want ik sta er (helaas) niet open voor. Ook voor mijn werk.  Hoe veilig kan ik me daar voelen, kan ik daarna gewoon openlijk mijn werk doen?? 

Voor nu ben ik voor mezelf pas vanaf zondag sober en moet ik van mezelf opnieuw optellen, juist omdat ik het lekker en leuk vond. 

Ik vind het bij een ander niet vreemd dat ze wel weer af en toe kunnen drinken zonder terug te vallen in oude patronen. Niet iedereen die ergens een uitvlucht heeft gezocht doet dat de rest van zijn leven.. 

Ik weet niet of ik bij die personen hoor maar ik wil het voorlopig niet proberen omdat ik eerst eens aan mezelf moeten laten zien dat ik alle dagen zonder kan. 

 

❤️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag ga ik dag 7 in. Ik merk bij mezelf dat ik er minder mee bezig ben maar nog steeds  overmannen sombere en onzekere gedachten mij . Het afgelopen jaar is bij mij best hectisch geweest en heb toch wat verse trauma’s opgelopen die nu wat scherper en pijnlijker zijn dan ik dacht.. ze waren immers goed weggespoeld de oceaan in maar spoelen net zo hard weer aan het droge aan...:excl:

Als ik denk wat er allemaal kapot is gegaan in mijn leven doet het zeer, het snijd in me ziel! Niet door de alcohol maar wel verwerkt dmv drugs en alcohol, er is altijd wel iets verdovends geweest om de scherpste randjes te verzachten. Misschien niet dagelijks en zelfs periodes niet wekelijks maar ik vluchte dan wel in werk of sport of eten en zelfs in het  organiseren van een ‘perfect’ leven als perfecte working succermama die ook nog oh zo sociale vriendin de feestjes voor iedereen organiseerde... en toch voel ik de rode lege eenzame draad die ik altijd in me gedragen heb.. heb me nooit goed gevoeld onder al deze rollen.. heb alle petten zo wel op gehad en bij geen enkele voel ik me goed genoeg .. 

Mijn kindje zou nu jarig zijn en ik mis hem verschrikkelijk!!! ik mis de warme arm van mijn moeder om me heen, of een troostende woord van een vader, zelfs geen broer of zus die mijn bijzondere jongen zou herdenken....was hij net als ik niet goed genoeg??? Ik kan het niet veranderen wat een ander je bewust of onbewust aan doet, ik kan het voor mijn kinderen niet veroorloven dat ik mezelf nog meer pijn aan doe om het te verdoven.. het spoelt altijd weer een keer aan zoals nu...

Moest het even van me afschrijven.. we gaan zo het bos in en een bloemetje leggen en daar bid ik altijd tot God en hoop dat hij in de hemel is... want ik weet nog niet eens of ik nog geloof maar ik wil geloven dat hij weg is gehaald omdat hij te goed was voor het leven hier op aarde... 

fijn weekend 

Ja ik ga mezelf even heel zielig vinden want ik moet liezen tussen twee slechten: wegkwijnen in zieligheid of mezelf lam zuipen omdat ik de pijn niet kan verdragen.. ik kies voor zielepietje 

:sun:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geeft niks. Dit lijkt me een vreselijke dag waarop het logisch is dat je verdrietig bent en steun zoekt. Als je maar geen drank neemt. Dat maakt het alleen nog maar erger.

 

Wat bedoel je trouwens met:

32 minuten geleden zei Benerklaarmee:

was hij net als ik niet goed genoeg???

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi wat ontzettend lief. Dank jullie wel. Ik moest even van me afschrijven en ondanks ik dit in het begin heel veel gedaan heb blijf ik dit nog te doen, ik heb gisteren  een brief naar hem geschreven namens ons gezin en deze begraven. 

Ik zat gisteren echt in een zwart gat, vanmorgen voelt alles  beurs alsof ik een aangereden ben. Hij zou 15 worden dit jaar en is 13 jaar geleden overleden en het voelt steeds nog net zo scherp als de dag dat we te horen kregen dat hij het  niet zou redden, dat ik me wil verstoppen totdat deze dagen overgaan! Ook omdat ik geen enkele steun heb gehad van mijn ouders of familie, ik was al verbannen en niet meer welkom. Ik wil die mensen ook vergeten. 

Hij heeft ons heel veel gebracht  en we zijn ook dankbaar dat we zijn ouders mochten zijn. Ik weet eerlijk gezegd niet wat er van me was geworden zonder zijn bijzondere aanwezigheid! Van je kinderen leer je het meest. 

Vanmorgen nuchter maar beurs wakker en we gaan onze kindjes verwennen in de stad en daarna lekker uit eten ( zonder aangeschoten moeder aan het eind van het etentje) . 

