Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 29-12--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Moghu mensen,

Morgen is het zo ver hé Deligaf? Spannend joh. maar het is de laatste afbouw dan ben je eindelijk vrij van die rotzooi, en wat heb je het goed gedaan. Hopelijk gaat het vlug en heb je er niet zo'n last van. 

God wat zal ik blij zijn als al die dagen weer voorbij zijn zeg, en ik weer normaal naar de dagbesteding kan. Ik mis mensen om me heen. Nog 2 1/2 dag en dan  één middag weer werken, weer een dag vrij en dan is het weer normaal.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal, 

De kruitdampen van de Kerstdagen beginnen wat op te trekken. Ik heb me de afgelopen 3 weken eigenlijk prima gevoeld, de Kerstdagen waren ook top qua gezelligheid.
Heb nu wel wat hinder van met name de darmen, maar dat wijt ik aan de andere eetgewoontes tijdens en rond de Kerstdagen, daar ben ik nu eenmaal gevoelig voor. Te veel suikers heeft doorgaans ook dat negatieve effect.

Nog even Oud en Nieuw doorstaan n we staan weer aan het begin van een nieuw jaar, waarin het hopelijk iedereen goed gaat en de afbouwers slagen in hun doel. 
Tim, jij bent er al zo dichtbij, straks in het nieuwe jaar ben je benzovrij, hoe mooi is dat! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 zo herkenbaar! Ik heb echt maar dan ook echt een mindere dag vandaag, ook al 3 avonden van onrust. Echt voor het overgrote deel de voeding, 100%. Ik eet al denk ik vanaf augustus suikervrij en heel weinig brood. Vooral de suiker doet mij nu de nek om volgens mij en zorgt voor een naar gevoel en geloof het of niet, ook meer angst gevoelens en het domme is: chocolade is uit den boze met een angst/paniekstoornis vanwege de cafeïne die er in zit en wat heb ik buitensporig gesnoept...juist chocolade.

Dus nu veel meer last van de gegeneraliseerde angst en ook momenten dat ik denk jakkes dit voelt weer even als de echte ontwenning, hoewel dit ook snel weer wegtrekt en hoe dichterbij 1 januari komt....hoe angstiger ik word. Maarja hoe dan ook, ik volg de dappere strijders en overwinnaars hier....wat er ook gebeurt: ik ga er doorheen, 2019 raak ik benzovrij.....en help mij er ajb vaak aan herinneren als ik niet meer wil, durf, erdoorheen zit etc.. :rolleyes:

Morgenochtend ga ik de weegschaal maar in orde brengen en uitproberen pffff wat zie ik hier tegenop. Nou lieve luitjes ik ga ff frisse neus halen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Sannie:

@Cyclad58 zo herkenbaar! Ik heb echt maar dan ook echt een mindere dag vandaag, ook al 3 avonden van onrust. Echt voor het overgrote deel de voeding, 100%. Ik eet al denk ik vanaf augustus suikervrij en heel weinig brood. Vooral de suiker doet mij nu de nek om volgens mij en zorgt voor een naar gevoel en geloof het of niet, ook meer angst gevoelens en het domme is: chocolade is uit den boze met een angst/paniekstoornis vanwege de cafeïne die er in zit en wat heb ik buitensporig gesnoept...juist chocolade.

Dus nu veel meer last van de gegeneraliseerde angst en ook momenten dat ik denk jakkes dit voelt weer even als de echte ontwenning, hoewel dit ook snel weer wegtrekt en hoe dichterbij 1 januari komt....hoe angstiger ik word. Maarja hoe dan ook, ik volg de dappere strijders en overwinnaars hier....wat er ook gebeurt: ik ga er doorheen, 2019 raak ik benzovrij.....en help mij er ajb vaak aan herinneren als ik niet meer wil, durf, erdoorheen zit etc.. :rolleyes:

@Sannie ik ben een echte snoepkont en dit soort dagen zijn dan natuurlijk fataal. Ik weet dat ik moet matigen, maar toch doe ik het niet. Maar wat wil je, je voelt je goed en het is gezellig.... onverstandig misschien, maar niets menselijks is ons vreemd. Nu maar even ontgiften, dan komt het wel weer goed. 

