Spring naar bijdragen

Advies gevraagd bij afbouw na 5 maanden Oxazepam


Hill

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden,

Ik ben nieuw en heb me aangemeld nadat ik na 5 maanden 10 mg Oxazepam per dag, nu in een maand heb afgebouwd. Ik had me enorm verheugd op het moment dat ik er vanaf zou zijn, maar de werkelijkheid is totaal anders. Dus luidt mijn vraag; hoort dit erbij of wat is er aan de hand? Ik voel me extreem gespannen, ben rillerig en trillerig, begon de dag ronduit slecht. Hoe lang gaat dit duren? Wat zijn de vooruitzichten? Wie kan me informatie verschaffen, inzicht geven, me helpen op dit moment?

Alvast grote dank voor een reactie. Hartelijke groet, Hill

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hill, Welkom hier op het forum.

Alleerst zou ik je willen adviseren om de Ashton manuel door te lezen dit is een leidraad en geeft meer duidelijkheid over de klachten en hoe af te bouwen. Deze is in het nederlands te vinden op google.

Daarnaast ben je van harte welkom in de Huiskamer, deze is te vinden onder ditjes datjes en dag draad.

De symptomen die jij hebt komen mij bekend voor en zijn totaal niet ongewoon. Hoelang de symptomen aan houden is lastig te zeggen dit heeft met zoveel verschillende factoren te maken en is per individu verschillend. 

Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Hill,

Hartelijk welkom op het forum. Ik zie dat Deligaf al heeft gereageerd op jouw vraag. Er is geen vaste richtlijn aan te geven hoe lang het gaat duren voor de ontwenningsverschijnselen verminderen. Ik weet niet wat de reden was dat je de oxazepam bent gaan gebruiken? Ook deze klachten, waarvoor je ze aanvankelijk hebt ingenomen, kunnen tijdens de ontwenning sterker aanwezig zijn. Heb je ondersteuning hierbij? 

Dapper dat je deze stap hebt gezet!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik heb niet in kunnen loggen op de site - maar ben nu weer 'van de partij' . Inmiddels ben ik 2 weken van de Oxazepam af, maar de ontwenningsverschijnselen nemen nog net echt af. 

Mijn huisarts is op de achtergrond aanwezig - maar veel steun ervaar ik daar niet van. Ik merk wel duidelijk dat ik mij helderder voel. Maar de extreme fysieke is nog erg aanwezig. Ik ga me op basis van jullie adviezen even goed inlezen en aanmelden in de huiskamer. 

Hartelijke groeten, Hill.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...