Spring naar bijdragen

Zaterdag 5 januari


Reacher

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 
Heb me ook giga verslapen... 
Laten we het er maar op houden dat het nog vakantie is. ;)
Eerst een bakje. 
 

1122248.jpg                     Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster                  Afbeeldingsresultaat voor coca cola zero cafeïnevrij    

     Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water             Gerelateerde afbeelding     Afbeeldingsresultaat voor veel smoothies   Gerelateerde afbeelding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen!

Zaterdagochtend hondenochtend in huize bj. Buiten is het 2 graden en een aardig briesje, gevoelstemperatuur -60 schat ik zo. 

Lekker aan de groene thee (gunpowder) gewoon thee zonder smaakje. Das toch het allerlekkerst imho. De sencha met limoen heb ik weggegeven aan een collega, leek wel bitter lemon, getsie. Ruiken aan de thee (wat ik in de winkel wel gedaan heb) en de smaaksensatie als je m drinkt kan toch flink verschillen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Etty:

Goeiemorgen,

Kerstboom thuis weghalen, naar de kringloop, ben mijn huis aan het ontspullen.   Ga door alles heen, veel oud zeer, word er een beetje triestig van.  Weg ermee, hup! Kan wel wat minder triggers gebruiken.  (niet mbt drank, maar mbt het oprakelen van oud zeer) 

Vanavond een nieuwe tv installeren,  we kijken nu op een laptop.  Het geheime dagboek van Hendrik Groen, wat een leuke serie, manlief en ik worden er allebei heel blij van en vragen ons af hoe dat nou komt.  Iemand een analyse? 

Ken ik nie (geen NL tv hier), waar gaat dat over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja trouwens, zoals wellicht bekend ben ik van de dagelijkse alcohol af sinds eind september 2017 maar drink ik bij gelegenheid af en toe wel, maar ik doe mee met dry January. 

Omdat het goed is om te doen, omdat ik het wil, omdat ik het kan (als ik het echt wil) en om de puntjes weer ff op de i te zetten. Ik heb 2 reizen in de planning staan deze maand met meerdere social events met collega’s en ik wil daar gewoon weer staalhard droog blijven. Gewoon ff streng zijn dan verwatert het niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaaaaa, heerlijke serie Etty, hebben wij ook met heel veel plezier naar gekeken.. 
En waarom?? Ik vond er zoveel hoop, menselijkheid, blijmoedigheid en noem maar op in terug. 
Het leek ook zo gezellig 'gewoon' ...  
Kan het niet echt goed omschrijven ben ik bang..  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bumperjim:

Oh ja trouwens, zoals wellicht bekend ben ik van de dagelijkse alcohol af sinds eind september 2017 maar drink ik bij gelegenheid af en toe wel, maar ik doe mee met dry January. 

Ik wist niet dat jij bij gelegenheid nog drinkt Jim. 

Maar heel goed dat je de touwtjes weer even aantrekt en de puntjes op de 'I' zet. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds ik mijn vriendin heb, zo'n 5 jaar of zo. Zij had hem ook al een paar jaar. Ik voel me echt waardeloos omdat ik denk dat ik het schuld ben. Mijn vriendin zegt dat dat soort normaal sowieso niet zo oud wordt. Ik weet niet eens wat het voor een is, is zei mijn vriendin de kleinste papegaai die bestaat. Lijkt op een grasparkiet. 

 

 

Huub dieren kunnen net zo belangrijk zijn als kinderen. Ze maken het zelfde stofje in de hersenen aan. Daarom kan je echt heel veel van dieren houden zeker als je geen kinderen hebt.

Schuldig kun je je alleen voelen als je er bewust voor gekozen hebt het diertje te laten vallen. En je bent geen watje hoor, ben blij dat je weer voelt.

Heb je een beetje kunnen slapen vannacht? En veel schrijven hier als je het er moeilijk krijgt. Je bent toppie.