Jij staat voor een grote stap, maar je gaat het zetten! We slepen je er wel door! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Cyclad58:

@Sannie ik ben een echte snoepkont en dit soort dagen zijn dan natuurlijk fataal. Ik weet dat ik moet matigen, maar toch doe ik het niet. Maar wat wil je, je voelt je goed en het is gezellig.... onverstandig misschien, maar niets menselijks is ons vreemd. Nu maar even ontgiften, dan komt het wel weer goed. 

Jij staat voor een grote stap, maar je gaat het zetten! We slepen je er wel door! 

Precies dat met snoepen hihi maar de afstraffing is straf genoeg:blink:.

Dank je wel lieve Ad....zal ik nodig hebben het erdoorheen gesleept worden! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Deligaf1:

Hey Mensen,

Yes morgen is het zover de laaste dosis jeej :D Het laaste beetje is toch best zwaar poh,maar nu even door bijten en dan is het over en het nieuwejaar beginnen zonder benzos:)

Ongelooflijk he dat tot de laatste kruimel het moeilijk is..... en hoe knap dat je er nu dan toch staat :present: !!! (wil eigenlijk de smiley met spierballen toevoegen, maar die hebben we hier niet haha)

Nog veel woede aanvallen en/of de smerige waves?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Sannie:

Ongelooflijk he dat tot de laatste kruimel het moeilijk is..... en hoe knap dat je er nu dan toch staat :present: !!! (wil eigenlijk de smiley met spierballen toevoegen, maar die hebben we hier niet haha)

Nog veel woede aanvallen en/of de smerige waves?

Vannochtend had ik een wave en nu weer pff met depersonalisatie woede en al ne spieren ofzo lijken wel strak te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Sannie:

@Cyclad58 zo herkenbaar! Ik heb echt maar dan ook echt een mindere dag vandaag, ook al 3 avonden van onrust. Echt voor het overgrote deel de voeding, 100%. Ik eet al denk ik vanaf augustus suikervrij en heel weinig brood. Vooral de suiker doet mij nu de nek om volgens mij en zorgt voor een naar gevoel en geloof het of niet, ook meer angst gevoelens en het domme is: chocolade is uit den boze met een angst/paniekstoornis vanwege de cafeïne die er in zit en wat heb ik buitensporig gesnoept...juist chocolade.

Dus nu veel meer last van de gegeneraliseerde angst en ook momenten dat ik denk jakkes dit voelt weer even als de echte ontwenning, hoewel dit ook snel weer wegtrekt en hoe dichterbij 1 januari komt....hoe angstiger ik word. Maarja hoe dan ook, ik volg de dappere strijders en overwinnaars hier....wat er ook gebeurt: ik ga er doorheen, 2019 raak ik benzovrij.....en help mij er ajb vaak aan herinneren als ik niet meer wil, durf, erdoorheen zit etc.. :rolleyes:

Morgenochtend ga ik de weegschaal maar in orde brengen en uitproberen pffff wat zie ik hier tegenop. Nou lieve luitjes ik ga ff frisse neus halen

Chocola is echt uit den boze idd 

Generalisatie heb ik ook last van vooral in de waves dan blijf ik lekker thuis en afleiding zoeken. 

Waar ik me ook steeds op betrap is secundair belang. Niet alleen met benzo’s maar ook aan het onderliggend probleem dat komt ook weer terug en dat is het volgende waar aan gewerkt kan worden. Daarnaast na een jaar met gebruik en afbouwen dan zal de wereld er weer heel anders uit zien,niet meer zo in een schemering leven. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Deligaf1:

Chocola is echt uit den boze idd 

Generalisatie heb ik ook last van vooral in de waves dan blijf ik lekker thuis en afleiding zoeken. 

