Spring naar bijdragen

Vrijdag 4 januari 2019


MarQ

Aanbevolen berichten

Goedenavond

@hub1 sterkte! Wat een impact heeft dat he als je huisdier dood gaat.:rose: vanavond weer steeds overlast van bovenburen. Zitten 3 jongeren in die veel lawaai maken, vooral keihard schreeuwen en schelden met ziektes. Het is hier heel gehorig en kan het vaak letterlijk verstaan. Met zn allen schreeuwen en bonken op Duitse gabberhouse. Net weer aangebeld maar ze reageren gewoon niet. Vroeger ook al gedoe gehad met lawaai/geluidsoverlast en ben er zo klaar mee! Ook al is het op vroeg tijdstip, geen zin om hier steeds in te zitten. Voel me een zeikwijf maar ben ook kwaad. Zo moest ik ff kwijt.:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn net mensen...

Soms is wachten met reageren beter. Je eigen emotie ruimte geven.

Een terugval is vervelend voor de persoon die het treft. In de preambule van AA lezen we elke keer voor: 'we oordelen niet.'  En begrijpen? Ja ik begrijp het heus, hoe vaak ben ik zelf niet teruggevallen...en wellicht is t soms ook 'teleurstelling' die wordt gevoeld voor de ander...dat 'oordelende' reacties komen. 

Lastig om de goede toon en woorden te vinden...de terugval niet vergoeilijken...niet veroordelen...op goeie manier spiegel voorhouden. Zodat de persoon in kwestie er wat mee kan. Valt niet altijd mee..

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei kruidenthee67:

We zijn net mensen...

Soms is wachten met reageren beter. Je eigen emotie ruimte geven.

Een terugval is vervelend voor de persoon die het treft. In de preambule van AA lezen we elke keer voor: 'we oordelen niet.'  En begrijpen? Ja ik begrijp het heus, hoe vaak ben ik zelf niet teruggevallen...en wellicht is t soms ook 'teleurstelling' die wordt gevoeld voor de ander...dat 'oordelende' reacties komen. 

Lastig om de goede toon en woorden te vinden...de terugval niet vergoeilijken...niet veroordelen...op goeie manier spiegel voorhouden. Zodat de persoon in kwestie er wat mee kan. Valt niet altijd mee..

 

 

Inderdaad.

Laten we niet op anderen reageren zoals “de buitenwereld” soms op ons reageert en waar we zelf zo de pest aan hebben. 

Laten we hier niet “de buitenwereld” zijn voor elkaar. Want dan heeft het forum geen zin. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees hier dagelijks mee maar reageer niet vaak. Ook ik erger me soms, en zou dan wel willen reageren. Meestal wacht ik dan even en probeer te bedenken waar ik me nou precies aan erger en vervolgens wat dat dan over mezelf zegt. Dus meestal reageer ik niet.

Wel geniet ik van alle verhalen, grapjes van anderen, en daarnaast leer ik van het meelezen van de strubbelingen van anderen. Dat is voor mij waardevol. Ik pleit wel voor respectvol reageren, hoewel dat voor de een iets ander betekend dan voor de ander, en ook voor terugkomen op wat je gezegd hebt in een opwelling.

Ik vind het ook mooi om te lezen hoe iemand de ander de moeilijke waarheid zegd zonder beledigend of kleinerend te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk snap ik ook niet goed waarom er gediscussieerd wordt over triggers, in de zin van 'ik snap niet dat je daardoor getriggerd wordt'. Nu ja, ik snap wel enigszins waarom dat gebeurt, maar ik zie niet in hoe dat zinvol kan zijn. Ik heb de indruk dat iedereen andere triggers heeft. Zelf kan ik bijvoorbeeld moeilijk overweg met verveling, en dat zullen anderen dan weer niet begrijpen. Het zou me alleszins niet helpen als iemand dan zegt 'wie gaat er nu drinken omdat ze zich verveelt, ik heb veel zwaardere problemen'.

Enfin, dat waren mijn bedenkingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In reactie op @Kohtje...

Ik meen me te herinneren dat ik een smiley plaatste op een hele droge "dat wordt een heleboel penningen inleveren" of woorden van die strekking. Maar... kan t nergens meer terugvinden. Geen idee dus verder.

Wat sober betreft, die postings zie ik niet eens. Uitlachen dus? Neuh.... waarom zou ik?

Nivea. 

En welterusten allemaal

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo tis weer rustig hier. Ze zijn met zn allen vertrokken. Er wonen hier veel gezinnen met kinderen, maar doordat de huurprijzen de pan uit rijzen delen veel jongeren met zn 3 of 4en  een etage. Niks mis mee als ze een beetje rekening met elkaar houden. Lekker met een boek in bed (Tonic van Ralf Moren, over alcoholverslaving wel interessant) slaap lekker allemaal, sterkte wie het nodig heeft en morgen weer n nieuwe dag;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosee, die bovenburen hebben zelf vast niet door dat jij last van ze hebt. Je zult ze dat toch moeten vertellen. Ik zou er gewoon vanmiddag eens heen lopen. Zeggen dat het gehorig is, dat je alles hoort. En spreek wat af wat je kan doen als jij vindt dat het te laat of te luid wordt. En hou het vriendelijk.

Tonic heb ik ook gelezen, fascinerend.

 

bewerkt door Pelle2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...