Spring naar bijdragen

Ga ik ooit weer slapen ?


Anne48

Aanbevolen berichten

Hallo 

ik ben hier nieuw maar kom regelmatig op deze site, 

ik ben nu twee weekjes af van oxazepam .. heb het 4,5 maand geslikt , eerste twee weken 30mg per dag en daarna alleen nog voor de nacht 10mg, laatste 2 maanden 15 Mg omdat ik niet meer sliep op 10 . En soms werkte de 15mg ook niet meer en nam ik een dormicum erbij. 

Ik kreeg het voor mijn ptss , heb emdr gehad en ik voel me nu goed alleen sinds ik gestopt ben met de oxazepam slaap ik slecht en nu afgelopen 3 nachten gewoon niet ...ik wordt er zo moedeloos van ! 

hoort dit erbij ? Ga ik ooit weer slapen? Of ligt de oorzaak niet bij het stoppen van de oxazepam. 

Ik ben wel heel snel afgebouwd .. ( heb het ook gevoeld , erge angsten spieraanspanning hartkloppingen, maar daar heb ik nu geen last meer van ) van 15 Mg in 4 dagen tijd naar een kwart en de kwart wel een week zeker geslikt . En toen sliep ik redelijk. kan mijn lichaam 2 weken later nog zo reageren?  Ik ben zo moe !!! maar er gebeurd gewoon niks als ik in bed lig . 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Anne48 allereerst welkom hier! 
 

Ja, ik vind dat je afbouw te snel is gegaan, waardoor de onttrekkingsverschijnselen zich presenteren. Helaas zijn slaapproblemen heel vaak gezien als ontwenningsklacht. Dat gaat weer over of wordt in elk geval beter. Zelf ben ik nu ruim een jaar van Lorazepam af en heb de slaapproblemen die jij duidt ook gehad. Nu is dat echt beter, al zit er nog wel eens een rotnacht tussen. 
Zonder dat ik je ken zeg ik dat de oorzaak van je slaapprobleem bij het (stoppen met) de oxazepam ligt. Ook na 2 weken is dat zeker mogelijk. Daarnaast is dormicum ook een benzo en nog een potente ook. Slik je dat nog of ook helemaal niet meer? 

Op dit forum komen veel gebruikers , afbouwers en ervaringsdeskundigen bijeen. Wij openen dagelijks een topic genaamd "onze huiskamer". Deze vind je bij Ditjes, datjes en dagdraad. Je bent van harte uitgenodigd om daar een kijkje te nemen en met ons mee te praten. 

Sterkte en laat het weten als je nog meer vragen hebt! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Anne48:

Hallo @Cyclad58 

bedankt voor je berichtje .. het doet me goed te horen dat het erbij hoort, je wordt er zo onzeker van :(  even doorzetten dus! 

dormicum slik ik niet meer , slik helemaal geen benzo meer. 

Ik ga zeker ff kijken op het forum. 

Fijne avond ! Groetjes 

Fijn dat je geen benzo's meer slikt. Ik hoop dat je een goede nacht voor de boeg hebt! 

Groetjes, Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...