Waar ik me ook steeds op betrap is secundair belang. Niet alleen met benzo’s maar ook aan het onderliggend probleem dat komt ook weer terug en dat is het volgende waar aan gewerkt kan worden. Daarnaast na een jaar met gebruik en afbouwen dan zal de wereld er weer heel anders uit zien,niet meer zo in een schemering leven. 

 

Dat heb ik dus idd met de paniekaanvallen, dat deze vast hun irritante kop weer gaan opsteken, anderzijds heb ik de afgelopen maanden een specifiek programma hiervoor doorlopen (ben nog bezig) en ga deze weer herhalen als ik klaar ben met dit programma, dus het is niet meer zoals een jaar geleden toen ik overvallen werd door deze aanvallen en ik niet wist hoe ze te handelen waardoor nu deze afhankelijkheid aan de benzo. Dus ik moet zorgen niet opnieuw weer angst voor de angst te krijgen, want ik weet hoe ermee om te gaan. Heb jij een jaar gebruikt in totaal en afgebouwd? Ik gebruik nu 13 maanden en er van uitgaande dat het afbouwen gaat lukken komend jaar zal ik er mooi 2 jaar mee zoet zijn geweest en wellicht langer....

Ondanks alles zal het fantastisch zijn dat je niet meer hoeft te vijlen en met die piep pillen bezig hoeft te zijn! 

 

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie

Van Januari tot April gebruikt en nu dan bijna klaar met afbouwen.

Angst blijft echt een grimmig iets bah. Ik heb ook ooit z’n programma gevolgd en CGT, NLP, Mediteren, ect. Het heeft wel iets geholpen maar dat neemt de oorzaak niet weg waarom dat je paniekerig of angstig wordt. Dan zou je in de diepte moeten duiken en terug gaan naar de eerste keer waardoor het is onstaan. Als dat boven water komt kan het als nog verwerkt worden en dan zijn de klachten ook weg.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Tim zo “kort” gebruikt maar jij komt van hoge dosis af volgens mij. 

Oorzaak bij mij is lastig....uiteindelijk zoals bij velen  niet geluisterd naar signalen, doordrammen en vooral niet teveel stilstaan bij het traumatische gebeurtenissen uit het verleden....

Voor nu ga ik dit ook niet oprakelen, dat mag na Mn afbouw weer, het helpt mij nu voor geen meter. Eerst afbouwen en dan zien we wel....kan er gelukkig goed mee omgaan nu en het afwenden voordat het doorslaat in een volledige paniekaanval. 

Slaap lekker en “geniet” van je overwinning morgen met de laatste inname! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Deligaf1:

@Sannie

Van Januari tot April gebruikt en nu dan bijna klaar met afbouwen.

Angst blijft echt een grimmig iets bah. Ik heb ook ooit z’n programma gevolgd en CGT, NLP, Mediteren, ect. Het heeft wel iets geholpen maar dat neemt de oorzaak niet weg waarom dat je paniekerig of angstig wordt. Dan zou je in de diepte moeten duiken en terug gaan naar de eerste keer waardoor het is onstaan. Als dat boven water komt kan het als nog verwerkt worden en dan zijn de klachten ook weg.

 

wist niet eens dat je zo kort gebruikt had Tim. Je had wel een flinke dosis meteen gekregen dan zeg! Wat je zegt over angst is deels waar. Het heeft heel vaak echter ook te maken met hoe we dingen beoordelen en hoe we intern met de emoties omgaan.  Dat hoeft nog niet eens met angst te maken te hebben, maar met een heleboel anderen eisen die we aan onszelf stellen. Wanneer dit teveel van ons eist, en te ver af ligt van wie we werkelijk zijn, gaat het lichaam signalen geven dat er iets niet goed gaat. Maar vaak zijn we in eerste instantie niet geneigd ons aangeleerde gedrag aan te passen, want ooit hebben we geleerd dat dat gedrag ons hielp. En dat is soms ook zo, maar op de lange termijn kan ons gedrag ook voor een overbelasting zorgen. Angst is dan één van de uitingen die ons lichaam kiest om ons te doen stoppen. Lastig en pijnlijk, maar als je het signaal niet negeert en leert anders met jezelf en de wereld om te gaan ( vooral naar jezelf te luisteren en te weten wat je nodig hebt en zorgen dat je dat krijgt) dan zal je veranderen.  Zonder diep te hoeven gaan.  Natuurlijk is het wel zo, dat als iemand onderliggend een trauma heeft, deze mogelijk wel geneutraliseerd moet worden, omdat dat een primitieve angst respons kan geven zonder reden. Maar dat zijn meer uitzonderingen is mijn ervaring. Meestal is het systematisch gedrag van mensen, dat ze intern afbreekt en angst opleverd. 

