Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 05-01-2019


Sannie

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

@Hypertjeee @Deligaf1 @Loraa Veel sterkte en beterschap en volhouden hoor! Het maakt ons zo onzeker en twijfelachtig al tijdens de afbouw en dus loopt dit ook nog door na afbouw lees ik. Superbalen, maar jullie mogen vooral niet vergeten heel trots te zijn op jezelf voor het afbouwen en/of ervan af te zijn! 

@Kaida74 oogmigraine heb ik ook af en toe, maar had dit ook al af en toe voor de afbouw. 

Ik heb eenzelfde nacht achter de rug als gisteren, best goed dus ondanks paar keer wakker worden. Paniekaanval voelde ik sluimeren maar heeft zn lelijke kop koest gehouden hihi.

Heb wat last van wiebelbenen zeg maar....achja hoort er allemaal bij, krijg je gratis en voor niets :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 heb je ook echt last van paniekaanvallen of alleen het angstige gevoel? Dat ik ze “onder controle” heb heeft echt veel moeite gekost en moet er mee bezig blijven. Het komt neer op begrijpen, aanschouwen en niet tegen vechten maar go with the flow en ook voeding, beweging, mindset, etc heel veel valt en staat met die stomme en irritante aanvallen. Ook agorafobie wat vaak samenvalt uiteindelijk met paniek/angststoornis is met deze methode uiteindelijk voor mij ook opgelost. Ik durfde in nov’17 ineens niet meer auto te rijden, winkels in te gaan. Nou als ik 1 ding graag doe was het autorijden. 

Maar het blijft een proces waar je aandacht aan moet blijven besteden en pas als ik helemaal klaar ben met dit rottige avontuur....kan ik pas echt zeggen: paniekaanvallen zijn verdwenen denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Sannie:

@Cyclad58 heb je ook echt last van paniekaanvallen of alleen het angstige gevoel? Dat ik ze “onder controle” heb heeft echt veel moeite gekost en moet er mee bezig blijven. Het komt neer op begrijpen, aanschouwen en niet tegen vechten maar go with the flow en ook voeding, beweging, mindset, etc heel veel valt en staat met die stomme en irritante aanvallen. Ook agorafobie wat vaak samenvalt uiteindelijk met paniek/angststoornis is met deze methode uiteindelijk voor mij ook opgelost. Ik durfde in nov’17 ineens niet meer auto te rijden, winkels in te gaan. Nou als ik 1 ding graag doe was het autorijden. 

Maar het blijft een proces waar je aandacht aan moet blijven besteden en pas als ik helemaal klaar ben met dit rottige avontuur....kan ik pas echt zeggen: paniekaanvallen zijn verdwenen denk ik. 

Ha @Sannie, nee, het zijn geen aanvallen van paniek, meer een constant aanwezig onrustig gevoel in buikstreek. Het is wat moeilijk te duiden, maar het zorgt ervoor dat ik me niet echt kan ontspannen. Ik heb nu een week, daarvoor bijna een maand helemaal niet. het zal ook wel weer weggaan, maar het is vervelend. En om nu te zeggen dat er veel spanning is momenteel: eigenlijk niet. Dat maakt het ook ongrijpbaar voor mij. 

Je hebt helemaal gelijk dat voeding, beweging en mindset effecten hebben op het spanningsgevoel. En spanning zoekt altijd je zwakke plek op. 

Wat fijn dat je agorafobie is opgelost, jouw zelfoplossend vermogen is groot en daar mag je trots op zijn! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen ,

Ik ben sinds 21 december gestopt met alprazolam. HA wou dat ik nog een aantal weken zou afbouwen maar ik was het beu. Ondanks de lage dosis op het laatst (0,125mg) toch nog ontwenningsverschijnselen gedurende een vijftal dagen. Sindsdien nog altijd last van oorsuizen, jeuk, beenderen die pijn doen, onwillekeurige schokken in ledematen, aanvallen van depressie, moeilijke slaap ... Volgens HA zijn dit geen ontwenningsverschijnselen meer want de alprazolam is volledig uit mijn lijf verdwenen, maar symptomen van een centraal zenuwstelsel dat volledig ontredderd is. Nou ja wat maakt het uit .

