Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 5-1-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen allemaal,

Wat een ellende allemaal gisteren, hopelijk gaat het vandaag beter met sommigen van ons. Van medicatie afkomen geeft meer en veel langer klachten dan stoppen met alc. Hopelijk dat, als je er eenmaal van af bent, je niet meer zo gauw terug valt. Met alc. kan je na 25 jaar nog terug vallen.

Ik heb prima geslapen mensen, jullie ook?

Vandaag gaan we er weer tegenaan, alles wel heel rustig hé? Voel je je rot, misschien dan even gaan zitten en rustig adem halen. Proberen die gedachten om te draaien ondanks de pijn. WEET DAT DIT OOK WEER OVER GAAT.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Cyclad58:

Leuk, een dubbele huiskamer. Beide deuren staan open, en het is in beide kamers goed toeven. 

wat een lieve opmerking Ad:heart:,

Fijn dat jullie er allemaal zijn.
Ik heb ook goed geslapen en ik doe een serieuze poging weer iets minder te slapen. Ik ga in de ochtend achter de daglichtlamp.  Trouwens jongens: ik ben gestart met de afbouw van de AD, venlafaxine 75 mg. Voorlopig doe ik 2 mg per week eraf. Dat doe ik tot 17 weken, en dan kijk ik even hoe ik heb gereageerd. Ik ben dan namelijk op de helft en het schijnt dat het venijn van deze medicatie zit in de laatste 37,5 mg, waar 80% van de werking van de medicatie in zit. Misschien doe ik die ook met 2 mg per week, maar mogelijk langzamer. Time will tell.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen allemaal,

Wat een ellende allemaal gisteren, hopelijk gaat het vandaag beter met sommigen van ons. Van medicatie afkomen geeft meer en veel langer klachten dan stoppen met alc. Hopelijk dat, als je er eenmaal van af bent, je niet meer zo gauw terug valt. Met alc. kan je na 25 jaar nog terug vallen.

Ik heb prima geslapen mensen, jullie ook?

Vandaag gaan we er weer tegenaan, alles wel heel rustig hé? Voel je je rot, misschien dan even gaan zitten en rustig adem halen. Proberen die gedachten om te draaien ondanks de pijn. WEET DAT DIT OOK WEER OVER GAAT.:heart:

Het zo mooi zijn als je als je er eenmaal vanaf bent nooit meer terugvalt, meerdere keren door die hel wil je echt niet.

Helaas ben ik wel meerdere keren terug gevallen in medicijngebruik maar ook met alcohol. Ik ben me er zelf bewust van dat voor mij een terugval in een klein hoekje zit, daarom ga ik nu minstens 3x per week naar zelfhulp groepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Kannietmeer:

wat een lieve opmerking Ad:heart:,

Fijn dat jullie er allemaal zijn.
Ik heb ook goed geslapen en ik doe een serieuze poging weer iets minder te slapen. Ik ga in de ochtend achter de daglichtlamp.  Trouwens jongens: ik ben gestart met de afbouw van de AD, venlafaxine 75 mg. Voorlopig doe ik 2 mg per week eraf. Dat doe ik tot 17 weken, en dan kijk ik even hoe ik heb gereageerd. Ik ben dan namelijk op de helft en het schijnt dat het venijn van deze medicatie zit in de laatste 37,5 mg, waar 80% van de werking van de medicatie in zit. Misschien doe ik die ook met 2 mg per week, maar mogelijk langzamer. Time will tell.

Ha Liz, wat knap van je dat je gestart ben met de afbouw van de AD. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat gaat. Mijn poging destijds om paroxetine af te bouwde slaagde 3 weken, daarna ging het mis. Nu weet ik dat afbouwen van Venlafaxine minder lastig wordt ingeschat dan afbouwen van paroxetine. Steeds meer lees ik dat afbouwen van paroxetine bijna onmogelijk is , sommigen doen er jaren over en de meesten lukt het niet of herstarten weer (zoals ik) met alle gevolgen van dien. Ik ken iemand die 75 mg Venlafaxine met 5 mg per week af heeft gebouwd en dat is goed gegaan. 

Met jouw kennis, levenshouding, instelling e doorzettingsvermogen zit het wel goed, ik ben er zeker van dat het je gaat lukken. 