 

 

9 uur geleden zei Sannie:

Maarja hoe dan ook, ik volg de dappere strijders en overwinnaars hier....wat er ook gebeurt: ik ga er doorheen, 2019 raak ik benzovrij.....en help mij er ajb vaak aan herinneren als ik niet meer wil, durf, erdoorheen zit etc.. :rolleyes:

Morgenochtend ga ik de weegschaal maar in orde brengen en uitproberen pffff wat zie ik hier tegenop. Nou lieve luitjes ik ga ff frisse neus halen

That is the SPIRIT en zo herkenbaar. Precies wat ik dacht toen ik ging afbouwen. Maak je geen zorgen. Al moet ik naar toerijden om het een keer samen te doen en er grip op te krijgen. Dit varkentje gaan we wassen. Houd mijn hand maar vast, ik weet de weg. :heart:

 

image.png.eadeb20484b4b3ad8094fe38fbc0a654.png

 

image.png.30cbe05f3cd785b9472aaed51dd4f7d9.png

image.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Kannietmeer:

wist niet eens dat je zo kort gebruikt had Tim. Je had wel een flinke dosis meteen gekregen dan zeg! Wat je zegt over angst is deels waar. Het heeft heel vaak echter ook te maken met hoe we dingen beoordelen en hoe we intern met de emoties omgaan.  Dat hoeft nog niet eens met angst te maken te hebben, maar met een heleboel anderen eisen die we aan onszelf stellen. Wanneer dit teveel van ons eist, en te ver af ligt van wie we werkelijk zijn, gaat het lichaam signalen geven dat er iets niet goed gaat. Maar vaak zijn we in eerste instantie niet geneigd ons aangeleerde gedrag aan te passen, want ooit hebben we geleerd dat dat gedrag ons hielp. En dat is soms ook zo, maar op de lange termijn kan ons gedrag ook voor een overbelasting zorgen. Angst is dan één van de uitingen die ons lichaam kiest om ons te doen stoppen. Lastig en pijnlijk, maar als je het signaal niet negeert en leert anders met jezelf en de wereld om te gaan ( vooral naar jezelf te luisteren en te weten wat je nodig hebt en zorgen dat je dat krijgt) dan zal je veranderen.  Zonder diep te hoeven gaan.  Natuurlijk is het wel zo, dat als iemand onderliggend een trauma heeft, deze mogelijk wel geneutraliseerd moet worden, omdat dat een primitieve angst respons kan geven zonder reden. Maar dat zijn meer uitzonderingen is mijn ervaring. Meestal is het systematisch gedrag van mensen, dat ze intern afbreekt en angst opleverd. 

 

 

That is the SPIRIT en zo herkenbaar. Precies wat ik dacht toen ik ging afbouwen. Maak je geen zorgen. Al moet ik naar toerijden om het een keer samen te doen en er grip op te krijgen. Dit varkentje gaan we wassen. Houd mijn hand maar vast, ik weet de weg. :heart:

 

image.png.eadeb20484b4b3ad8094fe38fbc0a654.png

 

image.png.30cbe05f3cd785b9472aaed51dd4f7d9.png

image.png

Tranen lieve Liz...dank je wel...we gaan het doen, yes we can! :heart:

Vvervelende nacht gehad, paniekaanvallen all over the place....reactie op mijn eigen angst vanwege de afbouw. Kan er zoveel beter mee omgaan....nu nog eerder mijn negatieve gedachten onder controle krijgen...moeilijkste van alles inderdaad, gedrag aanpassen en resetten. 