Die tijd wil ik echt achter me laten, daar moet ik wel voor dit soort gevoelens weer toelaten maar ik moet door! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag erg veel zucht gehad. Ik had bijna de fles wijn gekocht. Slecht  nieuws gehad want de opa van mijn kinderen is erg ziek en wordt niet meer behandeld en voor mij ook aangezien mijn aangetrouwde familie de enige familie is dat ik heb!  Doet zeer en intens verdrietig. Binnen 2 dagen weten we dat hij niet lang onder ons mag blijven en iedere dag nog telt! 

Ik ben blij dat ik niet naar de fles gegrepen heb maar heb wel sigaretten gehaald en 3 peuken achter elkaar gerookt! 

Nu rust en er komt een hoop op ons af. Ook dit zijn weer aangelegenheden waar ik niet de enige ben die dat biertje of wijntje pakt bij de gezamenlijke momenten want het is zo aanwezig merk ik weer. Het is samen napraten en dan pakt iedereen toch even dat borreltje en ik heb tot nu de borrels kunnen weerstaan en hoop dat dit zo blijft want uiteindelijk zijn fit soort ziektebeelden vaak te danken aan roken/drank en alles waar ik zucht naar heb! Sluipmoordenaars! 

Dubbel! 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is naar, sterkte. Fijn als je deze periode zonder alcohol kunt doorkomen. De alcohol maakt het alleen maar somberder, hoewel het op zo'n moment waarop anderen om je heen hier naar grijpen natuurlijk wel even pittig is. Maar misschien ook wel niet, valt de drang wel mee en kun je vasthouden aan je favoriete drankje. Heb je dat, een favoriet drankje? Mij helpt het wel om dat paraat te hebben, als iemand vraagt wat je wilt drinken. Dan komt er vrij automatisch uit "een tonic graag" .

Linda heb je begeleiding bij het niet-drinken? Daar schreef je eerder wel over. Of ben je nog aan het wachten op een afspraak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt! @Lonster Raar dat de ‘depressie’ zo weer verdrukt wordt door ‘echte’ omstandigheden.  Het zijn juist de sleur periodes waar ik afzwak en de gedachten en zwakheden ruimte geef. De situatie verslechterd snel en we moeten paraat staan. Dus lam op de bank hangen is nu geen optie. Ik heb geen begeleiding bij het onthouden maar ik heb begin maart wel een intake bij de psychotherapeut voor trauma behandeling. Daar krijg je het weer, ik weet niet of ik dit aan wil gaan nu omdat mijn gezin en familie me nodig heeft, praktisch en mentaal en zie ik dat weer niet zitten. Is het vluchten of realistisch ? Komt zoveel op ons af en heb vandaag geen minuut gezeten of tijd gehad voor gedachten...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, jullie zijn mijn begeleiding. :rose:  ben blij dat ik dit gevonden heb. 

Niet te vergeten hoe fijn het is om hier mezelf zo open en kwetsbaar op te kunnen stellen. Het is voor mij helpend en ik ben gewoon mezelf en ik lees jullie struggles en dat geeft mij zoveel inzicht en ook perspectief. Ook mijn eigen draadje want ik vraag me soms ook af waar ik zat toen ik dat typte. Zo vanuit diepe emoties en dat helpt ook. 

Ben super bang dat ik zo ‘loslaat’ . Vorige keer heb ik gemerkt dat ik zo ineens om kan slaan en doe alsof het niks is... maar vandaag is het geen optie meer. Ik pak de eerste niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ja toch :heart: en ik ga het boek ook lezen! Jij ook power gewenst,  een slechte dag is nog geen slecht leven. Cliché maar waar. 

Fijn jou ongemakken ;) voor jou maar ook voor ons, weten we ook dat de nasleep en lichamelijke klachten niet de moeite zijn. zie de therapie slaat aan,  :D 

Wat heeft jou getriggert? Bij mij lijkt de valkuil eerlijk gezegd ook dat ik nog steeds bezwijk onder groepsdruk en ‘gezellig ‘ en ontspannen. Sleur. Allemaal smoesjes. En daarna in zak en as. 

Fijne avond. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk hoor je hier. Juist wel, want je bent er nu nog niet klaar mee. Vannacht lekker gaan slapen en morgen gewoon weer de eerste niet nemen. En dan misschien eens proberen te bedenken of er toch een aanleiding was voor dat onverwachte besluit. Kun je patronen herkennen, dan kun je misschien ook bedenken hoe je die kunt doorbreken. Zomaar onverwacht gedrag is lastiger te veranderen.

We helpen je graag als je ons in staat stelt mee te denken. Dat hoort hier allemaal thuis. Het is een leerproces.

Een hart voor onder je riem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...