Zelf wil ik nog wel een poging doen de Seroquel (ik heb een minidosis) af te bouwen, maar nu nog even niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Cyclad58:

Nu weet ik dat afbouwen van Venlafaxine minder lastig wordt ingeschat dan afbouwen van paroxetine

Wat grappig dat je dit schrijft! In alles wat ik lees zie ik juist de horrorverhalen en verschrikkelijke effecten van de Venla. Jarenlang afbouwen ook, korreltje voor korreltje. Heftig ziek zijn, na een paar maanden zonder  Venlaf volledig instorten, maar toch ook vooral de constant heftige reacties op de afbouw zelf, bijna idem aan de benzo. Ik ken iemand, die gewoon gestopt is en na twee weken heel ziek te zijn geweest weer gewoon opknapte en verder ging met zijn leven. Hij vond het wel welletjes :o.  Ik ken zoveel verhalen daarover omdat ik daar ook op gespitst ben. Mogelijk dat jij het zelfde hebt met paroxetine. Ik ken namelijk wel wat succesverhalen met de parox en ook wel de klachten. Maar dat het berucht is heb ik minder op mijn netvlies. Maar ik geloof je wel gelijk. Ik denk eigenlijk dat iedereen die een ssri afbouwt  heel voorzichtig te werk moet gaan, en dat ze door anderen daarom ook op 1 hoop worden gegooid in de waarschuwing voor de afbouw. Ik ga eens goed opletten als ik weer wat over lees:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58

Ik heb ook een aantal jaar geleden paroxetine voor geschreven gekregen en werd er hyperactief van en ik kreeg van die hele nare gedachtens. Het staat er om bekend dat het een rotmiddel is om van af te komen het verlaat ten opzichte van andere AD sneller het bloed dit maakt het mede hierdoor lastiger.

Door al die bijwerkingen die ik had werd de paroxetine in 1x gestopt en ik ben op een ander middel citalopram gezet. Dat was ook best zwaar maar minder erg als benzo’s. Ik had heletijd het gevoel of ik aan het vallen was, super chaggerijnig en aggresief. Maar na week deed het ander middel zijn werking en heb hiermee ook afgebouwd, dat was wel prima om te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-1-2019 om 11:07 zei Kannietmeer:

wat een lieve opmerking Ad:heart:,

Fijn dat jullie er allemaal zijn.
Ik heb ook goed geslapen en ik doe een serieuze poging weer iets minder te slapen. Ik ga in de ochtend achter de daglichtlamp.  Trouwens jongens: ik ben gestart met de afbouw van de AD, venlafaxine 75 mg. Voorlopig doe ik 2 mg per week eraf. Dat doe ik tot 17 weken, en dan kijk ik even hoe ik heb gereageerd. Ik ben dan namelijk op de helft en het schijnt dat het venijn van deze medicatie zit in de laatste 37,5 mg, waar 80% van de werking van de medicatie in zit. Misschien doe ik die ook met 2 mg per week, maar mogelijk langzamer. Time will tell.

Hoi Liz!

Goedbezig dat je gestart bent met het afbouwen van venla! Het gaat je zeker lukken! Wat is eigelijk het verschil tussen venla en andere AD? Ik weet dat het ook invloed heeft op noradrealine maar wat dat precies inhoud weet ik ook niet. Is dat de reden dat het misschien moeilijker is dan een ander middel?

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Deligaf1:

Hoi Liz!

Goedbezig dat je gestart bent met het afbouwen van venla! Het gaat je zeker lukken! Wat is eigelijk het verschil tussen venla en andere AD? Ik weet dat het ook invloed heeft op noradrealine maar wat dat precies inhoud weet ik ook niet. Is dat de reden dat het misschien moeilijker is dan een ander middel?

Succes!

in lagere dosis is het een SSRI, in hogere een SNRI. Wat jij zegt is waar. In de hogere dosis werkt het ook op de noradrenaline. Wat dat precies moet doen weet ik niet, behalve dat ze natuurlijk hopen dat het de stemming verbeterd. Wat lastig is aan de venla is ook de vorm waar het in komt. Het is een capsule met minikleine balletjes. Vet irritant, want het springt alle kanten op en je krijgt het maar moeilijk zonder gedoe in en uit de capsule. Maar het is nu wel de methode die ik hanteer.

De halfwaarde tijd is ook niet helemaal gelijk en dus als je een tablet vergeet ben je al gauw ernstig de pineut. Niet elke SSRI heeft dat effect. Als je dan een dag vergeet te slikken ben je niet gelijk in ontwenning. Venla heeft dat voor veel mensen wel. Ik merk  het binnen 12 uur als ik het niet genomen heb. Trillen, misselijk en paniek komen dan tegelijk opzetten zonder enige aanleiding ( meestal als ik me klaar maak om naar bed te gaan). Ik heb dit allemaal gelezen voordat ik aan de venla begon, en daarom wilde ik dit medicijn ook niet en heb ik het 4 maanden uitgesteld. Toen was ik zo kapot dat ik het wilde proberen. en het heeft me ook echt geholpen toen, wat vrij logisch is. ( dit is ook niet het hele verhaal, want het begon met Tachyfilactie.... weer een heel verhaal over SSRI's)

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...