Fijne dag allemaal en Tim trots op jou topper!!!

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Deligaf1:

Hey Mensen,

Yes morgen is het zover de laaste dosis jeej :D Het laaste beetje is toch best zwaar poh,maar nu even door bijten en dan is het over en het nieuwejaar beginnen zonder benzos:)

Jeej! Go for it!!!! Je kunt het!! Succes man!!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

Hier een *piep*nacht gehad. Gisteren met mijn vader en zijn vriendin naar een evenement geweest. Het was super gaaf, maar oooooh al die prikkels! (Ik wist niet dat het dik 3 uur duurde...)

Vandaag weer een spannende dag voor de boeg. Volgende week is onze jongste dochter jarig. En zoals velen van jullie weten zijn mijn exman en ik sinds bijna een jaar weer bij elkaar :) Alleen heeft zijn kant van de familie daar nogal moeite mee. Maar omdat onze dochter jarig is en ik er natuurlijk ook ben, zullen sommige mij voor het eerst in 10 jaar weer voor het eerst zien. Vandaag de broer en schoonzus van mijn partner" op het menu" jeuj! Daarna naar vrienden om bij te praten en samen wat te gaan eten. Niet te laat in mijn bed liggen hoop ik... 

@Sannie ik herken je angst en spanning hoor. Ik mag straks ook de dia afbouwen. Het idee alleen al... Brrrrr! Maar hey! We zijn sterk en velen zijn ons succesvol voor gegaan! Gaat ons ook lukken!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Kaida74:

Goeiemorgen allemaal,

Hier een *piep*nacht gehad. Gisteren met mijn vader en zijn vriendin naar een evenement geweest. Het was super gaaf, maar oooooh al die prikkels! (Ik wist niet dat het dik 3 uur duurde...)

Vandaag weer een spannende dag voor de boeg. Volgende week is onze jongste dochter jarig. En zoals velen van jullie weten zijn mijn exman en ik sinds bijna een jaar weer bij elkaar :) Alleen heeft zijn kant van de familie daar nogal moeite mee. Maar omdat onze dochter jarig is en ik er natuurlijk ook ben, zullen sommige mij voor het eerst in 10 jaar weer voor het eerst zien. Vandaag de broer en schoonzus van mijn partner" op het menu" jeuj! Daarna naar vrienden om bij te praten en samen wat te gaan eten. Niet te laat in mijn bed liggen hoop ik... 

@Sannie ik herken je angst en spanning hoor. Ik mag straks ook de dia afbouwen. Het idee alleen al... Brrrrr! Maar hey! We zijn sterk en velen zijn ons succesvol voor gegaan! Gaat ons ook lukken!!

 

Na je schoonmoeder moet je schoonzus peanuts zijn! Jij bent jij, ze accepteren jou maar gewoon en anders rotten ze maar een eind op! Stoer dat je er aan staat! 

Jij en ik gaan het flikken wijffie, beloof dat ik jou net zo tot steun zal zijn als iedereen hier voor ons is! X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Lieve @Sannie,

Het komt echt goed. Maar dat je nu in deze angsten schiet is heel 'normaal' hoor. Je bent al 'getraumatiseerd' door de eerste ervaring. Maar je zal er komen, hoe dan ook. Stap voor stap.

X Dikke knuffel

:heart: Spreek je morgen lieve Liz xxxx

Hoor net dat de mama van mn beste vriendin heel slecht op de IC ligt met zwaar herseninfarct....dat relativeert de boel behoorlijk pffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Sannie:

Na je schoonmoeder moet je schoonzus peanuts zijn! Jij bent jij, ze accepteren jou maar gewoon en anders rotten ze maar een eind op! Stoer dat je er aan staat! 

Jij en ik gaan het flikken wijffie, beloof dat ik jou net zo tot steun zal zijn als iedereen hier voor ons is! X

Partners in crime ;) We gaan het flikken!

Heftig nieuws van je vrienden zeg! Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...