Spring naar bijdragen

Weer de strijd aan met de benzo's


Theeleut

Aanbevolen berichten

Hoi, 

Sinds 17 december ben ik weer verlost van de benzo's. Na een periode van 7 jaar bijna dagelijks gebruik, met tussenpozen van een paar weken en soms zelfs een maand. 

7 jaar geleden is de benzo ellende begonnen, ik werd opgenomen in een afkickkliniek (ik dronk ongeveer 80 eenheden per dag), om ervoor te zorgen dat ik geen extreme afkickverschijnselen kreeg in de kliniek, kreeg ik chloordiazepoxide (librium). Dit werd in een vrij rap tempo in de kliniek afgebouwd, daarna werd ik snel overgezet op seroquel, omdat mijn onrust niet gewaardeerd werd in de kliniek. eenmaal uit de kliniek liep het gebruik van seroquel al snel uit de hand tot hoeveelheden van 800mg of meer per dag. ook begon mijn alcohol gebruik al snel weer uit de hand te lopen, wat uitliep op weer aantal keer in het ziekenhuis. waar ik 10mg lorazapam kreeg per dag. Eenmaal thuis begon ik altijd weer met drinken, en het gebruik van hoge doseringen seroquel en lorazapam. 

Later dat jaar werd ik weer in een verslavingskliniek opgenomen, daar ben ik gestopt met seroquel en alcohol, echter kreeg ik in deze kliniek een half jaar lang 15mg lorazepam per dag. de verslavingsarts wilde dit gebruik ook stoppen, dit is toen in 2 weken afgebouwd, de eerste week 7,5 mg eraf en de week erop helemaal geen lorazepam meer. Ik heb me nog nooit zo raar gevoeld, het leek als op ik op wolken liep. Eenmaal gestopt met lorazepam kreeg ik binnen een week 4 mg clonazepam per dag in de kliniek, dit werd later gestopt en omgezet naar 7,5 mg zoplicon en 10mg  melatonine voor het slapen gaan. eenmaal thuis heb ik deze medicatie nog een half jaar geslikt. daarna ben ik hiermee gestopt. ik heb toen ongeveer een maand lang geen medicatie gebruikt dit ging best aardig. 

na verloop van tijd begon toch het gevoel medicatie nodig te hebben weer op te spelen, ik kreeg al snel 3x per dag 2mg clonazepam voorgeschreven. en later nam ik hierbij ook regelmatig aripiprazol, en olanzapine. Ook nam mijn alcohol gebruik weer flink toe. Na een jaar ben ik weer in de verslavingszorg terecht gekomen, en ben ik een ambulante behandeling gaan volgen, de medicatie en de alcohol zijn abrupt gestopt. De eerste week was echt onmenselijk. daarna werd het al niet veel beter, in de verslavingszorg dachten ze dat ik allerlei psychiatrische aandoeningen had. (achteraf denk ik dat dit ontwenningsverschijnselen zijn geweest). Waardoor ik werd aangemeld bij een GGZ instelling, hier kreeg ik al snel weer grote hoeveelheden medicatie, uiteindelijk heb ik tot 31 oktober 2018, ongeveer 5mg alprazolam geslikt, met daarbij regelmatig oxycodon, en 20 eenheden alcohol. Veel verder dan de bank en de koelkast kwam ik niet meer. 

31 oktober werd ik weer opgenomen in een verslavingskliniek, hier ben ik gestopt met alcohol, met behulp van diazepam, de alprazolam werd de eerste dag met waarschijnlijk 3mg afgebouwd. (ik had geen idee hoeveel ik per dag slikte dus heb zo maar wat gezegd tegen de verslavingsarts). daarna ging er ongeveer iedere 4 dagen 0,5mg alprazolam af. nou ben ik wel wat aan afkickverschijnselen gewend, maar dit is tot nu toe de heftigste afkick geweest, naast het afkicken moest ik natuurlijk ook een programma in de kliniek volgen van 7.00 tot 22:00 dit was echt geen doen, ik zag alles dubbel en wazig. ontzettend humeurig en snel geïrriteerd. na 3 weken ben ik vertrokken uit de kliniek. En heb ik in 3 weken samen met mijn huisarts de laatste alprazolam afgebouwd, om de 4 dagen 0,125 mg eraf. Gelukkig kon ik toen na een paar dagen weer normaal zien, en de rust die ik thuis heb beviel me goed. daarnaast ga ik nog steeds 3x per week naar zelfhulpgroepen. 

Ik heb nog wel afkickverschijnselen, sinds gisteren zit m'n nek en schouders helemaal vast, en ik slaap nauwelijks. 

Ik hoop dat het nu echt klaar is met mijn benzo's, medicatie en alcohol gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Theeleut, wat een heftig verhaal. 
Je bent alle keren te snel geweest met afbouwen. Het is toch te gek dat de begeleidende artsen zulke hoge dosissen zo snel laten afbouwen. 

Ook de afbouw van de Alprazolam lijkt mij toch veel te snel te zijn gegaan. Het is dan ook hel logisch dat je afkickverschijnselen hebt.
Heb je de slapeloosheid pas sinds de afbouw van Alprazolam of had je dat eerder ook? De overige klachten zijn ook typische afbouwverschijnselen. 

Heel veel sterkte en als je de behoefte voelt, blijf hier dan posten. 
Er wordt dagelijks een draad geopend bij Ditjes, Datjes en Dagdraad, de dagelijkse Huiskamer. Ik nodig je van harte uit je daarbij aan te sluiten! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Cyclad58

Slapen zonder medicatie of drank kan ik me nauwelijks herinneren. Nu is het in slaap vallen vooral lastig, en mediteer ik me min of meer in slaap, na 2 uur slaap ik ook wel. als het mee zit slaap ik dan door, maar komt vaak voor dat ik om de paar uur zwetend wakker wordt. Maar goed met alpazolam had ik dat ook, en slikte ik bij om weer in slaap te vallen. Maar heb de hoop dat het zich uiteindelijk wel hersteld. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Theeleut:

Hoi @Cyclad58

Slapen zonder medicatie of drank kan ik me nauwelijks herinneren. Nu is het in slaap vallen vooral lastig, en mediteer ik me min of meer in slaap, na 2 uur slaap ik ook wel. als het mee zit slaap ik dan door, maar komt vaak voor dat ik om de paar uur zwetend wakker wordt. Maar goed met alpazolam had ik dat ook, en slikte ik bij om weer in slaap te vallen. Maar heb de hoop dat het zich uiteindelijk wel hersteld. 

 

 

Uiteindelijk zal het zich zeker herstellen. Als ik naar mezelf kijk, ik ben nu een jaar van de Lorazepam af en heb echt tijden slecht geslapen. Dat gaat nu wel beter, maar nog steeds heb ik om de zoveel tijd een slechte nacht waarin ik nauwelijks slaap. Ik moet me erbij neer leggen dat het toch niet meer wordt als voorheen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...