Veel sterkte allemaal en volhouden hé 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Pixel!

Klink alsof je echt wel last heb van de schade van de Alprazolam. Dat zijn dan in de bewoording van de HA misschien geen ontwenningsverschijnselen, maar het komt wel degelijk door het gebruik van deze krachtige benzo. Dat je deze klachten hebt komt nergens anders door. De stof mag dan uit je lichaam zijn, je lichaam is helemaal niet hersteld van het gebruik, Dus ik weet niet wat jou HA onder ontwenning verstaat, maar dat moet hij dan nog maar eens definieren.

Jou laatste stap lijkt klein maar in verhouding tot Diazepam is het nog aardig wat he. Ik hoop toch voor je dat je binnenkort verbetering zal ervaren en dat je lichaam snel zal herstellen.  En wat jij zegt: Volhouden he!
Je mag trots zijn op jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach gossie lieve lieve mensen die allemaal nu worstelen..... dikke knuffel voor jullie allemaal!

@Loraa DAt je er vanaf bent en niet meer slikt, is pas het begin van het herstel. De schade die de lorazepam heeft achtergelaten, kan heel lang duren voor dat het hersteld. (Hetzelfde geld trouwens voor een AD. Deze wijzigd iets in ons lichaam waardoor we uiteindelijk niet meer zonder kunnen.) Geef alles de tijd en relativeer zoveel mogelijk al je gevoelens op dit moment en behandel jezelf met compassie.
@JordiZet je er gewoon tussen kanjer. Ben  trots op jou!:)
@Cyclad58 Die buik blijft kwetsbaar op het moment. Ik denk dat het komt door twee dingen: door de AD en benzo gebruik, zijn onze darmen eigenlijk altijd een beetje off. Net niet stabiel zeg maar. De benzoontwenning lijkt mogelijk voorbij, en is ook wel zo misschien, maar zodra er ook maar iets de darmen raakt is de reactie nog wel overgevoelig. Gebruik je een aangepast dieet zoals ik, of eet je en leef je 'normaal'?
@HypertjeeeHoud vol lieverd, deze genezing kost tijd. Tijd en dus geduld met jezelf en een hele berg compassie.
@Deligaf1Wauw zeg, dat verhaal van de GGZ zet het toch weer akelig scherp neer. Woest kan ik er om worden, en laat zien hoeveel werk er nog gedaan moet worden. Het is werkelijk niet te geloven wat een berg onwetendheid er is. Ik vind dat soort gesprekken altijd erg pijnlijk om te hebben en vermijd ze dus vaak het liefst. Hoe is dat voor jou? Ik moet binnenkort mogelijk ook met de psychiater praten, omdat ik heb aangegeven dat ik de AD wil afbouwen. De SPV'er gaf aan dat hij het wel verstandig vond als ik dat met de psychiater samen zou doen en in overleg. Ik heb 'goed' gezegd, maar eigenlijk denk ik....." liever niet". Omdat ik nu heb toegestemd, maar toch ben begonnen, voelt het helemaal eigenwijs. Maar ja, na twee jaar ervaring kan ik bijna niet anders.
Geloof in jezelf Tim en zorg in alle liefde voor jezelf zo goed mogelijk voor je gezondheid en grenzen. Geef het ook aan op je werk als het nog niet gaat. Laat hun maar denken wat ze denken, jij moet voor jezelf zorgen en de rest kan de boom in. Jouw gezondheid en rust gaat voor. Laat je niet gek maken!
@Sannie Wat sla je je er toch prachtig krachtig doorheen San. Echt fijn om te horen dat je goed hebt geslapen ( relatief). We kunnen alleen maar duimen dat het zo blijft. Lukt het met de eerste stapjes van de afbouw en de weegschaal? Het midden van het weegschaalbakje gebruiken was iets dat ik alweer was vergeten, maar  merk  het nu zelf ook weer nu ik de AD ga afbouwen. Het is de kunst van het wegen, zullen we maar zeggen. Gezien het feit dat de fabrikanten zelf ook zoveel verschil mogen hebben, ga ik er gewoon maar vanuit dat die kleine verschillen die we mogelijk hebben, in ieder geval kleiner zijn dan die van de fabrikant, en dus dat het wel goed zal komen. We gaan voorwaarts!
@bolletje Ik vind het een vreselijke gedachte dat ik ooit mogelijk weer aan de benzo zou gaan.... dat zou uit pure wanhoop zijn. Met alcohol is het mogelijk ook meer de verleiding van het het gevoel dat het lekker is? Daardoor is het denk ik ook eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. De schade door de chemie van de benzo is groter, en de reden dat mensen het nemen is bijna nooit verbonden met plezier/ kick of uit verslavend gedrag. Met de benzo loop je in de valkuil door de dokter te vertrouwen dat hij je iets geeft wat 'goed' is en je gaat helpen.  Ik heb zelf de eerste 4 weken meerdere keren bevraagd of ik niet moest stoppen met die pillen,( en ik wist toen niet eens iets van benzo ontwenning!)  maar ik werd gewoon aangemoedigd, en werd steeds vertelt dat ik me geen zorgen moest maken etc. Hierdoor zijn denk ik verslaving en lichamelijke afhankelijkheid van pillen die de dokter je heeft voorgeschreven, toch net een ander meganisme.
Ik hoop lieverd, dat je nooit zal terugvallen, en dat je altijd vrolijk  en gezond, elke dag een extra sobere dag mag toevoegen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer

Ongeloofelijk de geleerde daar bij het ggz willen ze je ook nog op therapie’en zetten die uit de middeleeuwen stammen en die allang zijn achter haald dat ze niet werken in de praktijk. 

Ik heb me ook voor genomen om daar niet meer al te vaak te komen. Ik ga daar meestal slechter de deur uit dan dat ik daar binnen kwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Deligaf1:

Ik ga daar meestal slechter de deur uit dan dat ik daar binnen kwam.

dat is echt jammer. Ik heb zelf beide kanten ervaren. Het deel waar ik echt veel kon leren, wel met veel inzet van mijzelf en omdat ik het wilde! Dit vergeten veel mensen. Therapie is maar een tool. Zoals een boek. Het is er, maar het veranderd je alleen als je zelf aan de slag gaat.
Maar duidelijk is ook dat mijn ervaring nu niet zo geweldig is geweest en dat ik heel selectief ben  en zeker niet in gesprek wil over medicatie. 

Ik ben nog steeds wel een voorstander van therapie, maar je moet zelf echt ook de klik maken met een therapie en niet verwachten dat als je daar zit, je vanzelf veranderd. Het is hard werken om dingen te verwerken, angsten onder ogen te zien, patronen in gedrag aan te passen en op een nieuwe manier leren dingen te verwerken, of met jezelf om te gaan. 
Waarom zou het leven toch zo ongewikkeld zijn voor veel mensen? En kost het zoveel moeite om deze dingen aan te passen?

Welke therapie werd je aangeraden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kannietmeer:

dat is echt jammer. Ik heb zelf beide kanten ervaren. Het deel waar ik echt veel kon leren, wel met veel inzet van mijzelf en omdat ik het wilde! Dit vergeten veel mensen. Therapie is maar een tool. Zoals een boek. Het is er, maar het veranderd je alleen als je zelf aan de slag gaat.
Maar duidelijk is ook dat mijn ervaring nu niet zo geweldig is geweest en dat ik heel selectief ben  en zeker niet in gesprek wil over medicatie. 

Ik ben nog steeds wel een voorstander van therapie, maar je moet zelf echt ook de klik maken met een therapie en niet verwachten dat als je daar zit, je vanzelf veranderd. Het is hard werken om dingen te verwerken, angsten onder ogen te zien, patronen in gedrag aan te passen en op een nieuwe manier leren dingen te verwerken, of met jezelf om te gaan. 
Waarom zou het leven toch zo ongewikkeld zijn voor veel mensen? En kost het zoveel moeite om deze dingen aan te passen?

Welke therapie werd je aangeraden?