Ow, goeie morgen allemaal.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal

Vandaag een werkdag, al hoef ik pas om 18 uur te beginnen. Vreemd en grappig fenomeen dat, nu ik vrijwel niet meer werk, ik al helemáál niet meer wil verzuimen. Dus gewoon aan de bak vanavond, omdat het kán, zij het wellicht met wat paracetamol. 

Oef, @hub1....  wat naar! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het niet gered obstipatie is het grootste probleem nu.

 

Wendy, goeie morgen.

Als je al zooooo lang bezig bent met last van je stoelgang, zal je zeker wel van Sennepeulen gehoord hebben. Een oud tante gebruikte dit altijd. Het schijnt erg goed te werken.

en verder heb je ook nog Kefir. Dat gebruik ik altijd.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. 

Maar ik snap wat jullie bedoelen. Je leven wordt in zekere zin overgenomen. Ben je net ‘vrij’, kom je weer in een systeem ofzo. 

Nou ja. Kon de slaap niet vatten. Gepieker. Ouders en werk en de combinatie ervan. Alsof ik een molensteen om mijn nek heb. Maar logisch en een teken. Alleen ga ik MAANDAG pas weer werken en niet vandaag. Kijk dáár kan ik nou weer aan werken;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Los ik je even af vanuit de lamlendige verveling hier, @Yvonne

Ik denk, meen te hebben gemerkt, dat dat wat ik op kan lossen, hoe zwaar ook, zelden als molensteen voelt. 

Sterker nog..

Ik denk, meen te hebben gemerkt, dat zelfs wat níet oplosbaar is, maar dan alleen voor me zelf, ook zelden als molensteen voelt. 

Acceptatie blijft een vreemd ding. In ieder geval een lastig ding.

Het verschil tussen verantwoordelijk zijn voor een ander (dat ben ik nooit), en verantwoordelijkheden hebben naar een ander vanuit de relatie (die heb ik altijd) blijft een lastige. 

Juist als je wél invloed hebt. Of.... dénkt te hebben. Wat doe je, en wat laat je. Dikke molenstenen. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tips iedereen. Ik heb al zoveel geprobeerd en ik wil natuurlijk niet altijd aan de laxeerpillen.

Mijn problemen met darmen zijn er al heel lang. Ooit is het begonnen met een spastische darm. Ik heb zelfs de lever en galreiniging al een paar keer gedaan. Van parasietenkuren tot kuren met bitterzout.. helaas komen de klachten steeds weer terug. Kefir heb ik nooit geprobeerd wat is dat precies?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kefir is een soort schimmel plantje  Kefir-korrels.jpgdat je met melk aan moet maken.  Het houd je darmflora goed in balans, met goeie bacteriën en wordt veel geadviseerd aan mensen met darm klachten. Ik gebruik het met twee bananen, noten, een flinke scheut citroen en muesli.

Het plantje groeit in water of melk, net wat je koopt voor 'n plantje. Een keer gekocht en krijg je teveel kun je het invriezen en heb je altijd kefir. Je kan het ook door de sla enz. Mijn moeder gebruikte het al.

Er staat veel over op internet. En de melk is nu ook te koop in winkels, Alleen betaal je daar veel voor.

Iedere dag heb je, als je het zelf maakt, verse kefir. Het werkt tegen Diarree maar ook tegen obstipatie.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist als je wél invloed hebt. Of.... dénkt te hebben. Wat doe je, en wat laat je. Dikke molenstenen. 

DANK! @jopie. Dat is hem. Hoe ver ga ik? Wat kan ik? Waarmee help ik en kan ik dat? Etc. 
 
En in het verlengde (denk ik) wanneer ben ik een lieve/goede dochter? Ben ik dat ook nog als ik nu niet ga?
 
Hoe moet dat als ik binnenkort die andere taken op mijn werk erbij krijg? Waarmee help ik mezelf? 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...