Ik zie mijn herstel anders voor ogen dan wat ze daar denken wat bij me past. Bijna iedereen die bij het GGZ komt wordt op Cognetieve Gedrags Therapie gezet. Daar pleit het GGZ mee voort. Die therapie die wil ik absoluut niet maar ze hebben daar niks anders dus wordt ik daar als nog bij gezet. Eind januari heb ik wel onderzoeken voor EMDR wat me wel helpt dit heb ik ooit eens gehad.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer, je mag me er zeker tussenzetten, je weet hoeveel steun ik van je ervaar!!! Ik ben trots op jouw, dat meen ik. Dappere strijdster, zoals we dat allemaal zijn hier, en strijders natuurlijk. Vorig jaar om deze tijd zat ik op. 80 mg nu op 16 mg diazepam. Ben inmiddels 12 weken bezig met 0,004 diazepam eraf te vijlen per dag, nog 48 weken te gaan:wacko:, dan hoop ik op betere tijden en gaan we het volgende projectje aanpakken, de olanzapine, dat zal geen jaar gaan duren. Weet dat je nog een tijdje last van me gaat krijgen hihihi. Prikkels vermijden, lat lager leggen, acceptatie, meebewegen zoals je me hebt en blijft vertellen, zo moeten we er doorheen zien te komen door de eenzame strijd zonder dat we alleen zijn en elkaar hebben die hetzelfde pad bewandelen. Dit jaar moet mijn benzo vrije jaar gaan worden, ook al is dat pas in december. Lange adem en maken van de juiste keuzes, waarbij elke keuze ook een tegenpool heeft en die kan soms ook veel pijn doen. Maar gezondheid voorop.... Lang genoeg geleefd in een benzowereld. Elke dag is voor mij een strijd, maar er is geen andere optie. Volhouden en volhouden zoals we allemaal doen hier! 

bewerkt door Jordi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1

Heftig dat verhaal bij de GGZ, zelf heb ik ook jaren bij de GGZ rondgelopen, en herken het wel. In had daar altijd het gevoel dat ze me niet begrepen. En dan kon ik wel alles gaan uitleggen, maar uiteindelijk is het toch hun wil is wet. Pas geleden had ik nog een intakegesprek, heb ik ze ook uitgelegd dat ze me absoluut geen medicijnen meer mogen geven, omdat ik daar niet op een verantwoorde manier mee om kan gaan, en dat ik al weken ziek ben van de ontwenning. Zeggen ze we geven het toch, als je het moeilijk hebt (kwam op me over dat hun het lastiger vinden om mij af en toe verdrietig te zien, dan ik zelf) . Dus ja, toen was ik er wel helemaal klaar mee. 

Met de verslavingszorg heb ik iets betere ervaringen, de grote reguliere instellingen niet. Maar de wat kleinere instellingen waar mensen werken die weten waar ze het over hebben, heeft me tijdens mijn laatste opname best goede dingen gebracht. Muv van de verslavingsarts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Jordi:

@Kannietmeer, je mag me er zeker tussenzetten, je weet hoeveel steun ik van je ervaar!!! Ik ben trots op jouw, dat meen ik. Dappere strijdster, zoals we dat allemaal zijn hier, en strijders natuurlijk. Vorig jaar om deze tijd zat ik op. 80 mg nu op 16 mg diazepam. Ben inmiddels 12 weken bezig met 0,004 diazepam eraf te vijlen per dag, nog 48 weken te gaan:wacko:, dan hoop ik op betere tijden en gaan we het volgende projectje aanpakken, de olanzapine, dat zal geen jaar gaan duren. Weet dat je nog een tijdje last van me gaat krijgen hihihi. Prikkels vermijden, lat lager leggen, acceptatie, meebewegen zoals je me hebt en blijft vertellen, zo moeten we er doorheen zien te komen door de eenzame strijd zonder dat we alleen zijn en elkaar hebben die hetzelfde pad bewandelen. Dit jaar moet mijn benzo vrije jaar gaan worden, ook al is dat pas in december. Lange adem en maken van de juiste keuzes, waarbij elke keuze ook een tegenpool heeft en die kan soms ook veel pijn doen. Maar gezondheid voorop.... Lang genoeg geleefd in een benzowereld. Elke dag is voor mij een strijd, maar er is geen andere optie. Volhouden en volhouden zoals we allemaal doen hier! 

Ha @Jordi, wat fijn om te lezen hoe het met je gaat. Ik ben blij te vernemen dat je al zulke grote stappen gezet hebt. 2019 wordt dan het jaar waarin je uiteindelijk benzovrij zal zijn. 
Ik weet dat elke dag ene strijd is, maar zonder strijd win je niet. Het gaat je lukken! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @Kannietmeer, ik volg geen dieet, maar vermijd wel zoveel mogelijk de suikers en dierlijke vetten. Ook drink ik na 3 uur 's middags geen koffie meer. Wat eten betreft probeer ik het zo gezond mogelijk te doen, al zondig ik het weekend wel eens eerlijk gezegd. Het ergste is dat ik chocola links moet laten liggen. Ik vind dat heerlijk, maar juist daarvan heb ik veel last.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Cyclad58:

Ha @Jordi, wat fijn om te lezen hoe het met je gaat. Ik ben blij te vernemen dat je al zulke grote stappen gezet hebt. 2019 wordt dan het jaar waarin je uiteindelijk benzovrij zal zijn. 
Ik weet dat elke dag ene strijd is, maar zonder strijd win je niet. Het gaat je lukken! 

Ha Ad, ja het is al ff geleden dat ik me meldde maar liesbeth heeft me over de streep getrokken, ik heb het forum nooit laten liggen, ben een regelmatige bezoeker, nu en dan zal ik ook wat posten. Heb alles gevolgd vanaf dat ik dit forum gevonden had en zo dus ook jouw verhaal. Knap van je dat je erbij werkt maar blijf aan jezelf denken heh, een BO erbij moeten we niet hebben! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Cyclad58:

Ha @Kannietmeer, ik volg geen dieet, maar vermijd wel zoveel mogelijk de suikers en dierlijke vetten. Ook drink ik na 3 uur 's middags geen koffie meer. Wat eten betreft probeer ik het zo gezond mogelijk te doen, al zondig ik het weekend wel eens eerlijk gezegd. Het ergste is dat ik chocola links moet laten liggen. Ik vind dat heerlijk, maar juist daarvan heb ik veel last.  

Misschien kan je ook de melkproducten eens een tijd helemaal laten staan? Just a suggestion. -_-:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-1-2019 om 11:13 zei Kannietmeer:

Hi Pixel!

Klink alsof je echt wel last heb van de schade van de Alprazolam. Dat zijn dan in de bewoording van de HA misschien geen ontwenningsverschijnselen, maar het komt wel degelijk door het gebruik van deze krachtige benzo. Dat je deze klachten hebt komt nergens anders door. De stof mag dan uit je lichaam zijn, je lichaam is helemaal niet hersteld van het gebruik, Dus ik weet niet wat jou HA onder ontwenning verstaat, maar dat moet hij dan nog maar eens definieren.

Jou laatste stap lijkt klein maar in verhouding tot Diazepam is het nog aardig wat he. Ik hoop toch voor je dat je binnenkort verbetering zal ervaren en dat je lichaam snel zal herstellen.  En wat jij zegt: Volhouden he!
Je mag trots zijn op jezelf.

@Kannietmeer

@Theeleut

Ik ben ook overtuigd dat dit allemaal aan de alprazolam te wijten is. En of je het nu ontwenningsverschijnselen noemt of schade aan het zenuwstelsel maakt niet uit. Ik hoop maar dat het ooit overgaat.

Wat ik nog het ergste vind aan dat benzo afkicken is het verlies aan controle. Je weet niet wat er op je afkomt en nog gaat afkomen , je hebt niets in de hand, je moet telkens weer uitmaken of de nieuwste klacht reël is of aan de benzo te wijten.

bewerkt door pixel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei pixel:

 

Wat ik nog het ergste vind aan dat benzo afkicken is het verlies aan controle. Je weet niet wat er op je afkomt en nog gaat afkomen , je hebt niets in de hand, je moet telkens weer uitmaken of de nieuwste klacht reël is of aan de benzo te wijten.

Zo mee eens.....:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...